Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chtěl bych tu říct ke koncům: Pro mě je červený konec prostě absolutně nepřijatelný. Je to naprosto jasná a instantní genocida, A to určitě více než jednoho druhu. Mnoho hráčů se zasekne na tom, že to zabije EDI, což je dost důrazný argument, ale nejhorší je, že prostě zemřou třeba všichni Gethové. Já si dovedu představit, že by to nějaký Shepard-Odpadlík udělal, ale rozhodně je to nejvíce záporná volba v packu.

Zelený konec vzbuzuje spoustu otázek, ale na rozdíl od červeného konce je tu ten prvek "to je věc dalších generacích". Stát se může cokoliv, třeba fakt začnou dělat nájezdy do jiných galaxiích, ale to by se mohlo stát tak či tak. Není to má volba, že nějakou genocidu udělám.
Co jsem ale ze zeleného konce pochopil, tak všechny živé bytosti - syntetické i organické - dosahují vrcholu analytiky ale i empatie. Naivně doufám, že takové bytosti by se zkrátka do genocidy nepustili či tak, protože to zkrátka není ani výhodné a navíc to způsobuje bolest.
@raisen (komentář): Doporučuju se seznámit k kontroverzí ohledně původního konce a podívat se na všechny konce trojky. Nejspíš se s tím ve fandomu ještě hodněkrát setkáš. Jinak více méně souhlasím, mise na Zemi dává strašně málo důrazu na jednotku Hammer a máš pak pocit, že seš tam sama. Jenom mi to tolik nevadí, protože jinak design té finální mise zbožňuju. Prorvat se několika brutes a banshees je neskutečný adrenalinový nával. :D Taky by mě zajímalo, kolik jsi ve trojce celkem měla hodin? Každý vždycky píše 25-30, přitom já v ní strávím spíš 40-45.
@raisen (13.11.2020 13:24): Jo, to stejné jsem taky kritizoval. Byla s tím btw opravdu otravná. Ale zase jsem ocenil, že už byla ta romance s ní přeci jen alespoň malinko více uvěřitelná, když ta párová intimita překročila ten jeden sex před hlavní misí. Jak jsem říkal to, že má s Šeprdem/Šeprdovou i pár starostlivých a utěšujících rozhovorů, sedne si mu na klín, vyjadřuje před ním více vztek a naopak sama vyžaduje útěchu... Už byla malinko "reálnější".
@Jab (13.11.2020 13:21): Když jsem si ještě pročítala znovu některé komentáře, tak jsem si všimla, že tu Liaru tam máš také. Mě už to pak přišlo úplně absurdní, jak se pořád dokola opakovalo téma přátelství, jak kdyby ty roky předtím nic neznamenaly.
@raisen (komentář): Mass Effect 3 je asi, vypadá to, celkem kontrovezní díl. Jen dva komenty tu zatím přejely třicítku, tak jsem zvědav, jak dopadne ten tvůj. Na obecně pozitivním hodnocení i některých výtkách se btw shodujeme. ;)
@pajmič (15.10.2020 13:03): Zkoukla sem to video a konečně někdo pořádně rozebral (a zamyslel se), proč obyčejný horde mode byl tak super. Vlastně sem si doposud taky neuvědomovala, že nepřátelé v tom hrají takovou roli. A hodnost Best of the Best je něco na čem na čem budu ve své herní kariéře vždy hrdá :)
@pajmič (15.10.2020 14:45): Souhlasím, také jsem tam nic nekupoval za peníze, ale na Gold mise to byl porod, než se člověk dostal s výbavou tak, aby tam nebyl na cvičný terč. Tohle mě obrovsky mrzelo. Jinak, z hlediska gameplaye, map, schopností a nutnosti kooperace, za mě je MP v ME3 jeden z nejlepších. Moc jsem doufal, že v ME:A to udělají lépe, co se týká výbavy. Výsledkem je ještě větší, ba co, obrovské množství zbraní, které svým počtem brutálně snižují náhodu, že Ti padne v bednách co potřebuješ a vylepšíš si je tedy. EA Hell no.... :-(
@ZephyrCZ (15.10.2020 14:36): Jak to řekl maník ve videu, ME3 MP přivedl to nejlepší a to nejhorší do herní branže. Mass Effect vlastně odstartoval ten lootbox grind, který je ted rozlezlý jak koronáč. Alespon byl ten progress system relativně vybalancovaný a nenutil mě nic kupovat za skutečný money.
@pajmič (15.10.2020 13:03): V coop multiplayeru ME3 jsem strávil neskutečné množství hodin, skvělá zábava. ME:A má MP coop dělanej velmi podobně. Jediné co mě na obou hrách štve, je jak špatně se kompletuje výbava, protože bedýnky s náhodným obsahem.
V portugalském retailer obchodě se objevila nabídka Mass Effect Trilogy Remastered na Switch, PS4 a XOne. Původní tweet. Možná fake, protože logo ze starého boxartu, možná real, protože obchod je legitimní, pak by boxart mohl být jen placeholder. Každopádně datum vydání tvrdilo "říjen 2020" a obchod nabídku stáhl. To nezní úplně marně.
@Tulareanus (13.07.2020 17:23): Homo homini lupus. Vesmír je kruté místo. :)

U toho Šeprda se člověk může uklidnovat tím, že na počty více zachrání než odpraví. Hlavně když šíří mír a lásku na Tuchance, Rannochu atp.
@Jab (13.07.2020 16:43): V Andromede mi to príde (tragi)komickejšie - pretože tam hráč po kvantách zabíja takzvaných "exiles", čo vlastne boli pôvodne členovia tej hlavnej organizácie, ktorá cestovala z Mliečnej dráhy do Andromedy. Čiže teraz v podstate pri hraní znižujem stav vlastných "spolupasažierov" a spolumigrantov.
@PERKman (13.07.2020 16:15): Jen něco. Kolikrát tě ale hra pustí dál až když vymlátíš lokaci. Občas do ní jde rovnou proběhnout. Častěji je ale blokována zamčenými dveřmi, které se odemknou po smrti opozičníků atp.
Btw docela ujde ta N7 verze psohlavecké zbroje z Armax Areny z příslušného modu. Jsou tam i další (ta Spectre varianta se může někomu líbit více).

To trio zbrojí, které v Armax areně můžete získat, je i stran bonusů nejlepší ve hře. Klasickou N7 zbroj (jen s jinými nárameníky) mám stále asi nejraději ale. :)

P. S. Na tom jednom screenu jsem to dal vedle té původní psohlavecké zbroje, kterou má na sobě jeden pán, který není Vanguard a tudíž brzy umře. :)

Ve hře ji pak nejčastěji vidíte takhle.
@stepankoby1 (06.07.2020 14:15): Asi tak. Pěkně řečeno. Konec koncům každý z nás činil napříč trilogií různá rozhodnutí a formoval si tak svého Shepparda. Takže jednomu vyhovuje více jedno a druhému třeba vůbec.

Mimochodem jak tady padla zmíňka o ježíšovské podstatě Shapparda hned jsem si vzpomněl na toto. :-)
@stepankoby1 (06.07.2020 14:15): Moje top ten je Liara, Garrus, Tali, Joker, Javik, EDI, Jack, Wrex, Mordin, Thane. Samantha Traynor, Grunt a Legion následují. Zbytek nemusím. Včetně "mým největším problémem je má dokonalost Mirandy". :)
@Radecker (06.07.2020 13:10): A mně to právě přijde naprosto skvělé, že si každý může na konec vytvořit vlastní názor podle svých postojů, a pak na základě toho diskutovat. Někomu přijde nemorální tohle, tenhle zase reaperům nevěří, jeden se prostě pořád tvrdohlavě drží svého cíle reapery zničit. Není to jednoznačné a určitě to není prvoplánové. Stejně to mám například i s postavami. Ať už na Mirandu, Ash, Kaidana a Jacoba mám jakýkoliv názor, jsou to pořád skutečné postavy, které plno dalších fanoušků má radši než ty, které zase preferuju já.
@Jab (06.07.2020 13:54): Hmm, tak v tom případě refusal all the way. U něj mě i baví, jak Catalyst řekne nakonec "So be it". Ten hlas potvrdí, že je záporák :-D

Ach jo, jak by bylo krásné rozebírat a hledat různé výklady jednoho promyšleného konce (Blade Runner, Mulholland Drive), než zoufale hledat alespoň jeden rozumný argument pro čtyři divné.
@Jab (06.07.2020 13:44): Měl jsem za to, že genocida gethů a EDI už v Extended cutu není. Pokud to tam je, tak to rozhodně není můj konec. Nejbližší je mi refusal, kdyby byl rozpracovanější. Můj Shepard by to takhle udělal a věřil, že to, na čem celou trilogii makal přinese ovoce a na Reapery to bude stačit i bez catalystu :-)
@Radecker (06.07.2020 13:32): V poho. Máš svůj konec. ;) Mně vyhovuje ten dlouhodobý výhled syntézy. A genocida gethů, EDI a budoucí války se syntetiky ne. Destroy je pro mě prostě nesmyslný trest. Či pomsta. Reapeři si z něj vezmou kulové. Ti prostě jsou nebo nejsou. Vinu necítí. A Shepard není pro mě Dexter.
@Gordon (06.07.2020 13:13): @Jab (06.07.2020 13:12): Asi se budu muset smířit s faktem, že intelektuálně nemám na to, abych v ní ten point viděl. Narozdíl od "Destroy", kde ho vidím docela jasně a to i přes jeho nedostatky. Bez ironie se kvůli tomu fakt cítím strašně hloupě :-)

Nároky na syntézu asi nevědomky kladu vyšší, protože na její zpřístupnění jsem se nejvíce nadřel, co se týče sbírání assetů a je nám tedy tak trochu podsouvána jako ten nejlepší konec.
@Radecker (06.07.2020 13:10): "přirozená" Forma života v galaxii po syntéze ale už jednoduše existovat nebude, to je ten point.

A píšu to podruhé, syntéza nemá zajistit, že nebudou války. Většina lidí, co syntézu takto odsuzují, nechápou její point.

Ano, může se na nějaké planetě vyvinout nový organický život, to ale trvá několik milionů let. :)
@Radecker (06.07.2020 13:10): Proč se na tu syntézu jako jedinou klade ten nárok, že by měla něco definitivně vyřešit? Proč by měl být konec hry vůbec nějakým "koncem dějin"? Řeší jen něco, imho o dost více, než další dva (tři) konce. Ale žádná plyšová budoucnost z toho nutně neplyne.
@Gordon (06.07.2020 12:52): Já si myslím, že syntéza nevyřeší vůbec nic. Dobře, gethové nevyhladí kvariany a kvariané nevyhladí gethy. Místo toho např. getho-kvariani vyhladí kvariano-gethy, nebo naopak. Jakákoliv inteligentní forma života, ať už přirozená, nebo"sesyntézovaná" si důvod k válce vždycky najde. Samozřejmě bych chtěl žít ve světě, kde to tak nebude a možná to za zkoušku stojí, ale celý ten koncept mi připadá takový děsivy, frankensteinovský :-)

Je každopádně vtipné, že už roky diskutujeme konec ME3, který imho Bioware beztak narychlo vymysleli pod tlakem od EA na nějakém půlhodinovém meetingu a nijak hluboce se nad ním v podstatě nikdo nezamýšlel. A to mi na tom vlastně vadí úplně nejvíce.
@davidjaho (06.07.2020 12:23): Jen si prostě nemyslím že syntéza organiků se syntetiky vyřeší všechny problémy.

Syntéza ale ani nemá řešit všechny problémy, jde jen o propojení organiky se syntetikou napřímo, tudíž se vyřeší to, že se jeden druh života nevyhladí s tím druhým, války, spory a všechno přirozené pro život bude pokračovat dál.
@davidjaho (06.07.2020 12:23): Proč se do toho tak zamotáváš? Kolikrát už v minulosti někdo vyrobil obří děla/rakety atp.? Tady jen řešili otázku, že potřebují i obří zdroj energie - Catalyst. Lze se domnívat, že co je vlastně Catalyst (v té prvotní formě - Citadela) se vědělo a zase pozapomnělo. Ostatně celá hra je o tom hledání. A nakonec se opravdu objeví, že stačilo zajít za Asari a ti mají svou protheanskou VI, která to ví.

Nikdo btw neříká, že "zelený konec" vše vyřeší. Ale i ve dvacátém prvním století nenecháváme vše na evoluci s tím, že naše chyby odstraní. Pomocí přístrojů vracíme lidem zrak, sluch, ruce, nohy. Máme umělé ledviny, nanoboty naprogramované k ničení nádorů atp. Je to prostě jen další forma evoluce. Podstatně rychlejší a zaměřenější. Uměle měníme biologickou stránku člověka už dnes. Zelený konec není žádný ráj na zemi. Prostě jen odstraní jednu formu konfliktu. A, jak zmiňuje EDI, je dost možná i cestou k nesmrtelnosti člověka. Ostatně možnost převést vědomí do elektronické formy je také hudba budoucnosti. Ne že bychom byli blízko. Tady před sebou máme celá staletí výzkumu. Lidský mozek je stále o mnoho napřed před "počítači" (nehledě na to, kolik počítačů porazí šachové velmistry).

@Gordon (06.07.2020 12:00): +1
@Gordon (06.07.2020 12:00): No pravda zlí nebyl zrovna nejlepší výraz. Prostě že nevyhnutelně skončí v konfliktu. Souhlas že při usmíření s Kvariany to ukazuje novou cestu. Že jde soužít. A zničení Reaperů je odstraněním hrozby pro všechny. Nicméně kdo říká že po odstavení Reaperů nemohli být vybudování noví syntetici s kterými již došlo k soužití.
Jen si prostě nemyslím že syntéza organiků se syntetiky vyřeší všechny problémy.
Ale jinak nepopírám, že Reaperské řešení má určitou logiku a smysl jenže jak sám říkáš. Není to udržitelné řešení právě kvůli vynalézavosti organiků a jejich snaze vymanit se vyhlazení.

Ano přenecháš to na dalším cyklu, ale v epilogu je ukázané že další civilizace že jej postaví a použijí, takže si efektivě dosáhl téhož jen pro někoho jiného.

Jo to si pamatuju, jak Javik říkal, že Protheani jej nevymysleli a mají jej od předchozího cyklu. Já jsem se jen pozastavoval nad tím jaký byl ten prvotní impulz? Těch co jej začali. Jestli původně stavěli super zbraň nebo od začátku věděli, že potřebují zdroj energie, aby přepsaly chování Reaperů. A kde se vůbec nabrala možnost něco takového udělat? Vyrobili si je sami Reapeři? A když přestal fungovat plán A přešli prostě na B?
@davidjaho (06.07.2020 11:44): Nejde o to, že syneticy jsou nutně zlí, nýbrž o to, že organici a syntetici nedokážou v jedné galaxii spolu být kompatibilní aniž by jeden druh života nevyhladil ten druhý, to je to, co reapeři zajišťují, vyhubí všechny vyspělé civilizace (syntetiky nevyjímaje) aby mohl život dál prosperovat, jen nanovo. Právě záchrana Gethů a jejich pomoc v konečném boji a jejich usmíření s Quariány ukazuje přesný opak, tudíž destroy ending nedavá smysl v obou případech, vše může jet totiž na novo. Nezapomeň také na to, že Reapeři cíleně vývoj civilizací usměrňují to bodů vyhynutí.

Refusal ending je zajímavý, protože přenecháš vlastně odpovědnost rozhodnutí na dalším cyklu, reapeři to vědí, ale nemají jak to zastavit. Jejich způsob totiž už nefunguje.

Crucible vznikl jako akt vzdoru před několika cykly, tajně se předával následujícím cyklům a každý cyklus ho nějak vylepšil-zdokonalil, je to vlastně důvod, proč reaperské řešení přestavá fungovat. V refusal ending vlastně crucible předáš dalšímu cyklu.

Alt. scénář s temnou energií by mohl fungovat jen tehdy, pokud by reapeři byly doslova v celém vesmíru.
@stepankoby1 (26.06.2020 15:39): Upřímně já jsem jako první konec dostal právě Refusal, protože sem měl zlozvyk přeskakovat dialogy, když už jsem měl dočtené titulky no a občas jsem tak přeskočil i ten následující. A to se mi stalo i na konci. Takže místo toho aby jsem přeskočil dialog, jsem prohnal Catalystovi kulku hlavou. :D No nechápal jsem co se děje.

Ukončení celé trilogie mě zas tolik nevadilo. Ale to je asi tím že jsem ji hrál teprve pár roků nazpět. Trojku jsem odehrál se všemi DLC, takže ke konci jsem přistupoval už se zahraným Leviatanem, takže jsem už zhruba věděl co mě čeká.
Jediná věc co mně moc neštimovala byl ten samotný Cruicible. Prostě jak vznikl, kdo ho vymyslel a jak ho to krucinál napadlo? Upřímně jsem víc jak půlku hry čekal že ten Catalyst neexistuje a že právě aktuální cyklus jej musí vymyslet, což se teda nakonec nepotvrdilo. Kdyby aspoň bylo zmíněno, že to byla třeba pojistka Leviatanů tak budiž, to asi dává smysl. Ale takhle?

Jinak Destroy konec mně přišel v pořádku i za mého paragonského Shepparda, jelikož několikrát napříč trilogií bylo avizováno, že chce zastavit Reapery. To je jeho cíl. Ne vytvořit nějakou zenovou zahradu, kde se budou mít všichni rádi. Ale uznávám, že mnohem větší smysl dává, pokud člověk předtím zničil Gethy (jako já :D), jinak by byl konflikt organiků syntetikou určitě otázkou času kvůli precedentu že né všichni syntetici jsou zlí.
A když jsem volil Destroy tak jsem měl na mysli, že možná jenom vytvářím mnohem větší cyklus. Kdy se rasy vyvinou natolik, že budou na úrovni někdejších Leviatanů, pokusí se situaci také vyřešit, selhají a celé to pojede odznova. Jenže přesto jsem to udělal kvůli i Sheppardem několikrát zmiňované svobodné vůli. Reapeři ji organikům brali. Usměrňovali jejich vývoj a v momentě, kdy dosáhli určité vyspělosti je zničili. V mém konci tak Sheppard vrátil organikům moc nad svým osudem i za tu cenu, že by mohli sami dělat chyby.


@stepankoby1 (26.06.2020 14:10): No temnou energii nevyužili, ale kdo ví třeba by na tom mohlo stavět pokračování. Ale horko těžko soudit co by z toho vypadlo.
Kaidan je stejně "meh" jako Ashley. Ale on je jen idiot. Ashley je fašounská a nafoukaná. Do pohodové posádky bych asi bral Kaidana. Pokud tedy unesete, že se bude snažit vašeho Šeprda/Šeprdovou sbalit. :) Upravil jsem si v tomhle ohledu btw koment. Byla by škoda tam Kaidana nezmínit, když už jsem s ním hrál.

Priority Earth Overhaul je docela fajn mod. Ale také má daleko k "must have". Závěrečná mise je "dynamičtější", když vám stále někdo řve do vysílačky a postupně na oko ztrácíte war assets. Mise samotná je ale upravená jen celkem mírně. Možná je dokonce i trochu jednoduší. Na bugy jsem v ní ale nenarazil. Jen jednou mi Catalyst nenabídl možnosti dialogu a musel jsem restartovat. Jo a také jsem se jednou sekl na můstku. Ale to je chyba samotné hry. A mody to asi neopravily dostatečně. Ten mod bych tedy doporučil vyzkoušet max jednou a dost. Ale já nerad akční hry a už vůbec nemám rád, když mi někdo furt ječí do ucha (což asi v akčních hrách nějak zvyšuje "prožitek"). :)

Jo a vlastně jsem nemohl měnit bonus power. Což mě štvalo, páč jsem fakt chtěl zase hrát s Reave (to se můžete naučit jak naberete Kaidana). Změnit to šlo, ale v misích se mi to nezobrazovalo v panelu a tudíž jsem to nemohl používat. Šlo se ale vrátit na původní vlastnost. Čili jsem to v pohodě dohrál s Dark Channel. Však je taky dobrá. Pokud bych někdy chtěl, tak to rozehraji asi zase s Ashley a Šeprdovi tu Reave dám od začátku (v new game plus už mi to po hraní s Kaidanem jde).

Jo a nové UHD video útoku na Zem. Video sekvence jsou tedy jen FHD. Neměl jsem nervy tahat těch 40+ giga té 4K verze.
Btw po ME3Recalibrated se nemá instalovat ten ME3 Explorer and dávat AutoTOC. Prý to pak po instalaci ALOT zničí instalaci hry a člověk může začínat od znova. Mně to tedy jde i přes to, že jsem AutoTOC dával. Asi jsem to udělal blbě. :)

Jo a s Priority Earth Overhaul není třeba ten ME3 recalibrated instalovat, neb ty změny z něj už má v sobě.
Ten nápad s temnou hmotou/energií, že by organici mohli narušit strukturu vesmíru a spustit fázovou proměnu, se mi dost líbí. Jen by ta hra asi mohla skončit jen jedním způsobem. :)