Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Alone in the Dark 3

  • PC 60
A mám za sebou třetí a nejslabší díl. Vše co mě na téhle sérii frustruje zůstalo a tvůrci přidali ještě několik nových chuťovek a vrátili pár starých.

Píše se rok 1925 a Carnby se vydává do města duchů (doslova) Slaughter Gulch. Parta filmařů si zde jela natočit film, ale všichni zmizeli a mezi nimi i Emilia Hartwoodová, stará známá z prvního dílu (kterou Carnby vlastně nikdy nepotkal). Hned po příjezdu mu zombíci vyhodí do vzduchu jediný most spojující město s okolním světem a záhy začnou útočit ve velkém. Příběh není drtivou většinu hry špatný. Nese se ve westernovém duchu, záporákem je jistý Jed Stone. Ten někdy v 19. století nalezl zlato a rozpoutal zlatou horečku, vedoucí k založení městečka. Jed Stone ale nebyl dobrý člověk, se svou bandou si dělal co chtěl a po dvou vraždách toho měli lidi dost a zahnali je do hor, které je zavalili. Drtivou většinu hru se hra drží v nějakém normálu, ale závěr tomu dává na prdel. Jed Stone objevil radioaktivní rudu, v horách si vybudoval sci-fistické bondovské sídlo a ve finále na hrdinu vyrukuje v hi-tech brnění s energetickou zbraní. Je tu ještě jedno odhalení z rodu "já jsem tvůj otec Luku" kdy se ukáže že Stone je synem Pregtze z prvního dílu a Elizabeth z druhého. Ech.

Na grafice se nezměnilo ani ň, což v roce 1994 (dle mobygames), kdy už vznikaly vizuálně nápadité a zajímavé hry je na pováženou. Subjektivně bych řekl, že prostředí je ještě o něco hnusnější než v prvních dvou dílech.

Mizerné ovládání zůstalo, stejně jako akčnost. Až budete koukat, jak se Carnby pět sekund napřahuje k úderu, zatímco nepřítel mu solí jednu za druhou, budete skřípat zuby. Totéž platí o střelbě, která je pomalá až běda a opravdu se spíše vyplatí schovat zbraň a běžet nepříteli namlátit. Tvůrci si toho nejspíše byli vědomi a tak milosrdně dali volbu obtížnosti, kdy na tu nejlehčí máte spoustu životů a nepřátelé jen pár.

A vrátily se dvě chuťovky z jedničky. Skákání přes plošinky (zařval jsem asi 20*) a ruční prohledávání všeho. Tentokrát Carnby nesebere ani věc co leží zjevně na očích, musíte ji prohledat a stát v přesně správném úhlu.

Co se týče adventurní části, přituhlo a to hodně. Spousta věcí co uděláte je nelogických (například proč vysypat pytel štírů do propasti aby se zavřelo propadlo?), jiné popírají pravidla stanovené hrou. Takže jednu skříň otevřete nikoliv příkazem prohledat či odtlačit, ale tím že do ní praštíte. Jindy zase musíte rozstřelit zamčené dveře, přičemž 99% ostatních dveří chce normálně klíč. Na některé nesmysly jsou tu nápovědy v knihách, jiné Vás nenapadnou ani za sto let (neviditelná cesta přes propast). A tak jsem tentokrát nakukoval do návodu víc než by bylo zdrávo.

Co oceňuji je průzkum města, dílčí nápady (proměna v pantera), informace tentokrát získáváte stylově ze starých novin nebo filmových pásek. Párkrát Vám hra také vyčistí inventář v rámci přechodu dál (ovšem díky tomu jsem nevyzkoušel ultimátní gatling). Rovněž oceňuji, že tvůrci tentokrát neodflákli outro a udělali celkem slušnou 3D animaci. A jistá zábavnost tu pořád je, jinak bych hru odložil a nehrál.
PS: Celkem by mě zajímalo jaká je čtverka, tu jsem si kdysi koupil originálku a po chvíli zkoušení odložil a nikdy nedohrál.
+20