Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Vypadá to, že s novou mašinou bych si mohl užít konečně tento restík. Jsem rád, že jsem si ho připomněl.
Well thats kinda creepy...
Úvod je zajímavý, připomíná mi to Call of Cthulhu. Jen to že neexistuje save on exit (a fakt že save musím googlit) je značně na facku.

Je dobré znát do začátku příběh prvního dílu?
@Adieu (10.06.2019 15:54): Já s výkonem neměl nejmenší problém. Jednou se mi teda stalo, že mi nějak hra nahodila v nastavení V-Sync na 1/4 a to pak taky spadlo na 15 FPS, ale pak to stačilo jen přepnout na normální.
No zahrál bych si to zatraceně rád, ale měl jsem framerate asi tak 15 FPS na minimální detaily a při otevření prvních dveří se hra zasekla. Problém tohohle studia fungujícího na vodku je, že to jsou více nadšenci než profesionálové, tudíž všechno nahází do Unity jako rolníci vše lesklé do pece při Velkém skoku. Ale předpokládám, že to ještě nějak optimalizují.
Dohráno. Bertolt Brecht by na tvůrce byl pyšný. Pro mě jednoznačný kandidát na hru roku a na ještě jedno dohrání. A to ještě teprve budou k dispozici průchody za Danila a Claru.
Podařilo se někomu ve třetím dni úspěšně udělat to setkání přátel z mladí? Byl jsem na smluveném místě v noci a nikde nic, ani uvnitř. V deníku se pak dočtu, že přece jen vzhledem k událostem dne pro setkání nebyl nejvhodnější čas, ale dopadne to tak vždy?
@IcePickLodger (31.05.2019 21:46): Ani vzdálěně podobnou hrou. Nicméně atmosférou a pocitem z hraní je podobné mimo The Void a zmíněné Deadly Premonition a například S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (mechnismy) nebo Rule of Rose a Gadget: Invention, Travel & Adventure (pouze atmosférou s náplní). Možná ještě nějaké ty ruské budgetové FPSky/immersiv simy, o kterých má na DH přehled Pheonix, a snaží se jít dále (jako The Precursors a ostatně i Pathologic).
@IcePickLodger (31.05.2019 21:46): Odpověděl bych obecněji: s tam specifickým skloubením survival hororu, immersive simu a adventury jsem se nesetkal.

O Pathologic lze říct mnoho věcí, dokonce i škaredých, ale jedinečnost bude vždy jedním z definičních rysů téhle pecky. Dvojka mě v tom nadále utvrzuje.
fajn, tak to su same dobre spravy...moru zdar! ;)
snad este posledny dotaz - stretli ste sa niekto s podobne kvalitnou a prepracovanou hrou - mixom adventury, hororu a FPS? vopred vdaka.
@IcePickLodger (31.05.2019 09:33): Myslím, že sami autoři popsali Pathologic 2 jako "reimagining" jedničky. Tj. páteř příběhu je víceméně stejná, město je stejné, kultura a většina postav je stejná. Ale tentokrát měli autoři prostředky a čas na to, aby hru udělali bližší své původní vizi. Město je mnohem mnohem detailnější, stejně tak většina událostí a míst je mnohem propracovanější. Z hlediska gameplaye je změněné hlavně to, že narozdíl od jedničky by se nemělo dát stihnout všechno, celé by to mělo být o dost víc stresující (v jedničce, pokud v tom člověk uměl chodit, nebyl problém během prvních dvou tří dnů nasbírat dost peněz a jídla na přežití až do konce). A spousta věcí je rozšířených a přidaných, ať už jsou to příběhy některých postav, nová místa ve městě a ve stepi nebo třeba lucidní sny. Je to fakt pocitvé.

Ještě k té Dceři stepi - myslím, že hlavní výtka byla, že anglický překlad byl ještě nesrozumitelnější než v případě Doktora a Haruspika, tj. nedalo se z toho pochopit vůbec nic. Já jsem ji hrál v češtině asi do sedmého dne, pak jsem z nějakého důvodu přestal, ale fungovalo to bez problémů, čeština byla dobrá. Nakonec jsem ji dohrál až v HD verzi. Jediný možný rozdíl je, že původní neruské verze měly kvůli nákladům na překlad odebrané některé dialogy, takže je možné, že to budeš mít příběhově chudší. Ale těžko říct.
@IcePickLodger (31.05.2019 09:33): Hraju už plnou verzi Pathologic 2, je zde zatím pouze a jenom hra za Haruspexe, Dcera stepi a Bachelor by měli časem přibýt.

Základ story je stejný, postavy taky (snad krom nových), ale některé věci jsou jinak a příběh je někde mezi sequelem a remakem. Příběhově je to stále stejné jeviště, se stejnými postavami a stejným intrem, ale odehrává se tady poněkud jiná hra/partie.

Pathologic HD by měla mít snad angličtinu už v pořádku. Krom podpory moderních systémů, vyššího rozlišení a snad méně bugů je to shodné s klasickým Pathologic.
@AiMLEzZz (29.05.2019 20:28): no v zasade mam dve moznosti - bud hrat tu Dceru stepi v povodnej hre v cestine (tu mam odomknutu), alebo Classic HD verziu v anglictine, len tam by som musel predtym znova odohrat prvy/druhy scenar. s anglinou nemam problem, ak by bola v poriadku (mam info, ze v povodnej hre bola uplne k nicomu). cestina bola naopak uplne zrozumitelna. inak az na to, ze v Classic HD je obraz roztiahnuty na 1900*1080, neevidujem zatial ziadne vyraznejsie upravy. predpokladam, ze z pohladu deja ani k ziadnym korekciam nedoslo, ze sa upgrade tykal vylucne technickej roviny, ci?
hrate zatial len demo, alebo uz vysla final hra? princip teda obdobny ako v originale? tj v zasade rovnaka story, rovnake postavy, len graficky/ulohovy upgrade?
Zatím je to paráda, vnímám docela zlepšení, začátek je mnohem působivější mi přijde a lépe uvede do hry.

Kde skladujete itemy?
@IcePickLodger (29.05.2019 19:29): Přesně, jak říkáš, mně ta hra taky skvěle vyhovovala. Hlavně v anglicky mluvících médiích o ní vždycky píšou jako o "broken" hře. Čemuž vůbec nerozumím. Jasně, překlad do angličtiny byl katastrofální a graficky ta hra byla zastaralá, ale krom toho byla naprosto funkční a dělala, co autoři zamýšleli. Co se týče Dcery stepy - myslím, že není těžší než doktor a rozhodně není těžší než haruspikus (obzvlášť než ty asi tři dny, kdy musíš vypít lektvar, který ti zvyšuje únavu nebo hlad dvojnásobně rychle, to bylo peklo). Je dost zajímavá, protože některé věci z předchozích příběhů obrací naruby, ale je taky nejvíc nedotažená. Poslední asi tři nebo čtyři dny ti dokonce chodí pořád jeden úkol, který je doslova to samé dokola, jen pokaždé v jiné budově.
tak na toto sa uz sakra tesim! ani nie tak kvoli tomu, ze sa nieco "zlepsi" oproti jednotke (pretoze mne povodna hra vyhovovala po kazdej stranke...mne dokonca vobec nepadala, nestretol som sa s jedinym bugom), ako skor kvoli tomu, ze znova budem moct zavitat do toho mystickeho miesta s dokonalou atmosferou. este predtym vsak chcem dohrat povodnu hru za Klaru (tu som si setril roky na "horsie casy" :)). apropo - je tento 3. scenar vyrazne narocnejsi ako doktor, resp. Haruspix? ti mi prisli taki akurat, samozrejme snazil som sa zmaknut vsetky sekundarne ulohy, v zasade bez vacsich problemov
@Shoggot (29.05.2019 10:06): Jo, je tam sprint, ale je to vykoupené větším vyčerpáním, které způsobuje větší žízeň a hlad. A hlad je už tak docela problém, i když zrovna moc nesprintuješ. Takže ho není radno používat zbytečně - jako v reálném životě :). Na druhou stranu, je tam i fast travel (převozník), ovšem musíš mu zaplatit. V téhle hře není nic zadarmo.
Zakoupeno, taky přidám dojmy. Hledal jsem ve fórech, videjka se mi projíždět nechce, ale zdá se, že tam přibyl sprint, ne? To už by samo o sobě přebilo největší opruz v jedničce pro mě.
Moje první dojmy, jakožto od někoho, kdo považuje původní Pathologic za jednu z nejlepších her, co kdy hrál:

- Optimalizace není nic moc. Na druhou stranu, hraju na notebooku s integrovanou GPU a s Linuxem, takže musím používat Proton jako kompatibilitní vrstvu. Jedu víceméně kolem 30 FPS. Na fórech jsou ale lidé, kteří na tom nejsou o moc lépe ani s GTX 2080 RTX.
- Jednička byla občas dost matoucí, kafkovská a těžko srozumitelná, ale přišlo mi, že to má svůj význam. Naproti tomu u dvojky mi přijde, že je to občas divný, aby to bylo co nejvíc divný.
- Vizuálně je na tom samozřejmě o dost lépe dvojka, ale jednička měla hezčí některé speciální lokace a také zajímavěji vypadající postavy.
- Zatím nemají moc pošéfované některé survival mechaniky. Hlad stoupá hrozně rychle, mnohem rychleji než v jedničce. Snad to spraví patch.
- Trochu blbne ovládání. Zatím nejde hrát s gamepadem (což mě netrápí) a přenastavit některé klávesy, nevím proč.

Uvidím, co se stane, až proniknu trochu hlouběji do příběhu. Dvojka hráče o něco více vede za ruku a ukazuje mu, kam jít. Město působí živěji a interaktivněji, takže si člověk nepřipadá, že jen běhá prázdnými ulicemi od jedné postavy s otazníkem nad hlavou k druhé. Ale prozatím těžko soudit.
Nu tak jsem zabil pár hodin v demu a je to pořád ta stejná totální absurdní ujetost, jen o něco více user friendly. Tedy hratelnostně. Pořád je to dost velký WTF ke zkousnutí.

Also jít se udat vůbec nefungovalo. Nechápu proč.
Koupi zvažuji, ale počkám si až na dojmy a možná nějakou slevu.

Ale určitě mám očekávání velmi vysoko.
Přemýšlím, jestli koupit. Docela bych se těšil, ale bojím se, že to bude neoptimalizované a zabugované stejně jak jednička :/ Jestli někdo plánuje hned na vydání koupit, dejte pak vědět, jak to s tím dopadlo..