Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (10.08.2017 15:43): To je pravda, omlouvám se.

Navíc jsem nikdy nedohrál Torment a Might&Magic VI až VIII mi příjdou jako strašná kravina.

Já to asi ukončím sám a ušetřím všem práci...
Čuchám, čuchám, že někdo zmínil Arcanum! Doufám že v dobrém, plantážníci!


@MickTheMage (09.08.2017 23:55): "Ja som vzdy tvrdil jedno, hra ktoru nemozes prejst s akymkolvek zlozenim party je dizajnovo vadna :) " Slyšeli jsme slovo bozí! 100% Souhlas.
@Red (10.08.2017 02:01): Tohle je přesně Persona (minimálně 4). Chodíš tam do školy, učíš se na písemky, odpoledne chodíš na rande, fotbalové tréninky, do hudebního kroužku, doučuješ děti ze základky a tak dále a trénuješ RPG staty jako vědomosti, píle a empatie. A občas vezmeš meč a skočíš zabít nějaké démony, no :)
@Ringo (10.08.2017 10:34): craft veci mam rad ale co me posledni dobou hodne u rpg irituje jsou romance a veci kolem toho. Proto jksem si ted s chuti zahral ff12 ktera je tehle veci prosta. Hlavne se tam bojuje a resi politika.

Dalsi zajimava odnoz jrpg jsou single simulace mmo, jako treba Hack nebo Sword Art Online. Hry simulujou pratele s kterejma hrajete, prozivate jejich real life problemy a k tomu tam mate rozlehly megalomansky mmo ktery s tema lidma hrajete. Zajimava alternativa pro lidi co by radi hrali mmo ale nemaj na to cas a tak podobne.
@Charllize (10.08.2017 10:29): Mně baví řešit potomstvo coby pokračovatele rodu ve strategiích, takový Genghis Khan 2 byl v tomhle úžasný, ovládl jsem celou euroasii a severní Afriku celou svou rodovou linii, ale chtělo to nějaké to století práce :-) Ale v RPG hrách moc tuhle formu miniher nevyhledávám, spíše se tomu vyhýbám. Absolutně mě nebaví v žádné hře vařit a vlastně mě nebaví ani zdržovačky typu - ukovej si ze surovin nějakou ulimátní zbraň. alchymii nevedu v žádné hře, tomu se vyhýbám.
@Phoenix (10.08.2017 10:14): to jsem nehral. Ale temahle civilnima cinnostma jsou jrpg doslova zamoreny az me to uz nekdy otravuje. V Generations of War treba hrac prochazi generacema jednoho rodu s tim ze zplodi potomka a za nej pak hraje a ten potomek ma pa dalsi deti atd. Sceny namlouvani nevesty, darecky,masaze,sauny, atd. V Atelierech se zase hlavne vari a alchymystuje a taky treba uklizim Je to blazinec:)
@Phoenix (10.08.2017 10:14): Earthbound je spíše parodická hra, podobně jako Hoboken od Legendu na PC. Bojuješ tam kuchyňskýma nožema a podobně :-)


Jinak těším se na vydání SNES classic mini, sice vše, co mě na tom zajímá jsem už dohrál pod emulátorem, ale když už jsem tak nadšený do SNESovek, tak nebude od věci mít opravdový SNES s několika těmi klasikami (FF6, Secret of mana, Super Mario RPG, The Legend of Zelda: ALink to the Past a mimochodem i ten Earthbound). Škoda,sice, že tam nevtěsnají více těch RPG, co vyšly i na západě přeložené do angičtiny (Chronotrigger, Final Fantasy 4, Lufia 1, 2, Breath of Fire 1, 2,), ale i tak dobré.
@Ringo (09.08.2017 23:10): jj, Dungeons of Avalon, dungeon, kde všichni skončili u posledního bosse (včetně RPG Addicta). Psal jsem i Runetekovi, když to hrál právě RPG Addict (tomu se to snad mělo nějak záhadně podařit dohrát), ale už si nepamatuje, co v posledním boji dělal.

@mazar1234 (09.08.2017 23:40): Dohrál jsem Wizardry 7 jednou bez změny povolání a jednou s měněním povolání a druhé dohrání bylo pochopitelně výrazně variabilnější (samozřejmě to může v extrému sklouznout k tomu, že postavy budou od sebe nerozeznatelné, ale nijak výrazně jsem negrindil, tak se to nestalo, nejsem Smutek :-) ).

@Ringo (09.08.2017 23:59): jj, povolání se točila kvůli životům, maně, kouzlům a skillům, nikoli primárně kvůli samotným levelům postav.

@Charllize (10.08.2017 10:01): Není něco takového v Mother/Eartbound?
@StriderCZ (10.08.2017 08:22): Já několik takových skvostů znám. Na PC je to Ultima 7, Dark Sun 1, Ultima Underworld, Wizardry 7, Amberstar, Albion, na Amize Ambermoon, na konzolích určitě Final Fantasy 7, Star Ocean 2, Chronotrigger a asi i Final Fantasy 4 a 6.
Hele až budete mít dvě hoďky, tak se podívejte na to mnou linkované video o historii DnD her. Je to dobře udělané. A končí někde kolem Greyhawk: ToEE. Čili většinu času zabírají staré dungeony. Aj je porovnává s Wizardry, Ultimou VII atp. Imho to je docela zdařilé. Jen jsem si tedy rval vlasy, když v BG 2 zaměřoval fireball tak, že vždy spolehlivě trefil i sebe.
Tak pro mně RPG a jeho kvalita závisí na hratelnosti, kdy ze všech možných aspektů hry je nejdůležitější podnícení představivosti. Grafika, systém dovedností, grind, česká lokalizace, obtížnost je až na druhém místě.
Hlavní je, když si při hraní řeknu: co mně asi čeká za dalším rohem dungeonu, po opuštění města, bude tam nepřítel, nebo přátelské NPC s questem nebo se dozvím další střípek příběhu?


Jenže vím, že s hrami je to jako se ženami (žena může být krásná, nevinná a inteligentní, ale pozitivní dvě vlastnosti vylučují tu třetí).
Málokdy můžete od hry dostat vše, co očekáváte a na skutečný skvost splňující všechny očekávání můžete klidně čekat celý život.
@Flowerpot (09.08.2017 22:56): Já nechápu proč není nějaký pořádný civilní RPGčko kde by dovednosti byly tanec, cizí jazyky, lyžování, navigace, líbání, historie, matematika, uklízení, vaření, znalost fotbalových klubů,... prostě zažívat dobrodružství trochu jinak než opakujícími se souboji s plus minus podobným cílem někoho porazit či zvrátit apokalypsu.

@Ringo (09.08.2017 23:59): Áno to je jedna z genialít W7, dáva ti obrovské možnosti voľby.
Ja osobne som taký, že keď si dôkladne vytvorím družinu tak si ju vytváram preto, že s ňou chcem hrať.
Nejaké maxovanie statov ma nezaujímalo - ale samotný fakt, že sa to dá je pozitívum hry.
Možnosť voľby je pre mňa vždy lepšia ako násilné vynucovanie niečoho.
@mazar1234 (09.08.2017 23:40): Točilo se to proto, že několikrát otočený Mág s priestem prostě měl dohromady více many třeba. Nešlo o to mít to nejlepší povolání, šlo o to nahnat statistiky. Prostě ze zábavy. Otočil jsem několikrát povolání i ve Wiz 6. A jen tak mimochodem, při hraní Wiz 7 jsem hned ze startu někde zapadnul a bbyla tam jediná cesta a bafli tam na mě dva Shadow Guardiani a já je neměl šanci pobít. Měsíc jsem v tom dungeonu chodil dokola, dokud jsem neměl všechny ty lifestealy a podobně, pak šli porazit. Neskutečně mě to bavilo.
@Neelixx (09.08.2017 21:05): Ahoj, ještě zpětně se ozvu bo i já jsem něco z jrpg hrál- Chrono Trigger ani náhodné souboje nemá a jedná se o klenot.

Série Suidoken náhodné souboje má, ale minimálně první dva díly co jsem hrál jsou velmi přátelské - rychlé animace a malý výskyt. Dá se během 3s utéct, jsou tam předměty co ti souboje úplně zruší. Jsou tam schody obtížnosti (někde se nevyplatí ani bojovat, někde naopak si ještě lokaci dáš rád na podruhé, ale nic dramatického)

Naproti tomu FF (hrál jsem 7-9) jich má hodně a hlavně jsou dlouhé animace. Ještě bych se podíval na nedávné remaky, třeba to mají řešený ale nevím co vyšlo na pc.
@Ringo (09.08.2017 23:27): Hele zrovna ja som nikdy povolania netočil, z jednoduchého dôvodu - vždy som hru začínal s ideálnou partou. Tzn. že som si nahádzal tých Ninjov, Samurajov, Lordov, Bishopov... a prečo by som mal chcieť meniť povolanie Ninjovi, keď žiadne lepšie nie je?
Ale viem, že sa to tam maxovalo do aleluja, party typu 3x Fighter + 3x Mage, nalevelovať zo 10 levelov a pridať bodíky do skillov a následne to otočiť aby mal každý všetky skilly v hre na maximum, osobne na tom nevidím nič dôležité v tom kontexte, že obtiažnosť hry nič podobné nevyžaduje.
Ako moja day-one parta síce mohla byť na konci hry papierovo slabšia, ale to nič nemení na fakte že som hru v pohode prešiel aj bez grindovacieho maxovania.
@Charllize (09.08.2017 23:25): Tak ono to neškodí ty RPG prvky žádné hře.


Ale řekněte, koho to neláká. Po nějaké akci je postava lepší, protože tu akci provedla. No nebudete tu akci chtít zopakovat, aby byla ještě lepší? :-) Kdyby se negrindovalo ve Wiz 7, tak by ani nešlo pořádně točit povolání. A zábava byla točit ty povolání. Pokud teda pro někoho ne, tak budiž, mě taky nebaví hrát závody motorek, ale nebudu to přece napadat a hledat důvody, proč je ten systém špatně.
@MickTheMage (09.08.2017 23:18): WUT? 5 titulov pred menom, 2 tituly za menom a si socka?
Ako vždy som tak nejako tušil, že svet je len skurvená diera, ale, ale, ale skrátka, ale... čo je moc to je moc.

@Charllize (09.08.2017 23:17): jo chápem čo myslíš, ale mňa zaujíma môj gameplay zážitok a moje možnosti. To že to nejaký Džony dohrá rovnako je mi ukradnuté, pretože jeho pocity nikdy reálne nikto iný neprežije. Ja to súdim z toho pohľadu, čo hra ponúka mne.

@Ringo (09.08.2017 23:21): Ináč toto je je geniálny nápad, trénovať si hráčov podľa streľby, korčuľovania atď... akurát by to nikto nehral, lebo každý chce hrať za licencovaného Bekhema s fotkou v profile.
@mazar1234 (09.08.2017 23:14): V jRPG se dost často stane, že přijdeš před bosse, na kterého platí něco, co neumíš a proto se to jdeš doučit. Přijde mi to takto přirozenější a více se u toho pobavím. Když je to nalajnované od začátku do konce s tím, že vlastně lineárně posbíráš expy, tak je to strašně omezující. Je to pro mě fakt jako najít klíče ke dveřím, které někde leží bez možnosti dveře obejít jinak.
@mazar1234 (09.08.2017 23:05): dobre, tak jinak, kdyz tri rozdilny lidi budou hrat fighter druzinu. Budes tam mit vsechno co mas ted, plus k tomu daleko vetsi varibilitu pri tvorbe party. Ti tri ruzni hraci v priapade MMX takova jaka je budou na konci s tou fighter druzinou uplne stejni s minimalnima rozdilama, kdyby tam byl respawn ty rozdily budou vetsi. A rikam ze by ta hra na to musela byt udelana, v tom stavu v jakem je by ji respawn spis ublizil. Pro priklad treba DS2, resetnes si oblast, nastane respawn ale vsichni jsou silnejsi, poskytne ti to vyhodu do dalsi oblasti. Me se MMX libila, ale proste mam radsi treba MM6 kde ten respawn je, prisel jsme si tam jaksi svobodnejsi..MMX me moc svazovala.
@Ringo (09.08.2017 23:10): Avalon je známa kauza to bol proste nedokončený ojeb, tým prosím ťa neargumentuj.
Sám vieš, že to niekto pomocou editora zabil a nenastal žiadny reálny koniec.

Áno:
"přede mě hra postaví něco arkádovitě nepřekonatelného a já budu muset hledat z těch x variant, jak to dát. Pak člověk zjistí, že musí mít konkrétně to které kouzlo nebo nějaký skill, který postavu nenaučil a nemá se to už kde doučit, protože není koho pobíjet. "
je známka nedokonale vybalansovaného dizajnu.
Ale reálne si ani nepamätám, kedy som niečo také zažil, takže asi trpíš nejakou arachnofóbiou.
@mazar1234 (09.08.2017 23:05): Já nevím, ale já u her, kde není respawn cítím trochu beznaděj, že přede mě hra postaví něco arkádovitě nepřekonatelného a já budu muset hledat z těch x variant, jak to dát. Pak člověk zjistí, že musí mít konkrétně to které kouzlo nebo nějaký skill, který postavu nenaučil a nemá se to už kde doučit, protože není koho pobíjet. Možná to ve hrách nenastává, ale já mám prostě v těchto případech ten pocit beznaděje a nebavím ¨se u takové hry tolik, jako když vím, že trpělivým tréningem naučím postavu, co bude potřeba. Navíc, ta radost, že se postava něco naučila a můžu to použít - pro mě asi v RPG hře největší odměna. Mimochodem hráli jste někdo Dungeons of Avalon? Potvory na konkrétních místecha po zabití se už nikdy žádné neobjevily. Boss fight jsem ale nevyhrál, poslední boss udělil v druhém kole postavám totální smrtelné damage. Projitý každáý čtvereček, ebraný snad každý předmět a bez řešení. Takový krásný příklad, jak je nemožnost grindit na nic, když na konci je boss, který v druhém kole nezvratně zabije všechny a do druhého kola fakt nic nevymyslíte, není co:-)
@Charllize (09.08.2017 22:55): Naopak, tá hra nepotrebuje odklikávať desiatky dopredu vyhraných súbojov, aby si porazil nejakého umelo OP Bossa.
V tomto sa proste nezhodneme.

"Tudiz kdyz budes hrat fighter druzinu 3x po sobe bude to vzdycky stejny. kdyby tam byl respawn ta druzina bojovniku bude pokazdy jina, jinak silna, s jinym poctem skill pointu a tak dale." - akože ak zabijem 100 hodín tak zabijem bossa za 10 kôl, ak zabijem 500 hodín tak zabijem bossa za 5 kôl a keď obetujem 1000 hodín tak zabijem bossa v prvom kole?

Prečo by som hral 3x Fighter družinu, keď mi hra ponúka variabilitu? Nechápem čo tým chceš povedať.
Hra môže ponúknuť variabilitu a odlišný gameplay aj inak ako tým, či budeš levelovať rovnaké postavy 10-100-1000-10 000-100 000 hodín.

UU tiež žiadny grind nemali (no dobre UU2 má dobrovoľný nekonečný grind skillpointov fuck sake) a aké sú to vymakané hry.
@Flowerpot (09.08.2017 22:56): Tak to jsou dobré extrémy, tady bych teda Arcanum považoival za hru, kde to možností velmi jednoduchéého nalevelování právě zmršili, protože už na začátku hry jsem naučil mága kouzlit oheň tak, že každý další souboj smetl ohněm a prakticky se žádný nekonal do konce hry:-) Takže moc jednoduše nastavený grind :-) Arcanum je přesně typ hry, kde je to špatně, protože cesta k nahnání třeba mága na max je příliš snadná. Takže asi se výsledku nedobereme :-) V případě Arcanum bych asi stál na straně druhého tábora :-)
@mazar1234 (09.08.2017 22:47): Já teda nevím, ale ten grind ti přeci hra vnutit nějakým způsobem musí, jinak se bavíme fakt o adventurách. To je můj pohled na věc. M10 ti s různou partou umožní různé hraní stejně jako ti to umožní třeba Ultima Underworld dle toho, zda vezmeš Mága a nebo fightera. Podstatou zůstává, že je něčemu musíš naučit, jinak ti zůstanou béčka se zásahem nula nula nic a přijde mi to tak naprosto v pořádku. Pokud v MM10 není žádný grind, budu stále doufat, že je tam dostatek soubojů na to, aby se postavy něco naučily a postup na další level nebude jen výsledkem toho, že jsem zabil v jedné lokaci 5 potvor z pěti.
@Ringo (09.08.2017 22:53): Ehm, nie. Role Play pre mňa znamená možnosť šiť si rolu (pochopiteľne v rámci predpísaných mantinelov, anžto skutočne echt roleplay videoplatforma narozdiel od stola pochopiteľne nemôže ponúknuť) na mieru sebe, resp. nejakému archetypu, ktorý mám v hlave, a teda mať možnosť performovať v príbehu rolu, ktorá mi vyhovuje. Preto napr. za najpoctivejšie (aj keď nie najlepšie, ale má k tomu sakra blízko) RPG považujem Arcanum.
@mazar1234 (09.08.2017 22:47): systemy her umoznuji ruzne kombinace, ale u MMX at delas co delas budes mit na konci vzdycky stejnej level, s minimalnima rozdilama. Tudiz kdyz budes hrat fighter druzinu 3x po sobe bude to vzdycky stejny. kdyby tam byl respawn ta druzina bojovniku bude pokazdy jina, jinak silna, s jinym poctem skill pointu a da ti to vetsi svobodu pri hrani a tvoreni party. Ale MMX na tohle nema obsah, je koncipovana ze respawn neni, bylo by treba pridat veci aby ten leveling a respawn mel smysl.
@MickTheMage (09.08.2017 22:47): Tak trémnování postavy u mě zásadně rozlišuje, zda hraji RPG nebo jiný žánr. Dokonce jsem schopen se vlomit do žánrů, které jinak nehraji, pokud je to skloubeno s vývojem postavy a ona se lepší dle toho, ja kji trénuji, nikoliv dle toho, jak ryché jsou mé reflexy. Takže jsem kolikrát ochoten zabrousit do arkády jako jsou Castlevanie počínaje od PS1. Takže pro mě jednoznačně naprosto klíčová záležitost.
@Flowerpot (09.08.2017 22:40): Tak to je pro tebe potom i roleplay závodní hra, kde hraješ roli pilota formule. Já se ale nebavím o hraní nějaké role někde, třeba hokejisty v NHL 2017, ale o herním žánru, jehož specifikem je vylepšování statistik postavy, kterého ovšem nikdyn edocílíš jinak, než že budeš třeba opakovaně ve hře bojovat.
@Ringo (09.08.2017 22:23): pre mňa je rozhodujúci faktor voľba/dobrovoľnosť, akonáhle ti hra grind násilne nanúti tak je to apriori zlé.

V tomto smere mi príde práve geniálne MMX, žiadny grind neexistuje (neexistuje respawn) a napriek tomu sa gameplay dosť značne odlišuje podľa zloženia družiny - čiže (nie tvoj) argument "každý to prejde rovnako podľa toho ako si to vygooglil a má rovnaký zážitok" je úplný nezmysel.
Schválne skús si to prejsť za 100% Mage a 100% Fighter družinu, celé skillovanie, uvažovanie v boji, taktika sú úplne iné.
A to prosím ťa neber ako nejaké navážanie sa do teba/trolling/ podobné sračky, komunikujeme spolu priateľsky už roky na nete takže je to len názor, ktorý dokumentuje, že to nie je také čiernobiele ako to môže vyzerať.

@MickTheMage (09.08.2017 22:47): Som rád, že moje dane prispejú na niečo dôležité :-)