Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@themacs (11.10.2020 21:26): Tohle mi taky přišlo podivné, ale někdy to bylo i výhodné: po načtení checkpointu byli zase všichni klidní, i když předtím „hledali”. Takže jsem někdy prolítl přímo k checkpointu, počkal ve skříni, až půjde aktivovat, a pak ho nově načetl.
Jen dotaz, byl jsem jediný, kterému vadilo, když jste něco posrali a načetli poslední uloženou pozici, že se všichni nepřátelé znovu oživili?
Tak jsem to po delší pauze zkusil, ale tohle místo mi tak pije krev, že hra šla rovnou z disku. Škoda, jinak to celkem šlo...
@Hrdlodus (18.12.2019 22:09): jé, omlouvám se, tvou odpověď jsem přehlédl. Je to hned za třemi týpky na ulici s autoservisem. Stojím na vnitřním dvorku a poblíž je BBQ. Na mé pozici se ostatně v mezičase nic neměnilo...
Hraju na hard, jsem v Jižní Dakotě a nebaví mě to. Lokace, kde jsou všichni proti mě a kde po třech krocích od začátku checkpointu koukám do deseti ústí hlavní, mi prostě nesedí.

Proč jen se nemůžu převléct za klauna a nosit otrávené koblížky?
Hitman 2016 jde ve stylu Absolution? Někde jsem četl, že se vrátil k původní hratelnosti, nevím jestli je to dobře pro mě.
To jako odpojili servery a já nemohu hrát kontrakty? Docela škoda, rád bych splnil ještě nějaký achievementy.
Pokud tam byly vypsány způsoby, jak cíl zabít, pak asi jo.
Ale jinak, když jsem skončil misi, tak jsem prostě přeskočil collectibles a byly mi volný.
@Fatality (01.11.2016 19:40): "Chtěl bych si eventuálně tyhle možnosti najít sám a ne aby mi to říkala hra jak mentálovi. "

Přesně tak. Tohle jsou věci, které máš odhalovat sám a ne aby tě do nich hra sama naváděla a ještě vnucovala je všechny "vysbírat". To je pitomost na entou a do podobně laděné hry to nepatří. To srovnávání s SA je úplně mimo, tam všechny ty vedlejší aktivity byly bokem a statistiky byly úplně mimo v menu, takže jim člověk vůbec nevěnoval pozornost pokud vyloženě nechtěl hru cíleně plnit na 100%.

@Garret (01.11.2016 18:49): Kéž by to šlo.
@Garret (01.11.2016 18:49): Tuhle hru si ale užít snad ani nejde :)

@Hrdlodus (01.11.2016 18:55): Autismus, no. Rozdíl mezi achievement (na Steamu) a collectible je zřejmý (achievement ti zůstane jako prezentace, že jsi něco dokázal, kdežto collectibles ne).

Možná to hry oznamují, kolik z kolika věcí jsi našel, nicméně H:A mě v tom štvalo zdaleka nejvíc. Příklad se SA: hledání těch mušlí frustrující bylo. Avšak podle mě jsi to už od začátku určitě nevěděl. Až někdy ve druhém městě ses to dozvěděl. Nicméně sbírání mušlí, tagy a focení byly jako že mimo hlavní děj. Mohl jsi tyhle věci hledat během dělání příběhu, po něm, kdykoliv. Tady je to omezené na mise a mě to vadilo, no. Některé věci ani nemůžeš udělat na jeden průchod. Když ti to na konci ukáže, že jsi splnil 13 z 50 možných věcí v misi, že jsi cíl otrávil rybou a mimoto jsi a) neshodil na něj náklad, když šel do rohu močit, b) neshodil do šachty, když do ní zíral, c) nepřevlékl se za jeho dealera (kterého by on nepoznal, pouze jiný dealer :), d) nenastražil na něj výbušninu v jeho domě, e) nezastřelil ho sniperkou z protějšího domu, f) neuškrtil ho strunou. Tak jako já nevím, mě tohle fakt sralo :) Chtěl bych si eventuálně tyhle možnosti najít sám a ne aby mi to říkala hra jak mentálovi.

Nicméně to je jen jedna z mnoha věcí na seznamu, které mě na téhle hře nebavily.
@Fatality (01.11.2016 15:15): Vždyť píšu achievementy. V čem liší:
a) V misi bylo kladivo, šroubovák, cihla převlek za policistu a převlek za úržbáře. Ty jsi sebral jen kladivo.
b) "Seber kladivo, šroubovák, cihlu, převlek policisty a převlek údržbáře" - Nesplněno.

Pak taky nevím, jak člověka může rmoutit, že během mise nevzal do ruky cihlu. Je to achievement jak vyšitej.

Taky nevím, prčo by mělo člověka demotivovat, že se dozvěděl, že ve hře nenašel sniperku. Pokud člověk chce prolézat každý kout, ať o udělá během hry. Každá druhá hra píše na konci mise, kolik z kolika věcí hráč našel. A vždycky to znamenalo, aby to hráč spustil znovu a hledal lépe - pokud je rpo něj tak důležité získat všechny achievementy. (Sice mě lákalo dohrát San Andreas na 100 %, ale hodiny hledat tagy a sbírat mušle. Přitom už od začátku člověk viděl, že tam někdo je sto mušlí. Tzn. hra mu to prozradila.)

Pokud jde o číslíčka během hry - už si to nepamatuju. Hrál jsem nejtěžší obtížnost, ale nijak mě nerušilo, jestli na mě vyskočilo, že jsem někoho omráčil.
Pořád je to hra, kde nejlepší stealth znamená nejvíc bodů.
S tímhle myšlením člověka musí deprimovat, že nestihl hru odehrát o deset sekund rychleji.

Prostě - já si hru užívám, jak si ji hraju. Během hry a na konci vidím, že něco jsme mohl udělat lépe. Princip skoro všech her je postavený na tom, že si ji užiju, když splním cíl. A pokdu mám rezervy, má mě to motivovat, aby to zkusil znovu a vyzkoušel jiné cesty.
@Fatality (01.11.2016 15:15): Yeah, přesně tak jsem to myslel. Jednak je to demotivující a jednak mi prostě vadí, že tvůrci musí na možnosti hry upozornit místo toho, abych si to mohl objevovat (či neobjevovat) sám po svém. No a navíc ta autistická úchylka, jak říkáš. :D Celkově mi ty všemožné seznamy a neustálá nutnost cpát do her číslíčka děsně vadí. Místo abych si hru užíval, tak mi hra prakticky vyspoiluje vše, co se v ní nalezá a nakonec se spíš honím za splněním seznamu.

@marwel (01.11.2016 16:20): Yop, smysl to dává, ale stejně mi to vadí. Chci hru hrát tak, jak chci já (obzvlášť pokud je tom ta hra sakra postavená) a ne aby mi neustále před očima naskakovala červená čísla. Předchozí díly řešily bodování úplně normálně. Nicméně je to jen jedna z věcí, kvůli kterým se Absolution nedá hrát.

Navíc není pravidlem, že, i pokud misi projdeš čistě bez zabití či nějakého rozruchu, tak že dostaneš kdovíjak dobré hodnocení, páč bodíky dostáváš za různé kokotiny, které nemají se samotným čistým průchodem nic společného.

Mrzí mě to o to víc, protože ty lokace jsou jinak navrženy moc hezky, davové scény jsou vyloženě spektakulární a celé to je ukázkově odladěné (jakože po stránce grafiky a optimalizace).
@JohnCZ (01.11.2016 11:34): "proč je sakra omráčení bráno jako negativní akce? WTF!" Tak to je preci jednoduche. Tohle platilo treba i ve Splinter Cell Chaos Theory. Zabiti je nejhorsi, omraceni lepsi ale stale spatne, obejiti je nejlepsi moznost. To je to nejvetsi stealth. Kdyz nekoho v Hitmanovi zabijes tak, ze ve vysledku oni vubec nevedi, ze jsi tam byl. Alespon tak to bylo v Blood Money. Absolution jsem nehral.
@Hrdlodus (01.11.2016 15:06): Svět ale není buď anebo. Navíc John tím nemyslel achievementy; collectibles je seznam věcí, které jsi udělal/sebral/použil v misi (a naopak) a ukáže se ti to po splnění mise. Jednak to kazí dojem z úspěšně splněné mise (ve smyslu, že by sis příště na jiný postup přišel sám a takhle dostaneš "nápovědy") a jednak mi přišlo demotivující vidět, co všechno v misi bylo a já to nenašel (různé vtipné převleky, bazuka, sniperka, atd.). Si zkus Absolution zahrát, zajímal by mě tvůj názor.
Jako pardon, ale zahodit hru kvůli hodnocení a achievementům?
WTF, tohle obsahuje 95 % her od Pongu dodnes.

Buď chci hrát hru na maximální skóre, nebo z toho nemám osypky.
@Fatality (01.11.2016 07:31): Yeah, já to po cca 5. misi vzdal. Ta hra je frustrující a otravná a často nedává smysl. Stupidní mechaniky, dementní ukládání... A přesně jak říkáš, ty statistiky, které v tobě vyvolávají pocit, že něco děláš blbě, když uděláš něco, co tvůrci berou jako negativum (proč je sakra omráčení bráno jako negativní akce? WTF!). Stejně tak ten výčet collectibles a různých forem průchodů mně tam tak lezl na nervy, že jsem to nebyl schopen hrát, protože hra tě vyloženě nutí mise procházet víckrát, abys měl pocit, žes to opravdu poctivě dohrál. A to je (alespoň pro mě) strašně špatně.
@Korbitch (01.11.2016 03:33): To určitě, asi jako každý Hitman. Nicméně do Absolution se mi zdaleka nejhůř dostávalo a ty mechaniky (jak už tu bylo zmíněno) jsou nečitelné a frustrující. Např. já když mě prokoukli nepřátelé a viděl jsem minusové body, restartoval jsem misi. Proč bodové hodnocení není až po misi? Možná jsem (lehký) autista, ale vadilo mi to.

Dále převleky - to byla absolutně největší blbost. Možná bych chápal pětičlennou ochranku nočního klubu, že se chlapi mezi sebou znají, ale desítky policistů na nádraží? Kovbojové v baru? Prodejci na náměstí? Tahle věc je tam jenom kvůli nucenému využívání Instinctu, jakožto novinky v sérii, a to mi přijde jako by mě někdo nutil do něčeho, co nechci.

V neposlední řadě bych ještě zmínil omračování, které nejlépe popsal Chuck v komentáři (Co mi ovšem přišlo až trapné, je samotné omračování nepřátel za pomoci jejich přiškrcení. Když jsem poprvé zahlédl tuto časově nekonečnou scénu, tak tak jsem zadržel výbuch smíchu a držel agentovi 47 pěsti, aby neupadl do bezvědomí spíše on.); nemožnost upgradu zbraní; když někoho omráčím deset metrů za kolegou, tak to slyší, ale když ho uškrtím strunou metr za ním, tak ne (logické); hlavní cíle chodí v kruzích a spousta dalších (nelogických) věcí.

Plus co jsi popsal ty, to už jsem neměl sílu při hraní řešit a zařídil jsem se podle hlášky sestimsiř :)
@Fatality (15.10.2016 16:40): Má to strašný spousty chyb a nesmyslů viz. mizení zbraní, vymlátíš úsek a po načtení záchytného bodu jsou stráže zpět.... a mohl bych pokračovat. Jenže pořád to má tolik možností jak řešit situace, že jsem se k tomu vrátil potřetí. A když už to znáš, tak mnoha chybám se dá vyvarovat samotným hráčem.
@Fatality (25.09.2016 15:59): Na expert obtiažnosť to asi vyžaduje veľmi dobré časovanie, ale zase platí, že niektoré misie sú z hľadiska stealth ľahšie, ako iné. Ale vytiahnuť zbraň a vystrieľať to, ak ti to nejde inak, je riešenie s ktorým hra počíta - nakoniec je to jediný Hitman, kde sa to dá riešiť aj týmto spôsobom, v ostatných dieloch by si si to hlučným postupom akurát sťažoval.
@Fatality (25.09.2016 14:22): Ide to. Odskúšané v jednej z najnáročnejších misií, kde je Hitman nútený utekať z horiacej budovy pred policajtami a hoci sa to tam hemžilo nepriateľmi na každom kroku, dokázal som sa dostať ďalej bez toho, aby som použil akýkoľvek prevlek a aby ma niekto zbadal. Chce to len trochu trpezlivosti a opatrnosti. Prevleky majú samozrejme zmysel a občas dianie uľahčujú, ale iba do určitej miery.
Teda moc mi to nejde. Vždycky někam vejdu a už po mě začnou střílet. Asi taky začnu vytahovat kvéry, protože stealth to hrát nijak moc dobře nejde. Hlavně převleky jsou úplně k ničemu.
@Walome (04.11.2015 08:55): Tak já hrál hru, kde bych se bez použití stealth setkal se silou soupeře. Crysis 2 - a byla to pěkná nuda - neviditelný proběhnout celou mapu. Ale to je jen poznámka než nějaký argument do diskuze.
@Hrdlodus (03.11.2015 22:25): A v tom je právě ta nuda, pokud stealth není zábavnej (což u tohoto Hitmana není) takže rád kosím ze zálohy, protože to jde. Lepší je, když hráče hra do tichého postupu "nutí", protože jinak se hráč musí setkat s větší překážkou (síla soupeře) a tak.
@Walome (03.11.2015 15:12): Čistý stealth je ve hrách o tom zkoušet, kdy koho kde obejít nebo praštit a restartovat, dokud se to nepovede celé naráz. Aby se čistý stealth povedl hned na poprvé jako důsledek opatrnosti a plánování, to bývá málokdy.
@Hrdlodus (03.11.2015 13:41): Ale u Splinter Cellu mě to bavilo víc, ale když se to povede tak je to cool.
Já absolution hraju jako jedničku, napůl akčně, protože čistej stealth je to vlastně jen takový puzzle o vyřešení silent assassin cesty - pak už je to brnkačka :)
@Garret (03.11.2015 12:58): Jak píše Walome. Instinctu je málo, takže je velký problém udržet si utajení.
Vlastně je pravda, že Instinct na puristu se dal použít při označení nepřátel Mark & Execute. To je zábavná featurka, když chceš člověk misi vystřílet. Hezky během asi dvou sekund se trefit na hlavy několika lidí a užít si, když je 47 všechny v mžiku trefí. Využil jsem v misi, kde mě napadly jeptišky.
@Garret (03.11.2015 12:58): ani ne, brzo se to vyplemcá a oni tě můžou vidět z 50 metrů a stejně seš jim podezřelej.

Nejlepší je evergreen Hitman série - převlíkat se za žluťásky (trhovci v číně, členové triád) a nikdo nic nepozná :)
@Garret (02.11.2015 22:56): aktivní je, jen není vidět :) a minimálně jednou ho použít musíš, abys prošel potají, a to hned v první misi.

@Hrdlodus (03.11.2015 09:59): Což je poměrně dobrá fíčura, co mohla být v hitmanech už dávno (stejně tak krátké zpomalení času po headshotu, abys jich stačil zabít víc najednou). Ale fór je v tom, že hra po tobě stejně nechce abys zabíjel, takže...

Proto mě nejvíc baví jednička, tam nesmíš zabíjet jen civily a tichej postup je motivující, protože přesila je velká. Já osobně u Absolution nemám problém všechny vystřílet, ale u jedničky teda jo, hlavně v džungli :)

edit: ten screen je dobrej :D Hitman v kostce.
@Garret (01.11.2015 21:59): Ale zvuky zůstávají, takže nehrát to na nižší a neznat to, ani nevím, co se děje. A opět je vidět, jak vývojáři nedomýšlejí vyšší obtížnosti - buď máš ten blbej radar vlevo dole nebo nic, žádnou statickou mapu např jako v minulých dílech na těžké obtížnosti.

Ale ona mě baví i ta akce, což se při prvním hraní říct nedá (ačkoli samopaly by mohly mít větší koule).
@Chuck (01.11.2015 19:10): Náhodou jsem zahlíd trailer na další díl, kde se mluvilo o tom specifickým herním systému, kterej se mi dost zamlouvá. Pak jsem si vzpomněl, že v Absolution je mod CONTRATCS, který by mohl být podobný. A pak jsem rozehrál kampaň na nejvyšší obtížnost a nějak mě to prostě baví.

Ale to může přijít během sekundy :)
Ten moment, kdy dostanete chuť na hru, které jste dali 45 %, zapnete ji a ona vás baví :o
@Midis (17.08.2015 15:20): Jedná se o takové ty základní achievy. Konkrétně: "Rocksteady" (trojitý kill pistolí), "Under Wraps" (schování těla), "One With the Shadows" (uniknutí před zalarmovaným nepřítelem).

@Fatality (17.08.2015 15:28): Pokud vím, tak neměl.

@HolyMeatball (17.08.2015 15:31): Nezkoušel, zatím jsem hrál akorát tu úvodní misi, ale jakmile dorazí HW, tak si ji asi švihnu znova (na současné sestavě se to beztak nepříjemně kouše).