Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (30.06.2022 11:50): Jsem rád, že tě Duel baví, jen poznamenám, že před týdnem vyšla nová verze 2.69m. Já mám až do konce léta na youtube každý týden video ze starší verze, bohužel, ale ta nová verze změnila pár drobností týkající se třeba necropolisu a confluxu.

Každopádně k tvojí situaci, Rampart je rushovací město, protože postavit zelené draky je jedna z nejnáročnějších věcí (chce to moc surovin) a na to v Duelu prostě není čas. Za Rampart se tedy spěchá, co nejdřív na střed mapy a pak se staví budovy rovnou v tom středovém městě (resp. stavíš je klidně už doma, když objevíš hrad, který bude ten středový - to poznáš, pokud ses mrknul na mého průvodce). Suroviny by obvykle neměly být velký problém, protože na mapě je dost utopií, z kterých získáváš zlato. Také je důležité získat ekonomické artefakty - ty jsou v Duelu dva a jsou to rovnou ty dva kombinované artefakty - zlatá husa a roh hojnosti - klíč je pak v tom si vždycky na konci kola přehodit ty ekonomické artefakty, abys přes noc vydělal suroviny a pak na začátku kola je přehodit zpět, abys měl knihy magie a artefakty na staty, které potřebuješ do boje (v Heroes 3 HD modu si můžeš nastavení artefaktů nabindovat na ctrl+1, ctrl+2 apod.).

Ve zkratce, ano v Duelu jsou ty města taková zaostalá, protože třeba startovní Rampart zůstává až do konce hry obvykle nevystavěn.
@H34D: jo, ta mapa duel ma neco do sebe ... akorat teda nechapu jednu vec .. ted jsem hral jednu docela peknou hru proti AI, kterou jsem ukoncil v 5tem tydnu nalezenim a denacifikovanim protivnika .. hral jsem za rampart a mel jsem ve svem biomu 4x doupatko zelenyho sracika, druhej tyden jsem zabral 3 a 132 jsem mel 7 zelenejch sraciku a na stred jsem se dostal 134 kde jsem zevloval a skodil .. protoze jsem mel jak magii zeme tak magii vzduchu, tak jsem mohl celkem odvazne litat, teleportovat se a townportalovat se dle libosti (navic jsem mel Elleshara se spoustou many a se scoutingem takze skoro idealni hero), problem byl, ze vlastne jen diky nakupovani tech sraciku jsem skoro nic nestavil a vlastne strasne penez jsem v nich utratil a utopil na zacatku, minimalne druhy a treti tyden .. samozrejme ze ani na konci, kdyz jsem denacifikoval protivnika, tak jsem ve vlastnich mestech nemel postavene doupatko pro draciky a vubec ta moje mesta byla takova zaostala oproti normalni hre ..

hraje se to takhle nebo ne ? nebo bych mel dat prednost spis stackovani lvl 6 nebo lvl 5 priser z exteraku ?
@ntz (29.06.2022 11:56): Záleží na tom, jaké město se hraje, protože některá jsou automaticky spojena s rushem a jiná s buildem. Takže např. když stavíš anděly, nebo zabíráš 5 exteráků na wyverny, či efreety, nemusíš breakovat 131. Stačí 133 dejme tomu. :) Jen teda už by to mělo být spojeno s tím, že se nejdřív zabije utopie a pak se jde break.
koukal jsem na nejaky tvoje videa .. zkousim ten duel (proti AI - nicmene trening je samozrejme o tom breachnout na ten stred) .. to 1-2-7 (nebo pripadne 1-3-{1-4}) se ti jako podari vzdycky ??
Dlouho jste nebyli informování o českých Heroes 3 videích, takže počínaje dnešním dnem je na mém kanále zpět čeština. Protože jistě spousta z vás vzpomíná na klasické nedělní poledne u nejlepších pořadů jako Volejte ředitele a 7 čili 7 dní, tak pro Vás mám nachystáno nejméně 7 videí každou neděli ve 12:00 hod. Vice zde už nebudu spamovat, takže čistě kdo má zájem, může checkovat můj youtube.
Nejméně od doby, co se Heroesu III nevěnuju je top1 českým hráčem nepochybně StygianOne. Pokud ho neznáte, streamuje pravidelně každý den večer a každý den také zveřejňuje youtube videa. Tady jsme si dali spolu mapu Duel - https://youtu.be/M65AXVtukPE
@H34D (09.12.2021 06:40): bezva ... doufam ze za homm3 video maskujes pojednani o kovidu, qanon a medailonek limberskyho ... kdyz tedka nejsou na yt videt ratio +/- tak je nebezpecne kliknout na video - zvlaste u kontroverznich autoru jako ty .. haha
@H34D (14.06.2021 12:14): No když říkáš, tak proč ne :-)

Tvé přirovnání k RTS jsem pochopil z hlediska jednotlivých map poskládaných do misí. To by šlo a není to přirovnání špatné, byť kampaňové mise měla už Battle Isle 1 z roku 1991. Nejsem si však jist, jestli šlo u HoMaM v tomto směru o inspiraci někým, nebo o náhodu, anebo spíše rozvinutí původní myšlenky, které načalo právě King´s Bounty od stejné firmy, tedy NWC anebo ve Warlords od SSG. Možná se po některých prvcích NWC poohlédli i u civilizační fantasy tahovky Master of Magic.

Warlords kampaň nemají. Mají jednu mapu, kterou je třeba dobýt.
King´s Bounty je rovněž jedna mapa, v podstatě jde o "kampaň" jednomapovou.
Warlords II má několik různých map, které jsou na výběr, ale rovněž tam nejde o kampaň jakože z jedné mapy do druhé. Prostě jde jen o to tu konkrétní mapu, kterou se rozhodneš hrát, dobýt.
Master of Magic je civilizační hra, kde dobýváš celý svět a zakládáš vlastní města. Nejde o nějakou pevně danou mapu s pevně danými městy.
Warlords 2 jsem si na opáčko hrál zrovna asi před rokem, tak jsem k tomu tehdy sepsal i článek :-)
https://ringohrani.blogspot.com/2020/04/warlords-2-deluxe.html
@ntz (12.08.2021 21:53): Dal bych DirectDraw místo OpenGL, nedával bych takové šílené rozlišení, eventuálně bych vůbec nevolil možnost stretchable. Já používám čistě 32bit DirectDraw 1280x720. Samozřejmě si pak nemůžu měnit velikost okna, ale stejne hraju většinou na fullscreen a do okna přepínám jen když nejsem na tahu.
mam drobnej problem ... updatoval jsem HD+ mod a nejak se tam zmenilo to vyhlazovani fontu .. fuj, nelibi se mi to, zkousel jsem prepinat ty moznosti v tom stretch filteru a nic ..

takhle to vypadalo predtim - starej dobrej trochu kostrbatej font s hranama

https://infophagia.com/ntz/paste/hd50rc94.jpg

a takhle to vypada nove po poslednim update (tohle jsou defaults, ale jak rikam, zkousel to prepinat)

https://infophagia.com/ntz/paste/hd52rc54.jpg

nevite pls nekdo jak docilit toho oldschooloveho looku s updatlym hd+ modem ?
@H34D (14.06.2021 12:14): Napsat komentář k něčemu, co jsem hrál před více jak 20 lety, bych si netroufnul. A dohrát by mi trvalo pár let no. A pokud stejně už jdeš proti proudu času...
@Kunick (13.06.2021 22:10): Tak možná tě to zarazilo správně, to by chtělo, aby se k tématu vyjádřil někdo Richmondova/Ringova formátu. :) A samozřejmě, abys napsal k Warlords obsáhlý komentář, tvým tempem by mohl být tak za 2-3 roky.
@H34D (13.06.2021 22:02): v pohodě. Jen mě to vyjádření zarazilo a nepochopil jsem to - víš, že na mě musíš být pomalejší. Jinak třeba ve svém putování po historii Heroes někdy jednu z nich vyzkoušíš. Ale stejně jako @Dan9K: bych preferoval aspoň nějaký verbální projev
@Kunick (13.06.2021 21:02): Určitě je pravda, že z nich vychází. Já jsem ty hry nehrál, jen vím, že existují. Warlords II jsem dokonce měl na svojí 486 nakopírovanou při koupi, ale myslím, že jsem to jen spustil a zase vypnul, protože jsem tomu nerozuměl.

Spíš jsem se snažil odlišit HoMaM od tehdy úspěšných tahovek jako je právě Civilizace, UFO a Jagged Alliance. Jelikož nevím, jak fungovaly kampaně ve Warlords a prvním Kings Bounty, tak jsem to přirovnal k RTS, kde kampaň je vlastně takový upravený singleplayer scénář proti PC, přičemž AI má de facto stejné možnosti jako hráč při nejmenším v tom smyslu, že oba můžete stavět stejná (podobná) města a vyrábět stejné (podobné) jednotky. Třeba ty pozdější Kings Bounty z roku 2008 už jsou v tomhle aspektu jiné. Tam není vůbec multiplayer a v kampani jsou "nerovné" podmínky, kdy hráč bojuje proti potvorám, které sám nemůže postavit... Alespoň tedy, co jsem viděl.
@H34D (13.06.2021 11:41): Já zrovna včera si zas dal taky Heroes IV, já to hraju tak, že mám jen hrdinu bez armády, v inventáři 50 nápojů nesmrtelnosti a ono to jde hrát i dohrát i na skoro nejvyšší obtížnost :-)
@Dan9K (12.06.2021 19:22): Díky. No na video mám ještě jeden menší nápad, ale toho se jen tak nedočkáme. :) Na hraní online už nemám čas, navíc to chce trénink nejen ve smyslu hraní, ale i průběžného sledování jiných hráčů apod. Už mě to nebaví, proto spíš teď hraju singleplayerové hry. Třeba včera jsem zkoušel kampaň v Heroes IV a byl to pro mě traumatizující zážitek. :D
To chápu, už z jeho chatu na videu bylo jasné, že chyba nikdy nemůže být na jeho straně, ale že se proti němu spiknul minimálně osud a celý vesmír.

Toho zvuku je škoda. Obsahově totiž jde a prvotřídní video até drobné chybičky je teda škoda.
Celkově ale myslím, že jsi tu techniku zlepšil a je poznat, že jsi s kamarády v práci trénoval.
@Kunick (30.01.2021 22:51): No, tak chtěl jsem rozebrat závěr více, protože soupeř po hře spamoval diskuzi Heroes 3 ligy, jak to měl vyhrané. Takže už jsem byl trochu nasranej, což se projevilo v komentáři... Zvuk je špatný, protože dabuju na mobil a asi ho nedržím rovně. Nezvládl jsem se ponaučit od tebe, když si říkal, jak velkou praxi máš v držení předmětů, padnoucích do dlaně, blízko svých úst. :(
@H34D (30.01.2021 12:51): pěkné video! Ale ta intelektuální onanie na konci být nemusela :D Všichni víme že jsi dobrý. Jé a zkus mluvit trochu víc napřímo do mikrofonu. V levém sluchátku jsi slyšet mnohem víc.
Znova naistalovat tuhle kulišárnu nebyl zrovna dobrý nápad. Kdyby to čas od času nespadlo, sedim u toho od rána do rána. Budovat si závislost na starý kolena nemůže být zdravý :D
@Jab (03.11.2020 20:58): "Má, když ten skill u toho hrdiny máš od začátku." - to asi asi nerozumíme, resp. mě přijde naprosto samozřejmé, že když máš např. u toho barbara od začátku basic offense, tak na dalších levelech ti to s vysokou pravděpodobností nabídne advanced offense. Ale to je dáno tím, že každý level up znamená vždy 1 nabídka vylepšení stávajícího skillu a 1 nabídka zcela nového skillu. Např. Crag Hack začíná s advanced offense, takže na 2. levelu máš 100% pravděpodobnost, že ti nabídne expert offense.

"Plus samozřejmě to dělá rozdíl, jak je ten hrdina "dobrý". - toto už nechápu vůbec. Téma bylo, co ovlivňuje padání skillů u hrdiny. Odpověď je prostá - hero class. A jestli chceš být hnidopich, tak samozřejmě ano, i skilly, které už hrdina má, to ovlivňujou v tom smyslu, že je nemůžeš dostat znova, nemůžeš mít třeba 5x offense. :) Ale to si asi nemyslel. Poté, co např. barbar vyleveluje offense na expert, tak pravděpodobnosti dalších skillů budou procentuálně rovnoměrně vyšší pouze o to, že se při navolení nového skillu nebude vybírat z celkového počtu, dejme tomu, 29 skillů, ale jen z 28. Co se týče situace, kdy má hrdina např. 2 a více skillů na advanced a rozhoduje se o tom, který se mu nabídne dřív na expert, tak se použije stále stejná tabulka z odkazu níže za uplatnění pravidla, které jsem už napsal a to, že každý level up znamená 1 nabídku vylepšení stávajícího skillu a 1 nabídku nového.

@ntz (03.11.2020 21:14): Tak úplně ve hvězdách to není nikdy, když znáš ty pravděpodobnosti a tedy vždycky víš, co můžeš čekat, ale samozřejmě vždycky tě může něco i překvapit. Třeba Witch prostě není dobrý hero class, protože se mu padají často kraviny, takže pokud mu na 3. levelu nepadne země, skutečně nemá smysl do toho hrdiny více investovat (většinou). Naopak už jsem jednou v turnaji hrál jako hlavního i Oris, což je battle mage se specializací na eagle eye a to právě proto, že na 3. levelu dostala zemi. Ten jeden nevyužitý skill (eagle eye) jsem při tom hravě oželil.
@Jab (03.11.2020 20:39): ja vim, ja jsem narazel na to, jak h34d ve svym videu rezolutne vyzdvihoval *future *progress nejakeho hrdiny naj jinejma (eg. ze tenhle je skvelej a tenhle nema cenu), kdyz jeste byli na 1-3 urovni (tzn. porad bylo ve hvezdach, jak to snima dopadne a co vytoci ...)

samozrejme chapu, ze to rozlozeni startovnich skillu a primarniho skillu hraje velkou roli (eg ze hrdina co ma jako primarni skill eagle eye nebo balista je skutecne odsouzen k tomu byt sekundar ...)
@ntz (03.11.2020 20:32): No, mě přijde, že sis hned odpověděl tím odkazem. :) Každá třída (hero class) má nějaké pravděpodobnosti, ty jsou zvlášť pro 2-9 level a pro 10+. Jak vidíš v tabulce, barbaři třeba získávají hodně útočné síly, beastmasteři obranné síly, wizardi znalosti apod. Důležitější jsou ale secondary skills, viz níže v odkazu - nejdůležitější je samozřejmě, kdo má největší šanci na magii země.

@Jab (03.11.2020 20:39): Získávání primárních/sekundárních skillů je ovlivněno pouze classem. Počáteční skilly, ani specializace na to nemá žádný vliv.
@H34D, prosimte, ve svym poslednim videu rikas na nekolika mistech ze nejakej hero je lepsi nez jinej, copak oni se tem heroes nelevelujou stats na zaklade nahody ? eg tady

https://heroes.thelazy.net/index.php/Hero_class

samozrejme zavisi jakej dostanou ten 3..8 skill (podle class), ale ty stats snad nejsou pevne dane ? nebo maj urciti heroes nejake preddefinovanej progress nezavislej na tehle nahode ? Samozrejme mluvim o up-to-date HotA

ps. jeste hledam v tom skoro 3 hodinovim videu to misto kde mluvis kdy je dobre udelat break na stred .. je to 1 den 5teho tydne ?

diky
tak edit: tak ty tournament rules nefunguji spravne pokud maji fungovat jak pises .. AI normalne hit & run dela uplne sebevedome a vsim, od blesku, pres chain lightning pres ted naposled armagedon