Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Za mě super (ale co jinýho byste ode mě čekali:)). Skoro mi zvhly oči.

Už skoro nepařim, ale kvůli tomuhle si snad ten toustr koupim.
Rozhodně souhlasím, Miles byl jeden z těch momentů, kdy mi docela spadla brada a fakt jsem si začal říkat, že pětku už asi koupím. :)
To je jedna z her, která mi nesedla nebo ji nechápu nebo já nevím, proč se celému světu tak líbí a mě nechává chladným.
Furt mám status rozehráno a asi ji prostě nedohraju, snad jak jednou vyjde na PC.

To samé dvojka ... to už se více těším na Milese v novém Spíďovi :)
Mám za sebou cca 5 hodin a přemýšlím, kde to vzalo takový hodnocení... Snad se to ještě rozjede .. ? Nejslabší jsou pro mě zatím dialogy, šílený tempo "vyprávění" a vlastně usměvně malá mapa na to, co se tam zatím všechno odehrává..
Me tohle moc nevzrusuje, kdyz me to bavi tak to udelam, kdyz ne tak to nedelam. Horizon jsem zkousel rozehrat nekolikrat, ani jednou jsme nevydrzel dele nez hodinu. Takze jsem se k nejakym vatam kteryma je hra udajne zaplnena ani nedostal. Tohle u mne problem asi nebude :)
@Cobot (25.04.2020 11:16): jj, od párhodinových tunelů jsme se dostali ke copy&paste openworldům. Občas (openworldům jsem se naučil až na výjimky vyhýbat) dělám i to, že si dopředu přečtu, co má smysl dělat a co je jen vata, ve hře se to kolikrát nedá odhadnout. Právě proto, aby mi podobné záležitosti nedegradovaly herní zážitek.
@Cobot (25.04.2020 11:16): Tak to máme společné. Viz mé dohrání Andromedy, kde jsem obrátil každý kámen, a to si ta hra rozhodně nezasloužila.

Raději vidím hry, které jsou „velké“ do hloubky (systémy, mechaniky, možnosti) než do šířky (další generický quest). Na druhou stranu by mi vůbec nevadil „gigantický“ svět, kterým bych se mohl projíždět, kochat, to já rád, spíš mě rozčiluje potřeba rozptýlit tě na každém druhém kroku nesmyslnou aktivitou. A ty v Horizonu (Bandit Camps, Cauldrons, Corrupted Zones, Hunting Grounds, Tallnecks – opsáno z IGN) nebyly zrovna dvakrát zábavný. Kdyby tam nechali jen side questy, tak by to na mě ve výsledku působilo mnohem lépe.

Potíž je, že si neuvědomují, že nekvalitní, byť volitelný, obsah degraduje celkový dojem. Myslí si, že více je lépe. Chystám se na to každopádně podruhé, protože jsem ještě nehrál Frozen Wilds. Už teď ale vím, že aktivity výše pro tentokrát vynechám.
No hurá, konečně tu hru dohraju :)
Mám ji dlouho ve stavu "rozehráno" ale díky mizenému framerate na PSku mě to fakt nebavilo hrát ... takže těším se ...na léto :)
@BUMTARATA (17.01.2020 12:23): Já porty exkluzivit na PC rozhodně nevnímám čistě jako pozitivum. Ne z důvodu jako ty, ale spíše z toho důvodu, že mám rád krabičky a PC je digitální peklo bezcenného balastu. Cokoliv, co vyjde na PC (respektive na steamu), je automaticky produkt s mizivou hodnotou, protože bundly a slevy. Nicméně to, co říkáš, dává smysl též.

Na druhou stranu se mi líbí strategie Microsoftu, kteří se snaží své first party tituly aktuálně vydávat nejen pro PC, ale i Switch a PS4. Společně s Gamepassem to tak nějak boří ten přežitek, kterými exkluzivity jsou.

Nemám na to úplně jasný názor, má to svá pozitiva i negativa. U tak starého titulu jako Horizon by mi to však nevadilo. Časová exkluzivita rok je doba, kterou jsem ochotný počkat, kdybych však měl čekat tři roky třeba na Last of Us 2, než mi ho portnou na PC, tak čekat nebudu a tu konzoli stejně koupím.

Je však docela pravděpodobné, že následující generace bude vůbec poslední a hraní se přenese na cloud. To by pak dávalo smysl, že i first party hry budou chtít rozšířit na co největší množství platforem, aby si zvětšili fanbase už nyní. Nakonec otloukánek Microsoft, kterému se všichni tuhle generaci smáli, z toho všeho vzejde jako vítěz, neboť momentálně je na to připravený podstatně lépe, než Sony.
@Fritol (17.01.2020 11:18): Já vlastně ani nevím, jestli by mě to potěšilo. Ne že bych to hráčům nepřál, ale lidé zapomínají, že exkluzivity jsou takové, jaké jsou, právě proto, že jsou exkluzivní. Když prodáváš platformu, ne produkt (např. HBO), můžeš si v určitých případech dovolit více riskovat. Nemluvě o tom, co to znamená pro vývojáře, když se mohou soustředit na jednu platformu (ideálně na jednu hardwarovou konfiguraci), jednak tak ohromně ušetří, jednak z toho můžou těžit úplné maximum, posouvat průmysl technologicky dál, apod. Hráč se pak také obvykle dočká více méně odladěného produktu v den vydání, atd. Takže nevím, rozhodně bych to nevnímal jako něco, co by přineslo jen pozitiva.
Mně se to teda nezdá a spíš je to jen další clickbait poplach, ale tak s tím enginem by to dávalo smysl a jako lákadlo PC hráčů ke koupi PS5 to zní taky logicky. Že bude dvojka launch titul se tak nějak předpokládá delší dobu a časově by to vycházelo.

Ale pokud si dobře pamatuju, tak Sony chtějí s další generací razit strategii s exkluzivitami nadále, u PS4 to fungovalo moc dobře. Uvidíme, překvapení by to bylo hezké.
@Hydr0gen (17.01.2020 10:47): Ale my nevíme, jestli je tohle ten důvod, byť se to samozřejmě nabízí. First-party hry nemívají nic jako hratelnou PC verzi, portování bude tedy velmi nesnadné, nákladné. Myslím si spíš, že tady to hodně souvisí s Decimou, enginem, na kterém běží jak HZD, tak Death Stranding, o kterém se (interně) vždy vědělo, že vyjde na PC. Hádám, že podstoupili kroky, aby ten engine dostali na PC, a teď to dost možná jen chtějí zužitkovat na titulech, které ho využívají. Ale kdo ví, co Sony kuje. Třeba nás opravdu překvapí, ale jsem obezřetný.
@BUMTARATA (16.01.2020 20:41): Předběhl jsem tě :) A ano, taky by mě nepřekvapilo kdyby exkluze začali pouštět víc. Kdoví, třeba se stane nemyslitelné, Horizon prodá na PC miliony a Sony si řekne serem na krabice, je čas se živit softwarem. Udělaj PS Store i na PC a budou tam prodávat svoje hry stejně jako na toustru a hezky se 100% marží.

toto nebrat úplně vázně, nepokládám to za příliš reálné
@Paul (16.01.2020 20:40): Od te doby co Playstation (PS4 pocinaje) prakticky vedou americani je mozne uplne vse :)

Navic je asi i musi srat ze jim utika plno penez. Preci jen PC je posledni dobou dost stabilni a diky mega slevam, bundlum a podobne uz ani piratsvi neni takovy problem. Plno lidi si pocka na slevy nez aby hru kradla. A vedi ze kdyz pusti exluzivitu az po par letech od vydani, nic se vlastne nestane.
@Paul (16.01.2020 20:30): Tohle by ale byla první hra od first-party studia vydaná na jiné platformě. Vážně jsem zvědavý, co z toho vyplyne. Nezdá se mi jako moc pravděpodobné, že by Sony opustila pozici, na které si tak dlouho zakládala. Umím si ale představit, že by sem tam některé hry třeba po třech čtyřech letech pustila.
Sice mě zrovna Horizon tak nenadchl, ale zajímavá zpráva, je to jedna z těch core exkluzí co bych u Sony pustit nečekal. Detroit, Death Stranding, Horizon..plus všechny MS hry..pěkné.
@FreakVOE (komentář): Je to zvláštní. Mě se naopak hodně líbilo intro a úvod, kdy ještě žil Rost a a mělo to až do provingu tempo. Pak přišla pro mě ne tolik zajímavá střední část hry, kde jsem většinou navštěvoval opuštěný mrtvý místa a o příběhu jsem se dozvídal hlavně z audiologů. Zachraňovaly to opravdu zábavný souboje s roboty, kde každý měl jiný slabý místa, hodil se jiný přístup apod. No a závěr už zase slušně gradoval.
@Garret (06.06.2019 15:33): Já to neberu jako vyloženě špatnou hru a dokážu ocenit, že někdo té hře může přijít na chuť a graficky je to krásné a pro mě to mělo potenciál být to fajn survival v post-apo světě.

Ale ten konec byl tak chaotický a šílený a ten soubojový systém mi tak moc nesedl a vidím tam tolik nelogických věcí a zároveň špatných mechanismů. Navíc rozmístění nepřátel a pozice, kde se dá ukládat mi vzhledem k systému souboje přijde hodně špatné a otravné.

Jakože po dohrání uvažuji mezi 30 a 50%.

Jinak já hodnotím pouze hry, které jsem dohrál, takže 50% může být celkově průměr, když si vezmu, že na spoustu her jsem neměl nervy a u tohohle jsem se přemohl. Ale fakt to více vidím subjektivně na těch 30.

Jinak příběh a nebýt zmršených mechanismů a debilního souboje a těch respawn nepřátel, tak by mě to fakt bavilo. Proto přemýšlím o 50%, i když asi dám těch 30.

EDIT: Ale zprůměrovat hry, které jsem hodnotil (čistě dohrané), tak bych subjektivně šel asi na 20%.
Tak jsem zkusil dát střední obtížnost na Behemota v aréně a dal jsem ho střílením tří protipancéřových střel. Pak jsem dal i nějaké býky bez jediného zranění, když to používal na rohy.

Ale jakože takhle mě ta akce nebaví v tom, že je to více stealth a taktická akce, což jsem od toho moc nechtěl. Čekal jsem lehké taktizování a více účinný luk v porovnání s kopím i při používání obyčejných střel. Tak by akce na mě působila lépe a nebyla tak zbytečně překombinovaná.

A pak ještě když jde jeden protivník tak v pohodě, ale jak jde na mě více parchantů, tak se v tom ztrácím a nestíhám všechno přepínat a zmatkuju.

No, dohrál bych to i na tu střední obtížnost, ale přepínám zpátky na easy a jen to dohraju. Těch 50% tomu střelím a kašlu na to.
@Hydr0gen (06.06.2019 12:25): S příběhem to bude subjektivní :-) Mě nadchlo prostředí a nakonec jsem od toho čekal trochu něco jiného. Přiznávám, že hrát to v lepší době, tak bych asi té hře ustoupil a přišel na chuť těm mechanismům, ale teď při tomto hraní už to nehrozí. Ono jde o to, že čachruju s obtížností a to mi znelíbí každou hru, protože jsem zvyklý hrát na tu jednu jedinou během celé doby.

Tak snad příště. Navíc se vsadím, že většina z vás to hrála dlouhou dobu a ke konci se dostala za 50 hodin, ne? Taktizovali jste a snažili se na nepřátele jít pomalu a taky se pomalu dostávat k součástkám a vylepšovat vybavení. Já na tohle teď neměl trpělivost.

Zatím to jen dojedu a v budoucnu se uvidí.