Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ZephyrCZ (08.07.2023 13:39): Ano, moje tak trochu úchylka (dá se říct už od dětství) spočívá právě ve zkoumání a porovnávání vizuálního zpracování her, k čemuž patří hraní her na maximální detaily. Sleduju bedlivě, jak se toto pole vyvíjí a kam až to zajde. Dnes už není na místě otázka, JESTLI někdy budeme hrát fotorealisticky vypadající hry, ale KDY to bude.

Zvuk jako takový, pravda, tolik nezkoumám, ale právě v tom je to kouzlo Tvého komentáře, že u mě vzbudil zvědavost a touhu zaměřit se i na tento aspekt.
@Le0nidas (08.07.2023 12:49): Už delší dobu jsem si říkal, jak se posouvá ve hrách grafika. Jak dokáží autoři přistoupit k příběhům, jak se posouvá gameplay, ať je ten posun jakýkoli.

Ale pořád jsem si říkal, že zvuk se už velmi dlouho nemění. Přemýšlel jsem, že si koupím samostatnou zvukovou kartu, jestli se něco nezlepší, ale po přečtení těch pár recenzí a shlédnutí těch pár videí, kdy se někdo v dnešní době ještě vůbec věnuje zvuku ve hrách jsem dospěl k názoru, že pokud mám na základní desce nevyšší model Realtek integrované zvukovky (což mám), tak si samotnou zvukovou kartou, pokud nejsem hudebník (a že fakt nejsem), moc nepomůžu...

Tak jsem začal hledat další možnosti, jestli tohle jde nějak posunout. A trknul mě právě až Tomb Raider, kdy jsem viděl video tvůrců, kteří v něm říkali, jak zvuku věnovali velikou pozornost a že mají Dolby Atmos. No a už jsem se vezl. Vtip je v tom, že ten rozdíl je tam opravdu krásně slyšet a já teď už vím, že díky Dolby Atmos jsem našel něco, co jsem vlastně celou dobu hledal. Jenom jsem nevěděl, co přesně hledám, kromě faktu, že jsem chtěl posunout zvuk... :)

Jinak, i ve hrách, které podporu Dolby Atmos nemají, ale nějak pracují s prostorovým zvukem, je posun díky povolení Dolby Atmos ve Windows znát... ;)
@ZephyrCZ (07.07.2023 22:10): Díky za obsáhlou odpověď. Někdy v budoucnu se na to určitě podívám, teď momentálně ale stejně hraju hry, které ještě tuto technologii nepodporují a na ty mi zatím stačí mé staré Apple Airpody.

Každopádně mě zaujalo to Tvé zaujetí kvalitou zvuku :-)
@Le0nidas (07.07.2023 21:38):  Plantronics RIG 800LX Dolby. Výborné jsou též drátové RIG 500 PRO HC GEN2. Někde mají tyto sluchátka s dvouletou licencí Dolby Atmos v ceně.

Ano, Dolby Atmos je zatížené licencí. U některých výrobků, pokud je koupíš, máš tuto licenci již v ceně (mají to třeba telefony od Samsungu řady Galaxy S, různé soundbary apod...). Tam, jelikož máš už celý HW, který funguje tak jak ho koupíš, je Dolby Atmos zaplacený výrobcem.

U Windows si musíš koupit licenci sám. Tu získáš tak, že si z Microsoft Storu stáhneš aplikaci Dolby Access (link) a v ní si licenci můžeš zakoupit. Je to časová platba, takže po zaplaceném období Ti Dolby Atmos přestane fungovat. Finančně to vyjde na cca 500 Kč/rok, takže žádná tragédie.

Ve skutečnosti nepotřebuješ žádné speciální sluchátka, hry v sobě Dolby mají nativně a spolupracují se softwarem, pokud máš tedy kvalitní sluchátka, stačí Ti licence. Skvělé je, že Dolby Access z MS Store umožňuje 14 dnů bezplatné zkušební lhůty. Nainstaluj si nějakou podporovanou hru ze seznamu zde ve spodní části stránky (link), aktivuj 14 dní free testovací dobu přes MS Store a zkus si Dolby Atmos sám. ;)

Pokud si testovací dobu aktivuješ, nebo poté Dolby Atmos zaplatíš, je nutné ve Windows v nastavení u sluchátkového výstupu změnit u položky "Prostorový zvuk" z "Vypnuto" na "Dolby Atmos for Headphones". Nativně tam Windows mají ještě "Windows Sonic for Headphones", ale to za nic nestojí.

Snad jsem Ti pomohl.
@ZephyrCZ (komentář): O která konkrétní sluchátka se prosím jedná? A k využití té funkce je potřeba platit i licenci? Díky, neznám to, resp. Dolby Atmos znám pouze z kina, zaujalo mě to a zajímalo by mě, kolik taková věc stojí.
tak konečně asi po více než 80 hodinách dohráno - playlist - nebýt těch DLC hrobek, tak tam nejsou skoro žádné přestřelky / žádné bojování. kompletace: 94, 7 procent, vyčištěny všechny hrobky a krypty. Jeden zásek, kde jsem použil návod jsem měl až ke konci - nevěděl jsem kam mám směřovat její skok z té větve - a abych to zkusil znovu tak jsem musel sledovat předělovou scénu, která nešla přeskočit a ještě se tam pak dostat znovu.
Side puzzle se spanelskou galeonou je skvela! Prozatim nejlepsi okamziky hry. Takhle by to mohlo byt porad, ani ten pribeh by mi nechybel. Nepamatuju si, kdy jsem ve hre naposledy po nekom strilel a proc mam vsechny ty drahy gunovy a killovaci upgrady ale budiz.
@Cathan (03.01.2022 18:55): Tak snad je jasne ze čím starší hra tím menší šance na opravu chyb. Nebo bývá snad někde zvykem, třeba v práci, řešit a napravovat chyby staré tři roky? Vždyť to musíte znát sami ne :)
@7c (03.01.2022 18:17): Za mě SotR není odpad, naopak po Rise jsem si to užil znatelně víc. Příběhově je dost slabá celá trilogie (a Rise u mě opět zdaleka nejhorší), ale bavilo mě je hrát.

S těmi dvěma týmy máš asi pravdu, je možný že tohle dělal ten tým co udělal Thief 2014. Guardians pak dělali lidé podepsaní pod Deus Ex.
@ještěr (03.01.2022 18:48): Proč někdo nefixnul bug ve 100 let starých hrách si říkám pořád :) Úplná bomba je to třeba u Dragon Age: Origins, kde je bug snad v každém questu a drtivou většinu těch nejhorších opravila komunita, nikoliv vývojáři.
Nechapu, ted jsem resil puzzle ktery byl rychle velmi zjevny (fire and oil), ale technicky to neslo provest (neslo dostatecne otocit tahlem). Po 45 min jsem sel na Youtube a tam prej, ze je to docela normalni bug, ze tahlo bude fungovat ok v plnem rozsahu po restartu... Jako WTF? Proc to u so-called AAA €50 hry po 3 letech nikdo nefixnul?
Sekvence uteku s krovaky pri okraji vesnice (samozrejme zcela presne nalinkovana opici drahou, jakekoli alternativni reseni - smrt), skriptovana scena, smik, a za 3 sec se octnete ve spokojene vesnici, ktera vubec nic neresi? Immersion wut?
Side questy, to je normalni cringe. Hra, ktera je primarne jinde, by si nemela vubec hrat na RPG podle me.
Souboje - vetsinou s tupouny, Lara se krci jak moje prateta (87yo), mohli ji alespon udelat dustojny crouch. Ale ten splyvajici rezim s blatem je zajimavy (akorat asi moc jednoduchy).
Takovy prachy to muselo stat a pritom takova blbost :D Abych jen nekrivdil, obcas to immersion ma, vetsinou v napinavych scenach ve smdutych jeskynich apod.

Byt to moje hra, vysral bych se na veskere craftovani, levelovani a upgradovani, staveni graficky nadhernych, ale jinak uplne o nicem vesnic - hru bych klidne nechal linearni, jako byvala kdysi - usetrene prachy mohly jit klidne na lepsi AI, combat a poradneho scenaristu :) I po 3 letech je ve hre porad hafo nelogicnosti a bugu, pusobi to jako ze vubec nemeli betatestery.
@Paul (03.01.2022 01:02): Rise bylo dle mě dost dobré (ale je pravda, že pro Byzanc mám slabost).

SotR je ale odpad a totální WTF (jak píše Marles). Částečně je to určitě dané snahou naroubovat nějakou vizi jejich příběhu na předchozí díly (což tedy drhne extrémně - na retcon nejspíš neměli čas a prostor) - alespoň jsem z toho měl takový pocit. Konec Rise byl solidní cliffhanger a potom přišlo "and now for something completely different" (příběhem, postavami i atmosférou).

Taky jsou tam hnusné modely zbraní i oblečení, a nezábavné upgrady, ale to už ani nezmiňuji, proč kopat do mrtvol.

V podstatě dobré shrnutí (dle mě) je tady. Za ztrátu kontroly nad postavou (samozřejmě kromě různých stavů v bojích) a vynucení pomalého pohybu (zdravím Supergiant Games, alespoň v Hades už skoro dostali rozum) by se měli vývojáři zavírat do klecí.

U Guardians jsou vedení jiní scénáristé i producenti, takže bych si tipl, že nejde o stejný tým - a "director" je stejný, jako u Human Revolution, takže určitá šance, že Guardians nebudou špatná hra tu byly :)
@ještěr (02.01.2022 21:51): kluci kanadský po tomhle tombíkovi spáchali naprosto fantastický Guardians of the Galaxy, který jsou o několik galaktických let lépe napsaní než tohle nebo Rise.
@7c (02.01.2022 23:33): Mně se reboot příběhově líbíl, ale s každým dalším dílem to bylo horší a horší. SOTR po několika hodinách úplně zteratí nit a několikrát pohne příběh tím, že Lara v jeskyni ukáže na náhodné místo a prohlásí něco ve stylu "To je tygr v palmách, musíme na pobřeží žlutých komárů."
@ještěr (02.01.2022 21:51): "Příběh" v tomhle díle byl asi nejhorší část hry, hned po těch nahrávacích tunelech/bažinách/prolézačkách. A to píšu jako hráč, kterému se reboot a Rise líbily (i přes ty Ctrl+C a Ctrl+V finální pasáže, ale to asi úplně nesouviselo s příběhem). SoTR je v tomhle směru odpad na úrovni Legend a extrémní zklamání. Vlastně krom grafiky prostředí (i když to IMO za ty nároky a nahrávací časy nestálo) mě nenapadají pozitiva.
@musa (02.01.2022 19:47): nn, pouze docasny zdrojovy rant do komentaru, na plny koment to po 30% bo kolik hry jeste neni zraly... doufam, ze si kluci kanadsky nebo odkud jsou daji na par let odfrk, prehodnoti co vymysleli a prijdou s nejakym rebootem rebootu, pac to zacina byt cringe (ale zase ne moc dlouho, pac uz to mam davno blize ke krizi stredniho veku, nez do puberty)
Tak jsem si po 3 letech konecne "udelal cas" a poradne to rozjel - vysolil v 2018 plnou cenu ackoliv ted by to stalo presne 3x3 kliknuti na Epicu. Na SOOTR se nadherne ukazuje ze s moderni 3A, 2x critically acclaimed bla-bla-bla game je velmi naivni ocekavat zmenu ladeni (narace, gameplay) a radikalni zmenu hry k lepsimu.
Takze hra sebe sama furt strasne zere (coz fakt neni OK, jelikoz jeji zakladni myslenka je zcela pohadkoidni a hra je zcela mimo kontakt s jakoukoli realitou), Lara furt stejne fnuka nad jednotlivci ale killovat stovky ks spatne AI a fragovat pro +5xp a brko z kozichu na crafteni papousky je ok.
Opet je spatne (patosne/bez jakekoli nadsazky) napsana a Lara je zase sexy jen dokud neotevre hubu, protoze scenaristi opet nejsou dobri a storytelling se opet nikam neposunul.
Opet je pulka "puzzlu" zavisla na propojovani vselijakych ropes just for the sake of it a druha pulka zakysu plyne z nepochopeni terenu, ktery je neuveritelne vyvinuty a komplexni (toto neni vytka, jen me moc nebavi resit vlastni nevsimavost, kde jsem prehledl jaky klacek pro preruckovani na druhou stranu).
Opet jsou tam spatne souboje, otresna kvantitativni AI a otravny a podle me malo vyznam davajici crafting, opet vas hra v boji vede za rucicku (predpripravene hide-fleky s nulovou imerzi a jeste mensim projevenym hernim umem, just press F and be cool).
Ale opet to vsechno vypada audiovizualne skvele, protoze grafici a concept artisti jsou skveli a maji prvotridni esteticke vnimani. Hudba a zvuky jsou opet fantasticke a hra velmi snadno utoci na emoce skrz audiovizualno a animace smrti Lary jsou napriklad velmi desive ozvucene, ze je mi az fyzicky neprijemne je podstupovat. (Propast mezi tim, co Lara jeste snese a co uz ne, je prozatim nevychytana a vypada to, ze to nekdy ridi vic skripty, aby se hrac s Larou nedostal nahodou nekam, kde ho [jeste] nechteji.)
Jungle ma "Far Cry" kvalitu. Celkove ta serka pusobi jak FC, akorat FC je mnohem vic recyklacni a na prvni pohled odflakly. Podle me je SOOTR poctive vyvijenou hrou, jen proste nejsou schopni sehnat poradny lidi na pribehovou a charakterovou slozku a udelat nejaky vetsi zmeny.
tak celkem asi po 7 hodinách hraní už jsem konečně v nějaké džungli a ukládat hru můžu sednutím si k tomu táboráku. - předtím jsem měl další pár hodinový zásek u té záplavy kde byl naštěstí druhý ček-point - nevěděl jsem kam jít/skočit - ale nakonec jsem na to přišel.
Jsem čekal, že tam budou nějaké ček-pointy průběžně i na tu nejtěžší obtížnost, ale jak se zdá tak ne - takhle jsem ztratil už dvě hodiny hraní a pořád jsem u toho prvního ček-pointu - na kraji toho města (dostal jsem se už nad nějakou pyramidu ale nevěděl jak dál - zkoušel jsem obejít zeď - ale spadla dolů), kde je výuka na tiché odstraňování nepřátel.
@RXQ79rudax (05.12.2021 04:33): To ve 2D je prostě dáno perspektivou, přijde mi to ok. Ty 3D screenshoty těžko soudit no... Když obdélník stáhneš na čtverec, tak se ta postava holt jakoby protáhne :D Na čem to hraješ? Nějaké VR brýle?
jestli máš hru tak si snímek obrazovky můžeš udělat sám - jestli máš 3D obrazovku - tak to můžeš posoudit sám jak to ten popout efekt protahuje - ale jestli hru nechceš kupovat a máš 3D obrazovku (promítačku, TV, VR brýle) tak to pak až ten herní počítač zase zapnu tak to můžu típnout, jestli chceš. (možná že je to viditelné i ve SBS snímku normálně - později to více prověřím)
Už jsem to vyřešil - více jsem to porovnal s tou 2D verzí hry - a je problém v tom popout nastavení (které to vše nějak protahuje) u stereoscopického 3D - tak jsem to stáhnul úplně na minimum a další 3D nastavení nechávám na tom čtvrtém dílku - to samé jsem si nastavil i u toho předchozího dílu - který také podporuje SBS zobrazení.
@Steve (04.12.2021 11:07): jo později - ale myslím tím že prostě když s tou kamerou pohneš za jají prdel a díváš se zezdola nahoru - tak celé to její tělo je protáhlé (je to zřejmé například u rukou) - to samé když ten pohled kamery namíříš zezhora dolů kolmo přímo na ní - na její vršek hlavy.
moje úplně první hra z této série - kterou jsem zkoušel hrát - zatím jen letmo teď chvilku po nainstalování - vrátím se k ní až dohraji Avatara (ve 3D na PS3); Ale ten 3D efekt (SBS) je fakt skvělej - například viz ta úvodní scéna v té skále - musel jsem tam v tom natavení snížit skoro na minimum ten pop-up efekt - aby to nebylo nepříjemné a ten obraz nebyl tak zdeformovaný; Ale z tou deformací obrazu u té kamery smotné se asi nedá nic udělat ??? - pokud se ten pohled kamery nenachází přímo rovně za tou postavou tak je to takové zdeformované - ta postava je taková jakási protáhlá - protáhle končetiny, atd...)
@1t0s (komentář): U mainstream her nemůžou dat do hry nějaký system výroby či vylepšování který by k něčemu byl. Co když by Láďa milenial co je blbej jak stoudev to hrál a zjistil ze je nutný něco vyrobit či vylepšit aby se pohnul dal? Dyt by byl celej frustrovanej a hru by odložil a stěžoval si :) Imerze v prdeli !
Dneska i to největší neherni lemro musí mít šanci hru dohrát s minimálním zapojením mozku. A taky herní novináři to potřebuji aby dali dobrou známku, uzávěrka tlačí, není čas něco vyrábět a vylepšovat :D
@Bursoft (01.02.2021 21:24): Jo, pořád jde o tuhle grafiku, u které má zapnuté všechno, co jsi tu vyjmenoval, tj. VSync, RT i DLSS. A musím říct, že to jede krásně, akorát CPU se poměrně fláká, ale tak to není moc divu.
@Chuck (01.02.2021 17:38): A má zaplý VSync? Pokud má otevřený fpska, tak karta bude vždycky tahat maximum. Popř. pokud má zaplý RT a vyplý dlss, tak je možný, že i v 1080p ta 2060S (předpokládám, že je to ona GK) se pořádně zapotí.
@Cobot (02.06.2020 14:24): No myslím to tak, že to cos napsal je úplně v poho na komentář...

Jinak s těmi ubisofťárnami je asi lepší si fakt dát tak jednu ročně, jinak se to fakt přejí :(
@Steve (02.06.2020 12:23): Mě komenty přijdou náročný. Tohle shrnutí je tak pro mě ideál :)

btw: přečetl jsme si tvůj koment a došlo mi, že jsem nezmínil příběh. Jako jo je to slušnej bizár. Hlavně v druhém díle tu máme mocnou Trinity, která má v plánu (asi) ovládnout svět.... aby se z ní ve třetim díle stala nějaká jako sekta (?), jejíž vůdce řeší svojí podělanou vesničku někde v údolí Peru. Jako co to je tohle? Kdyby kolem údolí postavil tu armádu co vybudoval, tak tam mohli domordci chytat ryby do alejuja... A konec je fakt mindfuck. Záporák Rourke. Konec druhýho hlavního záporáka se odehraje během dvou minut a jdeme. Nějaká celá velká rada Trinity se jela podívat do sopky na finále a najednou za dalším rohem je celá rada fuč... No a s tím zatměním jsem to nepochopil vůbec. I když zatmění asi k týhle jihoamerický tématice patří, tak asi ok. No ale celkově vyvrcholení příběhu mazec :D Jen to obětování Lary bylo takové hezky poetické...

Jinak u mě už z hraní TR mluví i únava. Dal jsem teď za sebou celou novou trilogii. Jako celkově super, ale jsem rád, že je konec. Ale je fajn vidět ten progress. Bohužel třetí díl už toho asi moc nabídnout nemohl.

btw: Camilla Luddington působí sympaticky
Tak včera už docela s úlevou dohráno. Třetí díl dobrý, ale už to bylo na jedno brdo. Do hraní jsem se už tak týden spíš nutil Moc se mi nelíbila ta celková hnědošedivost všech jeskyní. Samozřejmě je to realistické, ale blbě se v tom orientovalo. hrobky rozhodně nebyly nějak velkolepé a krásné. Źe bych dal 14€ za dalších sedm je fakt pfffff.

- Role vocase Jonaha je prostě.... tvl...
- Colectibless opět strašný. Už jsem ani neměl snahu to číst Navíc ani motivace kvůli schopnostem.
- Podle mě totiž podělali strom schopností, nepřehlednost a nulová motivace. Už jsem ani nevěděl co si za schopnosti koupit jak nenabízeli nic užitečného nebo nedejbože zajímavého. Snad jen to pověšení enemáka na stromě bylo chvilku zábavné.
- hadry hrúza, opět naprosto zbytečné
- kupodivu ani bojovej systém se mi moc nelíbil. Boj mě nebavil. Pořád u mě vede jednička, ale i dvojka lepší. Vlastně ani nevim proč, když to bylo jakoby nejvíc vytuněný.

Přesto to nebylo špatné. Tomu kdo to ještě nehrál bych doporučil strikně jít jen po příběhové lince a proběhnout to co nejrychleji. Támatika jihoamerickejch domorodců mi přišla zajímavá. A to i po vizuální stránce.

Jo a po dohrání jsem pustil New game+ a docvaklo mi proč se mi ta hra ze začátku tak moc graficky líbila a ke konci už mi přišla taková šedivo / hnědá. Grafika je na začátku i detailem na Laru fakt moc pěkná. Pak už asi museli ubrat. Ale abych tomu nekřivdil ta džungle byla pěkná, to jo.
@Bursoft (10.05.2020 15:46): mluvil jsem sice o zadku, ale jo máš recht :)

OK, když to bude dál zlobit zkusím ten DX11.

btw: musel jsem přestat hrát a čumím z okna. V Praze krásně prší. To uz je pomalu svátek...
Tak vypadá to opět parádně a hejbe se to líp. Bohužel mám problém s blikánim textur. Na začátku na těch barevnejch lebkách a teď kousek útesu. Pomáhá vypnutí HBBO, ale to se mi nechce. Uvidím jestli to nebude víc otravné. Prý možná pomůže přepnutí do DX11. Přijdu tím o něco zásadního? Nějakej pěknej efekt? DX12 by ale v globálu mělo jet líp než DX11, takže přijdu minimálně asi o část výkonu ne?

Neměla Lara minule hezčí zadek? :)
Projel jsem co obsahuje Difinitive Upgrade (aka season pass) a podle všeho to jsou jen zbraně outfitty a kobky? Žádné rozšíření příběhu?

Jako i 15€ (historical low) mi připadá za sedm kobek ranec. 30€ za full price se asi pos...
@Steve (komentář): Já si poslední díl užil, i když nedohrál. vysvětlím: Začal jsem na PC, ale už mi chybělo nadšení mé dcery a jejích sestřenic z roku 2013 (které již odrostly a už po mne tolik nepotřebují abych za ně bojoval s Bossy). Ale když se objevilo info, že skončí v Game Passu, tak jsem se k ní vrátil. Hekticky jsem hrál, co to šlo, na Xbox one x a 55 QLED telce. A sice jsem se dostal jen za rafinérii, ale i tak to byla paráda. Příběh neřeším, souboje s enemáky v 3D akčních adventurách beru spíše jako nutné zlo. Takže jsem se spíše kochal a těšil na kobky ... a toho jsem si užil vrchovatě.
Ahoj, rád bych se prosím dozvěděl, jak se střílí zápalné šípy. Podle Survival Guide dělám postup výroby správně. Mám je vyrobené. Střílím ale pořád Silent Arrows, no nemůžu na to přijít, tak až se dostatečně vychlámete nad mou mentální zaostalostí, budu upřímně vděčný za pokyn. Moc díky
Pro mě zatím super hra, protože ta nová trilogie mi hodně baví a těsně před tím jsem hrál Uncharted lost legacy a tam naopak zatím nejhorší díl z téhle série. Lara je drsnější. Svět je pestřejší a sice tam jde o podobné věci jak přes kopírák s uncharted. Záporák archeolog vše řeší dynamitem. Konfrontace a zas setkání někde jinde, ale baví mi to prostě víc. celkově nová trilogie mi chytla hodně.
@Starletka (10.09.2019 19:29): Mně se taky to zpestření s malou Larou líbilo a bylo to uděláno zajímavě. Pokud ti jde o to, že taková malá holka by nic takového nezvládla, tak to ani dospělý člověk by nedokázal takové věci jako hrdinové Uncharted a Tomb Raider. Já jsem třeba za tu misi byl rád a byla to sranda.
To si dělají prdel s tou malou Larou lozící po Croft Manor, ne??

Jinak mi přijde, že to dějově strašně kopíruje obě předchozí hry (bouře, ztroskotání, záchrana pilota, souboj s jaguárem místo medvědem...), i Lara je mi tady z nějakého důvodu celkem nesympatická a Jonah mě nezajímá vůbec, strašně je to ukecané a cutscenes dlouhé jak blázen (a ještě se v nich většinu času mlčí). Aspoň to už není bezhlavá střílečka, ale jinak nevím teda. Doufám, že se to ještě zlepší.
Ja shadow rozehral 2x a taky me to nebavi ... Rise byl celkem fajn, az na konec.
@marwel (14.07.2019 10:52): To je jedna věc, druhý problém je, že tam jsou špatně zvolené barvy (viz ten screen, barvy tam splývají, není tam nic výrazného). Ono to i trošku s nasvícením souvisí.

Tohle je můj screen z dvojky, kde je barevná paleta podobná a vypadá to o dost lépe a není to ani na max settings.
Já tomu nakonec zvýšil hodnocení ještě o 5%. Moc se mi to líbilo, hlavně v rámci atmosféry, pamatovatelných lokací a většího důrazu na puzzly než na souboje. Eidos odvedli dobrou práci, až mě to nutí konečně taky ozkoušet ty novodobé dva Deus Ex.
@Paul (14.07.2019 10:36): Tak Rise byl lepsi kvuli spatnemu writingu uz proto, protoze ho tam bylo, alespon dle mych pocitu z hrani, vyrazne mene nez v Shadow. Ja v Shadow po tu dobu, co jsem hral doufal, ze se Jonah zase nekde na trictvrte hry nekde sekne a neuslysim o nem (tzn. mene dialogu). Jenze ono je tu vubec nejak vice NPC, takze vice dialogu, vice wirtingu a vice utrpeni. Clovek si ale nepomuze, ted zase trpim u Fallout 4.

@orromis (14.07.2019 10:44): Ano, dle meho je nevetsim problemem hry nasviceni, ktere je proste strasne spatne. Nekde to vypada dobe, jinde naprosto odporne. Treba AC Odyssey ma lepsi nasviceni.
Na Shadow of Tomb Raider, ako tretí diel novej trilógie, nádava vcelku dosť hráčov a niektorí dokonca používajú argument, že vzhľadom na to, že to robili Eidos Montréal a nie Square Enix, ten prepad kvality dáva zmysel... čo je kritika, ktorej absolútne nerozumiem. Niektoré zložky sú skutočne slabšie, ako súbojový systém, no zase mi subjektívne páči, že Lara už nie je taký Terminátor a celkovo ide o príjemný návrat ku koreňom mixnutý modernými mechanikami s vcelku dobre napísanými postavami.
@marwel (14.07.2019 10:27): Nejsem moc daleko zatím, dokončil jsem ten flashback z dětství zrovna. Ale jako totální kráva se chovala jen na začátku, teď vypadá, že se trochu uklidnila. Zatímco v Rise mě z ní škubalo v oku. Ale uvidíme, co dál.
@Bursoft (14.07.2019 08:56): V Rise občas framerate padal v těch sibirskejch hubech, tady jsem zatím framedrop nezaznamenal a vypadá to znatelně líp, takže spokojenost :)
V Rise měl afro a rozhodně černější xicht než tady
https://i.redd.it/7wwhy769yhm11.jpg wtf :)

@marwel (14.07.2019 10:27): no, neshodneme se. Shadow si užívám, Rise mě s těma neustálejma kecama o "Divine Source" cringovalo k nepříčetnosti :)
@Paul (14.07.2019 00:29): Good for you. Za me hovadina a to me Rise hodne bavil. Prostredi nuda, exploring nuda a kobky ve srovnani s predchozimi dily (pred restartem serie) dost na prd. Zatimco ty puzzly byly primou soucasti hry napriklad v Underworldu, tady jsou nejak natvrdo naroubovane a vubec do hry nesedi. Ten jejich "navrat ke korenum" zde pro me proste nefunguje. S novou Larou bojuji uz od prvniho dilu restartu. Dabing me neskutecne sere a ted k tomu jeste pridali Larino otravne chovani (naopak mi prijde, ze se tu jako p*ca chova podstatne vice). A jak uz jsem tu zminoval drive, z neznamych duvodu u me hra vypada neskutecne hnusne.
@Paul (14.07.2019 00:29): Taky mám rozehráno. Překvapilo mě, že to jede podstatně líp, jak Rise (to ty asi nepoznáš :D), prostředí je pecka a rozhodně z této trojice nejbližší původním TR, Lara se jako pi*a chová podstatně méně. A Jonah byl vždycky novozélandskej poloběloch :D
Zatím o dost lepší než Rise. O trochu méně writing cringe a zábavnější a příjemnější prostředí. Peru jungle>sibiř. Plus ta otevřenější struktura mi tu sedne.
Akorát zdá se mi to, nebo se z černocha Jonaha stal novozálandskej poloběloch :)
Pár screenů

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/u ... 5D607D89E1E02130AA3/
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/u ... 9F03173476E8372CAE1/
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/u ... A61FA057085EE04DD50/
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/u ... A9DD23603C2AA932A20/
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/u ... 4ED248A402F0C282328/
@SavageCZ (10.04.2019 07:48): Jo takhle. To moc neberu, že by se za tohle dalo považovat přímo za scénář. To první nějak u her přehlížím nebo se nad to vždy povznesu, ale chápu, že to lidem vadit může. Tu druhou stížnost chápu naprosto, akorát to hraji na střední obtížnost a nikdo není schopný mě zabít, takže jsem si toho nějak nevšiml :-) U mě žánr TR není ani tak moc o výzvách jako spíš o tom prolézání kobek a zabíjení padouchů a tak mi střední obtížnost vyhovuje. (no na určité poměry by se dalo říct, že je to spíše lehká obtížnost).


@M.a.t.t. (10.04.2019 09:11): No, ono člověk už nestíhá sledovat všechny ty názvy pro různé kategorie, kde jsou minimální rozdíly a každý ten prvek, žánr nebo směr má svůj vlastní název :-) Samozřejmě třeba můžeš mít pravdu a určil jsi přesnější označení, ale fakt je takový, že my laici, kteří neznají každé přesné označení, to budeme brát jako openworld - volný pohyb mapou. Rozdíl samozřejmě chápu a TR je vlastně koridor s otevřenějšími lokalitami, zatímco pravý openworld je velká mapa, kde se pohybuješ naprosto volně bez omezení.

A teď filozofická otázka. Kde jsou mezi tím přesně určené hranice? :-D Já osobně bych řekl, že asi nejsou a je jen na subjektivním zhodnocení, ke kterému směru by se taková hra blížila.
@Walome (10.04.2019 12:30): Keď slovíčka, tak sa vyjadruj presne. Tomb Raider nebol nikdy open world, ale lineárna záležitosť s otvorenejšími lokalitami (ktoré sú podľa mňa zvládnuté dobre). A že nik nevie robiť open world? To by som sa hádal, ale to by bolo na dlho :))
@CrocoRay (09.04.2019 20:18): jo to mi vadi hodne. V jednicce jsem vystridal x lokaci, ale tenhle reboot je v tom desne nudnej. Rise byl v tomhle takovy peklo, ze jsem z touhle serii skoncil. Ale open world je holt trend, i kdyz ho nikdo neumi udelat.
@CrocoRay (10.04.2019 00:20): Klišé tak neva. Horší jsou fauly typu: vezmu si na sebe nějaké peří a masku a nikdo nepozná, že jsem ženská v čistě válečnické společnosti. Nebo idiotsky umístěné záchytné body, kde pokud chcípnu tak musím pokaždé protrpět cutscénu. Nechci to jen hanět, ale tohle je fakt odfláknuté.


@StriderCZ (10.04.2019 07:15): A jak říkal jeden URL doktor: dětem je třeba věřit.
Já to beru tak, že se na dlouhou dobu jedná o poslední díl. Při hraní beru Laru očima své jedenáctileté dcerky. Za mě spokojenost, ale je fakt, že i Barunka tento díl moc nebere.
@SavageCZ (09.04.2019 23:23): Hratelnost mi přijde právě v pohodě. Jen se budu opakovat, že bych asi více střílel než skákal, ale vcelku mě zase tak baví obojí. Dle mého názoru i 12 let mi přijde nadsázka, ale to bych tě fakt tahal za slovo jak magor :-)) Beru, že to je takové klišé typu "Vezmem artefakt a vyšší síly přivolají katastrofy. Zaporák to chce využít pro svůj vlastní lepší svět, zatímco neohrožená hrdinka tomu musí zabránit." Bylo to tu 1000x a ještě asi bude. Stejně mi ale klišé nikdy moc nevadily.
@SavageCZ (09.04.2019 20:27): Tak sedmileté je dost nadsázka :-) Ale beru, že se to nemusí líbit každému. Ještě mě mrzí, že se tam málo střílí, ale to budu v menšině. Vím, že dost lidí si tak celkově u TR nebo Uncharted stěžuje právě na časté střílení a méně puzzlů, ale mně to vyhovuje naopak. Neřešit velké hádanky a povraždit toho co nejvíc.
No já mám dojem, že scénář psalo sedmileté děcko. A to jak mi hra občas vezme ovládání a nutí zbraně který nechci... nejhorší z trilogie.
@Walome (09.04.2019 18:47): Ono je škoda, že tam fakt není více typů prostředí, když nepočítám úvod a jednu zpestřující misi z dětství. Ani by mi nevadilo třeba takové klišé s tropickými ostrovy a žraloky.

Ale fakt je, že jungle oproti prostředí z Rise je o hodně pestřejší a líbí se mi.
Je to graficky skvělé, hezky optimalizované a pěkně filmové jako jsou ostatně všechny poslední 3 kousky. Jen se mi nelíbí, že je to pořád na té otevřené mapě s hromadou vedlejšáků. Podle mě klasický Tomb byl vždy o tom, že jdete dál a mění se lokace a Lara cestuje po světě. Něco jako Uncharted, kde jste měli spoustu různých lokací, i když je fakt, že v každém díle jedna lokace zabrala větší část hry a byla ta hlavní. Ale i tak to byly jakési koridory, kde hráč postupoval dál. Ty otevřené mapy mi k Tomb Raideru moc nesednou.

Ale jinak mě samotná hra baví a hraje se to dobře. Nakonec jsem těch 700 obětoval a nelituji.

EDIT: A skilly mi tu opravdu přijdou zbytečné. Jen upgradování zbraní se mi líbí.
Škoda, že ten potetovaný "šerpa" nezdochol hneď na začiatku, takto som vždy dostal nervy, keď sa ozval po vysielačke. Správny tombrajder má s vedľajšími postavami nakladať takto: https://www.youtube.com/watch?v=PHh2i6-jd_g alebo po novom: https://www.youtube.com/watch?v=fvq14Cr2BLc Tomb Raider Anniversary bych si as pustil, ale sú tam tie quickeventy ...
DLC nekupujem, to už radšej tie čo sú k Assassin's Creed: Odyssey.
PS: Vytvoril som aj meme - https://www.reddit.com/r/Agraelus/commen ... e_som_dohral_shadow/
@Kwoky (10.12.2018 00:36): Ke stazeni treba na G2A (30 euro plus nejaky poplatek za platbu paypalem), ale pockal bych na nejake Vanocni slevy. Fyzicky to bude horsi. Prodava se vubec placka na PCcko? Ja koupil jakozto VIP ve sleve na GMG za nejakych 19 liber no.
Kde by se dala tahle Lara sehnat za nějakou rozumnou cenu? Sháním dárek.