Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (10.05.2022 19:54): Jo, v pohodě. :) Však já tu hru také nevidím jen černě a snažil jsem se v ní hledat a najít to dobré, jako v každé hře. Jen toho není moc, nebo to pro mě nemá takový význam.
@Charllize (10.05.2022 17:25): To je trochu irelevantní, ne? Hra je zamýšlena jako pokračování série Gothic.

No, tak grafikou dneska vyniká kdejaká hra. V podstatě by se skoro dalo říct, že je to největší problém dnešních her, jsou až moc o grafice. A to je všechno. Až na vyjímky, samozřejmě.

No, pro mě tohle normální RPG rozhodně není. Připomnělo mi to zmínit, jak zde levelují nepřátelé, takže třeba takový mrchožrout je stejný problém na začátku hry jako na konci, protože na konci se jmenuje "prastarý".
@Weirdoo (komentář): Já mám dojem ze už par let se ofiko název Arcania: Gothic 4 nepoužívá a byl zkrácen jen na Arcania.
V době vydání ta hra vynikala grafickou stránkou. Kupříkladu to byla snad první hra co pamatuju která měla efekt mokra po dešti a nasvícení bylo taky celkem top. Jinak takové normální rpg. V dnešní době vycházejí i horší a Arcania je oproti nim ještě celkem hardcore rpg, haha :)
@Maugh (komentář): "Cesta do neznáma (v orig. Sliders - Klouzači)" Díky! Na tenhle serial jsem se kdysi díval na ČT a doteď jsem nevěděl jeho název. Teď ho konečně můžu dodívat :)

Jinak supr komentář +1
@Old Branch (komentář): Tak jestli si nechceš zkazit dojem ze série gothic úplně, doporučuju vyhnout se datadisku Fall of Setarrif. Protože neuvěříš jak moc se dá něco takového odfláknout :)
@Tyrael (12.08.2017 13:39): Pár vedlejších questů tam bylo, ale moc jich fakt nebylo. Co se týče sběratelství, tak to je fakt blbost to nějak počítat, protože se jedná o důkladné pročesávání mapy. Samotné prozkoumávání mapy mě bavilo a prolezl jsem všechno, ale když si vezmu, že ty určité věci byly schované v nějakém rohu za křákem, tak je jasné, že jsem úplně všechny nemohl najít. Projít centimetr vedle centimetru, to by ani mě nebavilo.
Nevím, je fakt že jsem od druhé půlky jel čistě hlavní linku....ale příšlo mi, že tam nic moc jiného ani není.....

Regulérní vedlejší úkoly bych uvítal...ale sběratelvi...spočívající v systematickém procesavani mapy mě nebralo. Být tam vedlejší úkoly, které zavedou ke zbytku, proč ne..ale jinak.
@Charllize (12.08.2017 01:15): Tak dohrání samotného příběhu je takové poloviční dohrání. To chápu, že pak máš pocit, že jsi to vlastně ani nedohrál, když spousta věcí, které hra obsahuje vůbec neznáš a chytáš pak pocit, že jsi to jakoby ani skoro nehrál, ale spíše na hru nakouknul.

Ale jako když dohraju příběh a dám k tomu ještě polovinu vedlejších misí a dojedu vše, co mě baví, tak už mám pocit, že jsem to dohrál poctivě. Kompletnější dohrávání mívám až na druhý a třetí pokus, pokud mě hra vážně baví a chci ji znát do detailu a prozkoumat každý kout. Tohle měly u mě třeba první dva Gothicy, kde u dvojky už jsem strávil skoro 50 hodin, přestože jsem ji poprvé dohrál tak za 20.

Ale jako i s tou TOP herní dobou bych řekl, že RPG přesahující 50 hodin je menšina a řekl bych, že drtivá většina se vejde do těch 50 hodin hraní. TOP ale myslím takové plnění všech hlavních a vedlejších misí s rozumem. Ne 100%, kde třeba na mapě hledáš skryté talismany ukryté v křácích po celé mapě. To pak člověk může hrát i 200 hodin, pokud nepoužívá mapu z internetu a nějakou tu pičovinu zrovna přehlédl :-)
@CrocoRay (12.08.2017 00:42): ona se ta herni doba u kazdyho ruzni a neni jasne definovana. Me vzdycky zajima ta TOP herni doba co se tyka vicemene vsech cinnosti ve hre, pac vetsinou nemivam pocit ze jsem neco dohral kdyz si projdu jen pribeh, ale malokdy se mi podari hru zkompletovat na 100%, vzdycky je to spis ze udelam vetsinu veci, ale vzdycky neco zbude a pak na to musim jeste dlouho myslet ze jsem to ,,ojebal,, :)
@Charllize (12.08.2017 00:22): Tak ono ale každé RPG jde dohrát pod těch 50 hodin včetně Zaklínačů :-) I když je fakt, že trojka s pocitvým hraním je i na více než 100 hodin. Ale jako Mass Effecty jsem třeba každý díl dal tak do těch 30 hodin a snažil jsem toho splnit docela dost, i když ne úplně všechno. A většina RPG mi přijde s tou herní dobou okolo 30 hodin.

Vlastně z her, které ji určitě překračují znám The Elder Scrolls sérii a Zaklínače. Pak Reckoning: Kingdoms of Amalur nebo jak se to jmenovalo. To mi zabralo 70 hodin, ale je fakt, že jsem pozdě přišel na to, že jde rychle cestovat, takže jsem to prolízal kompletně. Ale více mě z hlavy nenapadá. Možná ještě něco bude, ale ostatní RPG mi přijdou s tou herní dobou okolo 30 hodin. Ale nemyslím tím 100% dohrání, kde prošmejdíš každý kout a pro jistotu i dvakrát. Pak se herní doba dost natahuje.

EDIT: Dragon Age apod. jsem nehrál, ale přemýšlím o nich, že bych to mohl zkusit. Jen je to prý kurevsky těžké :-)
@Phoenix (12.08.2017 00:26): nemyslim, ale zase by jsme museli spis k japoncum, jejich rpg jsou casto velmi linearni a 50-100h herni doba tam neni problem. Kuprikladu ted napsoled Persona 5, a jen ciste pribeh kdyz bys hral bez zbytecnych kudrlinek zabere bez problemu 70+ hodin. Nebo treba prvni dragon age, ta taky neni zrovna nijak open world a zabere bez problemu 50-70 hodin jen to hvizdne.
@Charllize (12.08.2017 00:22): On je rozdíl, jestli hraješ vyloženě openworld RPG stylu Skyrim nebo něco poměrně lineárního, jako je právě Arcania. Lineární věci většinou nemají po těch 20-30 hodinách co nabídnout.
Ale docela mě překvapuje ta kritika na krátkou herní dobu. Já mám odhráno 24 hodin, level mám 30 a ještě jsem to nedohrál. Někde tu čtu kritiku, že je herní doba 10 hodin, ale k tomu nemá smysl se vyjadřovat, protože to už zavání pomalejším speedrunem. Ale za těch 20 hodin by se to dalo dát v pohodě. Ale jako poctivé hraní by mohlo zabrat klidně i k těm 30 hodinám.

Ale teď, když to srovnám s Gothicy. Jednička s kompletním dohráváním a procházením mapy zabrala tak ke 40 hodinám. Dvojka jsem dohrál 7x a při nejpoctivějším hraní, kdy jsem fakt procházel všechny kouty a znal ji už nazpaměť, tak jsem se blížil k 50 hodinám herní doby. Trojku už si nepamatuji. Ale tady se to blíží k těm 30 hodinám, což mi přijde jako docela fajn doba i na RPG. I když samozřejmě Zaklínači a pár dalších tuto dobu hravě překonávají, jak to hrajete kompletně. Ale i tak mi tu těch 30 hodin nepřijde málo. Zvláště, jak se hra nesnaží být špička ve svém žánru a pak by delší doba byla spíše na škodu a hra by začala nudit.

Ale v mém podání to bude tak těch 25 hodin. Ty různé předměty skryté po mapě jsem třeba všechny nenašel. Asi tak 20 hrobů z 30. Ale jinak plním všechno.
@Karasman (11.08.2017 07:27): To asi ano. Já si to právě chtěl zkusit kvůli tomu názvu, abych pokračoval v sérii. Ale zase při samotném hraní už ten název ignoruju a beru to jako novou hru, takže si to nechci nechat kazit tím, že předchozí díly byly prostě jiné a fungovaly lépe.
Jj, psal jsem to kdysi i v recenzi. Jako hra to není špatné, ale není to Gothic. Na druhou stranu si myslím, že kdyby to nemělo Gothic v názvu, tak po tom ani pes neštěkne, takhle to fandové aspoň zkusili.
@FildasCZ (10.08.2017 22:51): Tak špatná není. Mě též docela baví.

Jinak jsem se právě dostal do jungle. No, představoval bych si, že jungle by měla být trochu na jih než na východ od normálních lesů mírného pásu. I když musím říct, že Risen 2 měl ty ostrovy a jungle zpracované lépe. Ten se mi v tomhle líbil asi nejvíc, ale je fakt, že tam se Pyranha Bytes přímo zaměřili právě na ty jungle, zatímco tady hra nabízí více prostředí.

No, zítra asi budu pokračovat.
@Tyrael (10.08.2017 19:39): Jo, to chápu. Já k tomu přistupuji jako k nové hře a ten název moc neřeším. I když je fakt, že když už se tam objevují postavy z předchozích her, tak si člověk kolikrát řekne, že tehdy byl ten svět o dost drsnější a nepřátelé mnohem silnější. Že teď už to celé funguje trochu jinak. Tím myslím především ty bariéry v podobě silných monster, kde měl jinak hráč hned ze startu přístupnou celou mapu. A pak celkově ta atmosféra a vlastně spousta dalších věcí. Ale pořád k tomu přistupuju jako k úplně nové hře a ten název mi ten zážitek nijak nekazí.


@JohnCZ (10.08.2017 19:42): Jo, asi myslíš takový ten kopec za tou chatrčí, kde byla ta tlustá borka. Tam byl takový výhled, akorát jsem zrovna moc nesledoval hrady, ale hledal nějakou ztracenou nohu, kterou té tlusté borce ukradl ten rybář.


Jinak herní doba 14 hodin. Level 21 a brnění už docela solidní. Jsem v bažinách a zrovna mě přijali do té jejich guildy. Teď jsem vyšplhal na ten strom a pokecal s tím hlavním mágem. No, jsem zvědavý, jak dlouho ještě strávím v bažinách, než se dostanu zase dál.

Jinak ty kobky s kostlivci, tam už hra trochu navýšila obtížnost. Zatímco jsem do té doby nevyužíval žádné jídlo nebo cokoliv, co by mi doplňovalo zdraví, tak teď jsem musel použít pár léčivých lektvarů, protože se mi nechtělo čekat, až se mi zregeneruje celé zdraví. A jak na mě naběhlo 20 kostlivců, tak mě prostě zabít dokázali. Takže jsem musel využívat prostředí, schovávat se za sloupy a trochu taktizovat, abych je všechny pobil.

Ale jako zatím mě to baví. Nevím, kolik mě ještě dělí od konce. Ale 20 hodin herní dobu to asi mít u mě bude. Nemyslím, že už jsem u konce.
@CrocoRay (10.08.2017 17:52): Tohle je někde v tom lineárním lese za Rozťatou pannou. Vidíš tam ten hrad na druhé straně řeky/jezera, ke kterému nakonec dojdeš, až vyřešíš Stewark (to je to město na skále, right?).
@CrocoRay (10.08.2017 16:04): jako určitě...proti gustu žádný dišputát.....ale pro mně ta hra má prvotní chybu vtom, že má v názvu gothic. Prostě ke známým postavam/odkazum na známý svět ,mi tam příliš mnoho věcí chybí
@JohnCZ (10.08.2017 16:26): No já jsem jeden z těch nejméně prožívajících spoilery a osobně znám i úplné zakončení hry, přestože ji hraju poprvé. Spíše se bavím tím samotným průchodem hrou.

Z toho obrázku se teď ale úplně přesně neorientuju, tak si nejsem jistý, zda jsem měl příležitost to už vidět nebo ne. Zatím jsem ale jinak prošel to město na skále, kde jsem hledal Liuven a teď to město, kde orci unesli barona a jak se teď na to vrhnu, tak půjdu do další lokace, tak se porozhlédnu.
@Charllize (10.08.2017 15:22): Jo, už vím, co myslíš. Takové ty dynamické proměny jsem zase tak nesledoval. Ale takové ty kaluže a stékající voda, se mi líbily.


@JohnCZ (10.08.2017 14:58): Tak sněžnou pevnost jsem ještě neviděl. Zatím jsem osvobodil toho Barona, který byl jako rúkojmí v jeskyni obydlené orky. A teď si jdu prohlednout archívy, abych se dostal do nějakého chrámu. Ale postup mapou se mi docela líbí, jak je zpracovaný. Sice je to takové jednoduché a není to jako ty staré Gothicy, kde jsi mohl všude, ale byly tam bariéry v podobě nepřemožitelných monster, ale jak říkáš, přistupuji k tomu jako k nové hře, takže mě to celkem baví.


@Tyrael (10.08.2017 15:50): Tak ono to hodnocení je subjektivní. Hlubší interakce tam sice není, ale jako hra na odreagování to na mě působí fajn a ty odlehčené souboje jsou celkem chytlavé. Co tak čtu, tak navíc hra není nepřiměřeně dlouhá, takže než jí začne docházet dech, tak už bude končit a zanechá jen ten pocit příjemného odreagování.

Navíc ono jde o to, že fantasy rubačky jsou můj celkem oblíbený žánr, takže je hodnotím mírněji. A navíc je nehraju tak často jako střílečky, tak i možná proto jsou mi vzácnější. Naposled jsem hrál Dungeon Siege 3 a to už je rok a dva měsíce přesně :-)

EDIT:

@JohnCZ (10.08.2017 16:03): Nejsi sám, komu ty časy chybí. Stáří je sviňa :-)
@Tyrael (10.08.2017 15:50): J, dneska bych tomu dal asi o 10% míň už. Obecně dávám dneska zhruba o 10-20% nižší hodnocení všemu. Ach, kde jsou ty časy, kdy jsem byl nadšenej pomalu z každé hry.
nevím, sice toho má Arcania dost (předměty, postavy..) ....ale s ničím z toho není hlubší interakce, absence jakéhokoli zásadnějšího rozhodování....grafika je vymakaná....ale 70% bych to opravdu neviděl (vzhledem ke stáří hry)
@Charllize (10.08.2017 13:41): To souhlasím, že na svoji dobu byla moc pěkná a ani dnes neurazí. Jinak u toho dynamického efektu mokra teď přesně nevím, co myslíš, ale domýšlím si, že tu bude ta stékající voda apod. Nějak do detailu nad tím nepřemýšlím, ale podobné to podle mě měly i starší Bioshocky nebo Gears of War.

Ale pamatuji si, že u AC: Black Flag nebo Batman: Arkahm Knight se mi to docela líbilo, ale to už jsou novější hry.


Jinak už mám level 17 a docela solidní brnění. Ostrov prozkoumávám docela poctivě a baví mě to.
@CrocoRay (10.08.2017 13:28): J, pokud hráč přistoupí na to, že to s Gothicem má společný maximálně tak název a nějaké reálie a nevadí mu, že to degradovali na primitivní, ale docela zábavnou rubačku, tak si to myslím i docela užije. Osobně se mi hrozně líbilo, jak celou hru pomalu postupuješ k ledové pevnosti (která mi jen tak btw připomínala Supermanovu základnu) - resp. způsob, jakým to tvůrci udělali. Nejdřív vidíš jen ledovou špičku kdesi v dáli a postupně se k ní během svého putování přibližuješ a přibližuješ a alespoň v mém případě to vyvolávalo pocit, že opravdu někam cestuju.
@Charllize (10.08.2017 13:13): Hra špatná není, to už jsem v příspěvku napsal a baví mě to. 70% je u mě hezké hodnocení, ale první dva Gothicy měly 95%, což už prakticky hrám nedávám.

Co se týče samotné grafiky, tak v tom se hádat nebudu. Já to soudím jako celek a ne podle jednotlivých efektů, takže je dost pravděpodobné, že máš pravdu. A graficky se mi to líbí. Ale jako celek mi pořád druhý a třetí Risen přijdou v určitých oblastec hezčí. Dívám se teď na svoje screenshoty a srovnávám. Ale jako fakt, že ty určité efekty tam chybí a Arcania je na tom lépe.

Ale ty nároky tehdy byly poměrně vysoké. GTX 480 stála snad 15 000 a na ničem slabším se to na ultra ve full HD hrát nedalo. I když vliv na hodnocení to u mě nemá a vlastně ani nemám důvod to řešit, když na mé 1060 to běží svižně a žádné záseky :-) Snad jen na jednom hradě v takovém menším městě jsem cítil, že to lehce klesá pod 60, ale střílečka ani závody to nejsou a nijak mi to ten zážitek při hraní nenarušovalo, takže pohoda.

Spíše ty glitche, že jsem musel restartovat hru, mi trochu vadily, ale to se mi stalo asi jednou.
@CrocoRay (10.08.2017 00:46): no nevim. Arcania mela dle meho daleko pokrocilejsi grafiku nez risen nebo tw. Uz jenom dynamicky stinovani nebo efekt mokra, tvorici se kaluze jsou na tu dobu hodne dopredu takze ty naroky jsou celkem opravneny. I kdyz, delali to madari takze ta optimalizace treba lepsi byt mohla. Ja to hral na gtx 260. Ktera toho mela tenkrat plny kecky ale bezelo to ok. A ta hra neni zas tak spatna.
@Jack_Dark (10.08.2017 09:41): Ty relikvie a další skryté předměty asi všechny nenajdu, i když to procházím poctivě, určitě všechny nenajdu. Kolikrát jsou schované v nějakém křáku a to místo jsem prošel třikrát, než jsem si jí poprvé všiml. Sice na to upozorňují ti motýli, ale i tak. A mizení listoví jsem vypnul, protože se mi to nelíbí. Hra je sice přehlednější, ale mizí to všude poblíž hráče a to i na místech, kde by nemuselo, takže to mám raději zapnuté a občas bojuji poslepu.

Ale vedlejší úkoly asi plním jinak všechny a snažím se plnit všechno.
Odehrál jsem u toho zatím 7 hodin a celkem mě to i baví. Grafika docela pěkná, i když ty nároky docela neoprávněně vysoké. Riseny a Two Worlds 2 vypadaly zhruba stejně pěkně a všechny jsem hrál na velmi vysoké detaily s GTX 650. Tohle jsem na té kartě dával tak maximálně na střední. Na 1060 to ale jede na ultra celkem svižně a graficky je to pěkné. Jen sem tam nějaké glitche, že jsem musel restartovat hru.

Co se týče samotné náplně hry, tak už to sice není starý dobrý Gothic, ale dá se to. Souboje sice na střední obtížnost docela moc snadné, ale to mi nevadí. Beru to jako takovou oddechovku. Úkoly a postup mi sice přijdou takové jednodušší a zatím jsem nenarazil na něco komplikovanějšího jako tomu bylo v prvních dvou dílech.

Akorát mi přijde srandovní, že tam jsou neviditelné bariéry a hlavní hrdina třeba ani nemůže zaplavat v jezírku. A pár dalších chyb, ale beru to jako oddechovku, takže se u toho celkem bavím. Těch 70% tomu dám.

Jen mě ještě zaráží, že ta hra má prý jen 15-20 hodin herní dobu a to ještě někteří tvrdí, že jenom 10. Já u toho strávil 7 hodin a moc ostrova prozkoumaného nemám, tak nevím, jak velkou část vůbec můžu celkově navštívit. I když je fakt, že tam rubu všechny potvory a jen tak běhám po lese jak magor, takže i tím možná ty hodiny dost naženu.
Dalsi z x originalek na steamu, co nejde. Hodi to appcrash soubour arcania.exe
koukal jsem na forum. A ma se zmenit zvuk udelal jsem nic vymazal v dokumentech ty slozky nic.. Tak jsem stahnul piratskou verzi nic. Porad to same .. Napada nekoho neco..
Hra se proste nespusti hodi to program prestal pracovat a tim o hasne... SPoustim, to jako spravce, jako spravce pod xp, vistama pack . 2.3 a nic .

A pritelkyne to jde ... Stejne windowsi grafika noname.na první pokus..
Hmmm, tak ač mě 2/3 hry dost bavily, poslední část byl totálně lineární clickfest/fetchquest s úžasnou "fuck you" finální scénou, takže konečný dojmy lehce pokažený. Ale stejně jsem čekal že to bude horší teda.
Ale na ten datadisk nemám chuť už vůbec, přestože tu ten děj není nijak ukončen.
Sakra po Dungeon Siege 3 další hodně příjemný překvapení. Čekal jsem sračku, ale je to hodně zábavný exploration RPG, sice lineárnější, ale s tak krásným světem že mi to ani nevadí. Jakožto RPG debut Spellboundu hodně solidní. Nedostatky a amatérský designový chyby tu jsou, ale ten svět, hudba a atmosféra to víc než vynahrazují.
Člověk by čekal při tak nízkých hodnoceních katastrofu, ale není tomu tak, jen hráč asi nesmí milovat předešlé díly.
Koukám, že se konečně na warez foréch objevil Fall of Setarrif a xzone avizuje českou verzi na začátek listopadu. Jak je možný, že se tak těším? I když vím, že už to není ten pravej Gothic. Ale ty 4 kila se mi zdaj pořád docela dost. Mohli by poskytnout nějakou slevu pro majitele originální verze, když už to tak nechutně vytrhli z původní hry.
Já si taky myslím, že kdyby další Gothic dělali opět Piraně, tak je to záruka kvality. Oni špatné hry neumí.
Naopak Gothic potřebuje pořádně nakopnout. Dost už naivním úkolům pro Anoga a Inoga a sbíráni 20x něčeho. Chce to opravdu temna prostredi, barvy do šeda, hněda a tmavozelena (a přes to ještě nějakej zrnivej VHS filtr:). Dál opravdu hnusné příšery, ostře řezané germánské gesichty, gore a baby. Zkaženost lidí a zlobu na každém kroku. Jedině tak by se Gothic vrátil zpět na vrchol a nemuselo by to ani moc stát.
kruci, skoro bych prisahal ze jsem nedavno nekde cet ze znacka gothic piranim patri a jowood ji mel jen pronajatou nebo tak neco.. a vy ted takhle, jak ma byt clovek optimista kruci :)

(A vubec, pirane se poucily ze kvalita je vic nez kvantita takze myslim ze dalsi jejich gothic by dopadnul dobre. mor na vas.)
Gothic si už nejspíše přeje aby ho všichni nechali napokoji. O další kopulaci se svou mrtvolou určitě nestojí.
JohnCZ: Někde psali, že Piranha Bytes by na dalším Gothicovi rádi pracovali po dokončení Risen 2... Ale peníze na koupi značky jako takové samy mít nebudou.
JoWood měl značku Gothic pouze pronajatou. Ať už se se zbytkem studia a nevydaných her stane cokoliv, Piranhe získají práva zpět.

Viz např. (poslední otázka): odkaz
RNDr. Gunár Pavel: Arcanie byla dobrá hra, ale nebyl to Gothic. Pravda ale je, že logo měli pěkné a celkově i tu hudební znělku měli sympatickou.

ugra: Snad! Nejlépe, kdyby ji odkoupili zpátky Piranha Bytes, ale tam je šance asi hodně nízká, že?

Stačí aby značku někdo koupil a pojede se dál. Však se neboj, her se značkou Gothic ještě vyjde několik.
No to me po*er! A je nadobro po značce :( Jediný pozitivum je, že už nevyjde další Arcania!
No...to bylo docela jasný už ve chvilce když nešlo jít do Setarrifu;-) DLC nám postupně zabíjí hry...
Aha, já si říkal proč ten konec byl tak debilní a useknutej - oni zase tupci z jowoodu rozhodli že budou rejžovat na DLCčku a toho bubáka budem muset zabíjet na dvakrát :/
On ten dnešní Gothic už je opravdu jen o značce, než o atmosféře a zpracováním, jaké nabídly první dva díly. Mnohem blíž k nima má ten Risen, než i třetí díl (o Arcanii nejspíš ani nemluvě, co jsem četl) a už i to je důvod, proč bych byl rád, kdyby se Pyraně po roce 2012 k sérii vrátily. I když se už asi nebude k čemu vůbec vracet - zatím nevím, jak čtyřka skončí.
Mohla to byť kľudne otázka pôvodnej zmluvy s Piraňami, časovo-obmedzené kontrakty a práva sú predsa normálka, nemusia to mať ani prenajaté.
montana: Jak to, já myslel že jowood práva vlastní forever. To jako ty práva má někdo jinej a jowoodu to pronajímá nebo co?
Tulareanus: No to přesně to, co jsem si myslel, jenom jsem to nedokázal vyplivnout slovem... Jinak teda naprosto souhlasím, spinoff to je určitě;-)

Pivo: Určitě, ten první patch zvedl výkon tak o 140% (jako vážně), takže s tou gtx to bude pohoda.
No, zkusím se pak dostat k demu a jinak uvažuju o grafice GTX 470 a podle benchmarků to na nejvyšší detaily v rozl. 1920x1080 i tak zlobilo. Ale někdy se mi zdá, že to na těch benchmarcích i trochu přehání.
Konkrétně na tvojí grafice při nejvyšších detailech a rozlišení, co jsi uvedl, to ukazuje 17 fps (ale určitě to bude základní nepatchovaná verze).