Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.07.2023 18:03): Pokračování Divinity II: Ego Draconis bych si taky nechal líbit, je sranda, že když někdo někde tuhle hru zmíní, tak lidi automaticky přepokládají, že máš na mysli Divinity: Original Sin II . Pro mě zůstane v srdci D2 díky skvělé hudbě Kirila Pokrovského, který mimo jiné dělal ost i pro další hry Larianu (tuším, že začal na Divine Divinity a dělal i na výše zmíněné D:OS).
@Charllize (28.07.2023 17:55): U těch early access her s tou komunitou je asi dobré komunikovat, neb se to pak líp prodává, že jo. Vzhledem k tomu, že nemají vydavatele a vyvíjeli to 6 let, tak asi prachy z prodeje během vývoje potřebovali. I když kdo ví, OS 1 i 2 byl taky zlatý důl.

Já jim taky přeju mega úspěch aby pak třeba konečně udělali Divinity 3 (nikoliv OS) jako normální 3D open world RPG. :)
@Fritol (28.07.2023 17:48): Mně se teda moc nelíbí ani ten styl vývoje ve spolupráci s komunitou jelikož mi pak přijde ze nehraju vizi těch tvůrců ale kolikrát to přinese lepší výsledek než AAA produkce zatížena hlavně marketingem a jak hráče odrbat. Larianu přeju at s tím mají mega úspěch a ukážou ze anomálie jsou ty ostatní. Ne ze bych si myslel ze se třeba někdo zamysli u Fify nebo Sony blockbusteru :)
XSS je brzda no, ale výhodná pro plno lidi, osobně si ale myslím ze to neměli vůbec dělat :)
@Charllize (28.07.2023 17:39): Mně přijde nejzajímavější, že ta hra nemá prakticky žádný marketing. Teží jenom ze značky a z osvědčené kvality vývojářů. To je u tak velké hry docela nezvyklé. Zajímal by mě budget, protože bych si klidně vsadil, že až vyjde nové Dragon Age, tak jenom budget na samotný marketing bude vyšší, než budget na vývoj BG3. :D

Mě teda akorát mrzí, že to nevyjde na Xbox, protože na XSS prej nejsou schopní rozjet split-screen multiplayer. Doufám, že to nějak udělají a nebo ho prostě odstraní a vydají to na Xbox jen singl.
Je sranda jak hodně studii vidí v BG3 anomalii. Jakoze velký promakany rpg je teď anomálie. Mají sevřený půlky že ty jejich často plytký hry s mikrotransakcema budou v prdeli. Vývojáři plevelí sociální sítě a brečí jak oni tohle udělat nemůžou a podobně. Je to dost smutný a dost to ukazuje kam to směřuje. Hry jako Wotr nebo teď BG3 jsou anomálie, lol
@pajmič (23.07.2023 16:19): V jednom rozhovoru říkal, že rozhodně nechtěli být takhle velcí a neplánovali to ani v nejmenším. Ale, že postupem času to nešlo jinak pokud to nechtěli dělat ještě další roky. A že je v plánu se po BG III zase docela výrazně zeštíhlit. Ale třeba to bude takový úspěch, že je to nenechá. Uvidíme :)
@7c (23.07.2023 11:57): Souhlasím, dělat z toho po takové době stejnou hru by moc nedávalo smysl, což chápu. Jenom to pak asi už nebude hra pro mě a můžu doufat jenom v nějaký pořádný mod podobně jako Fallout of Nevada nebo Archolos: Kroniky Myrtany.

@Ria Kon (23.07.2023 11:52): Já se takhle hodně těšil naposledy asi na Dreamfall: Chapters (2016, ale hrál jsem to až o rok později) a taky to dopadlo dost neslavně :)
@Ria Kon (23.07.2023 13:11): Však jo, Ja to nerozporuji, stačí se podívat prave na ME a DA, lidi majoritně řeší postavy a jejich vztahy. A v tom cinematic stylu to táhne mnohem víc než když si dvě postavy vyznávají city v Izo pohledu skrz text :)
@pajmič (23.07.2023 11:52): Mně trochu přijde ze kolem BG3 je větší mumraj než kolem Starfieldu. Jenom když koukám kolik lidí na totálně mainstream konzolistovi se na tu BG3 chystá. A to jsou lidi co hrajou Horizony, Fifu nebo GoW. Třeba v porovnání s Pathfinderem který tam nezajímal vůbec nikoho vzásadě. On ten cinematic styl, romance, solidní grafika dělá svoje.

Taky jsem nemoh jak někde Sawyer psal, mně to posílal přepsáný svými slovy známý, sám jsem to nečetl. Moment najdu to a zkopíruju :)
Edit: Hmm, už sem to nenašel.
Ale něco ve smyslu jaká je Vincke kurva ze má hromadu peněz a muže si dělat co chce a jeho drží pod krkem MS a takovou hru nikdy neudělá. Jakoby dopředu omlouval ze jejich hry budou horší než BG3 :)
@John Mirra (23.07.2023 10:12): Starého psa novým kouskům nenaučíš, IMO. Tj. myslím, že se dá docela dobře předpokládat, že tohle bude "reskin" Divinity, stejně jako Starfield bude "reskin" Elder Scrolls - což je asi fajn zpráva pro fanoušky ES i Divinity.

Na druhou stranu asi lepší, než se marně pokoušet vytvořit pokračování (myšleno pokračování ve smyslu mechanik, nemluvím o příběhu/resp. DnD scénáři) Baldur's Gate II.
@Charllize (23.07.2023 11:32): Taky si myslím, že se přidá víc "cinematic" hráčů. Navíc je tam prej docela dobrá lehká obtížnost pro neznalce.

@John Mirra (23.07.2023 10:12): Naposledy jsem se takhle těšila na ME: Andromedu (2017). Tam to skončilo dost failem, i když je to stále slušná hra. Doufám, že se historie nebude opakovat, ale vzhledem k předběžnému přístupu je ta šance pramalá :)

@pajmič (23.07.2023 11:52): Já čekám 200-250k.
@Charllize (23.07.2023 11:32): Co se soubojáku týče, tak určitě ne. Mass a DA(kromě snad DAO) měli konzoloidní, tudíž přístupný gameplay. Možná že jen melu fekál a Paulova prognoza se vyplní. Na papíře BG3 vypadá řádně vykrmeně a navíc vizuálně na tom není o nic hůř než ten proklamovaný Stárfield.
Jsem zvědav jakej bude mít BG3 concurrent player peak. V Early accessu dosáhl 74,000. DOS2 mělo 94,000.
Osobně tipuju lehce přes 500,000.

Co se týče mého těšingu, tak jo, docela se těším. DOSy jsem nehrál, ale Divinity 2 DKS bylo super.
@Ria Kon (23.07.2023 08:32): Hrome, natěšený na hru takovým způsobem jako ty jsem už opravdu dlouho nebyl, závidím :D

Co se mě týče, já jsem vůči tomu opatrně a nejistě váhavý. Bojím se, bojím, že mě to nebude bavit a že to bude hodně podobné OS I (které jsem kdysi téměř dohrál a od té doby na něj nemám chuť, ani na dvojku).
Počkám si na recenze a gameplaye a uvidím,
Na BG od Larianu se těším už od vydání v předběžném přístupu, ale příběhovky v EA z principu nehraju. Hru sem si před pár dny koupila, protože vypadá po všech stránkách lépe, než jsem před lety doufala, že bude výsledek. No, včera jsem neodolala a pošťourala se v character creatoru, abych si předběžně rozhodla, za jakou postavu budu hrát. Vzhledem k tomu, že mi to (i s nastavením grafiky) trvalo 2,1h, tak bych řekla, že jsem udělala dobře :D
Přesto mě překvapilo, jak okleštěné možnosti tam proti finální verzi zatím jsou. Už se nemůžu dočkat, až bude 3.8.! Nejradši bych si udělala postýlkový kalendář na odškrtávání jako malá xD Má to někdo taky tak? :)
Hře se prodejně daří. I když je za plnou cenu, na chvilku se vyšvihla na druhou příčku aktuální prodejnosti na steamu a teď je furt v první desítce. To je dobrá zpráva pro další content.
O tom jaké si vybrat společníky na cestu - https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/co ... te_bg3_companion_v2/

" In terms of maturity, I'd place Lae'zel at the 5-year old stage, Asterion slightly older (he's learned to manipulate the grown-ups!), Wyll at the cocky teenager phase, while Gale and Shadowheart are both young adults. None of them are fully mature yet, and they all have their wonderful idiosyncrasies, but this is roughly the range I'm seeing so far.   "

" From a purely power gaming perspective Laezel is probably the most badass at lvl 4 if you go 18 str battlemaster and give her a magic 2H sword. Astarion as a thief with 18 dex dual wielding magic shortswords is probably second. Personality wise I like pre-patch Shadowheart, she has the personality of my wife lol. "

" Liked Lae to begin with, like her even more now. It's always a hard tie between her and Gale for me though. If Halsin does become a companion, it will be even harder. "

" Astarion has the highest dps, the best mobility and he can open locks and disarm traps. He's just the most useful character to have around. He also at least tries to be funny. Lae'Zel is useless and her humorless, obnoxious personality makes her hard to like. Don't know if she gets any better, I could never get her approval above neutral. "


Herní mechanika "Karmic dice" - https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/co ... e_setting_turned_on/ - ve hře je defaultně zapnuto vylepšující nastavení, které zvýhodňuje high DPS (silně útočící) postavy oproti těm zaměřeným na obranu. To znamená, že výsledky hodů neodpovídají stoprocentně náhodě. Výsledky combat hodů jsou hrou záměrně cheatované. Toto nastavení by mělo jít vypnout, což by mělo vést u defenzivně hrajících hráčů (třeba těch co hrají sami bez společníků) k tomu, že toho více přežijí. Nicméně to asi obecně znevýhodňuje hráče, kteří chtějí některou z postav vytunit do obrany aby plnila roli tanka. Protože jí to nebude nic platné.

" When it first was introduced it was called Loaded / Weighted Dice and it was explicitly advertised as something for conversations and skill checks. Not combat. I even posted about this a year ago and was told "it doesn't affect combat" Since they changed this to Karmic Dice, seems the target has moved, with no explanation. "

" Holy shit who decided to have this enabled by default? It completely destroys the entire purpose of raising your AC! "

" I agree that it shouldn't be the default, but just remember that this affects your characters too. I haven't seen any analysis specifically, but I'm guessing it's a similar buff for your characters against high AC enemies. All in all, it means that hits are more common than misses across the board. I'm guessing it's enabled by default because Larian believes new players will like that more than lots of misses. "

ps
snad to je jen specifikum early accessu, protože potřebují sbírat data pro optimalizaci combatu. Ale bylo by fajn vědět jak to bude fungovat v plné než člověk začne cpát body do zvyšování AC
Ještě k herní mechanice "inspiration points". V níže uvedeném odkazu kdosi píše, že hrál za trpaslíka a když se mu nelíbilo jak dopadl v doialogu charisma check, tak házel kostkou znovu díky nevyužitému "inspiration pointu". Co to je je vysvětleno zde: https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/co ... obvious_and_in_your/

" Inspiration points are rewarded by completing questlines with the Inspiration symbol next to them, just so you know. But yeah, there should be some kind of popup for it or something. I'm sure a lot of the UI/tutorial stuff has yet to be added though. "

" For tabletop, inspiration is something new to 5e. The Dungeon Master's Guide (DMG) and/or Player's Handbook (PHB) describe it as something for the DM to give his players in exchange for good roleplay or completing notable tasks. It's basically the DM giving their players a doggie treat for playing the game well. One way to look at it is that a player that is just a murderhobo is not going to be on his DM's good side and not earning any inspiration points In BG3, it seems like it is tied to certain endings of quests. Being able to 'complete' quests lines, instead of stopping them short by pissing or killing the wrong person seems to be a bit of the same anti-murderhobo intent. "

" They also updated it so you can hold more than one at a time. I held onto one from the beginning of the game and didn't know we got MORE Inspiration later on - so I was hoarding it for   The One.   And until they made the change, all the subsequent Inspiration got lost because you couldn't have more than 1. So I was pretty happy that now we can hold multiple "

" It's a way to reward players for roleplaying their characters instead of meta gaming. "I know X is the best play I could make, however, my character wouldn't do X, so I'm gonna make the sub optimal play here" "

" It's a thing from D&D 5e, it's basically a chance to reroll on a failed check. In normal tabletop, the DM gives them out for things like quick thinking, good RP, resolving a difficult problem, etc.   "
Zatím to asi funguje tak, že i když NPC zná někoho z vaší party, tak to nezmíní, když vedete konverzaci s postavou, kterou to NPC nezná, nebo že nepřepne na tu příběhově nejbližší postavu. Hráči na to žehrají pěkně dlouho, Larian asi ohledně toho mlčí, a hráči se konejší nadějí že to půjde omodovat. Řešení je pamatovat si koho zmínily postavy a questy a vracet se k quicksavům když tu konverzaci zahájíte s nesprávnou postavou, ale možná dělám z komára velblouda.

ps tohle téma je relevantní obecně k checkům při vedení konverzací
https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/co ... vs_charisma_for_the/

“ I have found that a lot of the checks in conversations are charisma based and a lot of the passive ones are knowledge/investigation. ”

” You can use Detect Thoughts as an alternative to persuasion, but it makes them go hostile when it fails. You may consider using Fox's Cunning to enhance it. ”

“ You can just drag Wyll around if you want. He can be the face and if you don't like Warlock he can multi straight into Swords Bard, which is a awesome class and he'll get Haste and all kinds of cool stuff. ”

A nakonec poznámka že řešením pro univerzální konverzace je Bard (na kterého lze multiclassnout Wylla)

” Your best choice is a Bard, due to Jack of All Trades. As of right now, it looks like you still won't be able to swap characters mid-dialogue. Gale will just stand there behind you staring at the back of your head, no matter how much you wish he would just speak up with his Arcane roll when it comes up. That means, unless you already know who to bring into each conversation, you need one character who can succeed at ANY skill that comes up. And Bard is your best option for that. ”
“ Edit: under Options: Gameplay: User Options: "Autoselect character after combat". If you choose "Avatar" you always leave combat with your Tav, no matter who struck the final blow. The other options are" Restore" which I'm pretty sure returns you to whomever you were controlling when combat initiated, And "Off" which is the old default, whoever you're controlling in the closing turn of combat is who you control after the close of combat. ”
jo takže půjde nastavit aby rozhovor vedl vůdce party, v Icewind Dale 2 - tam hlavně nenechat mluvit paladina, ten odmítá odměnu za splnění úkolu; A ke konci se mi stalo, že jsem vešel do nějaké místnosti plné příšeráků, se kterými by se možná dalo domluvit ale konverzace se ujala zlá postava a ta se s nima vůbec nemazala - prostě jim řekla že je všechny zmasakruje...
Ale i když docílíte toho, že konverzace povede Shadowheart (protože chcete dělat checky na Charismu), tak stejně nemusíte být spokojení protože ji nutíte dělat v dialozích volby které by třeba sama neudělala - a udělali byste je Vy. Jenže vy třeba nehrajete za Paladina ale za Fightera. V tomhle má hra za Paladina velkou výhodu: nejenže hrajete za bojovníka ale zároveň můžete konverzovat sami za sebe.

" I'm actually a little weary of playing a non-charisma based class in BG3 because I personally like my character spear-heading the conversations, since they are my choices. It always feels weird when I have Wyll or Shadowheart do the talking and I pick dialog options I know go completely against their values or personality. "

Pak vidím zprávu půl roku zpátky "  Have you checked the recent update? I think they incorporated your idea, if you into options you can set it to always select the main character after combat. " tj. asi už není nutné aby konverzaci vedl ten co je nejblíž.

Ale stejně někteří vidí za hlavní problém BG3 to, že konverzace nevede družina (s tím že vy si vyberete, kdo bude reagovat), ale ta postava která vstoupí s NPCčkem do konverzace.
Z pohledu vlastností a ability checků je Shadowheart Cleric tj. má vysoký Wisdom a Charismu, tj. může dělat průzkum, otvírání zámků zbyde na Astariona (zloděj tj. vysoká Dexterity a Intelligence). Gale je Wizard a má tím pádem vysokou Intelligence a Wisdom. Laezel je fighter (Strenght a Constitution).

Pokud jde o konverzace, v early accessu (aspoň ze začátku) prý bylo to, že kdo byl nejblíže (např. dělal průzkum, nebo byl k postavě co zahájila konverzaci po boji nejblíže) ten vedl konverzaci. Lariani prý nějak vágně mluvili o tom, že možná pracují na systému kdy lze vybrat kdo bude za vaší partu vést konverzaci, ale došlo-li / dojde-li na to nevím. Je jasné, že že nejlíp konverzaci povede ten, kdo se strefí svou vysokou abilitou do nejlepšího ability checku který ma né NPCčko v dialozích. To se asi může různit konverzaci od konverzace, ale možná není nikdy od věci aby konverzaci zahajoval někdo s vysokým charsima ale je to jen má domněnka.
Jak nalézt skryté dveře - https://guides.gamepressure.com/baldurs-gate-iii/guide.asp?ID=55990 (   perception test , which is a skill associated with the   Wisdom   trait. However, these can also be tests of other skills, such as   Survival   or   Religion .  ) Jak disarmovat past - https://guides.gamepressure.com/baldurs-gate-iii/guide.asp?ID=55867 (  The effectiveness of using the Trap Disarm Toolkit depends on the level of Sleight of Hand character skill .  ... An attempt at disarming a trap   is a   skill test   related to Dexterity.   ) Jak otevírat skryté dveře a truhly ... pokud se neotvírají pomocí klíčů a puzzlů - https://gamertweak.com/how-to-unlock-doors-baldurs-gate-3/ (  specific item called “ Thieves’ Tools ”. Only once you have this tool will you be able to unlock doors and chests.  Open up your inventory and right-click the item, proceed to select the “ Add to Hotbar ” option in the game. Now, you will need to press the short key and click on the door.  it also depends on the “ Sleight of Hand ” skill in Baldur’s Gate 3. You will need to have access to the “ Dexterity ” ability and within its branch, you will find this skill. There are some things that do not open on the first try, so make sure that you have a few Thieves’ Tools on you all the time.   )

Tj. je potřeba jít na přesný spot na mapě s postavou která má vysoký Perception test skill (Wisdom). Je-li tam past, tak past prý není vhodné disarmovat úplně vždy, už nevím proč ale zaznělo to v nějakém videu. Asi proto, že nemusí jít o útočnou past ale možná užitečnou? To je možná blbost. Nebo šlo o to, že hráč má omezený počet disarm toolkitů? Každopádně, když najdeš skryté dveře, a je bezpečné je zkusit otevřít, přijde na řadu postava s vysokým Sleight of Hand skillem (Dexterity) a otevře je pomocí Thieves tools. Některé zámky se asi neotevřou na poprvé i když to dopadne dobře, je třeba je otevřít několikrát.
@Widl (11.07.2023 16:16): Já bych na první walkthrough zkusil Fightera Battlemastera - Shield dwarf ( https://fextralife.com/baldurs-gate-3-battle-master-fighter-build-guide/ ) pro takový ten klasický close combatpřístup nebo Paladina Oath of Ancients - rasu ještě nevím ( https://fextralife.com/baldurs-gate-3-oath-of-the-ancients-paladin-build/ ) pro takový ten paladinovský přístup kdy doléčuješ během boje partu, taky znehybňuješ oponenty a pouštíš na ně sloup světla a umíš mluvit se zvířaty. Ale ještě musím zapátrat v bardovi zda je něčím zajímavý nebo právě ten monk. Jediný co mi u prvních dvou jmenovaných chybí je vysoký lock pick skill nebo tj. abych hned v prvním walkthrough objevil všechny možné tajné dveře a skříše. Ale možná to není skillem ale v vlastnosti. Musím zapátrat co ovlivňuje nalezení a otvírání dvěří. Ale řekl bych že to budou mít jiné classy a já bych rád první (možná jediný ?) run udělal s klasickým bojovníkem. Přijde mi to tak nejčistší - těšit se na zbraně a moc neřešit nějaké vychytávky okolo.
@SilentWolf (11.07.2023 22:13): Vici je super. Hlavně s ní může mít hráč ve dvojce boží a poměrně komplikovanou romanci, na kterou by si už moderní Bioware dle mého netroufl.

Jojo, taky mi ten Gale a Wyll v tomhle ohledu připomínají Lohse. Ale Lariani psát umí, takže nějaké velké obavy nemám.
@Vurhor (11.07.2023 21:19): taky mám rád Drowy, tak bych měl možná podobný záměr. A Viconie je ze screenu a popisu společník, kvůli kterému jsem měl často chuť si staré Baldursy zahrát. :D

Jen mi teda přijde, že se až moc opakují. V Original Sin 2 byla ta Lohse, teď je tam někdo koho ovládá démon, další týpek který má uvnitř bombu. Tak jsem zvědav, zda budou alespoň trochu originální.
@Widl (11.07.2023 16:16): Já měl původně v plánu hrát za hot drowku a představovat si, že to je nějaká ztracená dcera Viconie DeVir, ale po dohrání D:OS2 se asi též vrhnu na nějakou origin postavu. Když už se to točí kolem Illithidů, tak mě asi nejvíce láká Lae'zel, už jen protože Githyanki jsem v přechozích Forgotten Realms hrách především jenom zabíjel.


@SilentWolf (11.07.2023 17:33): Tu její píseň si pobrukuju doteď. :)
@Charllize (11.07.2023 17:11): Tady to asi rozebírat nechci, ale nedávno se nad tím rozplýval zrovna Vurhor v profilu hry a za mě je ono ukončení příběhu Lohse o kterém tam byla řeč jeden z nejsilnějších herních momentů. Ač jsem ho teda zažil jen jako její společník. Sebille byla celkem meh. Měl jsem jet Fanea.
@MiDlo (10.07.2023 20:14): Furt nevím za co to poprvé hrát. Docela bych vyzkoušel toho kung fu mnicha, ale jak se znám, tak to zase sklouzne na poprvé na rogue. Přeci nenechám někde něco neotevřenýho a nevykradenýho, ne? :)
Co se změnilo v plné verzi (hands on poznatky z hraní plné v posledním panelu) https://youtu.be/vaa1r7wHHLU.

edit trošku víc spoilerozní, hlavně ke konci. Ještě že jsem sklerotik ;)

Určité změny v 1.aktu, úrovně obtížnosti, alchymie, civilní oblečení, klíčenky aj. Rozsah hry, kde se cca budou odehrávat akty (to jsem vypl), a různé pikantnosti. Ještě víc kouzel než oznámili (shield).

politické mapy Faerunu (některé zdarma, jiné za úplatu) z r. 1492DR
https://www.patreon.com/Johnovick/posts . BG2 se odehrávala v r.1369DR, BG3 se bude odehrávat v r. 1492DR tj. mapa by měla odpovídat.
@Charllize (10.07.2023 17:39): Za mě jako fanouška série - čím dál lepší :) Hlavě teda ten Dark Urge vypadá na mňamózní role play. Ale zase se mi s ním nechce rozjet první hraní, to mi přijde moc... kruté :D
Mně to připadá, že tohle je prostě Divinity 3 a ne Baldurs Gate 3. Divinity 1 mě bavil téměř celou hru, až před finální lokací mě to začalo hrozně nudit (až otravovat, podobně jako Pathfinder, ale toho jsem dohrál) a od té doby jsem se k tomu už nevrátil. Ani na tu vychvalovanou dvojku nemám chuť.


Takže k BG 3 jsem pořád dost rezervovaný :(
@Charllize (10.07.2023 17:39): Jak říkal Pohlreich, že největším nepřítelem kuchařů je jejich fantazie, tak to podle mě platí i pro Larian :-D Takže jako fanoušek série říkám spíše pořád špatný (spíš čím dál horší), ale nedá se nic dělat. :) Cílovku si to najde velkou i bez mně podobných.