Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (28.06.2021 08:37): J, ten zvuk je furt dojebanej. Ono třeba i ty animace při rozhovorech vypadají dost nedodělaně a trhaně. Je to škoda, protože jinak mě to fakt baví a konečně si víc užívám tu atmosféru osamění a není to jen neustále pendlování sem a tam v úzkých koridorech mezi nepřáteli. Jiné studio odlišným přístupem k level designu rozhodně prospělo.

Ale stále se nemůžu zbavit myšlenky, že bych si strašně rád zahral (nejen) v tomhle universu mírně otevřenější hru. Něco, jako měla být původní vize Alana Wakea. Akční adventura, v mírně otevřeném prostředí záhadného maloměsta uprostřed ponurých jehličnatých lesů, plného roztodivných postaviček a vše se točící i netočící okolo nějaké velké ústřední záhady, třeba se i story-driven vedlejšími příběhovými ukoly. Samotný Silent Hill mi přijde v každém z dílů dost nevyužitý. V podstatě jen kulisa s bloumajícími monstry. Vím, do jisté míry twin peaksovský openworld má třeba Deadly Premonition, ale ta hra mě odpuzuje nejen technicky a vizuálně, ale hlavně i tím real-time konceptem.
Teda, asi zase půjdu totálně proti proudu, ale tenhle díl se mi hraje zdaleka nejlíp a po stránce hratelnosti poprvé skutečně nestrádam. Je vidět, že to dělalo americké studio, takže už tomu chybí takový ten abstraktní psychoteror z prvních dílů a spíš to přebírá vizuální estetiku a lore z filmové adaptace, ale jinak supr... pohled z třetí osoby tomu výrazně prospěl, není to tak toporné a konečně mě baví souboják. Nepřátel, alespoň v prvních hodinách, je tak akorát a pokud se hráč naučí jejich vzorce chování, tak jsou souboje s nimi fér. A voice acting konečně netahá za uši.

Akorát ten technickej stav teda, to je úlet. Stáhnul jsem unknown project patch, který hru opravuje tak, aby běžela při 60 snímcích a nepadala. Ale přesto jsem chytnul dost nepříjemnej gamebreaking bug a samozřejmě hned po prvním bossovi, kterého jsem musel sundat snad 7x nebo 8x, než jsem přišel na to, kde je problém a jak se přes rozbitou část dostat.

V momentě, kdy se hráč probudí po souboji s bossem ve vězení a NPCčko policajt ho pustí z cely, je dobré se na NPC nelepit, ale počkat v cele, než dostane hlavní postava pokyn, aby hnul kostrou. Pokud hráč z cely hrrr vyběhne, tak policajt tuto větu nepronese, zřejmě se nespustí nějaký skript a NPCčko si to zamíří rovnou někam do zdi, namísto aby odemkl dveře potřebné pro postup dále. Na netu jsem nic o tomto bugu nenašel, takže je možné, že se třeba jedná o chybu patche/češtiny či jejich kombinace, hádám třeba v podobě chybějícího dialogu.

Patch od Steam007 (který je navíc údajně ukradená a překopaná starší verze UP patche) nedoporučuju, na Steam verzi pak nefunguje save system. Hra se sice na oko tváří, že ukládá, ale reálně se neukládá. Po loadnutí pozice hodí hráče do úvodní cutscény. Což mě po první hodince hraní fakt nemile překvapilo.
@ugraugra (06.01.2019 15:46): mě to spadlo jen jedinkrát, spíš mi vadilo, že šel zvuk při mluvení jen z jednoho repráku. Jinak se mi tento díl taky hodně líbil.

Ale mě se zasazením líbí i 4ka, akorát tam se mi to buglo tak že to nešlo opravit a od té doby jsem to nehrál. Každopádně první polovina mi přišla boží. Ten nápad s pokojem by mohl někdo ukrást do jiného horroru. :D
@ugraugra (06.01.2019 15:46): Vidíš, mně třeba ani nespadla ani jednou? Dal si tam všechny dostupné patche a opravy? Jinak když se ti vyhnou technické chyby, tak to je kvalitní díl (třeba oproti čtvrtému).
Ty vole tahle hra mě fakt strašně sere. Pořád to padá na plochu, což dokáže zvlášť potěšit třeba po souboji s bossem...
@ad142 (23.10.2017 18:48): Origins posúdiť neviem, ale napríklad taký Shattered Memories mal atmosféru dosť dobrú, minimálne v dobe, keď som to hral sa mi to páčilo. Z toho, čo som o Origins počul, tak je tam vraj strašne veľa backtrackingu (čo bolo ale asi vo všetkých SH), ale čo sa týka pibehu, tak je tam v podstate iba to, čo bolo povedané v jednotke.

Ale s tým 4 máš asi pravdu, že tam sa ešte s tou atmosférou snažili, len som to hral hneď po 1, 2 a 3, tak možno mi to už tak nepripadalo.
@CJ (23.10.2017 01:34): Nemyslím si, že hororová atmosféra sa v SH 4: The Room vytratila. Podla mňa si tú pôvodnú ešte zachovávala ako posledný diel série a hutná bola rovnako ako v 1-2-3 (IMHO). Čo sa týka Homecomingu, tak tam súhlasím, že už naozaj trochu upadla. Neviem ako sú na tom ďalšie diely, ale SH: Origins je vraj silným návratom ku koreňom.
Me se tenhle dil hodne libil. Ale hral jsem ho jako svuj prvni SH no. Problemy jsem mel hlavne se zvukem, postavy mluvily jen z jednoho repraku. Jinak mi ta hra prisla dobre udelana.
Tak nakoniec to nebolo až také zlé ako sa na začiatku zdalo. Príbeh vcelku ušiel, súbojový systém sa mi páčil, soundtrack bol super, celkovo ten dojem kazí hlavne pokazená konverzia. A nejako sa vytratila tá hororová atmosféra (ale to mi chýbalo už aj v 4-ke).
Nemám za sebou ani půl hodinu hraní a už se mi to 2x seklo tak, že jsem musel restartovat celý počítač. Podobné problémy jsem měl naposled s RE7. Proč mi ty japonské hry nechtějí běžet bez problému? :(
Kubulus: Pravda, příběh není špatný (ač bych také řekl, že je ve svém rámci trochu méně zamotaný než zbylé SH - tedy gordický uzel to není :).

A povedený komentář.

Tak, a nyní by někdo mohl přivést na PC i Downpour (před vydáním restartu série?)
@Phoenix (27.10.2014 16:22): Škoda, že nejde/nešlo, aby měl některý SH (1-5) dobré ovládání i kvalitní děj :). Ač, ovládání první trojici už mi celkem přešlo do krve a za vyloženě špatné bych ho již neoznačil.
@Drolin (27.10.2014 15:21): jj, hraje se to lépe než čtyři předchozí díly dohromady.

Oprávněnou kritiku to slízlo spíše za příběh a za některé nonSilent Hill herní momenty alá střílející nepřátelé, inspirované stejnojmenným filmem.
Není to (zatím) vůbec tak špatné, jak jsem očekvál. Minimálně se to tedy oproti dílu čtvrtému hraje bezproblémově.
@Garret (05.06.2014 07:22): Tak je to mrzuté a mě by to celkem i sralo, ale naštěstí to u mě šlo bez problému. Nemůže být problém v přehřátí? Jednou se mi jedna hra sekala a profoukl jsem stroj a už to běhalo normálně.
@campbell (04.06.2014 22:50): jo, hodně mě to baví. ten freeroam Silent Hill je parádní. Ale jsem v klášteře a aby mi to při soubojích zamrzávalo na 2 vteřiny, to je opravdu vrchol diletantství. A jako zákazníka mě nezajímá, jestli za to může výrobce nebo distributor.
To mě Downpour nedělal. Každopádně Downpour považuju za jeden z nej. z celé serie.
s tou optimalizací Downpouru si snad Vatra dělá srandu, ne? jak to můžou takhle podělat na uzavřenou platformu (PS3)? jsem někde za půlkou a už mi ten neustálý lagging a shuttering leze krkem. a to i v interiérech s čerstvě načtenou hrou. přitom mi Downpour přijde opravdu výborný... banda amatérských sráčů to je. samozřejmě serou na opravy.
@Coldplaz (05.03.2014 23:20): Jo, Downpour dělali češi.

Leč jsem z Downpour měl radost (Vatra totiž dobře věděli, o čem Silent Hill je), absolutně nepochopím způsob jakým Konami se sérií Silent Hill zachází. Nepochopil jsem ani jejich nespokojenost s Team Silent. Konami si představovali, že ze Silent Hill udělají obrovskou značku a chtěli toho docílit tak, že ji "zezápadní", navzdory faktu, že Silent Hill byl tak oblíbený právě kvůli Japonským tvůrcům. Tohle stranou, pochopil bych kdyby třeba oslovili nějakého vývojáře který má nějakou historii, ale oni vysloveně chodí od jednoho pidi studia o kterém nikdo nikdy neslyšel k druhému.
Je to hrozná škoda pro nás i pro ně - Silent Hill mohla být velice kvalitní série s velice pevnou hráčskou základnou.

Jinak ještě k Downpour - největší průser byl, že studio původně hru táhli úplně někam do prdele a o samotné sérii neměli vůbec páru, což dokazuje fakt, že tam dali Pyramidheada. V prvních promočních videích byly dokonce k vidění pentagramy.
Do hry se v určitou dobu opřeli nějací Japonci a absolutně nejvíce to bylo vidět na tomto bossovi (kterého údajně dělali sami), který byl naprosto mimo kvalitu stylizace a hratelnosti zbytku hry.
@Wild One (komentář): Už jsem kdysi spekuloval, že Homecoming nebyla vysloveně špatná hra, jen kdyby nenesla titul Silent Hill. Ono totiž ten příběh nebyl úplně marný, obzvlášť konce.
Bojový systém měl něco do sebe (monstra nešlo lehce ignorovat), ale způsob soubojů byl frustrující, spíše než obtížný. Ten systém neměl daleko od QTE.

Jinak od dvojky považuji za nejlepší díl Downpour. Ne každého nadchl, ale byl to výstřel hodně blízko ke kořenům série a mě moc potěšil. Jen mě mrzelo že zcela nevyužili potenciálu vězně jako hlavního hrdiny. Doufal jsem, že to bude opravdu grázl na kterého v Silent Hill čeká pořádná podívaná.
Tos byl dost daleko. Stačila chvíle a celé bys to rozmotal :-)

Já to první (když jsem to ještě nedohrál) ohodnotil 15%, ale ta druhá půlka v Silent Hillu a především právě ta závěrečná pasáž (která začala po tom, cos to zabalil) mě donutila hodnocení navýšit.
RNDr.Gunár Pavel: Pověz, kam až ses dostal?

Jinak celý příběh, chceš-li utěšit, je odvyprávěn hned v první lokaci nemocnice. Ty ostatní ti mají jen pomoci si to lépe pospojovat.
TombSpirit: Díky za upozornění.

Btw musel jsem být ve středu hodně ospalý, že se mi povedlo stvořit něco tak kuriózního, jako jsou "argumenti" :0)
Gunár: Taky s tebou nemůžu souhlasit, možná to moc generalizuješ těmi new SH tituly, které podle mě se sérii (1-3) nemají moc společného. A jak píše Red a Kubulus, i přes to, že mě hraní dvojky nebavilo, tak si na děj a atmosféru vzpomenu ještě dnes, což se mi nestává u mnoha her.

Pro mě SH evokuje zlý sen, žádná lekačka ale pořádnej hutnej hnusnej a děsivej sen. Něco co se ti zdá dvakrát třikrát za život, po vzbuzení seš furt plnej děsu a řikáš si že tvůj sen by byl parádní námět na knihu nebo film kdybys to uměl nějak slovy či obrazem přiblížit. Myslíš na něj celý příští den a i po letech se dodnes kvůli tomu tu a tam otřepeš. V tom je pro mě SH specifická a naprosto vyjímečná, pro přiblížení feelingu který jsem naposledy měl právě po jednom geniálním zlým snu.
Hra má jedinou objektivní vysokou kvalitu a tou je hudba... Ale pokud si sedneš právě s obsahem, s čímž se musí vypořádat každej sám, tak není co řešit.
Drolin hrál Silent Hill 2, takže předpokládám že ví, co série obnáší. Každopádně s příspěvkem od RNDr. Gunára Pavla, tedy co se týče prvního odstavce, nesouhlasím s ničím :-P

Silent Hill považuji zrovna obsahově za dost bohatou sérii, která obsahuje řadu intertextových a metatextových odkazů. Náročné jsou ty hry v tom, že přistupují k hráči jako k rovnocennému partnerovi, který musí na věci přicházet sám, aniž by mu byly strkány pod nos. Forma nepředchází obsah, nýbrž forma obsah vytváří. A když už to označíš za "lekačku", tak to už jdeme ad absurdum – vždyť hra vůbec, narozdíl např. od Dead Space nebo AvP, na žádném vylekání nic nestaví. Popravdě nevím, čím bych ti měl oponovat, spíš ty bys měl v tomhle předhodit nějaké argumenti mně, protože netuším, co tu je tak hrozně "pouze pro efekt, průměrné a naivní" (a pokud možno to uveď v případě jiného dílu, než je tento).

Zní mi to totiž tak, jako by ti spíše něco uniklo.
Drolin: Série SH je dobrá když se moc nepřemýšlíš o pozadí toho co a proč se tam děje. Je to tísnivost, strach a hnus "na efekt". Forma tu převažuje nad obsahem. Na styl tahle hra hodně hřeší, jinak je to docela naivní lekačka. Tuhle sérii mám rád hlavně pro tu jinakost a zvláštní atmosféru. Ostatní je průměr.

Na PC je zároveň sehnat, zejména díly 2-3 docela dobrodružství a to i v zahraničí, kde ty zprasené porty stojí více než PS2 verze. :D Takže nevím jak je doseženu v nejhorším teď vychází SH 2-3 HD kolekce na PS3, ta totiž nebude o moc víc drahá než dneska ty původní PC verze. :D

Ale vím, že ses ptal Kubikuluse, tak počkáme ještě na jeho vyjádření!
No, já tento díl prakticky neznám. Spíš mě zajímalo, když nyní hraješ většinu dílů série, jaký máš názor na SH. Mě se třeba zdá jednička nejzajímavější, ale také jsem ji nehrál.
Drolin: Hrál. Ze všech dílů mne ale zaujal nejméně, i když samozřejmě nepopírám, že jsem třeba jen nenalezl to skryté kouzlo, které tam někde uvnitř tepe :-)

Pokud tím ale narážíš na mojí zmínku o tom, že si kritika na tenhle díl stěžovala, tak si za tím stojím. Největší změna nastává v hratelnosti, ale v čele tvůrčího týmu stojí pořád Yamaoka; pakliže tomu někdo vyčítá, že už to není psychologické trýznění hráče, jako v dřívějších dílech, tak to s ním prostě nemohu souhlasit.
Mám s týmto Silent Hill-om problém. Spustím hru, všetko nastavím dám novú hru. Zrazu začne intro prehrajú sa asi tak 3-4 sekundy a zamrzne to. Ako sa v tejto hre rušia ukážky?

A ako ste sa ,,rozkecli" o tých spoileroch. V Silent Hill: Shattered Memories má na začiatku Harry Mason nehodu. Potom hľadá Cheryl. To sa strieda s rozprávaním u psychiatra. A na konci sa hráč dozvie, že všetko to rozpráva Cheryl, zrazu príde zaňou Harry, povie sa niečo také ako, že zomrel pri tej nehode a zamrzne.
Stejně mi příjde trochu na hlavu a začínám být nasrán faktem, že zde hlavní hrdina příjde do města zahaleným prachem, kde časti města jsou pryč, všude na něho vyskakují nechutné kreatury, okolní postavy se chovají, jak po vykouření hektaru marihuany (a absolutně neví co se děje) a hlavní hrdina je v POHODĚ! Žádný "What the fuck is that?" or "Tell me what happened here or I kill you!" ale samý pitomočký poznámky typu "Door is closed, hmm".

Kubulus: Dík

EDIT: Začínám chápat a začínám se dost bát.
Taková spoilerová otázečka. Vyváznul někdo ze Silent Hillu živý, respektive zpátky mezi živé?
Je to vysvětleno. Ale z celkové pohledu je to jen jeden krajíc chleba. Přistupovat k Silent Hillu jako k hádance, kterou je třeba rozluštit jedním a tím správným klíčem, jde. Nicméně, samotné městečko je takový očistec, sloužící k vyrovnání se s minulostí. Třeba Jamese do něj přivede touha po odpuštění. Jak hluboko Silent Hill návštěvníka do jeho hlavy ponoří, záleží jenom na něm. Proto je to městečko tak báječné!
Bouračka a ti lidi v silent hillu už jsou taky mrtví, a ty sirény to je nějaký přechod mezi těmi dvěmi světy
Jak a kdy umřela? Vždyť jela do toho Silent Hillu a pak tam našla tu dceru. Tak co to bylo tedy za lidi. A potom jak se vrátila s dcerou domů ... příjde mi to jako haluz - jinak díky za vysvětlení, mě to pořád nešlo do hlavy.
Jaktože jsi konec filmu nepochopil ?? ta ženská byla mrtvá, i ta policajtka, obě umřely hned na začátku, otec byl živý a tak je na konci neviděl silent hilly jsou takové.. dohrej tenhle díl, mě ten konec celkem dost povysvětloval ohledně města a toho řádu ..
Jinak ten přechod z normálu do pekelného režimu za zvuku sirény, kdy cihlové zdi se mění na kovové ohrady, byli i v předchozích dílech, stejně jako sestřičky reagující na zvuk a světlo, nebo je to vše převzaté z filmu? Osobně jsem hrál jen první Silent Hill a moc se v tom nevyznám.

OT: Jinak bylo někdy vysvětleno někde jak vůbec vzniknul onen Silent Hill a proč jsou tam někteří vedeni? Žádný Silent Hill jsem nedohrál a konec filmu nepochopil.

Garret, Kubulus, j.calling.2bad, ViRus: Děkuji za předešlé reakce.
JE normální, že hlavní hrdina při označení nějaké věci nemluví, jen doe naskočí titulky (zřejmě to co si myslí)? Jinak jsem hned na začátku, takže nevím, jestli je to běžný jev, nebo jen zpočátku, nebo chyba na mé straně.
Není tenhle díl dělaný hlavně podle filmu (až na změnu hlavního hrdiny)?
Na obdobie jeseň zima si chystám prejsť série Prince of Persia a Splinter Cell. Tak tomu len dopíšem Silent Hill-y.
Je to tak, třetí díl navazuje na první, zatímco dvojka s čtyřkou jsou více méně naprosto samostatné příběhy, pouze zasazené do stejného světa. V každým případě ti vřele doporučuju si sehnat a zahrát všechny díly a dát jim druhou šanci. Jestli si zvládl trojku, tak bys fakt neměl mít problém s těmi ostatními.
Drolin: Sice jsem hrál jenom jedničku a dvojku, ale myslím, že to tak je. Zato dvojka (a tuším, že i čtyřka) jsou spíš "samostatné".
Každý díl Silent Hillu má cenu hrát:-) Mě osobně se zdá, že žádný nenavazuje na sebe, ale jsou různých dílech odkazy, maličkosti, náznaky na různé díly.
Oplatí sa mi zahrať tento diel Silent Hill-u? Pýtam sa hlavne kvôli tomu, že jediný diel ktorý som mal nervy dohrať bol Silent Hill 3 a momentálne hrám na PS2 Silent Hill: Shattered Memories ktorý má dosť ,,chytil". Nadväzuje nejako na ostatné diely?
To co nesplnil Alone in the dark,silent hill splnil .. bombasticka hra ... super zdravotni sestricky (nesmite svitit a musite chodit potichu ) skvely soubojovy system a paradni atmosfera kdy vam zbyva posledni zasobnik a proti vam jdou 2 svine ktere se zbranemi na blizko zabijeji opravdu spatne , bouzel ty koridory mi trochu vadi a taky maly problem se zvukem ale to snad doresi nejaky patch