Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Michal Atreides • 26 let • Webmaster na edna.cz • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

GreedFall

  • PC 80
Piranha Bytes to zase dokázali... ah počkat špatné studio, tohle nedělaly rybky, ale pavouci.

Vítejte ve světě, který je rozdělený na několik frakcí, které se hlavní hrdina snaží nějakým způsobem stmelit a vyřešit problém spojený s božstvy jejich světa. V každé frakci si hráč navíc udělá parťáka a společně udělají družinu, dokud je nezradí frakce číslo jedna a on tak (ne)stojí před dilematem, co udělat. Po světě se navíc začínají objevovat temné bytosti spojené s hlavním zlem a kolem minulosti hrdiny je tu velké tajemství napojené na osud celého světa... ano, fakt to zní, jako kdyby frantíci okopírovali domácí úkol svých německých kamarádů, protože jejich starší hry takovou díru do světa neudělaly. Ale to samozřejmě špatně není.

Svět je rozhodně zajímavý a propojení fantasy s obdobím kolonizace můžu (opět mrkám směrem na Piraně). Jednotlivé frakce i jejich příběhy jsou dobře napsané, byť se to k závěru začíná táhnout a přestává to dávat nějaký hlubší smysl. Zvraty s původem protagonisty, "křesťanské" víry nebo vzpoury ve městě, byly skvělé, ale celá linka kolem bratrance vás nedonutila si k němu udělat pouto, protože jenom seděl a nic nedělal. Jak se nakazil mi taky moc nedávalo smysl, jelikož reálně by se to řešilo více a nenechalo se to v podstatě jen tak plavat.

Grafiku má hra pěknou, ale všechno se brzy začne opakovat... nepřátelé, modely postav a dokonce i baráky, kdy jsou hlavní sídla velkých frakcí víceméně totožná.

Společníky jsem si ale oblíbil, postavy byly zapamatovatelné a takový Petrus byl přímo skvělý. Jednotlivé frakce navíc nebyly černobílé, všechny hrály čistou i špinavou politiku a na vás je, zda to budete krýt nebo vytáhnete podvody na povrch.

Samozřejmě mě maličko zklamal konec složený z obrázků... to by si v dnešní době mohli tvůrci už odpustit, měli jsme to v právě u Piraní nebo také v Mass Effectu. Větším RPG zkuste udělat prosím alespoň pár pohyblivých cutscén, byť s proměnnými.

Možná to vypadá, že jenom kritizuji, ale hra vás skutečně dokáže pohltit. Prostředí je tedy svěží a chce se člověku prozkoumávat, hudba krapítek připomínající Morrowind atmosféru podkresluje. Jak jsem již několikrát zmínil, je to hodně Piraní, k tomu trochu líznuté Zaklínačem 2 a vlastně i ty dabéry mají s polskými kolegy totožné... třeba takového Vernona Rocheho jsem poznal hned, random lidi taktéž... a co jsem koukal, tak nejsou jediní. Žánru určitě hra nedělá ostudu, ale samozřejmě by to mohlo být lepší. Jako fanda téhle šablony tomu dám ale trochu víc, protože mě to až na natahovaný závěr bavilo.

Pro: Svět a prostředí, frakce, parťáci, několik dobře napsaných zvratů

Proti: Závěr, opakování modelů... všeho a nekonečné chození tam a zpátky

+16