Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Horizon Zero Dawn


Diskuze

« Novější Starší »
@Garret (06.06.2019 15:33): Já to neberu jako vyloženě špatnou hru a dokážu ocenit, že někdo té hře může přijít na chuť a graficky je to krásné a pro mě to mělo potenciál být to fajn survival v post-apo světě.

Ale ten konec byl tak chaotický a šílený a ten soubojový systém mi tak moc nesedl a vidím tam tolik nelogických věcí a zároveň špatných mechanismů. Navíc rozmístění nepřátel a pozice, kde se dá ukládat mi vzhledem k systému souboje přijde hodně špatné a otravné.

Jakože po dohrání uvažuji mezi 30 a 50%.

Jinak já hodnotím pouze hry, které jsem dohrál, takže 50% může být celkově průměr, když si vezmu, že na spoustu her jsem neměl nervy a u tohohle jsem se přemohl. Ale fakt to více vidím subjektivně na těch 30.

Jinak příběh a nebýt zmršených mechanismů a debilního souboje a těch respawn nepřátel, tak by mě to fakt bavilo. Proto přemýšlím o 50%, i když asi dám těch 30.

EDIT: Ale zprůměrovat hry, které jsem hodnotil (čistě dohrané), tak bych subjektivně šel asi na 20%.
Tak jsem zkusil dát střední obtížnost na Behemota v aréně a dal jsem ho střílením tří protipancéřových střel. Pak jsem dal i nějaké býky bez jediného zranění, když to používal na rohy.

Ale jakože takhle mě ta akce nebaví v tom, že je to více stealth a taktická akce, což jsem od toho moc nechtěl. Čekal jsem lehké taktizování a více účinný luk v porovnání s kopím i při používání obyčejných střel. Tak by akce na mě působila lépe a nebyla tak zbytečně překombinovaná.

A pak ještě když jde jeden protivník tak v pohodě, ale jak jde na mě více parchantů, tak se v tom ztrácím a nestíhám všechno přepínat a zmatkuju.

No, dohrál bych to i na tu střední obtížnost, ale přepínám zpátky na easy a jen to dohraju. Těch 50% tomu střelím a kašlu na to.
@Hydr0gen (06.06.2019 12:25): S příběhem to bude subjektivní :-) Mě nadchlo prostředí a nakonec jsem od toho čekal trochu něco jiného. Přiznávám, že hrát to v lepší době, tak bych asi té hře ustoupil a přišel na chuť těm mechanismům, ale teď při tomto hraní už to nehrozí. Ono jde o to, že čachruju s obtížností a to mi znelíbí každou hru, protože jsem zvyklý hrát na tu jednu jedinou během celé doby.

Tak snad příště. Navíc se vsadím, že většina z vás to hrála dlouhou dobu a ke konci se dostala za 50 hodin, ne? Taktizovali jste a snažili se na nepřátele jít pomalu a taky se pomalu dostávat k součástkám a vylepšovat vybavení. Já na tohle teď neměl trpělivost.

Zatím to jen dojedu a v budoucnu se uvidí.
@Seeker (06.06.2019 12:05): Tady s tímhle souhlasím, když jsi to takhle rozepsal. Hlavně tedy u těch okřídlenců jsem to měl stejně.

Ale hru asi dohraju na tu lehkou obtížnost a na normal bych to dával maximálně příště, když bych měl více nálady a chuti na výzvu. Možná jsem to rozehrál prostě v nesprávnou dobu a chtěl to mít za každou cenu z krku.
@CrocoRay (06.06.2019 11:41): Hrál jsem na very hard, ke konci hry jsem si musel obtížnost snížit na hard. Měl jsem zpočátku úplně stejný pocity jako ty. Kopí mi vyhovovalo mnohem víc, používal jsem ho většinu času téměř na všechno. K tomu ještě když jsem si vymakal skilly na útoky ze zálohy, tak jsem si připadal neporazitelný. Luk mi přišel jako ořezávátko a nechápal jsem, jak s ním někdo může vůbec hrát. Jenže postupem času přišly nepřátelé jako glinthawk nebo stormbird, kteří útočí ze vzduchu a kopí tady můžeš použít maximálně na doražení na zemi. A tak jsem postupně začal objevovat podle bestiáře skrytý slabý místa, hodně z nich se odkryje až po sejmutí brnění s tearblast šípy, naučil se používat správný typy šípů a luků. Nakonec jsem hrubý kopí odhodil a vyměnil ho za elegantnější luk a čím dýl jsem se s ním sžíval a dostával se mi do krve, tím víc mi bylo jasný, že bylo jen otázkou času, než na něj budu muset přejít ať chci nebo nechci.

Třeba to budeš mít podobný. I když na tu lehkou obtížnost musí být ta hra tak směšně snadná, že je možný, že vydržíš s kopím celou hru. Každopádně ti myslím unikají základní souvislosti a bojový principy, pokud jsi nucenej držet se kopí i na normální obtížnost.
A zabíjení Watcherů jinak než do oka? Já uskočím jejich útoku a velkým úderem kopím a kritickým úderem po jejich pádu jich sundám i 5 v řadě bez jediného úbytku zdraví. Je to rychlejší než jim mířit na oko, kde sice padají po jedné ráně i obyčejným šípem.

Asi jsme jinak stavění, no. Co přijde lehčí mně, tak vám přijde zbytečné. Tu hru dojedu na tu lehkou obtížnost a kašlu na to. Možná tomu někdy dám šanci na normal, když budu mít více času a nervů, ale asi se to nestane.
Mně ani nejde o tu obtížnost ale o ty fakta, která jsem tu zmínil. Trochu jinak zpracované, tak vyšší obtížnost beru, ale tam je tolik mechanismů, které se mi hnusí a demotivují si to lepší vybavení shánět. A pak ten systém bojů, kde kopí dokáže být účinnější.

Třeba krokodýl. Vezmu kopí - uhnu velkému útoku, dám velký úder 3x a kritický - tohle ještě 2x a bez jediného zranění dám bez úbytku zdraví tu velkou mrchu jako nic.

Vezmu luk a střílím na slabá místa. Než něco sundám, tak mě domlátí ocasem.


A to mám silný luk a můžu používat i proti-brnění střely, ale ty nejsou tak účinné. A jestli mě to nutí ho paralyzovat zbraní, kterou nemůžu mít, bo nemám součástky, tak to už není RPG prvek, ale mně nevyhovující mechanismus.

EDIT: Kdyby se nepřátele odlišovali, že nějací jsou pomalí a silní, že luk je ve velké výhodě proti kopí, tak to beru. Ale tady každý ke mně přiskočí a já si říkám, že kopí je pak lepší. Ty útoky nepřátel mohly být jinak zpracované a celkově by i ta hra pak působila jinak a podle mě lépe. Takhle to vyhovuje buď hardcore hráčům anebo těm, kteří na tenhle pitomý systém byli ochotní přistoupit.
@Hydr0gen (06.06.2019 08:52): Jenže tohle není RPG a jen si to na RPG hraje. Ty skilly jsou k ničemu a i u Far Cry mají větší vliv.

A mně se nelíbí ten systém skupování zbraní, kde musím najít součástky. A proto musím zabít silnější nepřátele a ještě mi to hází náhodně součástky.

Hrál jsem třeba Elex a to už je RPG a taky celkem obtížnější, ale bavilo mě to. Tady ten celý systém je nějaký divný a jako RPG to na mě nepůsobí. Jen něco, co se jakoby rádoby RPG chce tvářit.

A když už to beru jako akční hru, tak nevidím důvod v tom, že lidské nepřátele nedokážu zabít šípem do hlavy.

Navíc nemůžeš přirovnávat šípy k meči, jak jsi uvedl. Meč je jako kopí a to tady nejde nijak vylepšit. Šípy jsou munice a i se silnějším lukem jsou neúčinné. Promiň, ale tohle nebyl správný příklad, jak bys chtěl. Absurditu mého tvrzení jsi tedy nedokázal.

EDIT: Ale nevadila by mi ani ta obtížnost jako ten nefunkční systém. S lukem nejsem schopný nepřátele zasáhnout do slabých míst, ale kopím je domlátím a přitom po mně hra chce, abych se oháněl hlavně lukem a ukazuje slabá místa nepřátel. Ale k tomu musím sehnat nějaké special featurky u zbraně, které nemůžu klasicky koupit, takže v praxi je mi luk k ničemu a mně se nechce hledat lepší součástky, takže nemůžu využívat vašich rad se zmražováním. Já se k válečnému luku prostě nejsem schopný dostat.

EDIT2: No a klasický nemůže používat mrazící šipky :-D To umí jen válečný! To je nevyváženost a demence ale ne RPG styl.
@kuler91 (06.06.2019 09:19): Přesně, prý nefunkční RPG systém. Naopak některé skilly jsou až nevyváženě dobré (hlavně improved concentration a double/triple shot) a změna v kvalitě života po jejich získání je skoková.
Jako obtížnost je příjemně nastavena .. není to žádná HC hra, ale taková příjemná výzva bez frustrace. Nezlob se, ale asi to fakt není hra pro tebe, jelikož to asi vyžaduje trochu šikovnější prsty ...
A zabíjet Watchery jinak než do oka nedává žádný smysl ... stejně jako ty potvordy, které střílejí ... tam je potřeba jim ihned sestřelit zbraň ...
No jako úplný základ je mít abilitu na zpomalení času při zaměřování + zpomalení při výskoku s mířením.
@CrocoRay (06.06.2019 01:11): Dude, odmítáš X rad, které si tu dostal a evidetně absolutně nevyužíváš ani čtvrtinu arzenálu, který máš k dispozici.

Představ si, kdyby si v libovolném RPG nebo akční hře odmítal využívat lepší zbraně, které ti hra nabízí. To co říkáš je v podstatě "K čemu je základní krátký meč, když s ním nezabiju nejsilnější nepřátele ve hře...". Slyšíš jak absurdně to zní?

Přestaň fňukat a běž hrát něco jiného.
@BINGMAN (05.06.2019 22:31): Máš pravdu takhle. Ale teď se mi ani moc žádnou hru nechtělo hrát, než mi skončí nemocenská a tomuhle jsem chtěl dát šanci.

@Walome (05.06.2019 22:05): Šípy jsou tak akorát na to, aby si je vývojáři mohli strčit do zadku.

Mně by ani nevadila vyšší obtížnost hry, ale já zapnul střední obtížnost a šel na kemp. S lukem jsem sundal jednoho nepřítele, než mě zabili. Oni jsou totiž přesní, hodně vydrží a je jich více, takže logicky nemám šanci. Tak jsem vzal kopí. Samozřejmě jsem kemp nedal, ale zabil jsem nepřátel už 5 z 50. Tím se dostávám k tomu, že kopí je lepší než luk. A když mě to nutí hrát s kopím, tak proč nelze vylepšit? Ten systém je strašně nevyvážený.

A já nevím, proč používat vůbec ten luk na slabší nepřátele. Watcherovi uhnu a na dvě rány ho sundám kopím. Je to 100x rychlejší než na něho zamířit lukem, resp. na jeho oko, protože jinde do těla ho to jen pošimrá a ještě by se udělal, jak mu to udělalo dobře.


Na lehkou obtížnost to zase není žádná výzva a prostě je dosekám. Ono kdyby to kopí udělali slabší a lukem se dalo účinněji střílet, tak by to bylo lepší. Silné nepřátele bych sundal lukem, protože bych nechtěl jít k nim nablízko a slabší dal kopím. Ale takhle než zamířím a při té slabé účinnosti luku se vůbec nevyplatí na něco mířit.

Ta hra mi přijde hodně špatná. A to ještě ten systém náhodného objevování předmětů a potřeba mít dobré předměty na koupi silnějšího brnění, to je hloupost.
@CrocoRay (05.06.2019 22:04): To je pět hodin, které by jsi mohl věnovat jiné hře. Kdysi jsem to měl podobně, že jsem dohrával i hry, které mě nebavili, ale nakonec jsem došel prozření: Čas s hrami je krátký, proč se teda zdržovat? Ohodnoť to a dej to k ledu.
@Kunick (05.06.2019 21:42): Bylo to na seznamu :-D Navíc jsem za tu hru dal 500 a končí nemocenská, tak se masochisticky bičuju, ale uznávám, že to musí působit komicky, když se tu tak vztekám a hraju to.

Ono na PC by mě to asi chytlo a možná to chytit v době, kdy jsem celkově méně naštvaný, tak bych se snažil, ale celkově je asi fakt, že to není hra pro mě.

Přemýšlím, jestli to vzdát, ale v příběhu jsem za půlkou a za 5 hodin bych to s fast travelem dohrál.
Jsem doufal, že po té sérii post-apo tohle bude další kousek do sbírky, ale asi se na to vykašlu. Díval jsem se na netu na videa soubojů a prakticky je to o pomalém pižlání a střílení do slabin. Fajn, kdyby to bylo jen s bossy, tak beru, ale jak se neustále objevují na mapě a mám s tím bojovat a RPG systém je nefuknčí a víceméně k ničemu, kromě toho, že dává nějaké body zdraví navíc, tak mě to prostě nebaví.

Na story obtížnost je to zase strašná nuda. Mě by to bavilo asi na PC s myší, ale na PSku s páčkami a gamepadem to chce až moc přesné míření.
Já zapnul zpět střední obtížnost a zkusil krokodýla a ptáky sundat. Než jsem zamířil jakékoliv slabé místo, tak mě krokodýl domlátil a ptáci dojebali s ledovými projektily. Na co jsou obyčejné šípy, když nemají žádnou účinnost? Pták se ohne, krokodýl poskočí a já mířím na tělo místo na slabé místo.

Krokodýla jsem kopím umlátil a lukem neubral ani jeden život. Ptám se, co to je za hru, když kopí je 50x silnější než střelná zbraň?

Nevím, nebaví mě to. Zapnu zpátky nejlehčí obtížnost a budu dialogy a animačky vypínat a přeskakovat a dohraju to znechuceně.

EDIT: S myší bych to dával, ale já nebudu debilními páčkami zaměřovat malého čuráčka na obřím zkurvysynském mega robotovi.
Já jsem měl tedy se surovinami docela opačný problém, vyházel jsem toho tuny. Je toho tam naopak až moc.

@kuler91 (05.06.2019 19:39): Jo, ono je to vlastně docela jednoduché, stačí si v tom najít systém. Já měl taky ze začátku problém s těma robotama co zalézají pod zem a myslel jsem si že to nedám. Pak jsem je chodil cíleně lovit, protože jsem zjistil co jim ustřelit, aby se přestali zahrabávat. Bylo to jak utrhnout mouše křidélka...ehm :D
Tak to nechápu ... jedna z mála větší her, která má příběh ok .... Souboják je taky velmi zábavný. Já jsem teda na hard problém neměl ... je potřeba zaměřit se na slabá místa postupně potvory očesávat a být neustále v pohybu. Bezhlavé střílení je tady úplně k ničemu ...
@CrocoRay (05.06.2019 19:18): jojo je to debilni. Pritom souboje na tezsi obtiznost jsou super (tam je ti kopi k nicemu), ale pak uz se to neda. Vubec nechapu proc se z toho snazili udelat rpg, jsko tps by to fungovalo lip, idealne linearni.
Ten systém nefunguje. Zapnul jsem nejlehčí obtížnost. Svině běhá okolo a než zaměřím, tak si mě všimne a narazí do mě. Nedokážu žádné slabé místo zamířit a tak ji domlátím kopím. Na nejlehčí obtížnost jsem nesmrtelný, takže to není problém umlátit. V praxi bych ale na normal byl mrtvý a lukem bych nedal ani ránu.

Pak náhodné generování surovin, kde nejsem schopný najít ani prd z toho, co chci.

Dohrávám na nejlehčí obtížnost a budu hodnotit tak 30%. A to budu hodně rád, když najdu aspoň liščí kost na neomezený fast travel, bo mě nebaví chodit po repetivní hnusné mapě bez žádných zajímavých míst.

Já nechápu, kdo to vytvořil, že zabiju zajíce a pokaždé tam chytím něco úplně jiného v těch surovinách. A koupit nic z toho nemůžu? To, oni byli zfetovaní, když to vytvářeli, ne? Já nečekal, že to bude taková kravina. U ostatních her je systém, tady je to prostě fakt hra jako ruleta, kde si náhodně generuje čísla - resp. tady suroviny a ještě dementně po mně chce zabít silného nepřítele, abych mohl mít silnější brnění místo, abych si první pořídil silné brnění a šel na silnějšího nepřítele.

Tak debilní RPG systém jsem fakt dlouho nezažil.

Dialogy přepínám a nezajímá mě příběh. Hraju jen za účelem si odškrtnutí dohrání a vůbec mě to ani trochu nebaví. Nemít to na seznamu, tak už jsem disk rozlámal a krabičku vyhodil!
@Walome (05.06.2019 16:46):

@Hydr0gen (05.06.2019 16:47):

Já se středními mrchami nemám problémy a prostě je srazím na těžký útok k zemi a dorazím kritickým úderem. Mně vadí, že tam jsou mega velké mrchy a všude po celé mapě a ty neupižlám. Dal jsem story obtížnost a už jsem dal i tu největší mrchu na mapě.

Ono mi jde o toho obřího ptáka, mega potvory apod. Ty mi dávají problémy a jak jsou ve smečce, tak je nemožné je porazit a ani na normal to není lehké.

Asi si dám story obtížnost a projdu čistě příběh. Mně se nechce snažit ani trochu a nemocenská mi bude končit a nemám čas, abych se u toho vztekal. Ten skok ze survival na rubačku ala Ninja Gaiden si zdůvodním tím, že hrdinku posedl temný duch metalového světa a učinil z ní neohrožené Rambo, které masakruje, co vidí.

Jde o to, že se mi nelíbí ten systém vývoje postavy. Jinde si koupím vybavení, abych šel na silné nepřátele. Tady musím porazit silné nepřátele, abych si pořídil dobré vybavení. Nejlepší je, že je to ještě o náhodě, že pokaždé dostanu jiné součástky a musím rubat a pamatovat si, co vlastně za součástku chci. Pak ještě kalkulovat s omezeným inventářem, abych měl to potřebné.

V praxi mám zbytečné věci a chybí mi to, co chci. A pak to musím přebírat stále dokola. A to mě nebaví.

Dám story obtížnost a jedu příběh.
@CrocoRay (05.06.2019 16:39): Počkat počkat počkat. Chceš říct, že používáš ty úplně obyčejný šípy? Ani ne hardpoint nebo precision arrows (popr.samozřejmě tearblast arrow na odstřelování komponent)?
@CrocoRay (05.06.2019 16:39): aha, já myslel, že hraješ na vyšší, na normal je člověk upižlá celkem snadno. Ale jak se psalo tady - uzemnit a pak do nich! Plus samozřejmě mířit na slabý místa.
No, hraju na normal. Ale když používám klasické šípy, tak to neubere prakticky nic. Já na střední mrchy jdu s kopím a prostě jeden velký úder a pak kritický úder a domlátím je. Ale jak přijdou ti obludní tyranousauři nebo obří pták, tak jsem byl totálně v prdeli.

Já dokážu projít mapou s těmi středně velkým a slabými nepřáteli, ale ti největší hajzlové mě prostě dostanou. A jak jsou součástí questu, tak to vzdávám.

Napadá mě tedy z rad něco mrazivého a pak je domlátit kopím, když jsou paralyzováni.

Obtížnost chci nechat na normal.
- Mít nejlepší verze zbraní (Carja)
- Optimalizovat modding, jak píše SilentWolf
- Používat Ropecaster k dočasné imobilizaci a snadnější míření
- Mířit na kritické body
- Za mě ultimátní OP elementální efekt je mrazení. Takže war bow a ice arrow na freeze canistery (po dvou freeze canisterech je Stormbird v podstatě hotovej) nebo příslušnej prak (sling) na ice bombs.
- Laciná taktika (kterou jsem nicméně použil na Corrupted Thunderjaw level 40+) je spamovat výbušné tripwiry a bomby.

Nehraješ na Ultra doufám? I na hard je to celkem těžký, takže žádná potupa.

Jinak pročítej reddit, lidi tam řeší spoustu různých strategií a způsobů jak si hru ozvláštnit. Jedna z nejlepších věcí na téhle hře, že máš fakt spoustu možností, takže si můžeš vybrat co ti sedí (jen luk a šíp, elementální šípy, pasti, bomby, poštvat všechny proti sobě pomocí corruption arrows, aerial tripcasting, kombinace všeho atd.)

Ještě P.S.: Kupuj zbraně a dělej ty weapon tutoriály. To tě donutí naučit se používat alternativní zbraně.
@CrocoRay (05.06.2019 14:02): Nedohrál jsem ještě, ale měl jsem podobný problém. Každá potvora však má nějakou slabost, je dobré to využít a zbraně na jednotlivé typy útoků pomocí těch modifikací specializovat. Sharpshooter bow jsem specializoval na co největší dmg, klasický luk pak na co největší tearing dmg, prak na fire dmg a tripcaster na electric dmg. A jde mi to od té doby lépe. Nevím, jestli to pomůže i na "velké svině", protože nevím, koho tím myslíš, ale mělo by to fungovat globálně.
Ti, co to dohráli, můžete mi poradit jak to v druhé části mapy hrát? Respektive jak porazit ty velké svině? Kopí vylepšit nejde a luk když vylepším, tak stojí stejně za prd. Prakticky neubírá velkým nepřátelům vůbec nic? Vylepšování stojí taky za prd. Ty skilly ani nepotřebuji a za každý level jen 10 bodů zdraví. Brnění jsou asi snad jen tři typy podle kvality.

Jaké zbraně mám koupit na ty obří mrchy?
jj, od cca poloviny hry jsem to přepl a bylo to lepší ...

Ale taky v obou modech zámek na 30FPS je nepochopitelné, proč vůbec ten mod přidali. Kdyby to alespoň šlo, jako v GOW.
Je to bohužel škoda, ale s tím nic nenaděláme. Stejně, jako v případě GOW nebudu toto brát v potaz v hodnocení.

Jen prostě nesmím hned přepínat input z PC na PS4pro a hrát. Pak se to jakš takš dá :)
@Charllize (14.05.2019 12:26): podřadné platformy tě omezují. nemůžeš si vybrat, jak to ovládat, musíš trpět nemožný hluk a nízký framerate. ale zrovna v případě HZD je to celkem jedno, ta hra by nebyla dobrá ani v 60ti fps na klávesnici s myší...
@BINGMAN (14.05.2019 10:50): buď rád za každou hru, která tam běží aspoň těch 30fps a nepadá to níž. :-D snad další generace toasterů bude zvládat i něco víc, než prezentace obrázků. :-D

Já teď Horizon zapl snad po roce. Abych se jen mrkl, jestli jako třeba bude chuť to hrát. A nebyl moc hezký pohled. Jak se do toho zahraješ, tak si zvykneš. :-D ale ten prvotní šok tam je.
Wait wait wait... to je hra fakt locknutá na 30fps? I na PS4 Pro? I s "Favor Performance"? Jak píše Heller, ten přechod z PC master race, kde mám normálně 100+fps (nechlubím se, to je prostě fakt) je opravdu bolestný.
Největší mazec je přechod ze 144hz na tech 30. To mi prijde jakoby hra se seka a má to tak 15 fps a ne 30.
Psko mam totiz pripojene k monitoru a jen menim input.

A taky jsem dostal za usi hned od prvniho potvoraka. Musim hrat opatrneji :-D
PS exkluzivita GOW dohráno :)
Dneska si kupuju Horizon complete edition (mají na to i jarní slevu) a víkend je jasnej :)