Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

King's Bounty

King's Bounty: The Conqueror's Quest, King's Bounty: A Conqueror's Quest

80
15 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1990 PCC64Apple II
1991 SegaMDAmiga
červenec 1994 FMT
08.07.1994 PC98
Vývojáři:
New World Computing, The Connelley Group (C64 verze), StarCraft Inc. (FMT verze)
Jedna z prvních her vývojářské firmy New World Computing. Hráč na hlavní hrací ploše ovládá jednoho hrdinu (na výběr je rytíř, barbar, paladin a kouzelnice), v bojích ovládá jeho/její armádu. Na King's Bounty navázala série Heroes of Might & Magic, která má mnoho stejných prvků, ale je již čistou tahovou strategií.

Hlavním úkolem je najít žezlo řádu pro krále Maxima. Žezlo je někde zakopáno a k jeho nalezení je potřeba poskládat mapu rozdělenou do několika částí. Na úkol je omezený čas 200-900 dní podle obtížnosti, není nutné ale sestavit celou mapu, stačí dostatek částí pro lokalizování pokladu. Boj se odehrává na polích 5x6 venku a 4x4+2 při obléhání hradu. Je rozdělen na kola a v nich podle rychlosti jednotky provádějí své akce. Hrdina se boje může účastnit pouze sesíláním kouzel.

Přestože NWC nastolený koncept dále nerozvíjelo, ujali se ho jiní. O tři roky později vyšlo neoficiální pokračování a v roce 2008 remake s názvem King's Bounty: The Legend.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
  • SegaMD 70
Do hraní King's Bounty jsem se pustil hned ze tří důvodů. Je to historicky významná hry, předchůdce skvělé série HOMAM a Richmondova výzva. Pokud vám to přijde málo, tak hned na začátku musím uvést, že je to povedená a zábavná hra. Příběh je jednoduchý, musíte nalézt Sceptre of Order pro svého krále. Polohu lze zjistit z tajné mapy jejíž části jsou rozesety po čtyřech kontinentech. Hraje se vždy pouze za jednoho hrdinu - na výběr jsou čtyři. Po mapách kontinentů se pohybuje pouze váš hrdina a do bojů se zase zapojuje pouze jeho armáda(až na kouzla). Tu lze najímat za zlato buď v domovském hradu nebo na speciálních místech po celém světě. Velikost vojska limituje nejen vaše peněženka, ale i schopnost vůdcovství. Proto je nutné tyto dva atributy s rozmyslem vyvažovat. Je k ničemu moct najmout stovky bojovníků když nejsou peníze a naopak mít hromady zlata, ale moci najmout jen pár sedláků.

Části mapy se odkryjí po nalezení artefaktů, ale většinu je nutné získat za kontrakty - úkoly. Ty jsou k dispozici ve vesnicích a vždy jsou skoro stejné - najít správný hrad a dobít ho. Povedené je, že není nutné mít celou mapu, stačí jen poznat místo úkrytu žezla. Po jeho nalezení je okamžitý konec hry. Kromě toho má hrdina možnost kouzlit. Kouzla jsou rozdělena do dvou kategorií - bojová a pomocná, použitelná na mapě. Boje jsou celkem klasika, každá jednotka má sílu, životy a počet polí o kolik se pohne. Jednotek je dost a jsou celkem různorodé. Hra tak není příliš komplikovaná,. ale nabízí dost možností pro taktizování, něco jako šachy. Jednoduchá pravidla, ale slušná variabilita.

Je také nutné hlídat si dostatečný příjem aby hrdinu vojsko neopustilo. Zadarmo kuře nehrabe ani ve fantasy. Během postupu hrou také získává hrdina stále vyšší hodnost - během audiencí u krále. Ovládání probíhá pouze skrz klávesnici, což mi vyhovovalo. Bojiště jsou celkem malá a tak myš nechybí a na notebooku se mi hrálo opravdu příjemně a svižně. Grafika má svůj věk, ale kouká se na ní hezky. Označil bych ji za dobový průměr. Naopak zvuková stránka je nic moc. Hru jsem dohrál za rytíře a zběžně vyzkoušel za čarodějku a barbara. Liší se především vůdcovstvím a mírou magických schopností. Obtížnost je na normální úroveň celkem snesitelná. Nejvíce mi dělal problémy pohyb po poušti - rychleji ubíhá čas a tím dost dochází zlato. Chvíly jsem zkoušel i verzi pro Segu MegaDrive a hlavní rozdíl je v real-time pohybu po světě. Celkově jsem si hru dost užil a uvažuji o hraní některých nedokončených dílů HOMAM nebo o ruských pokračováních série, které mě doteď míjely. Seznam "Chci si zahrát" je prostě stále delší.
+20
  • PC 85
Ke King's Bounty jsem se dostal asi 16 let po vydání, přesto mě zaujala. Všechny Heroes už jsem měl několikrát projeté a tak jsem zkusil toto... A světe div se, pohltilo mě to. Zajímavý systém zlepšování statistik (vedení armády, denního přijem zlata apod.) mě udržel u hry dokud sem jí nedojel na nejtěžší obtížnost, i když to bylo díky malému světu na pár dní.
Škoda jen, že nebylo na výběr z více ras, pro zpestření armády jste museli rekrutovat ze všudypřítomných líhní. Taktéž zamrzí neobratné ovládání pouze přes klávesnici(hlavně boje).

Pro: Vylepšování postavy, postupné odkrývání mapy pokladu.

Proti: Malý svět, jen jedna rasa, ovládání přes klávesnici.

+6