Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Musím smeknout před vývojáři. Na to, že se jedná o HW náročnou open world hru na Crytech enginu lze hru zcela bez problémů (na rozdíl od Cyberpunk 2077) spustit na AMD Phenom II X4 955 (CPU postrádá AVX a SSE 4.1/4.2 instrukce) v kombinaci s pouhými 8GB DDR3 1600Mhz a GT 1030 2GB GDDR5. Překvapivě je to hratelné v FHD rozlišení na středních detailech, respektive pro úplně plynulé hraní (30 fps) by to chtělo snížit rozlišení.

Co mě překvapilo, po instalaci ze Steamu, hra na mě promluvila česky. Vím, že makali na dabingu ale tohle jsem nečekal! :)
chci ve hre odemcit achivment gott , nejmin reputace mam v mrchojedech a uz je tam po moru . pak mi chybi jeste uzice a ledecko ale tam se da alespon neco delat jako preplacet obchodniky nebo nejaky quest ikdyz uz je mam skoro hotove . nejvetsi problem mi ale delaji ty mrchojedy tam mam asi jen 50 . pritom se ke vsem ve hre chovam slusne a nikoho neokradam ani nezabijim . mate nejkdo nejaky tip ? bohuzem uz mam aktivovany perk mistni hrdina takze mi reputace stoupa pomalu .
Agresivního Slámu jsem zrasil mečem a kupodivu to nemělo žádné konsekvence. NPC o něm i potom normálně mluvili, i když jeho mrtvola zmizela. Omluvu si taky zaslouží ta ženská, co jsem ji nechal kopat hrob, ale měl jsem holt práci v klášteře.

S Ulrichem jsem se taky nemazal. Po první zkušenosti, kdy se nikoliv překvapivě choval agresivně, dostal po dalším loadu šípem do ksichtu a bylo to.

Ten rytíř by s nějakým svižnějším koněm šel nějak chytit a konfrontovat za jízdy? Já ho tedy z dohledu neztratil, on jel fakt přímo do putiky, ale držet se ho a ještě se o něco pokoušet, to už je vyšší dívčí.

A myslel jsem, že Tereza bude lepší řezivo než stará Talmberská. A pak jsem viděl ty silikony.
Tak bitva za mnou. Když mi hra hodila do ruky meč a byl závěrečnej boss fight, tak jsem si říkal, že to je konec. Naštěstí šlo přehodit zpět na luk, kterým jsem do té doby vedl celou bitvu a dva šípy znamenaly konec boss fightu.

Teď jsem v podělanejch Mrchojedech. Zamindrákovanej Sláma se chce bít, tak jsem ho nechal s jeho mindrákem a jel pryč. Problém je, že hra se zasekla v boji a je jedno, jak daleko jedu, furt jsem v boji. Tak je to asi povinnej fajt. Teď nemůžu s nikým mluvit a posunout se dál. A Slámu nejde najít. Ten se snad propadl mapou.
Sasakr (24.03.2023 07:46): To si mě nepotěšil, já bych si to fakt rád dohráli podruhý s českým dabingem. Rty se otvírají na angličtinu, to je jasný. Ale nechtěl bych tam mít problémy v questech, bugy a podobně. Poprvé (GOG 2018) jsem žádný bugy neměl, snad to nebylo jen štěstím:)
No co jsme tak zběžně koukal na nějaký videa, tak se tam dá i infiltrovat v převleku a kecat s nima. Tak daleko jsem se já fakt nedostal, já to připosraně jen obešel. Rackovi jsem po pravdě řekl, že jsem žádný lučištníky neviděl. A tak v přípravné animačce před bitvou nemohlo nezaznít, že si hlavně musíme dát bacha na ty lučištníky :-D

Jinak jak koukám na seznam hlavních questů, bitva je v půlce :-) To šlo celkem rychle.

Lol, ty recenze: https://www.google.com/maps/place/Fast+T ... 16s%2Fg%2F11fmbl90wz

Celá ta oblast je dle recenzí jedna velká KCD wiki :-D Prej "tady mě málem zabili Kumáni" :-D
Tak v životě by mě nenapadlo, že obyčejnej šíp jde zapálit. Ne že bych byl nějakej lučištník, ale čekal bych, že je potřeba mít na něm něco, co skutečně udrží oheň. Ve všech hrách, co jsem kdy hrál, byly normální šípy a zápalné šípy.
Si ze mě děláte srandu, ne? Pod těma šípometama je nějaká kupka sena, která jde zapálit?? Byl jsem tam tak asi 4x a žádné jsem si nikdá nevšiml, možná že v mé verzi už mají sklizeno :-(
@Sasakr (26.03.2023 13:35): Během průzkumu jsi prostě přišel k šípům a stiskl E k zapálení. V bitvě dojdeš přímo k té hromadě sena a zase zmáčkneš E. Podmínkou tedy je mít v inventáři pochodeň samozřejmě.
@Sasakr (26.03.2023 13:35): jaký neumím? Takový realistický přístup! Zapálit můžeš šípy v sudech při špionáži před útokem, během něho pak seno pod pozicí lučištníků.
Lol, od prvního dialogu mi bylo jasný, že je to nevyhnutelný. Přefik jsem starou Talmberskou.

Teď jsem v bitbě o Přibyslavice. Nu, přípravu jsem poněkud podcenil. První část ok, zabijeme vůdce Kumánů ale ty lučištníci mě vždycky dostanou :-(
@Sasakr (25.03.2023 12:47): Tak v tom případě tam patrně už doběhli a stráž se s nimi vypořádala. Tady ten svět na hráče nečeká, prostě se některé věci dějí bez potřeby toho, aby jim přihlížel. Takže k řezníkovi by ani standardně nedošli. Kdybys ale Péťu na statku prozradil, tak by tam taky běželi (a zvou tě, ať jdeš s nimi), přičemž se tam normálně odehraje dialog a pak se do sebe pustí.
@Brasikona (25.03.2023 12:16): Nešel jsem tam přímo. Nejdřív jsem šel říct Patu a Matu, že pro ně mám práci u mlynáře, pak jsem šel svádět Terezu. A až pak do Ratají a oni nikde. Od mlejna je to cesta tak na půl den? No uvidíme.
@Sasakr (25.03.2023 02:13): Oni do těch Ratají (nebo na druhou lokaci) skutečně dojdou. Ale pokud ses tam přesunul hned, patrně byli ještě na cestě. Je možné je sledovat, ale trvá to, protože tam reálně běží přes celou mapu. V Ratajích mi je pak pomlátili strážní, heh.
Prckovu bandu hledající Péťu jsem poslal do Ratají k řezníkovi. Čekám, že se mi to asi vymstí. Toho trotla, co se mnou nechali, jsem se zbavil okamžitě, jakmile jsem se fasttravelnul jinam. Divný.

Po Ratajích jsem pak chodil, nikde po nich vidu. I řezníka jsem se ptal a ten taky nic. Asi netuší, kde Rataje jsou.

Napadlo mě najít Racka, vyklopit mu, co už vím o Neudorfu a třeba si tváří v tvář novým informacím požádat o nějakou pomoc, abych furt nebyl ohrožen těmi instakilly. Racka jsem nenašel, místo toho jsem potkal Vávru, který mi naložil na hrb třiaosmdesátý qest.

Jinak ale teda chodím po nočních Ratajích, nad hlavou mi plápolá baterka, najednou za mnou fízl, přetáhne mě mečem a že prej jsem povinnej si svítit. A když odhodím veškerou důstojnost, vzdám se, aby mě tedy nezabil, tak mě ještě zkásne. Wtf? ACAB.

Teď jsem zažil vzrušující koupel s malým ptáčkem. Kostky jsem opět prohrál, protože AI háže tak, že se mi ji zatím nikdy nepovedlo porazit. Čtveřice, postupky, a mě přitom padne jen tu a tam pětka a když se jó zadaří, tak jednička. Ptáček si mě poslal pro krabicák, chtěl jsem se fasttravelnout do Ratají, black screen a šlus. Tak to se asi zítra počochtáme znova, páč save tam myslím nebyl.
@Sasakr (24.03.2023 07:46): no z toho co tady píšete mi přijde že tam možná ten dabing rozbíjí věci který rozbitý nebyly (a možná proto to nevyšlo na konzolích, muselo by to ještě dlouho ladit?). Za 200 hodin hraní v hardcore včetně všech DLC jsem tam bugově měl pár relativních prkotin (všechny vypsaný v komentu). Nejhorší byl asi ten Kuno, kvůli kterýmu jsem musel reloadovat pozici.
@Red (24.03.2023 00:45): Jasně. Je sranda, jak něco jako lipsync tam absolutně nefunguje - nevím, jestli to tak je i v angličtině. No a pár věcí je tam vcelku rozbitých (nejvíc asi v Ratajích u lukostřelce, když se člověk hlásí do soutěže) - tam to časově nesedí vůbec a ještě řekne jednu větu dvakrát za sebou.

Ale ono celkově ty dialogové scény vypadají šíleně. Mimika, gestikulace, ten lipsync. Jak hra z roku raz dva. Je to jak pěst na oko s ohledem na jinak velmi povedenou grafiku. Když k tomu přičtu to ohromný množství bugů, tak jsem vlastně překvapen, že to kritika vzala tak pozitivně. Jasně, nic z toho není gamebreaking, ale už se kritizovalo za menší věci...
1) Mám neodbytnej pocit, že po mě stará Talmberská jede.
2) Párty s knězem byl tedy vskutku nezapomenutelný moment. Leč kázání skončilo průserem, kněz nikde, tak to už si nechám na zítra.
@Sasakr (23.03.2023 09:24): asi by sis měl stáhnout ten noob mód. Já to taky hraju od začátku a poprvé a zatím se mi to líbí. Ale je pravda, že jsem téměř na začátku. Vypl jsem to zrovna když mi mlynář nadával za to, že spím v jejich lůžku, přitom mi to ta slečna dovolila :D Jak píšeš, tohle není hra na jednu misi a čau. Je třeba více času na tuto hru.
Pěšky :-D Lidi, já bych rád hrál letos i něco jinýho. Já věřím, že když tomu zcela propadnu a budu ždímat všechny možnosti, co to nabízí (třeba si dokonce zapamatuju, jak že se tam má bojovat), tak to bude lehčí. Ale ruku na srdce, nehraju proto, abych se učil tunu postupů a mechanik a hodiny chodil po mapě. I tak se tam člověk nacestuje dost, než se mu odemknou fast travel body. Chci k tomu sednout a hrát :-D Což většinou jde, než tě hra nějakou takovouhle zákeřností pochčije :-D
Cestování pěšky je navíc skvělé na zapamatování mapy včetně těch zákeřných míst, kde často čekají. Na základě toho se jim pak dá vyhnout, jak píší ostatní. Plus člověk najde spoustu zajímavého, když občas sejde cesty, to jsou taky pak skvělé navigační body.

Ale jo, smrt a ztráta postupu, všichni jsme tam byli... Proklínala jsem hru za to, že jsem přišla o postup za hodinu alchymie, ale mohla jsem proklínat jen sebe. Ale byl to ten nejbolestivější zážitek, jaký jsem z té hry měla. Vylevelovala jsem si alchymii na max a pak jsem chcípla kus od Sázavy. Přitom jsem projížděla kolem hostince, kde jsem měla lůžko, a v inventáři jsem měla tunu Sejvovic, které jsem právě uvařila... Od té doby umím ve hře ukládat... :'))
Je pěkné jak Sasakr rozbíjí svou ignorací všechna paradigmata:) Když to Sasakre hraješ jako simulaci života, tak zmlátit dva týpky v reálu není úplně easy. Bys měl nejdřív prohnat trochu Bořka.
@Sasakr (23.03.2023 00:47): Jak píše Paul, nepoužívej tolik fast travel a potyčkám či přepadením zamezíš tím, že si jich všimneš s předstihem. A co se od tebe čeká? Můžeš chodit nalehko ve "sportovním", když na ně nemáš a utéct.
Ta hra je ve skutečnosti hrozně lehká, jen stačí přistoupit na její pravidla, která se trochu liší od ostatních her.

Jinak jo, ta mechanika by tam být nemusela, ale jaksi by to ztratilo na immerzi a na celé pointě toho realismu, na kterém si hra zakladá.
@Gordon (22.03.2023 22:39): No já osobně bych se na to vys... :-D

Tak jsem z toho dnes měl dobrý pocit. A najednou šup, na cestě byla přesila 4 na jednoho a 40 minut hraní v prdeli. To je prostě geniální. Co se jako od hráče čeká při těch přepadeních? To je prostě insta death.
@Sasakr (22.03.2023 22:35): A jak jinak bys to chtěl definovat? Kdyby tam byl vizuální a/nebo textovej popis zkaženosti, tak to pořád bude nějaká číselná škála, akorát ji neuvidíš přesně.