Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Včera jsem se tak hrabal nedokončenými českými projekty a vzpomněl jsem si na článek v jednom z českých časopisů, respektive sérii článků o českých herních studiích. Ještě v noci jsem se vrhl do hory starých čísel (na druhé straně jiná než stará a starší čísla ani nemám:) a teprve dnes, posilněn spánkem, jsem konečně onen výtisk identifikoval. Level 8/2000, dvoustránka o Cinemaxu. Mluví se tam o zrušeném Nodus Domini, poté o Inquisitorovi, Corporation 5 a Glimmer: Jizvy minulosti.

A teď teprve zjišťuji, že Inquisitor přece jen nakonec vyšel (výrobní cyklus delší než Daikatana;), Glimmer byl zrušen těsně před dokončením a Corporation 5 se transformovala do State of War 2: Arcon.

Každopádně, toho Inquisitora se pokusím sehnat, vypadá zajímavě...
Tak jsem se dorubal a procetl do treti casti hry a uz nemuzu. Jsem uplne grogy paladin a seru na bafomety a archandely Gabriely. Musim si dat od hry pauzu, protoze jit ted zase rubat do podzemi dalsich 30 hodin je uz nad me sily. Prokecal jsem vsechny v hlavnim meste rise a nabral stopadesat novych ukolu a bude to jeste na dlouho. Hra je ale jinak urcite zajimava a sam jsem zvedavej kdy si ji pustim, abych ji dojel, az me po ni budou svedit ruce, protoze budu zvedavej na rozuzleni, ktery doufam, za tu drinu bude stat za to. Dve prvni casti hry jsem hral nekolik dni za sebou, takze mne hra chytla. Celkem maraton. Taky diky teto hre se vracim zpet k starym rpg. Zacinam kotit Planetscape torment.
@THX (23.01.2012 17:06): "Zamete s náma v jedné sekundě." Jako ano, pomalu se také poddávám utrácení v "příhodný moment", ale na druhou stranu Thellwina moc dobře chápu. Taky jsem nejednu hru končil s plným inventářem, zejména se dobře vzpomínám na několikeré končení Fallouta s bezmála dvoustovkou nasyslených stimpacků...
Spořivost tě šlechtí, ale když si vezmeš rozum do hrsti, tak co by tě tak ještě mohlo potkat horšího než "zamete s náma během pár vteřin"? :-D
Ok díky za rady :)

Je fakt, že mám tak trochu návyk si lepší věci schovávat na pozdější dobu, kdy se "fak už budou hodit" takže jsem dost her končil s tím, že jsem pak půlku toho nosil zbytečně až do konce bez využití.
Nekřečkujte a používejte magické kostky. Džin je neskutečný tank a pomůže vám vyřešit prakticky všechny tuhé souboje ve hře. Dá se jich vyvolat i víc najednou. ;-) Je to mimo jiné i odpověď na vracení se z dungeonů atp. Ano, v prvním aktu si ještě člověk nemůže úplně vyskakovat, ale dál už se v hlubokých dungeonech doplňování zásob (primárně tedy zaplnění inventáře lahvinkama) řeší přes džina, který vám rovnou i opraví vybavení, takže se člověk vůbec nemusí vracet do města. Ve hře je i kouzlo, které si zapamatuje lokaci a pak vás do této lokace kdykoliv přesune odkudkoliv (de facto něco jako kapesní jednosměrný portál). To taky něco chození dokáže ušetřit. Prostě mi připadá, že lidi se obecně bojí prozkoumávat a využívat možnosti jim nabízené (a teď to nemyslím konkrétně proti komukoliv:-). A pak z nich stejně nakonec vyleze, že mají inv. zaplněný kostkami, protože je jim líto je vyplýtvat.
Ja jsem ted potkal Herbertia a mám tuším úroveň kolem 13, v družině psa a ještě jednoho týpka a zamete s náma během pár vteřin. A to jsem prolezl všude okolo všechno možný, abych se trochu nabušil.
Já jsem jim psal do fóra, aby další patch respawn odstranil, ale jak je vidět, tak se nic moc nezměnilo. Občas se mi i stalo, že jsem se v půlce dungeonu musel vrátit zpátky do města nakoupit zásoby. Některé souboje byly prakticky neřešitelné, ani když jsem si na pomoc vyvolal dva džiny, během pár vteřin bylo po nich. Ale jakmile se naučíš správně používat všechny finty a namakáš postavu, tak souboje zase tak obtížné nejsou. Navíc další patche obtížnost měly nějak řešit.
Hlavně ty podzemní kobky jsou zbytečně rozsáhlé. Mám teda za sebou prakticky jen jednu (skřetí doly), ale po první neúspěšné výpravě ta druhá vypadala tak, že jsem naprosto celý inventář zaplnil lahvičkami a zpátky na světlo jsem stejně přišel jen s odřenýma ušima a notnou dávkou štěstí.
Mě spíš vadí ten respawn, chápu, že se tak sice dají nasbírat expy, ale když jdu podzemí, cestou tam to mlátím a cestou zpátky stejně narážím na nové nepřátele tak mi to trochu vadí.
Hra je stále v překladu, ang beta má být tuším v říjnu/listopadu a finální verze snad v prosinci. Doufám, že se v cizině aspoň trochu chytne, ostudu rozhodně dělat nemůže... Tedy alespoň ve své cílové skupině ne.
Odpověď tvůrců na otázku, kolik na hře vydělali:
Inquisitor zatím vyšel jen v české verzi a vývoj her takového rozsahu pro český trh je jednoznačně nezisková činnost. Takže otázka by neměla znít kolik, ale jestli vůbec. A odpověď? Ani náhodou :-)
Hrome, to je škoda... takové poctivé RPG z naší malé kotliny.
Mimochodem, v dnešní době snad nemůže být TAKOVÝ problém vydat to i v EN, ne? Textů je tam sice hromada, ale stejně... nebo je v tom něco jiného?
Hře taky asi neprospělo, že byla vydaná zatím pouze v CZ. Anglická verze je v přípravě, ale asi to už taky nezachrání...
John Mirra: Vzhledem k tomu,ze se nabizel v akci zaplat kolik chces, bych tipoval ze nikoliv (bohuzel).
Tak já mám těžkou zbroj a jsem spokojený, ale teda při hraní za zloděje nebo kněze asi nebude vhodná.

A co se týče toho problému se zabitím toho nemrtvého stačilo jen ho jednou porazit a když ožil a řekl, že nemůže umřít dokud žijou jeho oběti utéct a jít za tou kořenářkou ve městě a ta mi řekla, že na něj mám použít svěcenou vodu.
Co se vyplatí trénovat u každé postavy? Já četl, že Těžká zbroj je problémová, že je lepší spíš Štít, Zbraň a Svatý úder.
Karasman: No svědcenou vodu jsem měl u sebe, když jsem s nim mluvil (mi zbyla po jednom exorcismu jsem jí koupil zbytečně moc :D), ale zkusím to ještě jednou.

John Mirra: Jo obtížnost je slušná, ale pokud vezmeš paladina a hned nazačátku naverbuješ toho psa a paladina tak by neměl být problém ne ?

Jo a měl jste taky někdo problém s tím opravováním předmětů ? Já měl ještě nedávno docela hustou zbroj a sekeru, ale každou chvíli jsem je musel opravovat a dávat za to tisíce zlatých, takže teď používám sekundární obyč zbraně na většinu nepřátel, abych ušetřil. Přijde mi, že to opotřebovávání předmětů nějak přehnali. Trochu přemýšlím nad tím skillem kovářství jestli by nestál za vyzkoušení.
MIGtheDRAGON: Měla by to vyřešit baba kořenářka, zkus ji prokecat. Jinak na webu hry je diskuze, sice je blbě udělaná, protože na jedné stránce je pár příspěvků, ale když si dáš klíčové slovo třeba v Opeře přes F3 do vyhledávání, tak se tím proklikáš rychle.
Jsem možná čajíček, ale ta hra mi přišla těžká i na lehkou obtížnost... existuje na to nějakej patch nebo něco? =/ Docela jsem na to zas dostal chuť...
Nevím, jestli si to s něčím nepletu, ale myslím, že musíš mít svěcenou vodu nebo tak něco... Ale fakt to nevím na tuty.
Bodkin: To byl ten biskup v prvním aktu ... toho jsem už sejmul, ale u tohohle jsem právě nic takového nenašel a nikdo mi k tomu nechce nic říct ...
Někde v podlaze je tajná místnost s jeho srdcem? Nebo to byl až ten biskup?
Nevzpomínáte si náhodou někdo jak zabít Istwana de Bragha ? Je to takovej ten nemrtvej rytíř co je pod hřbitovem v druhém aktu. Ukol ho zabít jsem dostal od kata (ten nemrtví ho chce zabít), ale nenašel jsem způsob jak ho sejmout. Ten rytíř furt dokola mele, že nemůže umřít dokud všechny jeho oběti nezemřou, ale sám zabít kata, abych ho mohl sejmout se mi nechce.
Jo, hraju za kněze. Metodou pokus omyl jsem dospěl ke stejnému závěru - tank/lučištník. Každopádně i tk díky za ujasnění, že se mnou kamarád Hugo zůstane. Ještě bych se optal, jaký je maximální možný počet kumpánů?
kurcatovium: Zůstane s tebou, jestli chceš. Pokud hraješ za kněze, nech si Huga jako tanka. Pokud hraješ za paladina (tanka), nech si Olfgarda (lučišník).
Děkuji uctivě :-)

Stálo to asi 5000 zlatek v lahvičkách, ale Rashgar je mrtev a úkol s ním spojený je hotový (jako jeden z prvních). Zabití šíleného nemrtvého biskupa v kobce na hřbitově byl teď jen takový lahůdkový bonbónek - teda než jsem zjistil, že má srdce v podlaze.

A mimochodem, mám teď volit mezi službami nájemného knechta Olfgarda a rytíře řádu Huga Montesquieua - má někdo z nich nějakou zvláštní výhodu? Hugo se mnou prošel skřetí jeskyně, takže je na vyšším levelu. Předpokládám ale, že po sproštění viny Edmonda d'Arviase ode mě odejde, jelikož se přidal právě kvůli svému mistrovi...
kurcatovium: Zatím to význam nemá. Budeš se tam (mnohem později) vracet.
Už zase budu spamovat. Stále prolézám železné doly. Dostal jsem se do patra, kde je teleport a zhruba naproti místnosti s teleportem je také jedna místnost, jejíž účel je mi neznámý. Je v ní kus lávy hned za zapastěnými dveřmi a uvnitř je několik šamanů a dva ohniví golemové. Všechny jsem je pozabíjel, ale jinak v místnosti nic aktivního není (anebo jsem provedl neúspěšný pixelhunt). Vypadá to ale podezřele, protože všude jsou rozsvícené tajemné svíčky, uprosřed je jakýsi oltář a v zadní místnůstce cosi co vypadá jako lávové jezírko s pentagramem. Má to (v tuhle chvíli) nějaký účel?
Dle mého názoru ne. Alchymie ti umožňujě míchat lechtvary, který ti dočasně zvýšej staty. K tomu, aby to bylo trvale však musíš být Mistr 18 a míchat pouze z dokonalých, což ti však už nijak nepomůže. Radši investuj jinam, ta magie taky není zadarmo. :)
Jsou k něčemu věci jako diamant, topaz nebo granát? Taky jsem našel takovou divnou zelenou "skříňku", vypadá to jako nějaký drahokam - netuší někdo k čemu to je? Další věcí je, jestli se vyplatí investovat do alchymie?

EDIT: Tajemství magické skříňky jsem již odhalil. Při zničení vyvolá džina. To by se mohlo v budoucnu hodit...
Teda, začíná se to trochu rozjíždět. Jsem level 7, což zatím znamená v podstatě úplná nicka, ale svět se začíná vybarvovat... Jestli si to udrží stejnou laťku až do konce, tak bude hodnocení velmi vysoké.
Do identifikace se vůbec nevyplatí investovat, protože kouzlo identifikace (inkviziční magie) je přístupno všem třem povoláním. Boj ve zbroji snižuje poškození, ale svatá aura snižuje pravděpodobnost zásahu. Něco málo bych do něj dal, ale nijak moc bych si na tom nezakládal. Dle mého názoru záleží hlavne na úrovni a doplňuje se to čísly. Například: I když jsi Mistr opravování, pořád potřebuješ minimálně 18 bod, abys mohl opravit cokoliv.
Takže se nevyplatí investovat do věcí jako boj ve zbroji nebo třeba identifikace předmětů? Druhá věc je, kdy se projeví investované body? Schválně jsem zkusmo naházel všechno dostupné do identifikace (a dostal ji na úžasnou hodnotu 7 :-D), ale stejně jsem nebyl schopný identifikovat ani jediný hloupý předmět... Má tak vliv číselná hodnota nebo jen úroveň učeň, učedník, atd.?
Kurcatovium: Nejdůležitější mi přišlo: Magie (Inkviziční + Božská + Zázraků + Pravé víry – Každá má něco.), svatá aura, moudrost. Jako doplňky bych dal Vhled a Boj na dálku.
Platil jsem paypalem (používám už dlouho kvůli ebay a jiným zahraničním platbám) a musím uznat, že je to fakt bleskovka. Během chvíle jsem měl na emailu zprávu s odkazem ke stažení jak původní hry, tak nejnovějšího patche.

Karasman: No zatím je to teda ukecané fakt hodně, nedělám prakticky nic jiného, než že chodím od člověka k člověku a kecám. Ale tváří se to dobře - už se tak trochu ukazuje, jak jsou někteří jen závistiví hajzlíci apod. Jinak rozehrál jsem to za kněze, ale zatím nevím kam cpát body. Jsem asi level 3 nebo 4, atributové bodíky jsem zatím tak nějak rovnoměrně plácal všude (hlavně inteligenci), ale u těch skillů fakt nevím kam to investovat, resp. co bude nejdůležitější. Největší problém mám prozatím (možná trochu paradoxně) s nedostatkem staminy a peněz.
kurcatovium: Hlavně to nevzdej moc rychle. Občas je ta hra celkem nudná (hlavně v dungeonech), ale jinak je to perla!