Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

jako tohle sem jeste nehral ale nechapu jak to nekdo muze srovnavat s Deus ex nebo System Shockem kdyz Thief neni RPG... pokud vim tak je to jen stealth akcni first person kde jedine co clovek dela tak plni ukoly ale nema k dispozici zadny LVL,perky,staty apod...nebo jo?
Zajímavé, až v předposlední misi jsem zjistil, že dveře, pokud nemáte klíč a nejdou ani vypáčit, jdou vyrazit i mečem, samozřejmě to dělá hluk jak kráva a vyžaduje to několik úderů plně napřaženou zbraní, ale občas se to může hodit... nevím, jestli takto jdou vyrazit všechny dveře, ale ty dřevěné určitě.

On je vůbec Thief plný featur, na které si hráč zkrátka musí přijít sám, což celkem vítám :). Viz. například odposlouchávání za dveřmi :).

Jinač oprava... mlha byla obsažena v misi 10,11 a 14. V misi 10 stála za prd, jak už jsme zmiňovali, v misi 14 díky ní přijdete o krásný rudý úplněk:) a snad pouze do mise 11 se docela hodí, byť v interiérech (ve kterých strávíte vlastně většinu mise) taky nepůsobí zrovna vábně. Takže asi opravdu raději hned vypnout...
@Isair (04.12.2020 03:44): Možno by bolo lepšie, keby ju nanovo implementovali modderi (samozrejme, ako optional feature), aj za cenu, že to bude žrút výkonu, v takto starej hre by to nemal byť problém.
Právě jsem také v misi Life of the Party a musím souhlasit s tím, že mlha je v Thiefovi 2 nějaká "rozbitá"... ono to ve výsledku nemá být něco, co by mělo šetřit výkon, ba právě naopak, nicméně to zkrátka autoři nějak nevychytali a místo aby to opravdu (konkrétně v téhle misi) přidalo pouze lehké atmosferické zamlžení, vypadá to skoro, jako kdyby byla celá obloha kompletně "vybloomovaná/vyHDRkovaná", jako kdyby se celá mise odehrávala ve dne. Nadto je to aplikováno i ve všech interiérech dané mise, což vážně působí podivně. Nejspíše prostě engine nezvládal použití mlhy na konkrétních místech, tak to vypadá tak, jak to vypadá a je použita pouze takto celoplošně... čili vypnutí je rozhodně rozumná volba.

Nicméně ve hře mlha není moc často využívána a dohromady je použita ještě v misi 11 a 15, podobně pitomým způsobem.
Ale je docela s podivem, že i takový Thief 1 měl v options možnost fogging on/off, jenže ve hře nejsou mise, které by měly mlhu implementovanou.
@PavelU (16.11.2020 21:10): Hledání secretů je posledních pár let taky má velmi oblíbená kratochvíle ve starších akčních hrách či RPG dungeonech, přitom kdysi když jsem hrával hry jako Wolfenstein 3D, Quake 1, Doom, Duke 3D, Eye of Beholder etc. při vydání, tak jsem na ně spíše dlabal.

On i Thief 1 měl hodně secretů, dost často secret sice spíše otevřel nějakou zkratku/průchod, ale občas se tam daly najít i nějaké slušné itemy či loot.
@CeBrk (16.11.2020 19:04): Jo, ta mlha to dost kazí. Tak to jsme dva, které hra oslnila demem. Koukám, že Thief II má i secrety. Na ty se ve FPS teď výslovně zaměřuji. A ten přehled statistik je též pěknej.
@PavelU (16.11.2020 18:06): Mne k Thiefovi II svého času také nalákalo demo. To obsahovala část mapy Life of the Party, kterou považuji asi ta tu nejlepší, jaké se v prvních dvou Thiefech objevila. K mému mírnému zklamání v plné verzi byla tato mapa oproti demu trochu pozměněna a to spíše k horšímu, ale stále byla fantastická. Ale má vzpomínky na to jsou už hodně mlhavé. Vzpomínám si hlavně na mlhu, která mne nakrkla. Když jsem tuto hru hrál, zapnul jsem si v options mlhu v domnění, že jde o vlastnost zlepšující grafiku, ale opak byl pravdou. Ta mlha zde byla spíše aby šetřila výkonem slabších PC. V exteriérech totiž silně omezovala dohled. A co je horší, drasticky snižovala i atmosféru nočního města. Malá ukázka: Výhled s mlhou a zde bez mlhy. Buď jako buď, ačkoli jsem tuto mapu vždy považoval za geniální, úplně jsem její taje neodhalil.
@Isair (15.11.2020 21:06): Ke Thief II jsem se dostal přes jeho demoverzi. Odehrávala se tuším na střechách a bylo to hodně chytlavé. S jinými hrami tenkrát ještě absolutně neseznámeno. Ani s žánry a pravidly. Ale v Levelu nabízeli k předplatnému hry zdarma, mohl jsem vzít nějakou střílečku, cokoli. Vzal jsem Thiefa. Což ale nejspíš bylo i tím, že je mi filozofie hry blízká i v reálu. Krabička mi poté trůnila na stole, než si našetřím na první počítač. Jak koupen, byl Garrett druhý v pořadí, kterého jsem po Recoil prubnul. Nutno dodat, že v manuálu T2 se píše o tom, že nejsem tank, musím se plížit a dávat si pozor. Hra tehdy dohrána, pak o nějakej rok dva později znovu nainstalována. Některé mise dány relativně snadno, už mi byly důvěrně známy a hrálo se to jedna báseň. Thief II nehrán fakt strašně dávno, asi už 14 let.
Tak dohrano. Jednicka se mi libila vic a bavila me vic. Treti level od konce, kdy vas ve vile nesmi nikdo ani videt byl pro me docela slusnej zadrhel. Po loadovani savu, prtz failovala mise, se mi sem tam bugovalo AI, takze to byla neprijemnost navic. No a prvni misto pekelnych levelu vyhrava posledni mise. Na ty chodici roboty jsem ale docela vyzral. Vsechny jsem pozabijel tak, ze jsem je nalakal ke zdi a oni strilenim (do zdi) nicili sebe. Neumim si predstavit, ze bych je mel nicit ohnivejma sipama, nebo snad obuskem (to jsem zkusil, ze jde, ale tech ran musi clovek dat mraky) a nebo to cely prostealthovat.. to by bylo na 20 hodin.
Zajímavé, Thief II: The Metal Age je v kurzu. Tento rok přibylo více hodnocení, než za předchozí tři roky dohromady.
Tak Eavesdropping za mnou. Největší horor nebyly ani tak ty katakomby, jako amatérství typu "uložím si hru a vteřinu na to mě najde nemrtvý". A samozřejmě jsem neměla žádný novější záložní save.. Zkoušela jsem to vyřešit útěkem, ale protože běhal za mnou stejně rychle jako já a sestřást pronásledovatele v téhle hře nejde (zřejmě), tak jsem ho nakonec utloukla mečem za vydatného pití uzdravovacích lektvarů :D A naštěstí se nepočítal do zabití, takže jsem vesele mohla pokračovat dál.
@Drolin (10.11.2019 10:54): jj, kromě Thiefů mě z hlavy napadají snad jen dvě další hry, které při zvýšené obtížnosti přidávají vyloženě nové úkoly (tedy ne vyšší počty nepřátel nebo vyšší hranice pro splnění stejných úkolů nebo cokoli podobného). GoldenEye a Perfect Dark.
Tak mám za sebou zatím první čtyři mise. Z nich se mi nejvíce líbila třetí mise, tedy Framed. Takové zasazení mě hodně baví - velká budova o několika patrech. Z toho důvodu mě nejméně bavila Ambush!. To chození venku po městě mě nebavilo ani v tom nejnovějším díle.
@raisen (09.11.2019 22:06): jj, druhý díl je výrazně více steampunk než první. Kamerky, něco na způsob parních robůtků a tak. Jestli Ti vadilo právě tohle netuším, někomu to sedne, někomu ne.
@raisen (09.11.2019 22:06): Právě naopak, je jich méně (ale jsou zde, třeba mise Eavesdropping). Mechanických nepřátel je ale jistě více (Metal Age! :)) Ale to myslím nijak nevadí, spíš naopak - a level design je zde úžasný (i proto řadím právě Thief II nad Thief, SS, Deus Ex, Dish...).
@Drolin (09.11.2019 14:06): Zarazilo mě, že hru nemám dohranou, přitom první díl jsem hrála a dohrála. Ale mám trochu v paměti, že mě ten druhý díl něčím odrazoval. Není tam větší přítomnost fantasy prvků, jako jsou zombie? Nebo až moc mechanických nepřátel, včetně kamer (v dřívější době jsem se jich dost bála)?
@Cobot (28.02.2019 12:43): HD mod to opisuje v sktratke ako "more elaborate tracing for a body, footsteps and suspicious object detections."

Z vlastnej skúsenosti Ti môžem povedať, že stráže sú pozornejšie a reagujú vtedy, kedy by mali, no zároveň nereagujú neprimerane, prinajmenšom na normálnej obtiažnosti, na hard budú určite ešte pozornejšie.

Pár perličiek z logu, ktoré opravili už v prvej verzii ND:
- AIs now breathe from their head instead of their stomachs. They will no longer drown when up to their waist in water.
- AIs who are facing very close to a wall will no longer turn to face south when the game begins

@PavelU (27.02.2019 17:05): V New Darku vyriešené, môžeš si zapnúť enhanced intelligence AI (alebo tak nejak sa to volá). ktorá práve tento problém rieši :)

A keď si stiahneš Hi-res mod od Bentraxxa, priamo v UI toho módu si to môžeš zapnúť, spolu s množstvom iných nadstavení, inak Ti stačí len odkomentovať nejaký riadok v .cfg súbore.

@Cobot (27.02.2019 15:28): Som mu zkomolil meno, malo to byť Le Corbeau :) A na sochu by som mu prispel aj ja.
Jak je na tom umělá inteligence stráží? Tarhiel mi před lety potvrdil, že je tam nějaký problém. Nevím, jestli to už bylo vyřešeno.
@Garret (27.02.2019 13:30): Postavy musíme dark enginu odpustit. Za ty léta už mi to ani nepřijde.

Jo titulky mě hodně překvapily. Není to dokonalé ale je to něco úplně nového. Ono mám pocit, že jsem viděl titulky i v nějakém modu pro SS2. Tak to ale moc ukecané není.

@Tarhiel (27.02.2019 14:56): To jméno Le Corveau slyším porvé, ale jednonačně bych přispěl na monumentální sochu :)
@Cobot (26.02.2019 21:32): "Nádhera, když si vezmu jakej to za těch pár let udělalo pokrok...."
A to všetko len vďaka Le Corveauvmu New Darku :)

O vydaní novej verzie som vedel, aj o pohylbivej vegetácii (sledoval osm vývoj), no nevedel som o titulkoch, to muselo dať veľa roboty.

Ale už len kvôli tomu, ako to vychvaľuješ, vyskúšam, už nejakú tú dbou mám chuť na nejakú dobú fanmisiu, a počul som, že Godbreaker séria naplno využíva nové fíčúry ND patchu (misia v bažinách) :)
Loni v listopadu vyšla nová verze 1.0 Thief 2 HD Modu

EDIT: Tak jsem si zaktualizoval obě instalace jedničky i dvojky. Zjistil jsem, že i jedničku mám jen ve verzi 1.0. Dvojka vypadá geniálně. Nově je tam větrem pohyblivá vegetace. A co čumim tak v jedničce i ve dvojce se daj zapnout titulky. Sice to nevypadá nějak extra a textu je moc jak se postavy překřikují, ale je paráda, že člověk chytne víc dialogy. Nádhera, když si vezmu jakej to za těch pár let udělalo pokrok....
@CeBrk (17.03.2018 10:28): u Falloutu to mám opačně, dostal jsem se kdysi v Levelu k Fallout 2 a až pak hrál Fallout 1. V tomto případě jednoznačně je lepší dvojka. U Thiefa nedám dopustit na jedničku asi proto, že jsem si hrál před Thiefem 2. :) U System Shocku ale jednoznačně preferuji dvojku, ze stejného důvodu jako Fallout 2. :)

U těchto her nejde o grafiku, přesně jak píše atmosféra jak řemen. Takovým hrám mile rád odpustím trochu slabší grafiku ale na mě osobně Thiefy 1+2, System Shocky působily dobře i v době vydání a pochopitelně stále působí i dnes.

EDIT: aha tak s F2 to máme stejně. :)
@Rapier (17.03.2018 07:08): Chronologicky nepochybně ano, ale já hrál nejdříve druhý díl této série, takže k němu tíhnu více :-). To ostatně platí například i pro Fallouty.

A nyní zase malá ukázka, jaký jsem idiot. Už když jsem začal hrát misi Life of the Party, přišla mi grafika trochu divná. Moc světlá a vyblitá, ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost. Až na konci mise, když jsem z okna Angelwatch vyhlédl ven, mi došlo, že něco není v pořádku. A taky že ano. Já měl od začátku celé hry v menu nastaveno Fogging na ON. Tahle věc, jak se mi zdá, nemá za úkol zlepšit grafiku o atmosférické zamlžení, ale naopak díky mlze odlehčit nároky na hardware, protože vzdálenější věci se ztrácí ve vyblitém mlžném oparu. Dokonce i ve větších interiérech je to vidět jako jistá vybledlost. Nicméně to mohu brát i tak, že mne atmosféra této hry pohltil natolik, že jsem zcela ignoroval grafické nedostatky.
Nedá mi to, abych se krátce nerozepsal o Thiefovi 2. Před chvílí jsem hrál misi Life of the Party a zastavil se před Angelwatch. Tuhle hru jsem hrál asi před šestnácti lety a je příjemně nostalgické si stále uvědomovat, jak je mi to či ono povědomé. Však to znáte, takový ten pocit, kdy máte chuť vykřiknout: "Jo, na tohle si pamatuju!". V každém případě je mise Party asi ta nejlepší, která se v této hře vyskytuje. Má rozkošně spletitou a zajímavou architekturu a design. Všechna ta okna, kterými se dá někam prolézt. Hopsání po střechách, balancování na římsách, nekromantská věž, schody tady, žebřík tam, lávka o kus dál a tak podobně, prostě paráda. Je zábavné se zde jen rozhlížet, hledat tajná místa, dumat, kam bych se dostal díky vine arrow a tak podobně. Blízká i vzdálené okna probodávají tmu žlutí svých tajemství, steampunkové stroje si pobrukují své mechanické písně a v dáli zní kroky unavených stráží, kteří si mumlají cosi o větru, který šálí jejich smysly. Tohle je hra, jejíž atmosféře se dá lehce propadnout a není důvod se tomu bránit.
@Tarhiel (08.01.2018 15:36): Death's Cold Embrace už pěkně na steamu připraven, vypadá velmi nadějně :). A ihned potěší hratelnost, o tolik lepší než jinak hrané Prey a Dishonored 2...

A zmíněné mise snad také časem vyzkouším :).