Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jaryn • 32 let • Svatá masová kulička • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Silent Hill: Homecoming

  • PC 50
Achjo. Tak nevím, co se tvůrcům během tvoření honilo hlavou, ale ani trochu se mi ta představa nechce líbit.

Jakožto milovník původní série jsem si tento díl zkrátka nemohl užít. Pryč je ten bezprostřední děs, pryč je slušná obtížnost, pryč je touha prozkoumat každičký centimetr města, pryč je ten pocit, kdy vám běhá mráz po zádech, když máte přejít za roh a nevíte, co vás tam čeká. Pryč je prostě všechno, co činilo původní sérii tak fascinující.

Tento díl totiž věrně následuje zaběhlé zvyky z předchozích dílů pouze velmi hustou mlhou. Zbytek je totálně jiný ve špatném slova smyslu. Většina nových monster je absurdní, lékáren a lékárniček je všude dost, takže pocit úzkosti a nebezpečí nehrozí, bojový systém je příšerný a frustrující, velkolepě vypadající bossové jsou směšně snadno porazitelní, adventurní ingredience rovněž vymizely, zbyly pouze lineární epizody snažící se zamaskovat svou přimočarost občasným backtrackingem, hádanky jsou buď hodně jednoduché, nebo absolutně nelogické a založené na metodě pokus-omyl, atmosféra je umělá jak Pamela, tma je mnohdy naprosto zbytečná, přemrštěná a otravná, příběh je hloupoučký a dělá Silent Hillu ostudu, grafické zpracování je tak tak průměrné, některé animace jsou téměř amatérské a zabugovaný to je až běda.

Vlastně jsem to dohrál jenom ze zvědavosti, jakého se mi dopřeje konce, a kvůli té naději, že se to ke konci vzpamatuje a patřičně mě to vyděsí. Jenomže, ono se to na konci zvrhne do parodie na Hostel, během které je třeba zabíjet skoro nesmrtelné lidské nepřátelé (naštěstí jsou tak tupí, že parkticky nikdy nevyužijí toho, že jich je na mě víc) a ještě se do toho vměsí lidský boss, do kterého můžu střílet z pistole nebo ho sekat nožem do áleluja, ale jemu to nic neudělá. Ne, na něj funguje jen a pouze kovová trubka. Že to nedává smysl? Nelogičností se tu najde víc, ale o nich se raději rozepisovat nebudu.

Ne, takhle Silent Hill nové generace neměl vypadat. Stále ho však můžu směle doporučit svátečním hráčům či neznalcům a odpůrcům původní série. Pokud ale původní sérii zbožňujete stejně jako já...buďte připraveni na veliké zklamání, nebo ještě líp, obloukem se tomuto titulu vyhněte, ať si nekazíte iluze.

Pro: Přechody z dimenze do dimenze jsou zpracovány slušně, vhodné pro sváteční hráče nebo neznalce a odpůrce původní série, v podstatě to není tak špatná hra, některé grafické detaily, ozvučení, hudba, designy některých lokací

Proti: Není to Silent Hill, takřka nulová interaktivita prostředí, průměrná grafika, většina nových monster, místy přehnaná tma, není to ani v nejmenším děsivé, rozmístění savepointů

+13 +14 −1