Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prolistovaná knížka Sword Coast Adventurer’s Guide https://youtu.be/926uPMUzrZ0 . Stručná, vcelku drahá (699kč) knížka o mečovém pobřeží, ale právě pro BG3 může jít o užitečný nástroj k rozhodování za co hrát a co kde na mapě očekávat. Bohužel nejde do hloubky v detailnějším popisu budov a lokací (kde je jaký chrám, hospoda apod.). Obsahuje popis bohů, lokací, ras, povolání, background informace a rejstřík ;)

Mapy ke stažení
Sword Coast https://dnd.wizards.com/resources/faerun-map
Město B.Gate https://i.redd.it/yfcl25iw9nn51.jpg

Ještě jedna knížka mne ťukla do oka Heroes of Baldur’s Gate od Jamese Ohlena s detailními Art mapami Baldur’Gate a Sword Coastu z dob BG2, jde zakoupit digitálně a v papírové formě https://youtu.be/F581HTuZX-M
Informace z eventu:
1, více možností editace vzhledu postav, do Character creation obrazovek dali animace postav dle povolání
2, ve hře potkáte NPC které vám umožní změnit povolání a přerozdělit body zkušeností. Chtějí podpořit aby si hráč zkusil různé kombinace multiclassingu aniž by restartoval celou hru v čemž toto NPCčko pomůže
3, v důležitých momentech je do dialogů doplněno, že NPCčka budou brát v potaz vaši rasu a povolání. Prý tím přidali do dialogů 33 procent textů oproti stavu předtím. Takže s každou postavou jiné dialogy..
4, kromě custom postav můžete hrát za postavy které potkáte ve hře (tzv. Origin postavy)

Dál je video plné spoilerů tak jsem v něm nepokračoval.
Přidali do hry hratelnou postavu “Dark urge” u které narozdíl od jiných předdefinovaných postav (Origin characters) můžete zvolit jakou chcete rasu a povolání. Specifická bude tato konfigurovatelná Origin postava tím, že půjde po zlé cestě, tj. má dvě možnosti - buď se jí poddat nebo zlu odolávat. Spekuluje se, že to bude Bhaal spawn. Takže vlastně do hry na poslední chvíli přidali postavu určenou pro temný gameplay s specifickými dopady na vaší družinu a asi i příběhovými linkami a možnostmi, které jinak hra neumožňuje i kdybyste s jinou postavou chtěli hrát temně. Je to jakási cesta k tomu hrát to naruby.
Dal jsem mezi videa převyprávěný příběh z knihy Baldur’s Gate: Descent into Avernus, který je prequelem, na který bude navazovat hra Baldur’s Gate 3. Trošku to zavání megaspoilerem, protože to popisuje situaci v které se ocitnete s příchodem do hry, ale na druhou stranu jde asi jen o příběh, o který se hra opře, tak sami zvažte, jestli to chcete slyšet a být takzvaně v obraze nebo radši chcete tuto záležitost poznávat až při hraní ;).
@MiDlo (05.07.2023 15:25): je potřeba si uvědomit, že Forgotten Realms je generický svět pro hraní Dungeons&Dragons a jako takový má za cíl uspokojit potřeby co největšího procenta hráčů, tedy je záměrem, aby to byl mišmaš a každý si tam našel to svoje.

To, že k tomu vychází i nějaké knihy a hry, je vedlejší produkt, často čistě pro marketingové účely. Navíc DnD jednou za pár let vyjde nová edice, v současné době pátá, která řadu věcí od základu překope, a tak se i ve Forgotten Realms vždy stane nějaká kataklyzmatická pohroma, která naprosto změní uskupení sfér, božstev, fungování magie či podobu kontinentů. Vždy je tam i nějaká jednoduchá příběhová snaha o vysvětlení těchto změn, ale vždy obsahuje takové množství plotholes, že nemá smysl se v tom babrat. A hlavně je to hráčům jedno, přišly prostě nový pravidla, tak se starý zahoděj/dohrajou kampaň a jede se na novo.
Zatím si z toho odnáším to, že FR je divočina a Sword coast jako součást Faerunu funguje na vcelku normálních principech (až na magii, různé fantasy bytosti a občasné střety dimenzí ;). Faerun je kontinent planety Toril obývaný humanoidy po rozdělení planety zmítané bojem mezi bohy a elementárními giganty (Primordials) na dvě planety (Toril, Abeir). Planetu Toril dal stvořitel bohům a planetu Abeir primordialům. Faerun je něco jako evropa nebo středozem ale najdeme tam třeba poloostrov Chult ve stylu Jurského parku na jihozápadě od BG, na východě jsou asijské národy, někde tam je oblast kde jsou uctíváni egyptští bohové, hobiti tam mají svůj Kraj, prostě je tam od všeho něco aby se tam daly psát příběhy a prodávat hry ze všech prostředí. Sword coast je na západním pobřeží Faerunu a v jeho střední části je město BG. Občas se tam (poblíž Sword Coast) stane něco abnormálního - zmizení celého města v tomto světě není problém, ale Sword coast se jinak zdá být relativně normálním územím kde se odehrává vymyšlená bída středověkého fantasy života a vztahy mezi městskými státy určuje obchod a politikaření.

edit - tady je sumarry historie Faerunu https://youtu.be/Cq2nRl7e7DA

tady je něco o Mind Flyerech https://youtu.be/aH1-ZZM_VEk a tady o Nautillech https://youtu.be/FHky1NJ_PiQ

Co je Underdark (podzemí pod celým Faerunem) https://youtu.be/FhGGQJoq8nU

Historie města Baldur’s Gate https://youtu.be/A_5clNv7k-I

Oblast Amn (jižně od BG) https://youtu.be/mmHdbARwj6o

Waterdeep - velké město severně od BG https://youtu.be/fBiQ1Ft5MJ8

Další kultury (lidí) v Faerunu část 1 https://youtu.be/tj0dtfhKGqk , část 2 https://youtu.be/dltBvw_OXJI

a pak by se dalo pokračovat historií ostatních ras… atd atd
V 15 jsem se otřel o dračí doupě. Párkrát jsem to sledoval jako divák, pak jsem si naházel trollího válečníka (nejdřív mi padaly samá nízká čísla na sílu tak jsem PJ ukecal aby mně nechal házet dokud mi nepadlo 19:). PJ si dal práci s mapou, nakreslil podzemní město, vlezli jsme tam a hned u vstupu byla křižovatka typu T s dveřmi a varováním ať nevstupujeme. Samozřejmě jsem hodil několik šestek či co na úspěch v prolomení dveří a tam nás sežehl drak - nejsilnější potvora na mapě a bylo po dobrodružství:). Když jsem o pár let později hrál BG2, přišlo mi to příběhově strašně zmatečné, ale nějak jsem to dal a teď po dlouhé odmlce jsem si řekl že zkusím pochopit o co v FR jde. Objednal jsem si knížku Sword Coast adventurers guide, která by měla trochu vnést světlo v jakém prostředí se BG3 odehraje, no a zbytek informací čerpám z YT. Slibuji si od toho to, že to přestane být mrtvý svět kde mi nic nedává smysl a třeba právě díky tomu mne to chytne.
:) už jsem to pochopil, oni vzali všechno co je skvělé a použili to, jen občas nemohli z copyright důvodů říct že jejich hobiti pochází z Shiru, a tak tam umístili oblast Shaar a protože nemohli použít ani slovo hobit tak je nazvali půlčíci což jim prošlo.. Shaar :)
Najde se tu ještě někdo kdo si myslí že mytologie Forgotten Realms je jeden velkej zmatek pospojovaný na sebe, aby tam mohlo být vše, od víl zubovek po obry a draky? Jsem zatím jen u šestého videa ze 104 na kanálu Jorphdan kde vysvětluje Forgotten realms, takže vím prd, ale dumám jestli se to třeba v nějaký moment zlepší a slepenec přestane být slepencem na který se občas přilepí zas něco úplně jiného? Nebo je to naivní představa? No naději pro BG3 vidím v tom, že se bude odehrávat v jednom bodě v čase a jen si bude brát z okolního prostředí to co má hlavu a patu a ne třeba vlky vypadající jako pavouky které jsou v hierarchii bytostí na úrovni bohů;)….
@Paul (29.06.2023 19:37): Začít dvojkou u této série není žádná škoda - taky jsem s ní kdysi začínal, a dostat se pak k mnohem hůře odsýpající a odvyprávěné jedničce bylo trochu nepříjemné, trvalo mi dlouho než jsem i jí přišel relativně na chuť.

Kolikrát jsem doteď dohrál dvojku bych asi nespočítal. Víc než pětkrát a méně než desetkrát zhruba. A pořád je 100% :)
@SilentWolf (30.06.2023 10:21): Imho chápem, že pre niekoho BG1 zostarla, ani nie tak grafikou, ako tým, že odvtedy na ten koncept izometrického party rpg naviazalo tak veľa hier, čo ho rozšírilo, zlepšilo UX a UI atď., že to môže byť čiastočne prekážka. Ale BG 2 po stránke postáv, questov, príbehu, atmosféry a lokácii stále ostáva unikátne a za to zahratie stojí aj v kontraste s novými izometrickými hrami.
@Tarhiel (30.06.2023 10:54): Já to myslím ze srandy. Nedokážu moc hrát staré hry. U Baldursů, Falloutů a Tormentu mě to docela mrzí, protože věřím tomu, co o nich čtu. A jo, určitě mi tu někdo napíše "ale to není tak zlé" nebo "Do prdele, teď hraješ Pathfindera, to je jako co?". Ale prostě už to tak mám nastavené. :D

I ten tahový souboják mi vyhovuje víc. Naštěstí ten žánr dnes docela kvete a nemusí tak stát jen na Pillars of Eternity.
@John Mirra (30.06.2023 10:17): Nehrál. Na BG3 se těším díky Original Sin 2.

Asi jsou to skvělé hry, ale podle mě máte všichni růžové nostalgické brýle. :D :D Dnes si holt spíš zahraju ten Pathfinder. Nebo.. well.. Original Sin 2.

Edit: Na OS2 mi mimochodem velmi sedí jak jsou dobře udělaní ti společníci. Že si vyberete případně jednu z předpřipravených postav, která má příběh. Pak společníky, kteří mají příběh. A ty co si nevyberete, mají ale taky svůj příběh, který se s vámi prolne. Stejně skvělé je, že pokud máte postavu v partě, tak zažívá různé věci, a jakmile si ji vyberete jako hlavní postavu, tak je můžete ovlivnit a třeba i víc pochopit. Už jen tento samotný fakt mě přiměl těšit se na BG3 opravdu hodně. Protože už teď zvažuji, že vyzkouším toho Astariona a jsem zvědav, jak se to do hry promítne.
Jasně, pravá esence by asi byla v tom vytvořit si vlastní postavu a tímto se o tu možnost připravím. Ale já si i tu Sebille nakonec oblíbil asi i víc, než cokoliv bych si zvládl vytvořit.

Trochu mě děsí, jak teď prezentují, že bude ve hře 600 kouzel. Jestli je něco, z čeho jsem měl v případě Pathfindera mžitky před očima, tak ze snahy pochopit k čemu je to a to kouzlo z těch stovek dostupných.
OS2 jsem si vystačil s vyvoláním totemu a familiara a jelikož jsem do toho sypal veškeré body, tak naprostý bůh a entita silnější než cokoliv na světě byl.. můj summon. :D
@Paul (29.06.2023 19:37): Dvojku si dej, já si dal opáčko obou v dubnu/květnu a úplně jsem zapomněl jak byl ten přístup dvojky moderní. Společníci, vztahy, určité zhuštění, aby to mělo tah na branku. Skvělá hra.
@John Mirra (29.06.2023 18:54): tak bylo to tři roky v early accessu a 6 let ve vývoji, tak by člověk doufal že to snad maj odladěný. Prachy maj a klidně by to mohli dalších pár let dělat, kdyby potřebovali.

@AlieN (29.06.2023 18:02): hmm, já kdysi dohrál jedničku, ta mě docela nudila a od dvojky odradila, ale je to takovej ten rest co bych někdy chtěl dohnat.
Nechci být škarohlíd, ale stejně se pak bude 2 měsíce čekat na opravné patche, aby se to dalo normálně hrát :/ I když... u Divinity 1 a 2 to tak nebylo, pokud vím?
Vydání o měsíc dřív 3. srpna aby nedošlo ke srážce se Starfieldem. Hezké.
@SilentWolf (12.06.2023 09:53): Já si dal v betě jen některý a u parťáků se nění čeho bát. Prim u mě zatím má  Lae'zel, ta Githyanki. Ta je tak krásně bez smyslu pro humor, že jsou ty situace s ní kouzelný :D
@Widl (12.06.2023 09:04): tohle je fakt lepší, než to video s roboty. :D Hlavně jak říká, že tam kladou důraz na prozkoumávání světa, spolu s kouzly jako levitace apod.. to se moc těším. Vždycky to na mě působí tak trochu Gothicovsky, kde jsem skákal po střechách a hledal loot. :D

Stejně, prim hrají parťáci a toho se po Original Sin 2 nebojím.
@Linville (27.02.2023 21:45): Viz Blaiddtom, nejlepší bude udělat si vlastní obrázek dle gamplayů.
Za mě je to zatím 50/50, ale já hraju BG 1 bez jakýchkoliv modů s původním rozlišením a hrozně si to užívám :)
@Linville (27.02.2023 21:45): Najistejsie mas pozriet si nejake gameplaye a uvazit sam, ci ti estetika sadne alebo nie...toto je vec, ktoru za teba nikto iny rozhodnut nemoze, ani ti nejak poradit. Osobone som tiez presne koli tomuto velmi skepticky voci BG 3. A este writtingu, ktory nepatri medzi silne stranky larianov, dufam ze ma prijemne prekvapia.
@Red (28.02.2023 00:13): "estetika u hraní přeceňuje" - To je dost subjektivní tvrzení, jsou věci, které bych pro jejich estetiku nikdy ani nespustil, šmahem třeba WoWko, téměř všechna asijská MMORPG, Diablo 3 atd., atd. Ta "asterixovská" stylizace DOS se mi pak rovněž nikdy nelíbila. Naopak jsou hry, ke kterým se vracím i pro estetickou potěchu, aktuálně třeba Hunt: Showdown, těším se opět někdy na replay KCD a tamější krásné světlo. Každopádně vizuálně se mi třetí Baldur zamlouvá, jsem rád, že se vydali směrem menší stylizace a vkusně tak navázali na předešlé díly, které v tomto nebyly nijak excesivní.

Takže záleží jen a pouze na člověku, jak moc mu na těchto věcech záleží. Nepopírám, že si občas potěchou oka škodím a přehlížím zbytečně jinak skvělé hry jako třeba Dwarf Fortress nebo Unreal World.
Určitě. Jednak se estetika u hraní přeceňuje a druhak jsem hrál od Larianů DD, Ego Draconis a DOS a všude byla estetika jiná. Obávám se ovládání, kamery, hratelnosti apod, nicméně kdo dohrál DA 5x v tomhle ohledu určitě žádné nároky nemá. Pro mě je pořád otázka, jak zvládli humor a příběh, tedy jestli to není moc depresivní nebo moc dětinsky vtipný. Ty teasery na mě úplně nefungovaly. Ale nic nečtu dokud to nevyjde.
Chápu, že je to možná lehce autistická otázka, ale když se mi vždycky líbila estetika BG (a odehrál jsem dvojku) a na (prvním) Dragon Age jsem vyrůstal (tzn. dohrál jsem ho asi pětkrát včetně datáče) a zároveň nemám příliš blízko Larianí estetiku (primárně jedničku Divinity Original Sin, dvojku jsem nějak doklepal)... je šance, že se to může líbit i mně? :)
@Peach (24.02.2023 16:02): Jop, je-li už známo přesné datum vydání 1.0 verze, tak už uvádíme ten. Hra tak sice má nadále EA označení, ale v den vydání se automaticky toto označení odstraní bez nutnosti další editace.

Římskou číslovku jsem ponechal, přišla mi vhodnější kvůli konzistenci se staršími díly, plus ji uvádí plakát, wiki, moby, gematsu a jiní. Ale je to jen můj názor, klidně ať se vyjádří ostatní.
@Luksa: Díky za schválení úpravy hry, ale vlastně jsi všechny mé úpravy smazal a nahradil je vlastními (smazání data vydání Early Access verze, nový obrázek). :D

Jak to vidíte s oficiálním názvem této hry? Navrhovala jsem přehodit název a alternativní název, protože mi z oficiálních zpráv přijde, že Larian hru prezentuje pouze pod názvem Baldur's Gate 3 (i přes odlišnou stylizaci loga hry) a nikoliv římskou číslicí, čímž se odlišuje od BioWare série.
@Hitsuran (09.12.2022 13:21): Netuším, ale po dohraní alfy, kde sa priamo pýtajú na feedback, som im presne toto písal, pretože pre moju imerziu je kľúčové, aby to bol svet, kde bol môj headkanonický bhaalspawn, polelfí CG sorcerer, čo práve skončil ako smrteľník s Jaheirou: tak som sa im to snažil načrtnúť, že by bola drobnosť, ale naprosto kľúčová, ak by sa (kľudne po vzore KotOR 2, v pár vetách dialógu) dalo zvoliť, čo bol bhaalspawn zač a ako dopadol, a keby to bolo (opäť, stačilo by v pár náznakoch a vetách, keď už nie v nejakej scéne) nejak reflektované, len aby bolo vidno, že sa nestal len všeobecný príbeh bhaalspawna, ale aj tie konkrétne.

A myslím, že nie som s podobnými sentimentmi jediný, a afaik hráčskemu feedbacku fakt naslúchajú, takže ak im niečo v podobnom duchu písalo dostatočné množstvo ľudí, tak by to tam snáď mohli nejak implementovať.