Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ria Kon (28.03.2024 15:55): Ja viem, mám rodinu v Kanade, ale kanadský dolár má nižšiu hodnotu než americký alebo euro. Čiže 60 USD je aktuálne 81,22 CAD a 60€ je 87,67 CAD.

Každopádne do nákupu accountu cez G2A by som fakt nešiel. Kľúč ešte ako tak s prižmúrenými očami pochopím, ale osobne by som tam nič nekupoval, lebo peniaze nejdú nikdy autorom hry a zdroje sú pochybné. Radšej si počkať na nejakú zľavu alebo v prípade Baldur's Gate 3 ísť do toho za plnú sumu, lebo tá hra za to stojí a je to zábava aj na dosť hodín. :)
@Arcee (28.03.2024 06:28): ak to predávajú ako steam account, tak je tam vždy riziko, že môže byť časom suspended. G2A nie je žiaden oficiálny reseller, ale predávajú kľúče z rôznych súkromných a neoficiálnych zdrojov. Kupovať account s hrou je asi jeden z najriskantnejších typov. Navyše tá cena nie je ani natoľko lukratívna oproti napr ofiko jarnej zľave teraz na steame, čo bola, aby to stálo za ten risk.
Hola, na G2A prodávají za cca $46 CA$ (žiju v Kanadě) plnou verzi na steam, ale je to jako steam account. Máte s tím někdo zkušenost? Bude ten steam account můj a budu k němu mím nonstop přístup na věky věkoucí, nebo je to nějaký sdílený účet a za dva měsíce mě jej seberou? Taky hraju na Macu, tak nevím jak by to fungovala s uloženými pozicemi.
Prý se pracuje na nových cutscénách pro evil endings. Pokud plánujete, doporučuji počkat :)

Už sem chtěla rozjet po dokončení finálního bosse Durge, ale nakonec tedy pojedu barda. Něco mi říká, že ta classa bude strašně vtipná :D Jinak rogue je moje klasika, prostě komplexní classa, a překvapilo mě, jak jsou od poloviny hry druidi OP. Jeli jsme v partě Issketyx (OC) + Halsin + Jaheira a ten damage a součet HP byl neskutečný O.O
@Widl (22.03.2024 18:15): Swen už se vyjádřil že Divinity OS3 taky nedělaj. Ale jestli myslíš Divinity 3 jako pokračování Ego Draconis, tak tam asi nenulová šance zatím je. Ale my money jsou stále na nový ajpině :)

@Marcusss (22.03.2024 18:54): to bych si taky nechal líbit. Něco jako Cyberpunk/Deus Ex od Larianu, ikdyž ne nutně scifi.
Já bych se nezlobil, kdyby na chvilku přesedlali a udělali immersive sim. U BG3 se sami přiznali, že se jimi inspirovali.

Už nám ukázali, že jsou lepší než Bioware... tak teď ať ukážou, že překonají i Arcane.
@Paul (21.03.2024 21:57): Ona by nová IP dávala smysl - nabrali obrovské množství nových fanoušků, kterým necinematické DOS nic neříká. Finančně by bylo tedy rozumné udělat další hru tak, aby do ní mohli naskočit. A pokud nechtějí dělat BG4, tak by museli na sílu udělat DOS "beginner friendly" (podobně jako ME3). Nová IP jim dává největší volnost.

Edit: Mno, tak teď sem ten rozhovor dokoukala... mé logické finanční myšlenkové pochody zahoďte. Lariani se řídí srdcem, to se nedá předvídat :D
Rozhovor se Swenem, takže nedělaj DLC, datadisk ani pokračování, další projekt bude něco jinýho a ne D&D. Někdo by tipnul Original Sin 3, já si tipnu novou IP.
Si dělám zásobu těch výbušných sudů (sudy naplněné alkoholem nebo střelným prachem) - stačí si totiž silné nepřátele těmi sudy obložit buď předem nebo i během boje a pak z dálky zapálit zápalným šípem nebo kouzlem - např.: temná elfka v gobliním táboře dal jsem k ní 4 takové sudy a z dálky odpálil šípem - byla hned mrtvá a moje hl. postava taky výbuch hodně silný i kdyz js byl dosti daleko.
Ale teď po nové aktualizaci nejdou předměty umístit rovnou z invetáře na místo - je třeba je napřed položit na zem a pak tepre lze snimi pohnout - asi nějaká chyba se jim tam tou aktualizací dostala.
@Ria Kon (02.03.2024 20:04): Kamarád je godgamer, o toho strach nemám a já si předem všechno nastuduju... Tutoriály, tier listy, kouknu na nějaký videa lidí co to dohráli, abych viděl, jak na to šli oni a pak se uvidí. No, a když to náhodou nevyjde, tak si zanadáváme a prubneme to odznova. Ten achievement je moc pěknej na to, abych ho nechal jen tak být :D
@Starletka (komentář): Miluju ten první bod v plusech xD Sem si měla dát taky :D Každopádně sem ráda, že si byla nakonec spokojená a docela závidím, že si konečné cutscény měla již opatchované.

Btw, otázka pro všechny do placu.... budete se někdo pokoušet o Honour Mode? Nebo je tu dokonce nějaký střelec, co už má zlatou kostku? :D
Tak, uff, už mi zbývá jen epilog a ten si asi nechám až na zítřek. Stejně tak smolení komentáře.
Docela čučím, kolik cutscén patch 6 upravuje (mimo již zmíněné polibky). Nečekala bych, že budou takhle dlouho po vydání opravovat i tohle. Ale beru všema deseti, jakožto příběhově zaměřený hráč. Jen je to teď totálně rozbitý -_- Možná by pomohla čistá instalace, nebo je to zajetou kampaní. Každopádně by měli rychle vydat hotfix.
Nu, stopadesát různých polibků mě fakt nezajímá, ale v ostatních věcech to vypadá, že ten patch u/opravuje hru správným směrem, tak třeba to za pár měsíců i dohraju.

Jinak ve výčtu změn jsem si všiml pár věcí ohledně postavy jménem Nere, a připomnělo mi to, jak strašně náhodná mi ta postava přišla, a jak bylo divné, že mě hra vyloženě upozorňovala "bacha, pokud budeš moc odpočívat, tenhle týpek zemře"; přitom to pro mě byl úplně cizí týpek, o kterém jsem toho moc nevěděl a nebyl ani důvod, proč ho mám chtít naživu.
@Jab (18.02.2024 15:04): Ja som si včera odohral kvôli tomu, že hoci je romanca a celý príbeh s Lae'zel fakt krásny, tak úplne neuveriteľne chýbalo na konci to najjasnejšie a najprirodzenejšie vyústenie: našťastie ho tam dodali. A bolo to fakt moc pekné a konečne mám "kanonický koniec" mojej postavy.

(Spoilery čisto k možným koncom s Lae'zel)

Predtým bolo možné buď sa horkosladko rozísť a vyslať ju, aby sa stala nástupkyňou Orphea a viedla githyanki liberation front, alebo s ňou ostať za cenu, že toto svoje dejinné poslanie odmietne. Úplne očividná možnosť, ktorá snáď všetkých čo romancovali Lae'zel napadla na prvú dobrú ako to, čo, túžia spraviť, že pôjdete bojovať po jej boku proti Vlaakith, tam proste nebola ani načrtnutá, mohli ju mať len githyanki postavy.

Takto moja postava osedlala druhého Orpheovho rudého draka a konečne si môj lesbian power couple dostal lesbian power epilogue, aký si zaslúžil :D A na samotnom konci hrajú v pozadí kľúčovú rolu githzerai, čo bol shoutout na sférický lore, čo ma potešil snáď naviac.
Ty nové animace v kempu jsou hodně fajn. Možnost výměny parťáka níže je opravdu jen první krok ale. Přijde mi btw, že se ale událo vícero úprav všude možně.
@Starletka (14.02.2024 11:34): Mne sa Karlach páčila, aj z dôvodov, ktoré vyjdu najavo až na konci hry. Inak svoje minilokácie a triggery na vlastné konverzácie má, ale hlavne v treťom akte, čo dáva zmysel, keďže z BG pochádza.
@Marcusss (14.02.2024 10:53): @Jab (14.02.2024 10:56): Na toto téma docela zajímavý post (ale bacha, spoilery).

Za sebe jsem z Karlach taky velmi zklamaná. Celou dobu na mě působí, jako by byla napsaná na koleni 5 minut před vydáním hry. Všichni ostatní (tedy origin postavy) mají svůj propracovaný příběh, interní konflikt, svoje specifické lokace a questy, zatímco Karlach tam prostě jen je. Třeba takového Wylla jsem si teď ve třetím aktu už taky celkem oblíbila, i když mi na začátku přišel nudný. Na Karlach si nemám co oblíbit, když je pořád stejně jednodimenzionální. To i Halsin je na svůj malý prostor v ději zajímavější.
@Jab (13.02.2024 16:55): Na jedné straně chápu co myslíš, ale na druhé straně jsem rád, že Karlach nemá nějaké interní osobnostní drama jak zbytek skupiny. Teda ona ho asi měla. ale pak ze hry vystřihli Avernus a tím asi i celý sidequest mezi ní a Zariel. Nebo ho přinejmenším překopali (jsem zatím furt v druhém aktu).

Takhle je prostě Karlach zlatej retrívr skupiny , který má "jenom" svůj problém v mozku a hrudi, ale žádné velké drama navíc. A to je ve výsledku lepší, než kdyby fakt úplně každá postava měla svůj formulaický psychologický problém, který musí hráč jako nějaký murderhobo terapeut vyřešit.

Celkově je ale vtipné, jak naprosto každá z hlavní skupiny má nějaký problém se svým "bohem nebo stvořitelem" - ať už doslova, nebo metaforicky (u Wylla je to jeho otec, pokud nepočítáme Mizoru jako "tvůrce" jeho sil). :)

A když pomineme parazity, tak:

- Gale a Karlach mají v sobě tikající bombu

- Wyll a Karlach a defakto i Astarion mají "démona", co jim jde po krku

- Shadowheart a Lae'zel se potřebujou vyrovnat s realitami svých bohyní

- a defakto i třeba Halsin musí vyřešit problém s tím spiritem lesa, který ho inspiroval být druidem
@Starletka (29.11.2023 12:56): Btw ti v Cazadorově vězení byli jeho spawns, ne? Čili je rafnul Astarion? A vysvětlení jeho pansexuality si myslela to setkání s nimi? 

Jinak nakonec byl asi moje nejoblíbenější NPC. Za ním Gale. U Astariona jsem se dlouho bál, že se bude chtít stát Ascended Vampirem, pokud u něj nemáš dostatečný approval. Ale ač s ním měla moje paladinka vztah v rozmezí průměru, tak se nechal ukecat celkem snadno. A ten jeho konec pak byl i vtipný.

Btw jinak celkově preferuji z NPC čtveřici Gale, Shadowheart, Astarion, Lae'zel, anžto mají "character development". Karlach je milá, ale stále stejně milá. A tohle jí prostě chybí. Ostatním také. Mintharu jsem neměl, ale bude to stejné asi.
@Jab (12.02.2024 17:25): Je dost možné, že tohle se pere s cooperativem. Buď by byl jeden inventář a nebo unikátní pro každou postavu, ale ne obojí.
A nebo taky prostě postup vývoje. V prvních verzích nejspíš nešlo věci posílat mezi postavama navzájem a do campu, ale postupně se rozhodli, že je to až příliš otrava a povolili to, ale už bylo pozdě překopat celou formu inventáře, to do jakých datových balíčků se obsahy inventářů ukládají apod.
@Adieu (12.02.2024 16:26): Každopádne mám dojem, že toto (minimálne ten loot, shared stash a tak) bolo už v Kingmakerovi - nehovoriac teda o tom, že tieto QoL improvements ako ľahkú zmenu party, zjednodušený inventár spravil už Bioware pred pádom Konštantínopólu v KotORe.
@Jab (12.02.2024 15:46): Mne to udrelo do očí v porovnaní s tým WotR, ktoré ma tiež kopu klasických problémov (ako nezmyselná inflácia lootu), ale zároveň hrozne quality of life ošetrené - jak presne tým automatickým výberom družiny po opúšťaní kempu (nehovoriac o tom, že je vás tam klasicky šesť), tak zdieľanou stash inventáru (kde jednotlivci majú vlastnú len výbavu, inak je všetko spoločné), tak obrazovkou všetkého nechaného lootu na zemi pri opúšťaní lokácie (vyber, čo chceš, a zvyšok znič), tak možnosťou "fast-forwardnúť" ťah pri ťahovom režime.

A fakt ma mrzí, že sa tým neinšpirovali, prečo znovu vynachádzať koleso, keď niekde to funguje.
@Jab (12.02.2024 15:46): pillars of eternity má možnost 2x zrychlit (či zpomalit) hru. To by asi stačilo na urychlení soubojů s velkým množstvím nepřátel. Ale počítač by ti nepoděkoval.
Přemýšlím, jaké všechny Quality of life změny by to sneslo. Určitě stran inventáře (třeba při prodeji jdou odeslat věci do kempu jen z inventáře postavy, která obchod dialogem započala), méně početného lootu ruku v ruce se zvýšením jeho herní relevance. Lepší správu družiny ideálně on demand kdekoliv a oním Dragom Age stylem...

Ale jak urychlit souboje? Automatické vyhodnocení by nešlo. Prosté vymazání nepřátel nebo snížení počtu jejich hp by snížilo i uvěřitelnost "armád". Možná více možností ukecávání třebas s poukazem na disparitu v síle nepřátel a členů družiny? To by do té hry i sedlo. A zároveň by to nikomu nevzalo možnost souboje absolvovat.
Btw nejde se nějak vyhnout boji s Flaming Fists před Gortashem, když mám Ravenguarda? Přece jen je to jejich představitel. A když už jsem jej zachránil... 

@Flowerpot (10.02.2024 11:21): Jo. Taky se mi stalo. Ten Tiefling čaroděj (Rolan) se kvůli tomu přidal k Lorroakanovi. Ale k čertu s nimi všemi. Allies budu mít už tak do závěrečného souboje hromadu.
@Jab (10.02.2024 09:44): Našťastie stačí, aby prežil ten hlavný, ktorého má človek ako temporary companiona, inak by človeka jeblo.

Ja som mal ešte pri prvom playthrough vypečený bug - s mojím šťastím vyšiel hotfix na neho doslova deň potom, čo som to dohral - keď v Iron Throne oslobodení väzni vôbec neutekali do ponorky, a stáli a čakali tam rezignovane na smrť.

To suicidium majú zjavne vpísané do samotného programátorského kódu.
Ti Gondiani srdnatě přiskakující k Steelwatcherovi před výbuchem se slovy "This old man still has some fight in him! " ... To je AI panečku!

P. S. Tak mu to nevyšlo. Zbyly z něj jen na zemi rozsypané vnitřnosti.
@Tulareanus (09.02.2024 14:35): Jj, celý ten dementný "kanonický" príbeh Abdela Adriana poznám a aktívne mám rituály na to, aby som ho vytesnil z existencie: ak raz ascendnem na boha, tak retroaktívne prestane existovať a svet bude krajším miestom.

Nehovoriac o tom, že ani ten nefunguje v rámci toho dementného kánonh: celá tá pointa je tuším to, že sa zabili posledný bhaalspawns a tak sa mohol znovu zrodiť Bhaal (once again, thank you for making my beloved story of Baldur's Gate saga matter, assholes), čo ale... ako vidíme v BG3, vôbec neplatí.
@Flowerpot (09.02.2024 11:25): V treťom akte je v jednom dome, ktorý nie je spojený s questom starý chlap, ktorý písal nejaké štúdie o mindflayeroch a lovil ich, pričom vraj jeho štafetu prebral jeho syn. V jeho dome sa nachádza viacero kníh/autobiografických zápiskov, kde spomína aj predošlého hlavného hrdinu.

A k tej Imoen, úprimne som radšej, že sa nespomína, aspoň jej nič nepokazia. A celkovo mi prišlo, že tak veľa party memberov z predošlých hier nebolo spomenutých, tí, ktorých si pamätám, že boli spomenutí sú: Aerie, Mazzy, Jan Jansen, Keldorn, Dynaheir, Khalid

Každopádne za všetky tie divné eskapády so starými postavami a osudami môže Wizards of the Coast a nie Larian, pretože oni s tým prišli už pred hrou a si to tam vyžiadali. Napr. ohľadom bhaalspawn veci: je to ešte väčší fail, pretože Bhaal sa vlastne vraj oživil tak, že hl. postava BG 1 a 2 bol Grand Duke dlho v Baldur's Gate, mesto prosperovalo, blablabla, ale potom došiel ešte jeden žijúci bhaalspawn (vraj ten, ktorý sa v BG 2 od strachu teleportoval preč v Trademeet a v BG 2: Throne of Bhaal v Saradushi) a napadol v meste grand dukea aj s nejakými svojimi sektármi, na konci boja vraj zrazu stál len jeden slayer, pričom sa nevie, či to bol náš bhaalspawn alebo tento druhý, lebo okolie bolo poničené a žiadne rozpoznateľné telo nebolo vidieť a spoločnými silami toho slayera flaming fist zabili. Tomu sa hovorí dementný koniec.

Inak Wizards of the coast sú notorickí nielen katastrofálnym writingom, ale aj hamižnou tendenciou oživovať mŕtve postavy alebo prinášať naspäť zo stupídnych dôvodov postavy s už uzatvoreným príbehom alebo postavy, ktoré by mali logicky už dávno mŕtve napr. na starobu. Deje sa v to ich ešte finačne úspešnejšej IP než D&D a to v Magic: the Gathering. Úprimne, pre príbeh dúfam MtG nikto nehrá a nesleduje, lebo ten je tam horší než v porne už dlhé roky, ale vidieť tam tú neskrývanú hamižnosť, kedy sa dejú absurdné veci, nelogické deus ex machina, ktoré retconujú predošlé veci, len aby mohli akože fungovať. Oživujú sa mŕtve postavy, postavy, ktoré obetovali planeswalker spark ho znova dostávajú naspäť, postavy, ktoré mali byť mŕtve sa objavujú s tým, že vraj zlyhal nejaký pokus alebo ich niečo aj tak udržiava po stáročiach pri živote alebo ich niekto dotiahol z alternatívnej časovej línie a podobné drísty.
A pritom ironicky, konsenzus hlasnej dlhoročnej časti komunity je ten, aby už tie staré postavy nechali na pokoji a vytvárali niečo nové. Len holt si cez nejaké anketky vyhodnotili, že niektoré postavy patria k najobľúbenejším, tak sa tam stále objavujú, hoci nemajú žiaden character development ani hĺbku. Ako vravím, príbehovo je to na päsť, ale spomínam to preto, že s oddelením, ktoré rieši D&D majú čoraz väčší prienik a na obidvoch robia mnohí rovnakí writeri.
Btw jakou má logiku, že v Iron Throne jsou Sahuagini? Jen jsem rychle proběhl, umřela jen ta jedna buglá ženská na "lehátku", anžto jsem si ji všiml až pozdě (a nestála mi za load). A knihy atp. jsem tam tak nepročítal, tak mi přijde divné, že by dělali ve vězení dozorce Gortashovi. Možná to ale v nějaké knize/dokumentu tam vysvětlené je.
@Tulareanus (09.02.2024 11:21): Vidíš, to mi uniklo: kto to hovorí? Ale v každom prípade ma nemrzí, že mi to uniklo, lebo jesus: to je fakt najnudnejší možný "epilóg", ktorý sa dá predstaviť.

Inak ale každopádne to spomínam aj v komente: tu, aby na tom predchádzajúcom deji záležalo, bolo treba akurát to, aby Bhaal ostal mŕtvy. Nemuseli meniť pri tom zas tak moc: furt sa to mohlo točiť okolo Bana a Myrkula, aj Orin tam mohla byť, čisto ako spomienka na staré časy, že k sebe pripustili aj uctievačku mŕtveho boha "do trojky". To bolo ich - skôr WotC než Larianu asi - aktívne rozhodnutie, že "somehow, Bhaal has returned", ktoré odsudzuje predchádzajúce diely do irelevancie.
@Flowerpot (09.02.2024 11:11): no hlavný hrdina je tam spomínaný o trochu viac, ale ten jeho kanon je nudný a hlúpy. Spomína sa hlavne v kontexte, že bol dobrý grand duke.

To je ale všeobecný problém pokračovaní, aby bol nový problém dostatočnou prekážkou, postavy predošlej hry sa downpkayujú alebo ak sú postavy/postava rovnaké, tak z nejakého dôvodu začínajú od nuly. V tomto sú BG2 alebo quest for glory fakt výnimky s transportom savov a skillov postáv.

Dragon age: keep bolo úmorné a nepraktické a ani rok po dohraní dvojky som si veľa mien a vecí, ktoré to spomínalo nepamätal.
@Hitsuran (09.02.2024 11:06): Nielen rozhodnutia, ale aj postavu. To bola jedna z vecí, ktoré ma tak nebetyčne srala, že doprdele jak dej, tak postavy, sa pomaly tvária, akoby hlavný hrdina či hrdinka Baldur's Gate ságy pomaly neexistoval(a) a vôbec nezáležalo na tom, čo v celej epickej pôvodnej trilógií spravili: spomenie sa tak v troch vedľajších vetách. Horšiu neúctu k tomu, čoho si pokračovaním, som fakt nezažil. Yup, a Imoen sa nespomenie menom ani jediný raz, čo ma teda ešte duplom šokovalo: obzvlášť, keď jedna postava na zvyšok pôvodných spoločníkov spomína, ale zrovna na tú najzásadnejšiu a najkanonickejšiu nie, nechápem.

To je spolu s tým spomínaným infamous stretnutím starej známosti dôvod, prečo som presvedčený, že to malo byť standalone adventure, nie pokračovanie.
@Hitsuran (08.02.2024 19:36): To, že sa ti tá hra alebo príbeh nepáči, nerozhoduje predsa o tom, či to je alebo nie je pokračovanie.

Jasné, o 23 rokov neskôr budú úvodné otázky k hre, ktorú x hráčov nehralo alebo x hráčov si už presne nepamätá. Navyše by niektoré z tých bodov boli aj spoilery pre trojku a taktiež KOTOR mal v tomto oveľa jednoduchší výber, kde sa riešilo len, či bola postava jednotky žena/muž a či tam bol good/evil koniec, to je celé.
@Tulareanus (07.02.2024 15:51):BG 3 není pokračování BG 2 ale toho co sesmolili dementi z WOTC.
Příklad si mohli vzít z Kotoru 2 kde to všechno bylo vyřešený přes dialog v počátku ale otázka je co si mohli samozřejmě dovolit.
@Hitsuran (07.02.2024 15:43): Je to pokračovanie, naväzuje na BG 2 a Throne of Bhaal, len sa to odohráva neskôr. Určite je to viac pokračovaním než Neverwinter Nights 2 k jednotke alebo aj Icewind Dale 2 k jednotke, nehovoriac o väčšine jrpg, ktoré v pokračovaniach častokrát nemajú ani rovnaké svety, nie to ešte miesto alebo postavy.
Tak v praxi je největší debilita že se to jmenuje BG 3 když to není pokračování BG 2.
@Flowerpot (07.02.2024 15:16): On to není tak úplně fanservis, jako spíš adaptace toho jak jsou Sarevok a Viconia zobrazení v  Minsc and Boo's Journal of Villainy, což je kniha která byla vadaná přímo od WotSC před vydáním BG 3 a napsal ji člověk co byl lead designer BG 1 i 2 (kromě toho třeba i KOTORu, DAO and NWN).

Předtím než BG 3 vyšlo, byly určité spekulace zda je ta kniha canon či ne, ale tímto je asi bohužel potvrzené že je...
@Jab (07.02.2024 13:15): Nepochybne top jedna nasieracia vec v celej trojke, to som prakticky od frustrácie a nasrania fakt jako skoro doslova plakal.


@Vurhor (07.02.2024 14:20)A tak v jednotke presne ako taký dáva zmysel, to je proste funkčný a dobrý záporák. Čo presne nedáva zmysel, jak píše MigTheDragon, je nejak úplne vytesniť, že v Throne of Bhaal mal nejaký vývoj a proste ho resetnúť, a presne, jak píšeš ty, resetnúť ešte do zúfalejšieho a debilnejšieho stavu, než bol v jednotke. Fakt jeden z najdebilnejších príkladov "fanservicu", ktorý vypáli úplne, ale úplne naopak, než bolo zamýšľané, čo som kedy videl.
@MIGtheDRAGON (07.02.2024 13:32): Já bych právě řekl, že tady je to ještě horší. Jednička se ho aspoň snažila vykreslit jako silného a inteligentního manipulátora, který prahne po moci čistě ze sobeckých důvodů. V BG3 je z něho ale naprosto bezduchá Bhaalova loutka. Osobně (a asi i naivně) doufám, že vznikne nějaký mód, který tuhle sekvenci smázne, za mě to je zcela jednoznačně nejhorší část z celé hry. :(
Včera jsem potkal a rubnul Sarevoka. Tohle setkání a jeho prachbídné provedení bylo skoro na pláč. :/
Taky ty davy, kde omylem nakliknu útokem svého elementála...
@Flowerpot (05.02.2024 14:46): Njn, já pořád hraju tím BG2 stylem - složení party mívám v podobných rpg na jeden playthrough trvalé, měním tak max jednu postavu když potřebuju řešit její quest. Beru to jako roleplay družinu, ne nějaký chodící cirkus :)

I v tom Kotoru mi to vybírání party nebylo moc po chuti, a vyloženě mě irituje to že se postavy nesmyslně levelují i když jen zevlí v kempu - jakkoli to z herního hlediska chápu.
@AlieN (05.02.2024 14:20): Lenže v týchto RPGčkách už od KotORu ich vôbec neposielaš do hája, ale akurát do kempu, tak s tebou normálne putujú ďalej (akurát v tom momente nie priamo s tebou nie tvojou vinou, lebo PC si party limit nevymýšľa), takže si to fakt nezaslúži každý jeden krát tak veľkú drámu. To bolo na mieste naposledy v BG2, kde to predsa len bol "rozchod" v silnejšom zmysle.
@Jab (05.02.2024 13:13): To vybírání party při každém opouštění kempu - mají to být přátelé, nejdůležitější lidé které v tom světě můj hrdina má, volba s kým putuje po světě by tak měla mít nějakou váhu. Když někoho pošlu do háje, i když jen na čas, tak chci aby na to ta postava reagovala, dala zpětnou vazbu, a nechci to dělat klikáním v nějakém menu - to patří do Diabla, ne Baldur's Gate.
@Jab (05.02.2024 13:13): Za mňa je immersion breaking už samotný arbitrárny limit party, s čím sa výhľadovo nedá nič asi mechanicky nič robiť a chápem, že nejaký tam musí byť, ale určite mi to viac (in the end) nabúrava neustály návrat do kempu, tam kecacie koliečko, a zas návrat do miesta, takže ja som veľkým fanúšikom toho "jeden klik a zmena party" riešenia.
@Jab (05.02.2024 11:54): Tohle je hrozně immersion breaking, a osobně tedy partu ve hrách nikdy neměním moc často. Ale ten management inventáře celé party v kempu, to je peklo...
No, já si plánuju Durge rasistického půl-orka, co byl celý život diskriminován - to mi přijde jako dobrý podklad pro přidání se ke goblinům :)
@Flowerpot (04.02.2024 22:53): Tak to každopádně, i při evil playthrough bych asi těžko hledal roleplay důvody abych gobliny nevyhladil hned potom... leda bych hrál za podobně jebnutého náboženského fanatika jako jsou oni (nevím jestli tenhle přístup pak hra ještě nějak podporuje)
@AlieN (04.02.2024 22:25): Tvl furt mám problém naladiť sa na rozpoloženie, kde ma serú druidi a prídu mi divní tieflingovia, a zároveň ma neserú a neprídu mi divní "oooh, praise the Absolute" goblini. :D
@AlieN (04.02.2024 22:09): Ok, takto fér: ono to je žiaľ nešťastnou vlastnosťou skratiek, že práve bez kontextu sa často vo význame urvú z toho, jak to bolo myslené. :)

Každopádne k tým druidom a goblinom súhlas s Tulreanom, že aj keď je to úplne zjavne nemá byť žiadna nečiernobiela subverzia fantasy klišé (čo ani nemusí všetko vždy byť, tropy môžu fungovať aj zahrané straight, ak sa podaria), tak je fajn, že to nie je len cannon fodder, ale cannon fodder s osobnosťami. :D

Akurát keď som sa pokúšal o zlý playthrough, tak mi chýbala možnosť predporozumenia, kde by mi dávalo zmysel sa pridať ku goblinom: možnosť už vedieť niečo o pozadí tej goblinej armády a zaujať "pragmaticky evil" stanovisko, t. j. od začiatku k nim pristupovať manipulátorsky ako k armáde, ktorú budem chcieť neskôr explicitne využiť pre seba. Takto ani v tom evil playthrough mi vlastne nešlo moc cez prsty sa k tým goblinom pridať, lebo to vyžaduje práve veľmi špecifickú dosť tupo nábožensky fanatickú postavu pre kult, o ktorom vtedy vlastne ani nič neviem, aby dávalo zmysel sa k ním pridať.
@Flowerpot (04.02.2024 20:54): Bavili jsme se o woke a postmoderna vs klasická černobílá schematičnost ve fantasy příbězích, alegorie na současné konflikty nikdo víc rozvádět nechtěl - a z té zmíněné alegorie sám čteš mnohem víc než tím bylo myšleno (btw kdybych to chtěl rozepisovat víc dopodrobna než jen jako letmou sarkastickou zmínku, tak ten Hamas a jeho podporovatele bych adresně zmínil)
@MCZ (04.02.2024 01:50): Hele, ono tam žiadne dilema nie je: to je naopak úplne jasne klasický fantasy konflikt dobra (ktoré je ale vnútri rôznorodejšie, že je to skôr šedé dobro s niektorými nie tak kladnými frakciami) a úplne jasného zla. Tu sa to akurát nafúklo totálne mimo proporcií, pretože Charllize očividne našiel jediného človeka na svete, ktorý v tom nemal jasno, a vyčaroval z toho múdro o celej generácií: ja sa teda v presne týchto postmoderných neomarxistických woke kruhoch pohybujem a kopu z nás BG3 hralo, ale ani by ma nenapadlo, že by niekoho napadlo, že niekoho môže napadnúť, že tam morálne karty nie sú rozdané jasné.

@AlieN (04.02.2024 12:11): Uffff. Jako posledná vec, čo chcem, je v diskusií o BG3 sa venovať izraelsko-palestínskemu konfliktu, ostatne je dôvod, prečo bolo O všem a zároveň o ničem zrušené: ale prirovnať jeden z najkomplikovanejších a najkomplexnejších konfliktov posledného polstoročia, kde sa miesia všetky geopolitické tropy od brutálneho kolonializmu k náboženskému fundamentalizmu, k schématickému fantasy konfliktu a tváriť sa, že to niečo o tom môže vypovedať, a len tak by the way prirovnať Palestíncov (nie adresne zŕúdy z Hamásu, ale Palestíncov vôbec) k fanatickým náboženským goblinom, čo je rasizmus najtvrdšieho kalibru, ktorý si nijak nezadá k prirovnaním Židov k škodnej... To poslúži akurát ako dobrý negatívny príklad, že reálpolitika fakt nie je fantasy príbehom o boji dobra so zlom a že je extrémne blbý nápad používať to ako alegórie. To je posledná vec, ku ktorej sa tu vyjadrím, ale fakt, prosím, stop.
@Charllize (04.02.2024 13:32): Ale to, co říkáš, je přesně to postmoderní uvažování, jež se objevilo po druhé světové válce s danou filosofií. Naopak to "woke" se pravdy nikdy nezříká, hlásí ti, že právě ono je spravedlivé a lepší. Pleteš dohromady dvě nesouvisející věci. Souhlasím s Catanem, že nejvíce mi k tomuto sedí právě ta nízká mediální gramotnost, kdy lidé neumí vyhodnocovat správně informace, což by v případě té holčiny bylo zapotřebí, když je žurnalistkou.
@Charllize (04.02.2024 13:32): To cos napsal není hate na moderní "woke", ale na postmodernu jako takovou. A ta není nic nového... no, tedy krom pro lidi kteří mentálně zabředli v dobách komunismu, skrz železnou oponu k nám nečernobílé uvažování asi moc neproteklo.
No dobre, ale naspäť k tomu Baldur's Gate 3. Old Man yelling at clouds porcie by už stačilo.


Mne sa inak páčilo, že goblini už mali svoje osobnosti, vo svojej vlastnej praprimitivite, že už to neboli len ďalšie príšery na zabitie, ktoré vydajú maximálne chrčivý zvuk predtým, než umrú. V podstate sa mi páčilo, že vlastne v takmer celej hre sa dalo s väčšinou nepriateľov konverzovať bez ohľadu na to, či to skončilo alebo neskončilo bojom. To mi dodalo taký ten pocit, že fakt ten proti komu bojujem nie je len ďalšia obeť na porážku pre trochu expov a lootu, ale mali svoju "tvár". A dokonca aj v tom goblinskom kempe boli rozdiely v tom, ako sa chovali, niektorí boli fanatickejší, niektorí umiernenejší, niektorí to vôbec nezdielali a len išli s davom a niektorí tomu absolute ani veľmi neverili, ale bola to pre nich zámienka prečo vraždiť a plieniť.
@Cathan (04.02.2024 13:28): Ne, podle mě má vymytej mozek woke sračkama - nic není černobílý, každej má kus pravdy, a protože má každej kus pravdy, tak vlastně nikdo není doopravdy zlosyn a nikdo není doopravdy hrdina... takže vlastně není ani dobro ani zlo. Rozumíš, to co mně přišlo zajímavý třeba v Zaklínači nebo ve FF7 - že padouši mají trochu pravdu a Sefiros je trochu pochopitelnej, z toho se stalo jako by náboženství. Každej je zajímavej, každej má svůj kus pravdy. Takže pokud skřeti chtějí vypálit posvátnej háj, vyvraždit druidy, oprcat ženský a sežrat děti, tak na tom prostě něco je, je to prostě jedna volba, jedna možnost, nejsou špatný a dobrý možnosti... atd.