Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Fritol (19.02.2024 16:07): jakože, docela se těším, takové to příjemné béčkové RPG, navíc Spiders mají každou hru nějaký malý progress oproti předchozí a jednou určitě dodají plnohodnotné dobré RPG :)
@Kejtee (01.11.2021 09:22): Ta hra není nějaká bomba, to prostředí je spíš nudnější, mě teda docela vzalo zasazení, ale nějaké dechberoucí lokace tam nejsou... souboj je takový průměr, chvíli to člověk dostává do ruky, ale pak se to docela dá, to mi třeba Elex přišel o dost horší :D
Cez vikend som sa pustila do GreedFall a zatial nie som nejak velmi nadsena. Myslela som, ze to prostredie, do akeho je hra zasadena mi bude viac sediet ale zatial je to celkom nuda. Mozno je to len tym zaciatkom. Az na jedneho bossa som zabila len par ludskych nepriatelov. Ten suboj mi tiez nepride uplne najlepsi, nejak divne mi moja postava uskakuje alebo skor neuskakuje :) Dam tomu este sancu, mozno sa do toho este vzijem.
@ZephyrCZ (23.07.2021 23:59): Tak tam nebylo moc na výběr, ale byla relativně nejsympatičtější, každopádně souhlas že vzhledem k tomu jak povrchní to je (pár dialogů a asi dvě cutscény navíc) tak to není kdovíjak rewarding.
@ZephyrCZ (komentář): Takže 71 hodin nakonec? To je tedy o dost větší než jsem čekal. Jinak po svých 14 hodinách bych to viděl prakticky stejně. V rámci Spiders slušný posun kupředu, ale na špičku to zatím nemá.
@ZephyrCZ (01.07.2021 14:52): vzhledem k tomu, že jsem dohrál i toho Technomancera (kterej mě posledních cca 10 hodin místy dost nudil), tak tady předpokládám že s dohráním snad už nebude problém, čekám výrazné zlepšení :)
Tak o víkendu konečně rozjedu. Nový DLC má prý jen kolem dvou hodin, což je tedy dva roky po vydání docela ubohost, ale nešť, stejně jsem to koupil ať to mám komplet.
Tak jsem se po nějaké době odhodlal k hraní GreedFall, byť hru mám již zakoupenou delší dobu. A zatím, i přes chyby které jsou vidět, mě hra slušně baví...
Za týden konečně vyjde i ten datadisk a bude to kompletní, tak to pak snad rozehraju.
@S4TW (23.04.2021 09:26): No a to je právě to co mi tam vadí, nebo mě mrzí. Na hře vidíš, že kdyby tam bylo víc propracovaný to a nebo ono, tak to bude o kus lepší. Jenže ono není a skoro u všeho něco málo k dobrýmu pocitu chybí. Ta role politiky a velvyslance celý frakce je hrozně fajn nápad. Příjemný osvěžení oproti vyvoleným, bezejmenným u jiných her. Ale udělat to košatý, příběhově hutný, to už je asi trochu jiná liga než na jakou mají Spider finance. Uvidíme co z nich vypadne dál, pořád nevím co si o nich jako o studiu myslet :)
Já bych to shrnul tak, že ta hra je takový béčkový Witcher 3, v podstatě ve všech směrech, všechno je tam "horší", ale pořád mě to jako celek baví... jak jsem zmiňoval, tak si užívám tu samotnou roli legáta, vyjednavače, velvyslance, kdy to je hlavně o budování vztahů, ačkoliv by ten systém šel v tomhle směru ještě víc zdokonalit, než jen to hnát formou plnění questů pro jednu či druhou stranu, víc bych tam uvítal politiky... i nějaký vyloženě politický herní systém...
Tak si trochu hraji na pošťáka a zatím musím říct, že to není špatné. Zasazení, příběh, ale i koncept toho, že jsem velvyslanec a ne tuctový hrdina je také fajn. Má to teda slabší grafiku, oproti jiným kouskům z téhož roku, interiéry jsou až bolestně ctrl+c, tunelový open world také není to nejlepší řešení, ačkoliv to okleštění by mi nevadilo, kdybych mohl překročit jeden blbej kamínek nebo obejít keř... souboje docela fajn, na hard mi to přišlo zbytečně hard (jo, jsem lame), možná to chtělo více cviku, ale nebavilo mě ze začátku nonstop umírat... na normal už mi to zase přijde celkem jednoduché, ale to je takový můj klasický problém u her :)
@Widl (06.04.2021 12:03): Kvůli "běhacímu" systému sem to nikdy nedohrála. A při tom je to příběhově zajímavá hra. Souboje bych přežila, ale v kombinaci s běháním už to bylo příliš otrava.
Při plnění restů jsem dostal chuť na nějaké RPG a volba padla na GreedFall. Těžko říct, jak to vývojáři mají. Snaha se jim upřít u jejich her nedá, ale pořád tomu spousta věcí k dokonalosti chybí. Je to časem, rozpočtem? Nebo si jedou takovou svoji lajnu a je jim to vlastně jedno protože prodejně jim to bohatě stačí. Není to jejich první hra u který mě tohle napadá :)

Baví mě to zasazení do světa politiky, příjemná hudba, hezké namluvení postav. A pak je tu všechno ostatní, co je strašně povrchní. RPG systém, který cca od 10 lvlu postrádá smysl. Nudné a zkratkovité rozhovory. "Běhací" design úkolů, kdy v rámci jednoho běhám i několikrát během minut (v Edenu třeba i v rámci vteřin) mezi dvěma místy. Ale hlavně prázdný přísně koridorový svět ve kterém se pořád jen bloudí.

Takže pořád nevím. Mají na to aby někdy udělali fakt dobrou hru a nebo ne? :)
@Charllize (10.07.2020 19:55): "Sorry, me jen takovyhle hry rozcilujou, neudelam nic :( " Tak sa na to vykašli a prestaň byť pokrytec. Keď niekto konštruktívne alebo úplne prakticky popíše nejaké dizajnové/gameplay prvky v hre, ktorú ty zbožňuješ alebo ju dokonca má rád inak ako ty, tak nabehneš s puškou ako Clint Eastwood vo filme Gran Torino. Ale ak sa jedná o hru, ktorá sa tebe nepáči (a xkrát si ju ani nehral), tak absolútne nemáš problém chodiť prudiť do iných diskusii. Môžeš potom nariekať koľko chceš a presviedčať ľudí na to, aby hrali tvoje obľúbené hry alebo jrpg vo všeobecnosti, keď ich svojou sebaprezentáciou odradíš.

tl.dr: Hraj si a kecaj o hrách, ktoré ťa bavia a ktoré si hral a neber ľuďom rovnakú príležitosť, aby sa venovali a kecali o hrách, ktoré hrali a bavili ich.
@Redfield (10.07.2020 19:14): "Disco Elysium bylo (přepokládám) prodejně úspěšný díky word of mouth"

Disco bylo úspěšný, protože bylo kvalitní, v dnešní době, kde se slovo šíří sítí jako pandemie, je jednoduché mluvit o hře, která má kvalitu (a bohužel i o hrác, které mají nekvalitu). A fakt, neprodá to miliony kopií, ale několik statisic - a to je pro takové malé a neznámé studio mega úspěch.

O těch "veskrze pozitivních ohlasech" Greedfallu se dá polemizovat.

Ale v jednom s tebou souhlasím. Greedfallu pomohlo chytré PR, které těžilo z vyhaslé slávy oblíbeného studia. "Bioware je nyní shit, my děláme na hře, která je jako dobrá Bioware hra, go buy this" Ted jen parafrázaju, nemusíš mě chytat za slovo.

Logiku v tom vůbec vidět nemusíš. Byl to jen můj subjektivní názor, který se opírá o fakt, že se snažili udělat "Bioware hru" už 3x, pokaždé selhali, takže bych uvítal, kdyby vyzkoušeli něco nového, nemusí to být nutně izometrické RPG, ale něco, na co jim stačí peníze a prostředky. At jsou svoji a nesnaží se někoho napodobovat, když na to prostě nemaj.
@pajmič (10.07.2020 18:51): Však píšu, jméno nebo kvalitu... Disco Elysium bylo (přepokládám) prodejně úspěšný díky "word of mouth", který se nerozjelo díky jménu studia, ale právě proto, že neznámé studio udělalo zajímavou hru. Greedfall zvládl udělat vlny jenom tím, že z trailerů trochu působil jako Bioware RPG. Veskrze pozitivní ohlasy po vydání tomu určitě taky pomohly... ale to už to třeba mělo několik lidi v mým okolí, kteří by se jinak ničeho jinýho od Spiders (natož izometrickýho RPG) ani nedotkli, dávno koupený.

Pořád nevidím tu logiku v tom, proč by Spiders měli upustit od toho, co teď dělaj (pokud se nepovažuješ za střed vesmíru). Pokud jim to vyhovuje, tak ať. Kupovat to nemusíš a žádný negativní trendy to v herním průmyslu taky zrovna nešíří.

Mimochodem, ta představa, že jsou izometrický RPG snad nějakej tréninkovej stupínek k 3D RPG mi přijde úsměvná. Izometrický RPG nejsou žádná sranda (i když použiješ existující systém jako Owlcat) a na to, jak málo peněz v tom žánru je, je cílovka neúměrně náročná.

@Charllize (10.07.2020 18:55): Děláš i přednášky proti 5G síti? Chtěl bych si tě najmout.
@Redfield (10.07.2020 18:30): ZA/UM taky vůbec nikdo neznal, malé indie studio ze země, o které většina lidí ani neví, že existuje :D A jak se Disco Elysium solidně prosadilo. Ne ne, tenhle agrument, že jméno dělá úspěch neberu. Spiders už jsou na trhu nějakou dobu, a pokud si nemůžou/neumí vydělat dostatek chechtáků na vývoj solidního 3D RPG, proč prostě nestát trochu při zemi. Pokud by ani to nedokázali udělat dobře, tak je jasný, že jsou to prostě kopyta, která něumí dělat hry :)
@Neelixx (10.07.2020 18:22): takže další 10hod hra roztatahana na 40h, pravděpodobně opět s důrazem na dialogy, avšak opět s tragikomickou mimikou postav, která ty dialogy bude kurvit. Rád budu vyveden z omylu, ale za mě Spiders od Marsu tvoří čím dál hůř.
@pajmič (10.07.2020 16:42): Izometrie by pro ně byla sebevražda. Spiders nemaj ani jméno, ani kvalitu na to, aby si izometrickým RPG vydělali na chleba. Dvouáčkový 3D RPG přitahujou mainstream mnohem víc a valný konkurence moc nemaj.
@pajmič (10.07.2020 16:42): tak snazi se. Ja krome Greedfallu od nich vyzkousel asi dalsi tri hry a neprislo mi to uplne marny, i kdyz pravda, zadnou nedohral. izometrii ne, potrebujeme tvurce co se neboji delat hry moderne.
Vetsich vypravnejsich rpg se soucasnou grafikou je jak safranu, treba se jim dalsi pocin povede jeste lip, pac co vim tak Greedfall zas tak uplny pruser nebyl. Tvorbou izometrie se nikam neposunou.
Nu, ony zvěsti o tom, že ta hra běží jak starý hlemýžd se zácpou nejsou nepravdivé. Docela anál na to, že ta hra vypadá jak PS3 launchovka. (Má stará GPU z toho nevyždímala stabilních 60fps ani na nejnižší všechno)
No tak jsem to nakonec dohrál a dávám tomu ve finále víc než Outer Worlds, i přes to, že tam je strašně moc věcí, který mě sraly - koridorovost lokací, repetitivní combat se stále se opakujícími nepřátely, neustálý používání stejných assetů (to je hlavně znát ve hlavních městěch, který vypadaj velmi podobně, především interiory paláců jsou téměř 1:1) a relativně dlouhý nahrávání lokací, který jsou ještě protažené nucenou návštěvou vendora.

Grafickej styl (i když technicky hra na výši opravdu není), zajímavý příběh ("zajímavý" je možná hyperbola, ale byl to jeden z nejlepších zážitků za poslední roky) , některé dobře napsané questy a prokoumávání nových oblastí mě u toho udržely až do konce. Tohle je příklad eurojanku typu KCD, Gothicu či Elexu, který já prostě hraju rád. Navíc mám pocit, že poslední rok podobné 3D rpg jako je Greedfall nebo Outer Worlds nevyšlo, takže ten hlad po podobných kouscích byl do jistý míry ukojen.
Tak Greedfall byl v prodeji brutálně ziskový, v zásadě podobný úspěch a nástup na scénu jako Kingdom Come.


Takže gratulujeme.
Od určité chvíle jsou ty souboje už také otázkou pár vteřin či desítek vteřin, tak se mi už dlouho níže popsaná zkušenost nestala. Jinak hra mě baví čím dál víc. Ten svět je radost prozkoumávat.
@Fritol (15.10.2019 19:17): Patty? Tak samozrejme ze byla krasna, i ta hra :)

Ackoliv jsem hral dlouho a celkem dost MMO a pojem aggro je mi velmi dobre znam, tak mi stejne vzdycky prislo trosku pitome ze ta prisera je tak hloupa a necha se timhle obalamutit, kdyz ji ten tank skoro nic nedela a ostatni do ni sijou o sto sest (tedy vetsinou radsi o sto pet aby se z tanka neutrhla) Samo, je to systemova vec podrizena nejakym pravidlum aby systemy povolani fungovaly a podobne, ale stejne..je to takovy pitomy :)
Ja byt prisera, i sebeblbejsi tak jdu a jako prvni sezeru healera a pak hned kouzelnika :)
@raisen (15.10.2019 19:26): Spíš jsem měla kliku, u guardiana se mi to jaktěživ nestalo a ty ostatní boje jsou prsk-prsk a všechno chcíplo.
Jediné (dva) bugy, co se mi zatím přihodily spočívaly pokaždé v tom, že se mi nenačetla/blbě načetla cutscéna a spravil to v prvním případě load, v druhém opuštění lokace a následný návrat.
@raisen (15.10.2019 18:55): Mi úplně připomnělo Risen 2, kde mi Patty vždycky tankovala a já si v klidu z dálky střílel z muškety. Ach, to byla krásná hra. :)

Každopádně tohle je hodně stupidní no. U toho budu chytat rage taky. Snad to nějak opatchují než se k tomu dostanu.
Teda co mě na té štve, zatím jako jediné, je to, s jakou lehkostí a rychlostí ztrácí protivníci aggro. Jako když mě odhodí protivník a hra to počítá, že jsem utekla z boje, tak to s hořkostí ještě překousnu. Ale že nepřátelé ztrácejí čas od času aggro i tehdy, kdy jsem uprostřed boje a jsem tak na jeden skok od nich, tak to mě už dokáže naštvat. Tady totiž nepřátelé, jakmile vystoupí z boje, tak se ihned vyléčí. Je pak paráda bojovat s někým tužším ve skupině více nepřátel, kdy se nepřátelé tu a tam plně vyléčí a boj přitom neskončil.

Chápu, že je to kvůli tomu, aby hráč nemohl odstřelovat nepřátele z dálky, ale proč aspoň nemají jen pomalou regeneraci? Proč to musí být hned plné zdraví?
@raisen (09.10.2019 13:15): Já mám stále (aktuálně 15 lvl) svůj první pořádný rapír - ale on je z toho předprodejového bonusu, dává pořád docela slušně a navíc hoří, takže si ho nejspíš ještě chvíli nechám.
@Sadako (09.10.2019 13:02): Jo, toho guardiana jsem včera porazila. Spolubojovníci lehli v polovině boje (nevěděla jsem, že tam bude, tak jsem nebyla nijak zásobená lahvičkami) a já ho pak velmi pomalu sundala. Celé mi to zabralo asi dvacet minut a aspoň mě to donutilo si konečně pořídit lepší vybavení než to ze začátku.
@raisen (09.10.2019 12:52): Ono se zatím na každé místo, které chtělo nějaký vigor, dalo dostat i jinak - právě si něco odemkneš nebo si to obejdeš delší cestou atd. Já mám taky lockpick, byť na třetí level mi ho vytahuje úprava armoru + zvýšení některých dovedností mohou dodávat i companioni, když se s nimi dostaneš na friendly level.
Např. Vasco přidává intuition (škoda, že za loving není rovnou +2, heh) a Kurt craftsmanship, ostatní mají taky něco.
A za sundání každého guardiana je memory stone, který umožňuje re-alokaci skill pointů.
@Sadako (09.10.2019 12:44): Možná to také zkusím nějak zkombinovat. Z těch schopností (?) mám zatím páčení zámků a vždy, když vidím požadavek na agility, tak je mi líto, že to nemám a k té zamčené tuhle se tak nedostanu :D
@raisen (09.10.2019 12:32): Mně se podařilo nakombit kouzla + palné zbraně + něco na blízko (rapír). Žádnou z těch dovedností nemám moc vysoko, ale v té kombinaci vlastně nefungují vůbec špatně.
Střelbou sundám armor, rapírem s fury nepřítele dodělám; když je jich moc, na nejsilnějšího hodím stasis, pokud dávají stun, střílím z prstenu. Plus jsem usoudila, že heal (s léčením otravy) vůbec není špatná věc.
@Sadako (09.10.2019 12:21): Jo, to určitě. Sice jsem ještě relativně na začátku, ale to prostředí je oproti DA různorodé. Tam se snad střídaly jen tři druhy prostředí.

A je fakt, že Greedfall umí vykouzlit pěkné výhledy, i když ta grafika není vyloženě TOP.

Souboje mě baví, jen mi přijde, že někdy postava nereaguje na můj úskok. Jinak používám kouzla, občas přepnu na zbraň na blízko. Říkala jsem si, že zkusím jiné povolání, než za jaké hraji obvykle. Jen se tak asi nedostanu ke střelným zbraním, což je škoda.
@Sadako (09.10.2019 11:59): Jo, za to jsem také ráda, že hraji za šlechtice a ne za někoho bezvýznamného. Příjemná změna. Úkoly mě také těší a baví mě.

Bugů jsem velice nepotkala, jen včera jsem nemohla s žádnou postavou promluvit, tak jsem hru ukončila s tím, že uvidím dneska, jak se to bude chovat.

Ty venkovní lokace mi silně připomínají druhé Dragon Age, jsou podobně uzavřené, ale to mi nijak nevadí.
Mně to naštěstí Mass Effect nepřipomíná. Pokud něco, tak Amalur decentně olíznutý Dishonored.

Po 24 čistých hodinách hry (a patchi, co opravil mj. blbnoucí keybinding) musím konstatovat, že se GreedFall začíná nebezpečně blížit nálepce kurevsky boží.
Slušně napsané, dobré questy (jakože běž a řeš problém a ne běž a přines pět zlobřích předkožek) + různorodé možnosti řešení, cool NPC (doceňuji sbalitelného kapitána) a konečně hra, kde je hlavní postava skutečně funkcí diplomat a šlechtic a může tedy občas použít větu Víte vy, kdo já jsem?!
Na rozdíl od některých předřečníků jsem spokojená i se souboji; hra mi umožňuje bojovat tak, jak se mi to líbí, tzn. soustředit se na to, aby můj De Sardet dělal co nejdřív co největší bordel.
Co se týče audiovisuální stránky, dabing je k sežrání, zejména z toho gaelského přízvuku domorodců nemůžu. Graficky se mi velmi zamlouvá stylizace a barevné ladění; jasně, není to AAA grafika, ale to snad nikdo nečekal.
Taky se nesmírně bavím přemítáním, jestli to je spíš aluze kolonizace Irska, Kanady nebo obojí.
A já si tedy s rozehráním počkala na patch, ergo nevím, jestli to před ním nebylo horší, ale zatím se mi nepřihodil jediný bug.
Připomíná mi to Mass Effect skloubený s Assassins Creed. Co se týče gameplaye.
Výborná hra, nikdy jsem nic předtím od Spiders nehrál, ale jsem spokojen, dostal jsem to co jsem čekal. Moje dojmy vystihuje tahle recenze.
@JohnCZ (17.09.2019 12:19): jj, jako kdyby ty souboje aspoň měly cosik málo víc do sebe, ale s každou zbraní je to smyčka dvou tří animací pořád dokola, enemáci samotní taky zatím rozhodně nejsou zrovna různorodí...a největší prdel je, když v non-open world hře na regionky člověk najde tlupu basic medvídků, které sundá na čtyři rány, a 10m na kopečku za stromem je grupa borců s lebkou, kteří mě a mou družinu sundají už jen pohledem. Cesta po pěšince za questem je pak opravdu tragikomická. Jediný štěstí, že z boje zdrhnout je až komicky snadné (družina vzádu chcípá, zatímco já už jsem bezpečně daleko? Něma problema, dvakrát otevřu mapu, a po tom druhém otevření budou parťáci již warpnutí zcela zdrávi u mě <3).
Tož dokud se proplétám uličkami městeček, a 50 minut na každou hodinu někoho maximálně tam prokecávám, přičemž souboje to narušují jen velmi krátce a velmi zřídka, tak je to velmi fajn. V té otevřené krajině, ať je sebehezčí, je to ale už natolik přecpáno enemáky, že se mi to znovu zapínat chce míň a míň. :/