Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Arcania: Fall of Setarrif

30
31 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
25.10.2011 PC
13.05.2013 PS3
30.08.2013 X360
12.05.2015 PS4
Vývojáři:
, (PS3 verze, PS4 verze, X360 verze)
Statečný pastýř byl už jednou násilně vytržen z poklidu své obživy a obstál, když zachránil Jižní Ostrovy a krále Rhobara III. před temnými silami. Pojednávala o tom Arcania: Gothic 4, na níž samostatně spustitelný Fall of Setarrif navazuje. Stejně jako bezejmenný hrdina z prvního, druhého a třetího Gothicu, v Arcanii známý již jako král Rhobar III., tak ani pastýř před osudem hrdiny neuhýbá a vydává se zničit původce všeho zla na ostrovech. Tím je mocný démon, terorizující zrovna obyvatelstvo pobřežního města Setarrif.

Tento datadisk má za sebou pohnutou historii. Jeho vývoj začal už v polovině roku 2010, tedy v době, kdy nebyla venku ani základní hra. Předpoklad JoWoodu, že jej Gothic 4 dostane z chronických finančních problémů, se nenaplnil, vývoj datadisku přesto pokračoval dál a 3. března 2011 byla spuštěna oficiální stránka rozšíření a zveřejněn první trailer. Nicméně již 23. března vydavatel JoWood odložil vydání datadisku na neurčito a vypadalo to, že se hráči nedočkají. Celý zbytek jara a celé léto nebylo jasné, zda byl datadisk zrušen, nebo se na něm dále pracuje. Hradbu mlčení prolomil až nový, švédský vydavatel, Nordic Games, který 21. září 2011 potvrdil datum vydání a začal zodpovídat dotazy herních novinářů.

Území, na kterém se nové dobrodružství odehrává, zabírá 1/6 rozlohy toho ze základní hry. Z té může hráč použít i uloženou hru se svojí nalevelovanou postavou. Pak musí mít ale základní hru nainstalovanou. V datadisku jsou videa nově vytvořená přímo z ingame enginu s přidanými efekty. O pestrou hratelnost se dále stará více jak dvacet nových druhů monster, přes třicet druhů zbraní a čtyřicítka zbrojí. Atmosféru podbarví, vedle stávajících, i nové hudební tracky.


Poslední diskuzní příspěvek

JohnCZ: jj, ten patch opravdu opravil všechny chyby + toho do hry dost přidal. Forsaken Gods už je tedy docela v pohodě, i když za prvními 2…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
Co doda, jenom snad... škoda těch peněz.

Velice jsem doufal, že něco udělají se svojí reputací a aspoň do tohoto malého stand-alone datadisku vymyslí nějaký zajímavý příběh, ale nejen že je to koridorovka jak blázen, ale příběh nestojí zhola za nic.

Jako věrný fanoušek serie Gothic jsem ještě jakž takž překousnul předchozí díl, kde byl bezejmenný hrdiny alespoň součástí příběhu, ale toto už je i na mně moc. Vážně mně nenapadá, co víc tu vypisovat, ani se mi do toho nechce.

Jediné co se musí spellboundům uznat, je jejich grafický engine, jinak neni co chválit...

Pro: Grafika

Proti: Všechno ostatní, čeho si ve hře všimnete

+12+17 / -5
  • PC 10
A máme tu poslední výdech slovutného Spellboundu, přeživšího jen o chvíli déle než Jowood.

Arcania: Fall of Setarrif však podle mě není špatnou hrou, v tomto komentáři vysvětlím proč.

Copak nám tento datadisk přináší?
1. Příběh plochý a překvapivý jako žehlící prkno.
2. Celkovou zábavnost srovnatelnou se shlédnutím dokumentu o natírání prken.
3. Extrémní množství předmětů, bez žádného praktického užitku.
4. Obtížnost pro mimina.
5. Pseudo-rpg.

Vedle toho ale musí být zmíněna grafická stránka, která je růží mezi trním. Malebná a velice zdařilá, popravdě mi prvotně připomněla pocity, spojené s mým prvním vstupem do Jhakendaru (Gothic 2 NoR).

Jinak je tato hra zlým snem. Není však špatná!
ŠPATNÉ JE KDYŽ HÁZÍTE KAMENÍ PO ZVÍŘATECH (pokud se vás zrovna nechystají sežrat)
ŠPATNÉ JE, KDYŽ NEPUSTÍTE STAŘENKU SEDNOUT V METRU
ŠPATNÉ JE, NECHAT PSA "KADIT" NA SOUSEDŮV DVŮR

Kdyby byla tato hra špatná, byla by na tom ještě dobře, protože je to učiněná katastrofa.

10% za grafiku, jinak přeji tvůrcům cestu do vyvojářského pekla....

Pro: Grafika. Absence slova "Gothic" v názvu. V tomto případě délka hrací doby. Je to už poslední pád, nyní je prostor volný pro hypotetický návrat Piraní..

Proti: Vše ostatní, co tento datadisk nabízí.....

+12+12 / 0
  • PC 35
Série Gothic je známá svou dobrou hratelností a příběhem. Nicméně od čtvrtého dílu to jde rychle z kopce. Na datadisku Fall of Setarrif se podepsalo i to, že bylo vyvíjeno dvěma studii. Ubylo sice otravných bugů, ale co se týče příběhu a hratelnosti, je to bída. Nejen že příběh je v celku o ničem, ale i doba hraní je příliš krátká. K závěrečným titulkům se doslova prosekáte za 8 hodin. Po celou dobu sbíráte tuny předmětů z nepřátel, kteří padají k zemi jako byste je kropili samopalem. Tyto předměty sice můžete prodat u obchodníka, ke kterému dorazíte až v půlce hry, nicméně nic u něj nekoupíte. Protože prostě není co kupovat. Inventář NPC´s je snad chudší než byl váš, když jste začínali hru. Radost vám tak udělá snad jen brnění, které najdete v paláci. Toto plytké RPG bych přirovnal spíše k akční rubačce. Ale jako vášnivý rpg hráč a fanda série Gothic jsem cítil jakousi povinnost tento datadisk odehrát. Nakonec si řeknete ,, ještě že to trvalo jen pár hodin" .

Pro: Grafika

Proti: krátká herní doba na RPG, příběh,

+8+8 / 0