Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno a je to jednoznačně nejlepší díl. Přišel mi nekomplexnější, nejlepší graficky, hudebně, složením jednotlivých objektů, po kterých jsem se potuloval. Vrátila se zpět i temnější atmosféra. Hodnotím stejně 90% jako díl první, a to proto, že první díl byl první a považuji jej z této pozice stále za nedotknutelný. Ale trojka je jasným vrcholem série. Jedsiné, co bych vytknul, tak že přijít na některé věci bylo opět peklo a na některé bych asi bez pomoci návodu nepřišel nikdy a většinou to bohužel bylo dáno tím jinak skvělým prostorovým zpracováním.
@Ringo (15.01.2023 02:31): Jsem rád, že to někdo po delší době chválí. Sice jsem kdysi dohrál pouze první díl (někdy to musím konečně napravit), ale bavil jsem se u všech. Atmosféru mají výbornou a unikátní kouzlo jim také nechybí.
Tak i třetí díl mě velmi baví. Je to zvláštní, v podstatě by se dalo říci, že nevím, jak si to vysvětlit, ale baví mě ta atmosféra, baví mě grafika, hudba, prostě všechno, přesto, že jsem si souboje ulehčil tím, že jsem si je nastavil na nejlehčí obtížnost, protože vím, že mi nejdou a uklohním to vždycky po nějaké haluzi. Co se týče adventurní kombinatoriky, tak jakkoliv mi první díl přišel těžký, nicméně logický, druhý díl zatápěl nějakými těmi nelogičnostmi, třetí díl nasazuje adventurní obtížnosti korunu. Co je na tom těžkého - jednoduše to, že nasbíráte plno předmětů, u kterých byste si řekli, že jsou všude na nic, ale ony k něčemu někde jsou. Prostě je těžké rozklíčovat, na co je ten či onen amulet, či nějaká jiná cetka, kterou najdete a nenapadlo by vás ji použít jen tak někde v prostoru. Nakukuji tedy místy do návodu a občas se pochválím, že jsme na něco přišel sám i bez něj, ale přesto mě ten průběh hry a to, co se tam děje, neskutečně baví a o tom to asi je.
@hanak_v_exilu (komentář): Mám to brát jako výzvu =) ? Ale asi bych nedával ty souboje. Ad SQ6, samozřejmě že nabití se statickou elektřinou a omráčení stráže je naprosto nelogické (jako většina hádanek ve SQ6), ale pobavilo mne.
@ZephyrCZ (05.05.2021 13:45): Ono je to celé o tom, že her ke kterým jsem se nikdy nedostal je tolik, že nemám čas na vedlejší žánry. :Až dokončím všechny stěžejní RPG co mi chybí, tak se určitě ke známějším adventurám dostanu. Myst bych určitě zkusil, Siberii, nějaké hororové věci. Jenže to je běh na dlouhou trať. RPG jsou ty největší hry, často na desítky hodin. A to mi chybí i základy typu Baldur's Gate. Elder Scrolls od dvojky dál a vůbec všechny Gold Box hry. Vidíš ještě jsem zapomněl na Blade Runnera a Anachronox. Tam mě strašně láká svět. Jednu z nich letos plánuju dohrát. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth je ještě v prioritách.
@hanak_v_exilu (05.05.2021 13:34): Z mého pohledu je Time Gate lepší jak Alone in the Dark 2 a 3. Ale je na něm hodně znát bezradnost autorů, velké kopírování postupů ze série Alone in the Dark a obecně je ta hra horší a také si najde své slabší chvilky v logice, podobně jako AitD. Ale za mě určitě lepší jak AitD2 a 3. :) Komentář chci psát dnes po práci, tak třeba Tě to ke hraní navnadí... :)

Quest for Glory mě také láká, kdysi jsem hrál 4 díl (pouze tento) a bavilo mě to hodně. Thief hry jsem nikdy nehrál, vím, ostuda. Přemýšlím, že si nyní zopakuji BioForge. Ten jsem kdysi sice dohrál, ale rád bych hru zhodnotil a okomentoval, k čemuž potřebuji čerstvé zahrání, ale také porovnal právě s Alone in the Dark sérii, u které se BioForge mohutně inspiroval ve stylu hraní.
@ZephyrCZ (05.05.2021 13:16): No, já adventury zrovna rád nemám. Našlo by se pár výjimek co si chci doplnit, ale obávám se, že mi devadesátky daly zabrat. Všechny ty Space Questy a Police Questy mě dost znechutily. Až dohraju Thiefa, tak se asi vrátím k RPG. Z adventur mě trochu láká Quest for Glory. A jestli se do žánru vejde i Mafie, tak pochopitelně ta. Ale jak se dívám na to Time Gate, tak to vypadá zajímavě. Možná neodolám. :-)
@hanak_v_exilu (komentář): Koukám že jsi také sérii dokončil. Na názor se ptát nebudu, ten jsi jasně napsal v komentáři. Co ale bude následovat? Půjdeš také ve stopách identického enginu i tvůrců a zkusíš Time Gate: Knight's Chase , nebo změníš žánr? Včera jsem shodou okolnosti Time Gate: Knight`s Chase dohrál, tak by mě také zajímíao, jestli se i zde shodneme na (ne)kvalitě hry, či ne.... :)
@hanak_v_exilu (26.04.2021 22:41): Měla, ale pomálu a většinou bez zběsilého tempa. Takže to nepříliš dobré ovládání šlo odpustit. Dvojka (a trojka) tlačí daleko více na pilu, akce je více rychlá, ale ovládání stále špatné. O atmosféře, kterou měl první díl, si může navíc dvojka a trojka nechat maximálně tak zdát.


@hanak_v_exilu (26.04.2021 23:07): Těším se na komentáře a případně diskuzi... :)
@hanak_v_exilu (26.04.2021 19:05): Já měl taky ten nápad když jsem to na GOG kupoval. Ale potom co jsem to nainstaloval a ozkoušel, jsem z toho měl dojem, že se budu akorát 10h bez nebo 2h s návodem trápit abych si to odfajfkoval a dal tomu červený číslo... Takovej sadomasochista nejsem, radši si to přečtu:)
@Dan9K (26.04.2021 17:15): Můj komentář k třetímu dílu je ve výrobě. Třeba Ti s rozhodováním pomůže. :)


@Pluto (26.04.2021 17:27): Jednička je výtečná hra. Dvojka a trojka fakt už ne.


@hanak_v_exilu (26.04.2021 17:35): Zkus můj komentář k druhému dílu, který Ti třeba řekne více. Už po pěti minutách víš, že je to něco jiného než jednička. A nesmysly typu nepřekročitelná kostka ledu na podlaze, nebo otvírání dveří lahví vína, či sáčkem s mincemi, to jsou chuťovky... :)
Normálně jsem si pod dojmem diskuze nainstaloval dvojku. Ta už je taky mešuge, nebo se ještě podobá jedničce?
Skoro si říkám, že ono je lepší po té jedničce rovnou skočit na čtyřku. Samozřejmě už to vůbec není klasická adventura, zároveň díky absenci titulků jsem to nikdy nedohrál, ale vždy mi přišlo, že to má super atmosféru a hra je poměrně logická.
Já jsem teda kdysi hrál akorát jedničku, do dvojky ani trojky jsem se radši nepouštěl. A evidentně nemám čeho litovat. Ale vaše komentáře i debatu k oběma hrám sleduju s velkým zaujetím.
Mám občas takové hnutí mysli, že bych si měl ty další díly Alone in the Dark pořádně projet, ale asi teda zůstanu u té jedničky. Díky vám oběma za zachování duševního zdraví :-)
@ZephyrCZ (26.04.2021 10:26): Jojo ty posraný plošinky :) To si pamatuju, chcípl jsem tam asi 20* to už byl čistě sadismus ze strany tvůrců a jedna věc, co ve hrách absolutně nesnáším, neviditelný cesty které člověk odhaluje systémem pokus-omyl. Čpavek už si nevybavuju naštěstí, zní to jako typické nesmyslné adventurní řešení v té době. 

Jinak 60%... já prostě těch her z devadesátek dohrál spoustu a hodnotím tak nějak v kontextu té doby. Logiku v tom moc nehledám, na spoustu věcí jsem zvyklej, ty největší prasárny většinou vypíchnu v komentáři, ale hlavně koukám jak mě hra celkově bavila. Pro mě je trojka nejslabší díl, i v kontextu doby průměr, ale nižší hodnocení bych nedával, protože vznikalo spousta mnohem horších věcí a hlavně protože i přes ty chyby jsem se tak nějak pořád relativně bavil.
@Cathan (24.04.2021 19:41): Ono to tak lehce působí... :) Dneska hru dokončím, tak pak si své traumata přepíšu do komentáře. :)


@Han22 (24.04.2021 18:51): Jsem už hodně ke konci, dvě věci mě ale dostaly. Ta hra je opravdu hloupá.

Když se Ti v propasti zobrazí do té doby neviditelná plošinka až poté, co se rozhodneš spadnou dolů a zabít se (a na 4 místech z 5 se Ti sebevražda u kraje propasti podaří) a následné hledáš cestu nad propastí tím, že z každé plošinky prostě zkusíš jestli spadneš (load) a nebo se Ti podaří objevit další (save), to ještě relativně šlo. Byť jsem do propasti 4× (až po čtvrté jsem objevil plošinku) padal už z čirého zoufalství.

Ale v momentě, kdy na zemi v jiné části hry leží omámená osoba a hra Ti nedovolí (!) použít zcela logický postup, tedy čpavek k jejímu probuzení, to mě už vadilo hodně. Protože to co nastalo poté, to je neskutečně hloupé.

Čpavek u osoby na zemi použít nejde (!), aby jsi jí vzbudil. Když ho chceš rozbít o zeď hodem vedle té osoby, tak Ti Edward řekne, že to nemůže udělat (!!). OK, Edvarde. Nejde to, nejde.

Vyzkoušel jsem tedy všechno na všechno a odešel pryč, protože už nic udělat nešlo. Zapadnou za mnou dveře (protože past jako), a v chodbě se na mě začne valit zeď s bodáky + nepřítel (to že tam dosud nebyl, nevadí). Bojuji tedy s nepřítelem, kterého zlikviduji, abych následně umřel pod bodáky. OK. Znovu všechno, opět smrt. Co u sebe mám, to bodáky nezastaví, chodba prázdná, dveře za mnou zamčené.

Vůbec mě nenapadlo, že přesně v tento moment už mi hra dovolí použít čpavek (!!!). To je jedno, že předtím to nešlo, to je jedno, že jsem už v jiné místnosti než ten(ta), co leží na zemi v předchozí místnosti. Prostě teď to jde, protože tvůrci se tak rozhodli a hotovo.

Rozbitím čpavku o zavřené dveře, které za mnou zapadly, se vůně čpavku pod dveřmi dostane k osobě co leží kousek za nimi na podlaze. Daná osoba se okamžitě (!!!!) probudí a ihned po probuzení ví co má dělat (!!!!!). Tedy vstane a utíká zatáhnout za páku a tím pádem zastaví bodáky. Následně odchází beze slova do pryč. To je jedno, že ta osoba nemohla mít vůbec tucha, že za dveřmi jedou bodáky, jsem tam já a zabije mě to. Prostě se probudí, vstane, zatáhne páku a odejde.

Hra Ti tedy nedovolí vzbudit danou osobu tím stylem, který tak nějak odpovídá logickému myšlení, ale vzbudíš jí nesmyslně přes dveře, protože tvůrci potřebovali, aby Ti pomohla. Byť vlastně ona osoba neví, že Ti pomáhá. Logika. Žádná.

Až na výjimky je celý Alone in the Dark 3 tak neférová hra, až si říkám, proč, proč tohle někdo vypustil ven. Ano, vím, že hry v 90 letech často férové nebyly, ale to co předvádí AitD3 je vrchol amatérského přístupu jak k hráči, ze kterého hra dělá nepokrytě blbce, ale také přesně ukázka toho, jak se to dělat nemá. Tvých 60 procent tedy vidím jako silné nadhodnocení. Ta hra si to z mého pohledu nezaslouží.
@ZephyrCZ (23.04.2021 13:57): Řekl bych, že tyhle šílenosti se dělaly, protože herní byznys byl v plenkách, něco jako uživatelská přívětivost neexistovalo a hlavně hry stály šílený majlant, takže tvůrci těmito nefér postupy uměle prodlužovali hratelnost. Asi nikdo nechtěl, aby si hráč za nekřesťanský peníz koupil hru a za 5-6 hodin ji dohrál. Nicméně tyhle krávoviny by měly dávat smysl aspoň zpětně (poté co si v zoufalství přečteš řešení v návodu) nebo aspoň v rámci toho co fungovalo předtím, což tady neplatí. Každopádně pevný nervy v dohrávání :)
@Han22 (23.04.2021 13:00): Přivolat výtah vhozením škorpiónů do díry, nebo zabít příšeru tím, že na ní použiju fotografický blesk z jednoho jediného konkrétního místa, protože z jiného to nefunguje (viz další postup v AitD3), to není omluvitelné žádným způsobem.

To je prostě takový nesmysl, stejně jako další jiné postupy ve hře, že zůstává rozum stát. Tedy stejná "logika", jako kdybych své auto nastartoval tím, že vylezu na strom u cesty, shodím jablko a to následně hodím o jednu konkrétní zeď, čímž se rozpadne a já v něm najdu klíč. Ten klíč mi dovolí otevřít truhlu v baráku za parkovištěm, kam se dostanu tím, že vyhodím do vzduchu kotelnu ve sklepě v baráku naproti, čímž mě to odmrští do vzduchu, já prolétnu oknem do baráku u parkoviště a budu tak moci truhličku otevřít klíčem z jablka, a tam najdu klíč k autu.

Prostě, ne. V té hře je výtah, je tam páka, která je zaseklá, ale tvůrci se rozhodli, že se výtah přivolá vhozením škorpiónů do díry. Nemohl tam být třeba někde olej, který by tu zaseklou páku namazal a ona by začala zase fungovat? Nebo, nemohlo se do té výtahové šachty slézt, či skočit, jako se to dělá na hromadě jiných místech v té samé hře? Těch možností, jak vyřešit různé hádanky je vždy XY, ale v případě AitD3 je to ve velkém množství případů pouze přehlídka bizardního a nesmyslného kombinování předmětů, kde jejich logika nejde pochopit ani když daný úkon provedeš, přesně jak píšeš. Ta hra může mít příběh jaký chce, může mít grafiku, hudbu, ovládání sebelepší (což v tomto případě neplatí), ale pokud jsou tam takovéto postupy, tak si prostě dobré hodnocení nezaslouží.
@ZephyrCZ (22.04.2021 21:04): To je nádherný hlavně ty škorpioni, to je přesně ten typ adventurní hádanky, jejíž smysl ti nedojde ani potom co ji uděláš. Já to naštěstí hodnotil v době, kdy jsem sjížděl jednu podobnou adventuru za druhou a přišlo mi to už asi i normální :)
@Han22 (22.04.2021 19:28): Trojku už jedu, právě jsem přeskočil ulici a prolétl oknem do dalšího baráku.

Dveře otevírající se výstřelem, nebo výtah přivolaný vhozením škorpionů na dno, jo, to jsou chuťovky. Tak jako zrušení frajera, co mě drží v šachu s voodoo panenkou tím, že pouze vezmu do ruky lano. O stroji, kde nahradím chybějící ozubené kolečko šerifskou hvězdou a pak to celé zprovozním bičem, škoda mluvit... Tohle je zoufalství za zoufalstvím.
Tak po dohrání a okomentování AitD1 a AitD2 se pouštím do třetího dílu. Jsem zvědavý, ale trochu se toho po druhém dílu bojím...
@Karasman (19.02.2020 06:57): Je to možný, já to s návodem nehrál, jen jsem nakukoval :) A to až ve třetím díle. Jednička a dvojka jsou poměrně logické s tím co se má udělat + jsem si pár věcí pamatoval. Jinak na ty bugy jsou tak z 90% dobrý GOG verze, který tam mají většinou odladěné. Tak jsem si třeba poprvé bez vztekání se a hledání řešení dohrál Quest for Glory 4 a 5.
@Han22 (18.02.2020 10:47): Pokud vím, tak jednička jde dohrát za cca hodinu, pokud víš, co a jak. Tuším, že jsem na to k jedničce přidával i video (kompletní projítí hrou), takže s návodem to nemůže být víc jak 2-3. Dvojka na tom nebude o moc líp (ale nevím, nedohrál jsem ji, tenkrát mě to prostě tak nějak přestalo bavit) a trojka už vůbec nevím, tam jsem to chtěl dohrát, ale kvůli bugu to nešlo.
@Bellerofontes (17.02.2020 19:10): Když si vezmeš první díl, tak tam máš v podstatě obyčejný dvoupatrový dům s celkem logickým rozmístěním místností + půda, sklep a nějaké ty jeskyně pod domem. Žádné bloudění, většina úkonů je logických (a pravda něco jsem si pamatoval z dětství), čili se to dá opravdu zfouknout za těch 6 hodin. Druhý díl je v podstatě totéž - obyčejný dům a pod ním pirátská loď. Je to o fous delší díky přepínání mezi Carnbym a tou holčičkou jejíž jméno už jsem zapoměl a díky vracení se do lokací, ale ne o moc. Až třetí díl je dost dlouhý jednak kvůli tomu že se odehrává v městě, člověk netuší kde začít a taky díky hustém výskytu nelogických úkolů. Přiznávám, že po nesmyslech typu rozstřel dveře či otevři skříňku pěstí jsem hodně konzultoval návod, což mi hru zkrátilo a zachránilo nervy.

Jinak hraju tak, jak celý život. Sednu ke hře a pokud mě chytne jsem u ni schopen sedět opravdu dlouho.
@Han22 (17.02.2020 17:33): To je možné. Každý z těch dílů je, lakonicky řečeno, záležitostí nejméně na den. Mně by tento zabral asi tu cifru, již uvádíš, a to jen proto, že jsem jej dokončil jako dítě opakovaně. V pokročilé části má i dead endy, kvůli nimž je nutné začít znovu.

Ber to jako údiv nad tím, že do sebe za tak krátkou dobu zhltneš natolik vydatné kusy. Tady nevidím zase já důvod, proč někdo takhle hraje, ale hádám, že je to jen otázka preference.
@Bellerofontes (17.02.2020 13:30): Každý díl AitD je hrou do 6-8 hodin s občasným nakouknutím do návodu, tudiž není problém dohrát za 2 dny celou trilogii. Nevidím důvod, proč bych si já nebo kdokoliv psal komentáře "do šuplíku" a pak je zveřejňoval, komenty píšu většinou hned po dohrání, často uprostřed noci a nejsem žádný profi recenzent (podle toho to občas vypadá). Určitě nepíšu paměti z dávných dohrání, protože to dávné dohrání je většinou mnoho let zpátky a moje paměť je vcelku mizerná.

@ZephyrCZ (17.02.2020 14:00): No mě ta hra musí bavit, pak jsem schopný sedět u ní opravdu hodně dlouho. Co se týče real life, práci jsem neměl, teď mám, peněz na jiné aktivity moc není, děti nemám nebo o nich aspoň nevím :) A ženský škoda mluvit... ta poslední se mnou tak zamávala, že jsem rád když uniknu do nějakého herního světa.
@Pluto (17.02.2020 13:09): Vím že nezvládnu. :) Nevím jak Han, ale já chodím do práce, mám děti (pravda, jednou za 14 dní, ale pak dalších X dnů regeneruju :D ), do toho občas nějaké jiné aktivity a ve výsledku jsem rád za hodinku, dvě hodinky hraní večer před spaním a to ne zdaleka každý den... :)
Na mě tedy působí podezřele, že se zde během 24 hodin objeví komentáře začínající variacemi na frázi "tak to mám za sebou". To jsou staré komentáře, které se zde jen průběžně zvěřejňují, nebo byly všechny tyto hry dokončeny během jediného dne?
@Han22 (17.02.2020 09:37): Já kdysi hrál jenom Alone in The Dark 1, druhý a třetí díl si chci dát také, takže se k Tobě poté připojím s hodnocením i komentáři.
Lands of Lore 2 zatím jedu bez přerušení (střídám aktuálně tuhle hru s Kingdom Come, kterým se už prokousávám přes 150 hodin. A i když je LoL2 hra mnohdy nepřátelská vůči hráči, jedu jí, jak píši výše, prozatím kontinuálně. Poté se samozřejmě chci vrhnout na třetí díl. Tak jsem zvědavý. :)
@ZephyrCZ (15.02.2020 23:34): AitD 3 není o moc delší než jednička či dvojka. Souboje jsem se naučil řešit no a na adventurní zákysy zhusta velice nelogické jsem holt nakukoval do návodu, to jinak nešlo, protože hra hází dost klacky pod nohy. Jinak Lands of Lore 2 zas obdivuju já, tam jsem si musel dávat hodně dlouhé pauzy jak mě ta hra štvala. A návod taky doporučuji, tam se dá dostat do slepé uličky raz dva.

@hanak_v_exilu (16.02.2020 22:15): Co na to říct. Dost volného času a málo peněz na jiné aktivity :) U Grimrocku bych rozhodně doporučil zkonzultovat návod protože jsou tam dost specifické požadavky na to, aby se člověk dostal ke skutečnému konci a připrav si pevné nervy na finální souboj, já ho hrál několik hodin.
@hanak_v_exilu (17.02.2020 07:26): Já Ti vlastně ani nevím. Občas je to má RPG feeling, to když třeba procházím patra podzemí pod džunglí, přejíždím výtahem, vnímám okolní jednoduché hádanky, či řeším pořadí soch, které mi hra poradila předtím v jiném patře znaky na zdi. A pak, o notný kus dále, jsem na předrenderovaných obrazovkách, klikám na dveře chýší a hledám ty které jsou otevřené, tam se bavím s obyvateli a v rámci dialogů se posouvám dále v příběhu. Jednou jsem na hřbitově kde v temných kobkách rozsvěcuji louče a kde sem tam zaútočí duch zemřelého, jindy procházím prázdnou džungli která je tma jenom proto abych měl kudy bloudit nepřinášející žádné uspokojení. Lands of Lore: Guardians of Destiny mě ale zvláštním způsobem zatím baví. Do návodu jsem se již podíval musel, ta absence jakéhokoli textu ve hře mě irituje... :-(
Pokud se chceš o této, či jiné hře, bavit dále, a já jsem za diskuzi vždy rád, šel bych jinam, ať tady nespamujeme vlákno o Alone in the Dark 3 :)
@Han22 (komentář): Já že tě obdivuju že jedeš v takovém tempu. Bo Beholderu dvojce jsem byl úplně vyšťavený a tys dal ještě i trojku a jako zákusek kompletní trilogii Alone in the dark.
@Han22 Koukal jsem že jsi dojel Alone in the Dark 3 velmi záhy po dvojce. To je ten třetí díl tak krátký?