Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (25.06.2021 08:50): Sto lidí sto chutí. Mě se takhle kdysi vykouřil Post Mortem. Příběh beru, i když už jsem si u templářů a Bafometa vzpoměl na Broken Sword, ale atmosféra? V té temné, mrtvé (umělecká restaurace) a ošklivé grafice jsem absolutně neměl pocit, že bych byl v Paříži zlaté éry. Still Life i přes ten konec, za který by si autoři zasloužili pověsit za koule do průvanu pro mě lepší. A některý detaily jsem si pamatoval i po mnoha letech.

Teď se spíše děsím té dvojky, 0% komentář jsem tady snad ještě nečetl :) a pamatuju si, že příběh byla hrozná slátanina.
@Han22 (komentář): Já jsem tedy zcela tým Post Mortem. "Jednička" má hodně vad, ale stále se mi více líbila atmosféra a příběh.

Ovšem intro má Still Life parádní. Jakkoliv hru jinak řadím do onoho davu fajn adventur, které se vám rychle vykouří z hlavy.
@adam.kulhanek (02.09.2020 11:36): Myslím, že tvůrci už tehdy plánovali udělat druhý díl, který by na to navázal, proto je možná ten konec tak odbytý, což mi taky vadilo. Ale jasný, kdyby ten konec pojmuli krapet lépe, neodhalení vrahovy identity by mohlo fungovat pěkně.

Aha, zajímavé. Já to nakonec poskládal podle pomyslné podobnosti oněch symbolů z číslicemi, k čemuž mi pomohly i ty hodiny, které ukazovaly 12, 3, 6 a 9. Ani nevím, jak se mi to povedlo. :D
@Vurhor (komentář): Když jsem hru dohrál poprvé, byl jsem ze závěru stejně naštvaný, jak popisuješ. Ale s odstupem času se mi to začalo naopak zamlouvat. Prostě mysteriozní vrah zůstal neodhalen, jako tebou zmiňovaný Jack Rozparovač. A podle mě to tak mělo i zůstat, protože jeho odhalení ve dvojce bylo dost ubohý..

Co se týče hádanek, tak souhlas. To pečení bylo peklo a mám takový pocit, že jsem to bez návodu nedal. Ale symboly v kostele logiku měly spočívalo to v počtu úhlů v daném symbolu, ale vzpomínám si, že jsem se hodně zapotil, než jsem na to přišel. :)
@Red (13.08.2017 20:58): Taky se mi Still Life líbilo kvůli stejným věcem, jako vypisuješ. Navíc hrát hezky vypadající adventuru v prostředí staré Prahy jsem toužil hrát vždy (i když francouzské pojetí Prahy se dost liší od reality).
Ale určitě ti nedoporučuji na to navázat druhým dílem, kde má dojít k odkrytí totožnosti vraha. Ta dvojka je ve všech ohledech podprůměrná, že jsem ji ani nedohrál a na internetu jsem si našel totožnost killera z prvního dílu, jehož identita mě ani tolik nepřekvapila. Možná je dobře, že ta jednička končí tak, jak končí, tedy neuzavřeně...
Ale věřím, že spousta hráčů musela být pěkně nasraná, že se nedozvěděli identitu vraha a museli navíc x let čekat na pokračování, které stejně celou sérii pohřbilo.
Povedená adventura, líbil se mi příběh, atmosféra i reálie, To téma umění a vražd bylo parádní. Nelíbily se mi nekompromisní puzzly, co nemístně vytrhávaly ze hry a pár věcí v ovládání.
@Bingos (29.03.2015 05:35): Jasně chápu. Tohle je ale ještě slabota oproti 3-tímu Broken swordu, který Prahu degradoval na državu Ruska, plnou nefunkčních trabantů a Ivanů s ruskou angličtinou.
@Gromnir (12.03.2015 13:24): To že se kradlo, vraždilo, pašovalo a kurvilo, to není nic proti ničemu. Tím byl pověstný i Londýn nebo Paříž. Každopádně ale musíš uznat sám, že v tomhle se scénář hodně sekl. Neříkám, že byla tehdy Praha prototypem zkvétající metropole, ale pro takový dojem, jaký líčí hra, by si musel McPherson popojet o něco víc na východ. Přestože mohlo být po republice ještě spoustu bordelu, zpustošené místo, kde se zastavil čas to jistě nebylo...
@Bingos (12.03.2015 11:27): První republika se často až příliš idealizuje, i když byl vydán v roce 22 zákon O potírání pohlavních nemocí, tak u nás bylo prostitutek, i když schovaných spoustu. Taky se hodně pašovalo, pančovalo, znásilňovalo, kradlo, atd. Chvíli trvalo, než jsme si tu udělali alespoň nějaký pořádek, než se vše zorganizovalo,....
Adventurka celkem šlapala, ale vysvětlete mi jak může být Praha dvacátých let (tzn. první republika) prezentována jak špinavé zaostalé VÝCHODOEVROPSKÉ město, plné šlapek a buranů. Nejsem nějaký přehnaný patriot, ale tohle je trošku moc :)
Byl by mi někdo ochotný doporučit nějakou podobně laděnou adventuru s detektivní zápletkou se špetkou horroru? Still Life se mi moc líbilo, což se už o o jeho předchůdci ani pokračování příliš říci nedá. Trochu mi to přišlo jako mix Posla Smrti (díky atmosféře, počtu mrtvol a grafice) a Mementa Mori, díky tématu výtvarného umění. Předem děkuji.
@Brucoun (04.11.2013 21:20): A zkousela jsi nejaky patch pro win 7?

Nebo tady je co udelat v aj....
As windows still hasn’t fixed some of the issues with compatibility mode, you cant just right click stilllife.exe and change the settings there. For some retarded reason you need to create a shortcut first (nice Microsoft, real nice). After this you need to do the following: * Right click the shortcut, select the compatibility tab. * Change the program to run as WinNT 4.0 (not 98 or xp as these WON’T work). * Then check the box ‘disable visual themes’. * (Unnecessary?) Check the box ‘disable desktop composition’ (to ward off evil spirits). * Lastly check the box to run this program as an admin (since windows still doesn’t and probably never can have a decent security infrastructure that would allow you to run programs and games without running them with admin rights). * Apply and OK. Now you can run the game.

Proste zkus jeste v ty kompatibilite Windows Nt 4.0 a zakaz motivy.
@Gromnir (04.11.2013 20:27): Tak když jsem to udělala a změnila kompatibilitu na Windows Nt 4.0, tak mě naskočí po spuštění černá obrazovka a následně cca po 2-3 vteřinách mě to vyhodí zpátky na plochu. Když jsem si nastavila kompatibilitu XP,W98, W95 tak mi zůstala jen černá obrazovka z které jsem se dostala ukončením jen přes správce uloh. Tak nevím...co pořád dělám blbě...? Už žádné z her se mi to ještě nestalo...:-(
Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit. Koupila jsem si tuto hru a nefunguje mi. Po instalaci, když ji spustím, tak mám jen černou obrazovku. Zkoušela jsem ji několikrát odinstalovat a nainstalovat znovu ale pořád stejný problém. Po spuštění jen černá obrazovka. Neporadil by jste mi někdo? :-) Dík.
Tak minihra s otevíráním zámku opět absolutní debilovina, ale co mě potěšilo, jako vůbec první věc, když si Victoria prohlíží články na zdi u Václava a jsou tam jména skutečných sériových vrahů (Gacy, Bundy, Fish,...).
@M.a.t.t. (04.09.2013 18:27): Jo, těch nesmyslných hádanek jsem si všiml už u Post Mortem, především odemykání zámku jen za pomocí planžet, narvání pěti různých druhů najednou do zámku a kroucení s nimi, z toho mám noční můry ještě teď.

Zrovna moc smysl mi nedává ani ten nový systém rozhovorů na levé a pravé tlačítko myší (k případu/k osobě), po každé větě zbytečně klikat, když to mohl být plynulý dialog, větvit rozhovor stejně nejde.
@KRoman47 (04.09.2013 18:18): Popravde, najviac si zo Still Life pamätám chvíľami absurdnú obtiažnosť a nezmyselné puzzle, pečenie koláča asi vedie. Inak je to dejovo slušný temnejšie ladený krimithriller. Takže si ju snáď aj napriek prítomnosti tvojho neobľúbeného hrdinu užiješ. Výrazným záporom však môže byť, že hra nie je úplne uzatvorená.
@M.a.t.t. (04.09.2013 18:14): Sám ne, bylo mi napomoženo. Hra mi byla doporučena v živé diskuzi s vývojáři Cognition při vydání 3. epizody jedním z přihlížejících fanoušků. Prý Still Life mám dát šanci, i kdyby mě Post Mortem nebavil, že Still Life je prý lepší no. Což po Gustava opravdu bylo. Když jsem pak někde levně viděl balík se všemi třemi hrami, tak jsem holt neodolal. =)
@KRoman47 (04.09.2013 17:23): Je síce pravdou, že ide "len" o voľné pokračovanie Post Mortem, ale nakoľko tú hru rád nemáš, tak by som si zistil viac a nekupoval mačku vo vreci. Myslím, že si ho užiješ viac než dosť - a môžeś si za to sám :)
@M.a.t.t. (04.09.2013 16:55): No už to také vidím, i když před koupením v balíku jsem na to nějak někoukal. V obrázcích a videích jsem vždy viděl jen tu babu a že to je z doby blíže současnosti, takže toho nudného hňupa jsem už nečekal. Snad tam ale nebude hra za něj moc dlouho, nebo jo?
Proč jen tam musí být zase ten připrděný idiot z Post Mortem Gustav McPherson?? =/ Takto nepříjemná postava, za kterou člověk hraje, mi ještě žádná jiná nebyla. Tento pablb mě štve každou animací a vysloveným slovem, tím jeho příšerně uspávajícím tónem. Nehledě na to, že to je úplný dement, když mu jeho přítelkyně povídá, že každé ráno zvrací a nedojde mu, že je asi těhotná. Na to musí být člověk prostě asi Sherlock Holmes, aby mu to došlo.
Tipy nemám žádné, hrál jsem dvojku, takže už vim kdo je vrah :) Škoda že to fakt neodhalili ještě v jedničce, pak bych uvažoval o 90%
takovej napinak a clovek se nakonec vubec nedozvi, kdo ten psychopat byl. jake mate tipy?
Už jsem na to přišel,ale dík.Píšu až ted byl jsem v práci a teprve ted to čtu.martin
Pokud máš Win Vista, tak zapni režim kompatibility na Win NT4.0 a někde dole zakaž motivy (pravým tlačítkem myši klikni na zástupce hry, pak vlastnosti a záložka kompatibilita).
Kdo poradí.Hra se mě po menších problémech podařila spustit.ale jakmile dojde victoria k policistovi hned na začátku hry tak se hra jako by sekne a nejde ovládat.dělám něco špatně?