Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Pluto (04.11.2025 12:59): Já tu jen navazoval na diskuzi. Já kvůli recenzním důvodům to celé bral velmi vážně, nakoukával jsem každou lokaci v originálu a porovnával, také jsem hru hrál s návodem abych si všímal všech nových puzzlů a změn.

Musím říct že mi atmosféra přišla naprosto skvělá a i tak pohlcující. I ten více do hněda zbarvený filtr v remásteru mi do toho více sedl. Podle mě to věrně replikovali.
@jones1240 (04.11.2025 12:56): No, právěže to změněné je. Ne sice úplně zásadně, ale právě atmosféra a celé vyznění mi přijde jiné, než u originálu. Minimálně ta úvodní pasáž ve Valadilene mě nedokázala pohltit tak, jako dříve...
@rikuhahl (04.11.2025 09:46): Jo, hele to se mi líbí, jak je to prakticky road trip a na každém místě vidíš něco čím Hans přispěl na své cestě a má to svoje kouzlo. Taky ty postavičky různé mě baví, dost mě bavili rektoři a samozřejmě Oscar je super.

Takže u mě spíš převládají pozitivní dojmy a dvojku určitě dám brzy, škoda že ti Automati už tam nebudou tolik no.
@jones1240 (04.11.2025 09:26): Nemusíš si sypat, mně bohatě stačí, když tě to bavilo a něco se ti tam líbilo. Automati jsou pro mě hlavní tahák hry, proto je smutné, že ve dvojce tam kromě začátku a Oskara už nejsou. Je skvělé, jak ale v jedničce jsou prostě všude a je vidět, jak to tam Hans postupně všechno procházel. Proměna Kate je taky celkem výrazná, sice spíš pohádková, ale správně uchopená. Takže za mě super, že to nevidíš na 70% za kvalitně odvedenou práci bez přesahu ;)

Někdy si projeď i dvojku ať máš dokončen ten hlavní příběh, i když ta už je v mnoha místech zbytečně natahovaná a opravdovou kvalitu mají tak maximálně 2 hodiny hraní hlavně kousek po začátku a pak úplný konec.
@rikuhahl (09.10.2025 12:24): Tak kde si mám sypat ten popel na hlavu? Asi takhle, určitě to pro mě není nejlepší adventura a ani bych to určitě neviděl na nějakých 90-95%. Spíš na solidních 80%.

Jsem už dost za půlkou, a baví mě to čím dál tím víc. Ta atmosféra, pro mě až místy melancholická- snová, magicko-realistická mě uhranuje dost. Co mě dále velmi baví je postupná cesta Kate Walker, která mi přijde jako skvěle napsaná postava a její charakter se postupně vybarvuje napříč hrou, což platí pro celou hru. Kdy na začátku jsem to tolik necítil a trvalo mi se do toho ponořit už po pár instancích problém nebyl a já se do toho dost zažral.

I tak mi tam pro mě chybí takové emočnější jádro, nehituje to do mě tolik jako jiné žánrové klasiky, což je ale jen dané tím tématem. Jinak vše kolem toho se mi líbí, nečekal jsem že se tu zasměju více než v novém Simon the Srocererovi. Navíc ti androi...automatoni co doprovází celý děj, tomu přidávají skvělý šarm.

Takže odvařený jako většina asi nejsem a nebudu, ale velmi se mi ta hra líbí a na další díly se těším. Zkoušet další Sokalovu tvorbu asi nebudu, ale jsem rád že jsem to zkusil a našel si v tom toho dost co mít rád.
@rikuhahl (25.10.2025 11:32): Ano šéfe je plné emocí. Jako tahle série je fakt dobrá. Klusák to podělal, ale tenhle tým pochopil o čem bylo ano šéfe a je to nádhera. Ale tak já jsem fanboi tohoto formátu.
@jones1240 (09.10.2025 13:46): Ty jo, Benoït by tě hnal. Stejně jako Poirot není Francouz, ale Belgičan... A když už to budeš opravovat, tak tam můžeš ještě upřesnit, že některé hádanky nebyly jen upraveny, ale také některé přidány.
Myslím si, že by asi bylo dobré tady na DH založit pro Syberii Remastered vlastní profil...
@rikuhahl (09.10.2025 11:25): Takhle pořád mám nahráno více klasik (kompletní Kings Questy - nepočítám tu 3D akční-, všechny tři GK, Texe Murphy, pak nějaký parser věci) než většina lidí co mě tu bude o Syberii poučovat. To aby šlo vidět že mě klasiky zajímají, jen ne Syberie. Příběh vizuál, prostředí mi prostě přijde vyloženě nudné a nezajímavé. Snad to bude ale lepší než naprosto průměrný Broken Sword 1, na který tu většina taky nedá dopustit.

Každopádně uznávám že je to něco co bych si měl doplnit a asi to udělám. Jenže adventury od Soakala mě vždy odrazovali. Každopádně velmi rád se sem pak vrátím a budu si sypat popel na hlavu jak je to boží :D
@jones1240 (09.10.2025 11:14): To je teda přístup. Hraješ kdejakou adventurní novinku, ale klasika žánru tě předpojatě nebere :/ Minimálně ze studijního hlediska bys měl být natěšenější. Za mě je to pořád nejvtipnější vztah člověk-stroj, co jsem nejen ve hrách viděl. A ty lokace jsou prostě nádherný. To jen tak někdo nezvládne.
Navíc se bohužel změnila "politická" situace uvnitř Microïds. Odešel dlouholetý CEO Stéphane Longeard a místo něj nastoupil Michael Sportouch, který přišel z Activisionu. A úplně překopal firemní politiku. Ta bohužel vede k uzavření Microïds Studio Paris, která stála za tvorbou poslední Syberie i remaku Amerzone. Lidé ze studia byli propuštěni těsně po dokončení zmíněného remaku Amerzone, takže jeho prodejnost na tento krok nemá nejmenší vliv. Členové tohoto studia se podíleli i na remaku Syberie, kdo všechno se na tvorbě bude podílet dál, je otázkou. Každopádně řada z nich už studio definitivně opustila. Po vydání čtyřky se i uvnitř Microïds hovořilo o tvorbě pětky, Sokal po sobě zanechal nějaké materiály, jak si představoval, aby série pokračovala. Projekt byl nakonec uložen k ledu a šlo se do zmíněných dvou remaků. A na pětku už asi nedojde, jak podotýkají sami propuštění vývojáři, nově nastolená politika ve firmě tomuto moc nahrávat nebude. A pokud se přeci jen do pětky někdo pustí, už u toho nebudou lidi, co dělali čtyřku ani ten remake...
@Wolverine (20.05.2025 16:49): Nevím jaké prodeje měl poslední díl. Často ale ty remastery mají sledovat zda o sérii je vůbec pořád zájem a zda nové hráče by to zaujalo. Každopádně třeba už přípravy na nový díl jsou, jen se neví.
Jako remaster si asi taky někdy z nostalgie zahraju, ale prostě nechápu, když poslední díl skončil cliffhangerem, proč padlo rozhodnutí nejdříve udělat místo pokračování/závěrečného dílu remaster prvního dílu :-D
@Pluto (20.05.2025 15:34): Já to chápu, já mám backlog obrovský, jenže vychází tolik nových adventur. Že místo toho abych si zahrál dvakrát hru, která mě v minulosti vůbec nebavila v krátkém úseku. Tak to radši dám novější.
@jones1240 (20.05.2025 15:12): A přesto jsem původní Syberii dohrál, a to dokonce několikrát. Ale mám velké resty u jiných klasik tohoto žánru. A přiznávám, že i tam zvažuju, jestli se pustit do původního originálu nebo remasteru. Na druhou stranu, v těchto případech jsou ty originály přeci jen staršího data, mnohdy vycházely ještě pod DOSem a bez DOSBOXu už bych je asi nepustil...
Jsou to fajn adventury. Ale remaster nepotřebuji. Čas prvních dvou Syberií už pominul. Ale pokud by to někdo hrál poprvé, tak za mě ok nabídka.

Nemohu se také ubránit pocitu, že všechny ty remastery a remaky také látají obecné problémy herního průmyslu.
@musa (20.05.2025 13:58): To není vůbec špatný nápad. Já jsem si třeba takto dal Amerzone a mohl jsem pěkně srovnávat, jak se tvůrcům podařilo zachovat původní atmosféru.
@Pluto (20.05.2025 12:10): Téměř nikdo nezveřejňuje čísla, takže těžko říct. Jestli jde něco dohledat, tak snad jen to, že všechny remaky Resident Evil her se prodávaly líp, než originály, takže zákonitě musely přilákat nové hráče.

Ale hele, psal tu Paul, Jones a já. Ani jeden jsme původní hru nehráli a remake si nejspíš všichni tři zahrajeme. To už máš tři nové hráče. :)
@Fritol (20.05.2025 07:32): Mě by zajímalo, kolik tyto remaky/remastery přitáhnou nových hráčů. Beru, že to může přitáhnout pár lidí, co mají konzole (a pamatují originál), ale skutečně nových hráčů?
@Tarhiel (20.05.2025 05:04): Noví hráči na nových platformách ti naprosto prdí na to, zda něco vypadá "k světu", když je to 20 let staré. Remaky se nedělají pro původní fanoušky, ale pro nové publikum. Casual mainstream bere za pravěk 5 let staré hry. Nezapomeň, že Syberia nemá verzi pro aktuální generaci konzolí a dokonce nemá verzi ani pro tu minulou. Takový remake/remaster dává naprostý smysl už jen kvůli dostupnosti.

A když říkáte, že byste rádi spíš nový díl, tak taky nezapomeňte, že půlka hráčů těch prvních dvou je dneska v důchodu pomalu. Remaky starých dílů u jakékoliv série jsou prostě potřeba, aby se ta fanbase obnovila. Spousta lidí nechce začínat sérii 5. dílem. Takže i pro úspěch případného pokračování jsou remaky prvních dvou dílů nutnost.
@Pluto (20.05.2025 01:26): Prekvapujúce, ale zrovna u tejto hry mi to príde zbytočné - jednotka a dvojka stále vyzerajú k svetu.

Pri Amerzone mi remake dával zmysel, tu už mi to príde ako dojenie značky, kým to ešte ide.
U příležitosi online festivalu Games Made in France byl rozhovor s tvůrci, kteří pak zahráli pracovní verzi úvodní pasáže Syberia Remastered. Záznam celé sekce kolem Syberie na twitchi najdete TADY.
@jones1240 (19.05.2025 08:46): Píšou, že prej budou i "intuitivnější hádanky". Mně přišly hádanky v Syberii lehké a logické a zásek jsem měl jen při výrobě nohou a na univerzitě, kdy mi nedošlo, že musím profesory prokecat několikrát. Ale asi je udělají ještě lehčí, aby to odpovídalo duševním schopnostem "moderního publika." :-D
Nesnaží se to prostě sjednotit s vizuálem novějších dílů? Píšou že dodávají nové featurky atd? Podle mně je to v pohodě, dostane se to k novým hráčům, které původní vizuál mohl odradit. To že vás pardálky to nenadchne je asi u prdele. Já to asi díky tomu, konečně taky zkusím.
@Jumas (19.05.2025 00:37): Až jim dojdou hry k remasterování, budou v háji, pokud nepřijdou s něčím novým. Na druhou strnu, chápu, že adventurní žánr asi moc nesype a remaster vyžaduje menší náklady, než vývoj nové hry.
Kouknul jsem na několik screenshotů z plánovaného remasteru a taky mi jeho vývoj přijde tak nějak zbytečný. Zrovna Syberia je pořád v klidu hratelná i koukatelná v originále.
@Wolverine (19.05.2025 00:38): Já módu tady těch remasterů moc nechápu. OK, u Amerzone to dávalo smysl, protože to původní 3D hodně zestárlo. Ale původní Syberie jsou nadčasové a předělání do moderního hávu absolutně nepotřebují. Taky bych radši viděl nové pokračování, ale čím dál víc mi připadá, že se tvůrcům do nových dílů nechce a chtějí jen "rýžovat" na remacích původních děl. V adventurním prostředí je to vidět nejen u Microids, ale třeba i u Revolution s Broken Swordem. A když zůstaneme na domácím poli, u Poldy taky teď vychází spíš remaky a Posel Smrti taky zmiňuje možnost remasteru prvního dílu...