Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pathologic 2

83
5 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
23.05.2019 PC
12.12.2019 XOne
Vývojáři:
Ice-Pick Lodge
Oficiální stránky:
https://www.pathologic-game.com/
Pathologic 2 je remakom, respektíve re-imagináciou titulu Pathologic, vydaného ešte v roku 2005. Autori ho však označili číslovkou dva, aby sa hráčom neplietol s pôvodnou hrou a jej neskoršou remasterovanou verziou Pathologic Classic HD. Vylepšenia sa nedočkala len grafická stránka a technické spracovanie ako celok, ale došlo i k viacerým zmenám a úpravám pôvodného konceptu.

Hrateľnosťou ide o open world survival horor, ktorý sa odohráva v mestečku Gorkhon. To je sužované morom, výparmi a v dôsledku vzniknutej situácie i zákernosťou jeho obyvateľov. Podarí sa vám prežiť behom 12 dní strávených v tejto oblasti? Rozhodne to nebude jednoduchá úloha, pretože zdroje sú obmedzené, takže počas svojej púte musíte získavať priazeň miestnych ľudí. Veci sa menia zo zlých na horšie a všetko začína byť proti vám. K dispozícii máte, tak ako v origináli, trojicu rôznorodých charakterov, pričom každý z nich disponuje vlastným príbehovým pozadím a vlastnými úlohami.


Poslední diskuzní příspěvek

Pathologic 2 bude na Game Passu. https://www.google.com/amp/s/venturebeat.com/2019/12/04/xbox-game-pass-december/amp/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Divadlo v brechtovském stylu o moru sužujícím ruské stepní město.
Bude to asi nejvíc frustrující hra, jakou jste kdy hráli. V roli mladého ruského chirurga vracejícího se do rodného města budete trpět neustálým nedostatkem jídla, munice, nástrojů, spánku a léků.

Jakoby toho bylo málo, v okamžiku vašeho návratu je zavražděn váš otec, místní lékař, a podezření okamžitě padá na vás. Přátelé z dětství již nejsou čím bývali, kdysi pokojné město pod závojem záhadné morové nákazy odhaluje mocensko-ideologické konflikt mezi významnými rodinami. Někdo ztělesňuje řeznický průmysl na kterém město žije, někdo renesančně-progresivistické pnutí, které město vzdaluje od jeho kořenů, které ztělesňují okolo žijící lidé z nekonečné ruské stepi, která život dává i bere a životem i smrtí dokonce i možná je. Hlavní roli tu hraje lidská bezmoc proti objektivnímu přírodnímu zlu, jemuž dveře možná otevřel člověk, ale dál si žije vlastní životem. Nebo smrtí lidí.

Je důležitý jedinec, město nebo země, na které oba leží? Ať už spící nebo mrtví? Jak moc se dokáže jedinec vymanit ze své lingvistické a kulturní klece? A měl by?
Tyhle otázky může Pathologic pokládat a dávat různá vodítka právě proto, že mor funguje jako vítr, který vtrhne do místnosti a rozmetá všechny věci okolo. Během snahy věci zase spojit lze teprve objevit nejen nové a stare významy, ale vytvářet i spojení nová. Mor není jen objektivním zlem, ale motorem života. Stejně tak ale může skončit i totální smrtí. Nejen lidí, ale i zázraků.

Pathologic nutí hráče dělat náročná rozhodnutí neustále. Uzdravím místního mafoše nebo ubohého sirotu? Vyměním maso za náboje? Půjdu pomoci místním pašerákům nebo raději budu shánět suroviny na výrobu antibiotik? Přežiju další den nebo zkusím najít lék na nákazu?
Všechna rozhodnutí jsou frustrující a zanechávají hořkou pachuť. A čas se neúprosně zkracuje. A lidé nevidí co já a já nechápu, co se snaží říct. Brechtolské divadlo nedává rozhřešení, nedává jak kašpárek na konci ponaučení. Někdy možná je největším zlem nepřijmout svou roli a snažit se z ní vymanit. Na tom Pathologic staví. Ale nejenom na tom.

S nevídaným umem hra trhá trapný západní koncept herního protagonisty: tedy toho chlapíka, který posbírá všechny informace, dosáhne jakéhosi vrcholného vědění a na základě něj vynese jakýsi ultimátní rozsudek, který je samozřejmě vždy zcela v souladu buď s etikou moderního humanismu nebo jakousi podivnou hitlerovskou perverzí.
Současně hráče (diváky?) bude Pathologic frustrovat. Nejen frustrující obtížností. V době, kdy se divák rozčílí nad tím, že dílo nebo postavy nezaujaly jasné etické stanovisko, si bude publikum hledat těžko. Stejně jako narativním a obecně informace sdělujícím postupem, který spoléhá na metafory, alegorie a symboliku. A ano, hádáte správně, dokonce ani hegelovské dialektice se místy nevyhne. A to vše s dokonalým art stylem a hudbou.

Žádná recenze ani status nemůžou říct o Pathologic celou pravdu. Je třeba to hrat a vnímat. Zkušenost bude neúplná, jak z jakékoli recenze, tak z jednoho hraní. Ale tak to má být.

Pro: příběh, narativ, chytře využitá frustrace, excelentní hudba, art styl

Proti: pro někoho frustrující obtížnost

+28