Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Základní verze hry byla skoro nehratelná, potom to spravil patch, ted přišel další... takže to už celkem pojede, řekl bych.

Já jsem to hrál v rozlišení 1920 na 1080 skoro na plné (stíny jsem měl jenom na high místo very high, částice pak na střední). Hodně mi ve výkonu pomohlo vypnutí post processingu (což je ta evropská verze barev). I tak jsem s fps nijak moc vysoko nešel, motalo se to mezi 30-40.

Jinak teda grafiku mám 5770, procesor phenom II X4, paměti 8GB. 5770 je ted už skoro lowend, takže si nemyslím, že by ta hra byla nějak extrémně náročná... spíš na nižší nastavení vypadá fakt hnusně.
Jedná se o stejný žánr, stejný svět a v jádru jsou všechny ty hry o tom samém, ale pořád to jsou tři (4 pokud počítám datadisk) různé hry. A vpodst. i ten Risen je furt to samé, akorát už je to jenom jiný svět s jinými postavami apod. - je to asi jako rozdíl mezi Morrowindem a Oblivionem.
Jinak to, že Pyraně (i když oficiální název je myslím jiný, přestože logo pyraní u svých her stále používají) nemůžou pokračovat na sérii Gothic a přestoupili na Risen, mě tak trochu štve, protože tenhle typ her jim prostě jde a nový Gothic už má s původním prvním, či druhým dílem společné tak akorát nějaké jména postav a název hry.

Jinak, ať jsem trochu k tématu hry. Je to opravdu tak náročné, jak se všude píše? Jel to z vás někdo na full detaily bez cukání?
Tulareanus: Asi už tě chápu. Teda doufám - bereš to Risen prostě jako osvěžení Gothica. No tak já jsem asi víc konzervativní a klidně bych ještě pár dílů toho stejného vydržel no:-)
Grey Fox: No, to že si ja napríklad pozriem tri diely CSI, neznamená, že to vlastne nie je to isté. To, že sú tam mierne zmenené reálie/kozmetické zmeny z toho niečo iné nerobí. :)
"Ne znovu uplně to isté, to je jako bys tvrdil že Gothic 1,2,3 i Night of the Raven jsou to stejné"
To by ale byla drzost!
Ne znovu uplně to isté, to je jako bys tvrdil že Gothic 1,2,3 i Night of the Raven jsou to stejné:-) Asi si nerozumíme... No řekněme že bych v Risen raději potkal přímé pokračování Gothicu než jenom pár náznaků no.
Tulareanus: No to mi právě jediné na té hře chybí. Abych tam místo inkvizice potkával paladiny, aby to místo na tropickým ostrově bylo někde v "evropským" podnebí, aby tam byly klasický rostliny Gothicu, abych hrál za stejnýho bezejmennýho hrdiny, potkal Lestera, Leeho, Diega... Aby se tam motalo něco s Beliarem, Innosem - prostě mi tam chybí reálie Gothicu;-)
Grey Fox: ako v Risene chýbajú reálie Gothicu? Je to predsa len Gothic s iným menom, na inom ostrove a s inými menami postáv/lokácii, inak v podstate to isté včetne atmosféry. :D
Ebb: Teď už jenom stačí aby zkrachoval JoWood (což bych se ani nedivil kdyby během roku dvou stalo) a pak už stačí jen trocha štěstí a třeba se licence Gothic dostane zpátky k piraním...

Ale stejně je bordel když člověk (studio) vytvoří nějakou herní značku, vytvoří sérii jméno, zajístí všechno okolo produktu a pak o to přijdou protože vydavatel je debil... To se mi jako nelíbí:-(
Greyfox: Risen bol báječný, hlavne ale že ten tým funguje a bude dalej vydávať.
Tak tohle vážně na víc jak 65 % není, docela se musím smát že původně v popisku byla zmínka o 45 hodinách, přitom mě poslední save ukazuje 14,5 hodiny.
Tak teď jsem si na pár minut zapnul Gothic 2... a docela mě začíná mrzet, co to proboha z Gothicu vzniklo.

Díky aspoň za Risen... ale tam prostě chybí reálie Gothicu no:-)
Mám naprosto stejný názor jako JohnCZ.
Jinak moje postava těsně před finálním soubojem (warrior) vypadala takto.
Nechápu, proč musí vyvojáři za každou cenu nacpat do jakéhokoliv RPG hledačské úkoly. Kdyby je aspoň dali stranou jak bonusy a ne jako klasické questy. Akorát to dělá nepořádek, protože se questy neseřazují podle data přijetí, ale tak nějak chaoticky. Nejenže tam jsou 4 questy na hledání různých sošek, které stejně nikdy nenajdu, ale cpou to i do klasických questů. Už hodinu jak trotl lítám po bažinách u Tooshoo a nemůžu najít poslední pavučinu... :/

Navíc mám problém se Zyrou. Dle questu by měla být v bažinách někde u Tooshoo, ale ona je pořad ve Stewarku. Teď jsem pro ni udělal quest, ale musím běžet přes celý ostrov, abych ho mohl odevzdat. Asi bug :(

:D

Můj prozatimní hrdina. 1 a 2
Nevíte někdo o modifikaci díky které se při boji neoddálí obraz ? Někde jsem o ní čet, ale nějak jí nemůžu najít.
OK, tak som to doklepal az do recenzie :) Nakoniec ako casual hra to neni spatne, vo vsetkych ostatnych kategoriach to vsak tazko zlyhava.
"Jinými slovy, fajnová fantasy... skoro-rubačka. (Ehm. V životě bych nečekal, že bych o Gothic hře někdy něco takového řekl.)"
Tak ten se povedl. ;)
Mno, tak zatial to vyzera zaujimavo, i ked nie velmi presvedcivo (som len tesne za zaciatkom). Takze uvidime kam az to zajde... :)
moolker: To teda. Celkově mi příjde Arcania taková podivně prázdná. Podobně jako byl Forsaken Gods. Málo lidí, málo bestií (a ještě ke všemu šíleně tupých). Teda, ne že by jich bylo málo. Ono jich je dost, ale jsou rozesety po skupinkách po několika desítkách hmetrů a vypadá to hrozně nepřirozeně. Škoda no, ale zábava to prozatím je.

Tím Stewarkem jsem nemyslel ani tolik město přímo, ale jako ten kraj. Khorinis je Gothicovská designerská špička. Taky co mám na toto město krásných vzpomínek. Pokaždý, když se tam dostanu, cítím se jako doma :).
JohnCZ: Nasbírané úly po tobě chce hospodský ve Stewarku (vejdi hl. branou a uvidíš to vlevo) a do vysokých hor se zatím ještě nedostaneš :-) To až pozdějc, teď před sebou máš ještě hodiny v lesích (a jinde, ale nebudu spoilovat). Jinak kdyby koridorový bylo i město, tak už by vááážně byl někde nějaký patologický problém. Jasně že město nemůže být chodba jak ty v horách na sever od něj, ale i tak mi třeba přišlo, že zrovna Stewark byl docela skoupý na lidi. Prostě takový mrtvý a málo rozmanitý a nudný. A questovních NPC tam bylo minimum. A tak. Oproti Khorinisu krok zpět :-(
Nakonec to s těma koridorama není tak hrozný. Třeba teď ve Stewarku nebyly skoro žádné. A rozhodně tady byly o mnoho zábavnější questy, než z počátku hry. Jen jsem asi něco minul, protože nevím, co dělat s těmi nasbíranými úly a taky nahoře na severu je zamčená jeskyně. Taky jsem zvědavej, co to je za stavbu nahoře v horách, protože nápadně připomíná pevnost Clarka Kenta v Antarktidě.

Pár screenu, co jsem během dneška nafotil:
Screen 1 (začátky),
Screen 2 (jeden z mnoha bugů, zabil jsem mouchy a ty spadly do vody, když jsem se vrátil, tak takhle levitovaly),
Screen 3 (bubny goblinů),
Screen 4 (tmavé části jsou nepřistupné, takže ano, ty cesty v kopcích jsou 2-3m koridory),
Screen 5 (krvavé mouchy, kamera se podivně oddaluje a to mi vadí),
Screen 6 (teleport),
Screen 7 (Hospůdka "U rozťaté panny"),
Screen 8 (vodopády),
Screen 9 (Stewark),
Screen 10 (Stewark podruhé),
Screen 11 (na Arcanii obdivuju opravdu daleký dohled),
Screen 12 (nahoře je právě ta mnou zmiňovaná pevnost, jsem zvědav, zda se ta dostanu)

Ještě taková malá anketa:
Pokud by jste si měli vybrat místo, kde by jste chtěli v každém Gothicu žít, jaké by to bylo?
Moje odpovědi: Gothic 1 - sektovní tábor, klídek, pohoda a tráva z bažin... Gothic 2 - Khorinis - U Bospera, chtěl bych být jeho učedníkem... Gothic 2 NotR - Tábor pirátů... Gothic 3 - Buď na samotě u vodopádů v Sildenu a nebo v Ardee... Risen - jednoznačně přístavní město...
Tvl, s těmy koridory si už ale vážně dělaj pr*el !?

Koridory jsou ohraničené bariérami, ale není jednoduché se přes ně dostat. Stačí vyskočit. Ale co se mi teď povedlo. Jen tak si běžím, potkám pár goblinů, bojuju a najednou omylem skočím ze skály, dopadnu a pak asi 2 minuty kloužu po rizplizlejch texturách a po těch dvou minutách si hra domyslí, že by mě měla zabít. Nesnáším konzole... :(
Originální verze s viry, no to mě *****. Předpokládám, že to způsobila nějaká vlezlá ochrana.
Zatím mě to baví hodně. Grafika i optimalizace mi přijde super, hratelnost taky dobrá. Některá omezení a zjednodušení mě štvou taky, ale dalo se to čekat. Nejvíc mě štvou ty neviditelný bariéry a hlavně pitomý dialogy.
No... Tak dojmy zatím rozporuplné. Na jednu stranu moc pěkná grafika a modely, zajímavý začátek a pěkný systém boje... na druhou stranu je zase toho boje moc, je to docela dost HW náročné a rozhovory jsou oproti starším Gothicům ještě strozejší a všechno uplně brutálně zjednodušené a osekané. Navíc jsou všude různá omezení a tak mi to herně opravdu připomína spíš třeba Zaklínače, než Gothic. Nevím no. Baví mě to ale Gothic v tom moc zatím nevidím. Btw soundtrack je pošušňáníčko. Hudba v menu mi hrozně připomíná znělku ze seriálu The Lost World (Ztracený svět). A nefachají mi videa. Zkoušel jsem nové kodeky a nic. Prostě naskočí hra místo videa. Prozatimně tomu dávám nějakých 78%.
Možná jsem cvok, ale mě už limitovaná edice z Xzone dorazila domů. Neodolal jsem :)

EDIT: Dobrej začátek. NOD32 mi hlásí trojana na DVD a něco mi blokuje instalaci, i když antivir vypnu...

EDIT2: Tak jo. Dostal jsem se na setup, ale teď se mi to vždy sekne na začátku instalace, jako mnoha jiným lidem... Come ooooon!!!!!

EDIT3: Aha, tak se to asi instaluje, jen to vždycky zamrzne a neukáže se to. WTF? Nechám to jet, uvidíme.

EDIT4: Jo, jen zamrzal setup. Hra se ale instalovala a doinstalovala. Tak to jdu zkusit.
Hm v té plné je nějakej super bug, je potřeba stáhnout si patch (13 MB, http://arcania.gamona.de/patches/), kterej zvyšuje výkon o dobrých 60%.

Jinak zase taková ptákovina to nebude, jenom je potřeba nepočítat s Gothicem, i když se to na slávě série přiživuje;-)
Je to asi ptákovina, ale je možné, že demoverze je méně náročná? Lidem totiž demo jede na gf8600gt cca 30fps na střední detaily a plná cca 14fps. Nebo je to nějakou špatnou optimalizací plné hry, respektive chyba v kódu?
To už pak záleží na rozmazlenosti=P Pro mě je dostačující min. 20 FPS. Btw, poradí si s tím ATI HD 2400XT?=D
na me Ati4830 jsem se v 1680 dockal stejnych vysledku. Na druhou stranu ale musim rict, ze i s tak nizkym frame rate se to pohybovalo prekvapive plynule (a kdyby nebylo bolesti oci, ktera z toho plyne, hral bych to). Vypada to na hru, ktera je pri 30 fps naprosto v pohode hratelna.
Na gf8600gt při nejnižším nastavení (1280x1024) to jede cca 16fps. Na medium 14-15fps a na max 11-12fps. I když vím, že 8600gt je už jedním čipem v hrobě, tak takhle příšerně by to fungovat nemělo. To i Risen jel slušných 25-30fps na střední.
To je děs, tedka mám rozehranej gothic 3 a mám hrozný nutkání to zase odložit a prubnout tohle. Doufám že co nejdřív přiběhne Pipboy nebo někdo jiný s komentářem, vrazí tomu max 70 % a od hraní mě odradí :)
Grey fox: Tak, pokud budou v nějaké omezené míře tak jakože jo. Ale aby to zas nebylo jako v Zaklínači nebo tak nějak. To by pak zas nebyl Gothic. Uvidíme no.
JohnCZ: Tak z té recenze v jednom místě vyplývá, že nějaký takový neviditelný bariéry tam jsou (nicméně četl jsem to přeložený googlem z němčiny do angličtiny, takže některý věci jsem nemusel pochytit přesně).

Nicméně graficky a předmětově to vypadá hodně solidně, což třeba u mě zase tak podstatné není... Každopádně v té recenzi to dostalo 79/100.
Já jen doufám, že tam nebudou ty neviditelné stěny jako v demu. Dle trailerů tam bude hodně předmětů. V tomhle Gothic vždy vynikal a proto ho zbožňuju. Velká možnost customizace. Tyto dva atributy u mě hru dokážou protáhnout i o několik hodin. Protože já jsem ten typ tvora, kterej všechno vyzkouší a všechno prošmejdí. Vzpomínám na časy v G2, kdy jsem našel jeskyni a tam pár supervoblud. Ale neodešel jsem, dokud jsem je neporazil. Klidně i hodinu jsem byl schopen okolo bloumat a vymýšlet to, jak je zabít. Pokud (nejen) tohle všechno bude i tady, jsem doma :)

Grey fox: No ta 4 kapitola byla naprosto šílená. Už to vypadalo za závěrečnej souboj a hra nahodí další 4 hodiny běhaní po nudných kobkách...
Takže dnes jsem utrpěl trošku šok. V recenzi německého pcgames.de vyšlo totiž najevo, že dohrání hry zabere necelých 25 hodin PŘI PLNĚNÍ VEDLEJŠÍCH QUESTŮ. Samotná hlavní linie hry se pak dá proběhnout za nějakých 16 hodin.

Sice upřednostňuji kvalitu před kvantitou, ale k RPG mi prostě tak nějak sedí spíš těch 40 - 80 hodin, kterými se JoWood pořád oháněl.

Na druhou stranu možná lepší než natahovat herní dobu sbíráním určitého množství klíčů/artefaktů/brnění jako v Risen (které bylo jinak super).
Tak Arcania si jde svojí cestou, která je od tý Gothicovský dost daleko. Jako na nástupce série se spíš těším na Risen 2 :)

Kubulus: V plný hře je ten začátek prý trochu jinak.
Já tomu moc nevěřím. Demo mi přišlo odporné opravdu mimořádně a pokud se odhodlám to třeba jen vyzkoušet, přes ten otřesný začátek, ubohé dialogy, nesympatického hrdinu, zvláštní souboje, nezajímavý setting a rozporuplnou hratelnost se budu přenášet opravdu jen stěží.

Začátek mi připadal jako hodně nepovedená telenovela, ale třeba se to časem rozjede, kdo ví...
Tak jak se na Arcanii těšíte? Já teda nesmírně, demo mě sice trochu rozhodilo, ale přesto stále věřím, že to bude důstojný nástupce. Snad hra dorazí, co nejdříve.