Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bravewolf (29.11.2020 18:00): Pro mě je to důležité. A jsem rád, že tu možnost mám. Jde tu hlavně o to, abych měl stále zachován identický Half-Life, ať už 1998 verzi či tu Source. Starší hráče to zajímat může.
Black Mesa mi zase připomenula Half-Life: Source. Už na jaře jsem něco googlil, ale nic. Teď jsem štěstí měl. Pokud si tedy někdo chce zahrát HL: Source. Kousek dnes odehrán. Skripty by měly fungovat. Přišel jsem někam, vědci na mě mluvili, postavy byly vystavené smůle.. Takže to určitě stojí za vyzkoušení. Já tam stále mám ten HD mod na grafiku, na to má hra samostatnou složku. Rozhodně si ale musím hru dát opět celou od začátku a dohrát ji kompletně v rozmezí pár dnů, ať je zážitek nejlepší. Ale stejně na to nemám moc čas.
HL1 je akční survival ve scifi prostředí šmrncnutej military SF a hororem - to nejsou moc zástupci příběhovejch žánrů. Příběh to právě moc netáhne, protože body obratu (že Black Ops mají, dost nesmyslně, za úkol cover - up, HEC je napíchnutej a o Xenu už se vědělo) nereflektuje jak hlavní postava (přirozeně), tak ani vedlejší - řeknou vám "kdo snědl všechny koblihy", když stojí uprostřed sítě lejzrovejch claymore. Má to dobrý detaily (G-manovo zvláštní dikce a že ground zero se nejmenuje nějak béčkově třeba "Zdroj", ale "Spektrometr antihmoty" a místo "Invaze" to dokážou pojmenovat víc scifi profi terminus technicus "Rezonanční kaskáda"), ale děj je takový to camackovský porno, který má ponoukat hráče hrát dál. Je to jen na efekt.
On je v prvním HL1 příběh, co potřebuje titulky? Co si tak matně vzpomínám, je to jen pár vět na začátku a na konci a ty si člověk může dodatečně přečíst někde na wiki. Což by bylo u většiny jiných her považováno za zápor, nicméně v případě HL universa se dočítání detailů na internetu považuje za integrální součást geniálního vyprávění - podobně jako to, že když na vás někdo mluví, jediná správná možnost je neodpovídat, protože tak by se přece zachoval v dané situaci každý. :-)

Jinak mě také překvapilo, jak je ta Source verze špatná. A ještě víc, že se ji zjevně ani nikdy nepokusili opravit.
Jak říkal Crash. Do source se dají nahrát i české titulky. Pro slabé angličtináře je to velká výhoda. Příběh tuhle hru docela táhne.
Gmanlives shodou okolností dnes vydal video, popisující, proč je Source totální mess. já osobně jsem to zkoušel jen chvíli, něco mi tam nesedělo - střílel jsem do vojáků revolverem a oni na to nějak nereagovali. na to jsem se dozvěděl, že to je taky jeden z bugů Source...
Kousek jsem nyní odehrál od začátku, až do místností s elektřinou, jak je tam i střílna na stropě. Chovalo se vcelku ok. A graficky fakt luxus. Mluvím samozřejmě o modifikované verzi. A i v roce 2013 jsem to hrál, asi před tím updatem enginu. A též to tehdy bylo bez potíží.

Na startu mi pouze strážník nechtěl otevřít dveře, ale po načtení pozice to proběhlo už v pořádku. A nehrál jsem to už fakt dlouho, HL celkově. To určo k udržení zážitku z hraní přispěje. Pokud by tam byly jiné závažné chyby, tak dám vědět.
@Dunemaster (12.05.2020 21:09): Nehezká grafika a horší AI a tedy i akce samotná. To je ještě horší než Black Mesa, a jít do něj dává smysl jen v případě že si chceš v HL zablbnout s Portal Gunem.
@Dunemaster (12.05.2020 20:57): Protože je to lepší hra.
Souboje s vojáky jsou v originálu zábavnější, některé části v Black Mesa jsou zjednodušené, naopak Xen u BM na začátku zaujme, ale pak je nekonečně dlouhý a hloupý.
@Garret (10.03.2020 11:48): Řekl bych že na mé první hraní tehdy jsem o moc rychlejší nebyl. Že teď hru dohrávám za čtyři hodiny už je věc jiná, holt když člověk to prostředí pořádně zkoumá, tak to čas zabere.
@Bursoft (10.03.2020 13:11): Ja mám ten začiatok náhodou veľmi rád. Hlavne pri prvom hraní sa človek snaží zorientovať v príbehu (kde ešte nemá žiadne odpovede) a nasáva tú atmosféru combine režimu a pre nedostatok dobrých zbraní sa cíti dosť zraniteľne. :)
Furt nevim co máte s dvojkou. Minout Opposing Force by bylo zásadní chybou.
@Bursoft (10.03.2020 12:49): beze srandy, když už jsem na to fakt nemohl přijít, musel jsem se podívat na walkthrough. Občas to prostě nešlo.
Těch záseků bylo mnohem víc, viz. diskuze. Ve finále je všude logická cesta ale musí Tě to napadnout. Třeba ty miny vs. plot. Nebo okenní římsa okolo baráku kde se dalo přeskočit na bednu na druhou stranu a pak na žebřík. Nejprve jsem se snažil s výskokem na ten žebřík vyskočit, skoro se mi to podvedlo. O chvílí později jsem zápasil se skokem zříceniny zdi na podlahu....už ani nevím kolikrát jsem jen ten skok opakoval. Pak jsem měl problém sejmout ten V-22 Osprey, vydržel toho hrozně moc a pořád mě tam posílal HECU.

@Garret (10.03.2020 12:49): fakt jsem bloudil, mnohokrát. A taky občas mě daly dost zabrat boje. Ne vždy to byla procházka růžovým sadem, hrál jsem na střední obtížnost. Např. první setkání s Apache mě dalo pořádně zabrat. Vůbec jsem netušil, že to jinak než s tou experimentální zbraní nepůjde. Na casual gamera je tam tedy dost překvapení. :)

@hanak_v_exilu (10.03.2020 12:50): stalo se mi tam to co Garretovi, kryt nešel rozbít páčidlem z výšky, musel jsem se sehnout! Nechápal jsem proč se nic neděje. Mezitím jsem se neustále vracel přes tu obludu, což bylo časově náročné.

@Charllize (10.03.2020 12:21): asi bych to za 15 hod nedohrál. Nejsem na to stavěný.

@leebigh (10.03.2020 12:30): náhodu btw zrovna Tobě Steam u Half-life ukazuje 30 hod. :)
@Rapier (10.03.2020 12:48): Tam jsem měl taky zásek páč hra byla nějak buglá. Musel jsem zabít panáčka co mi stál ve dveřích, páč mě jinak vždycky zabila ta obluda. Než jsem to zjistil, ztratil jsem tam asi hodinu.
Rapier nenapsal, že strávil 15 hodin přeskakováním plotu, než si všiml druhé cesty :D

Jinak koment fajn, sice nějak nechápu to vyzdvihování skákání, co si snažím vzpomenout, tak mě nepřijde, že bych tam skákal nějak extrémně moc nebo tak, abych nad tím musel vůbec přemýšlet. Ale taky jsem čekal horší hodnocení :D

Oceňuju, že si na ty problémy chtěl přijít sám.. já už bych vztekle hledal walkthrough, pokud z nějakýho designerského brainfartu není zjevné řešení problému..