@Charllize (13.06.2019 20:49): Tak tedy Score ne, ale dvojice recenzí v Levelu (nejdříve PSX verze, pak PC). Jinak šlo vůbec hru sehnat? Já ji tedy kolem roku 2005 určitě neměl šanci, jako i jiné jRPG, sehnat. Takže jsem hrál Infinity RPG, Gothic, Dungeon Siege, Revenanta nebo TES. Na Xzone a v GameExpresu skoro nic nebylo na PC (pak jen později Last Remnant?), a až když jsem měl internet, mohl jsem stáhnout emu SNESu a Chrono Trigger (FF VII bych stahoval asi dlouho :)). Je to docela škoda, dnes už to (osmý díl FF) tak bombastické - včera jsem to zase trochu hrál - není, ale atmosféra a nostalgie k těmto starším jRPG stále funguje.
Diskuze
Čím končilo to demo? Já jsem skončil někde u toho videa s tancem.
@Isair (14.06.2019 05:22): Tak pro mě FF6 a FF7 rulez, pak 4 a 9 a pak až mám osmičku :-)
@90210 (14.06.2019 00:11): Yop, to demo jsem tehdá hrával taky pořád dokola, v té době jsem na to čuměl s otevřenou hubou. Plnou dohrál až o pár let později a stále je to asi můj nejoblíbenější FF, mnohem oblíbenější než třebas FF 7 nemluvě o FF 6. Nicméně těžko říct, jak moc velkou roli tu hraje nostalgie, každopádně však k takovému FF 9 mě žádná nostalgie nepojí a i tak mě zaujal mnohem více, než hypovaná šestka se sedmičkou :).
V plánu mám ještě desítku a případně starší díly, novější už mě vůbec nelákají. Mno možná ještě u dvanáctky váhám... ale přijde mi to jako takový JRPG Kotor, čili nic, na co bych měl chuť.
V plánu mám ještě desítku a případně starší díly, novější už mě vůbec nelákají. Mno možná ještě u dvanáctky váhám... ale přijde mi to jako takový JRPG Kotor, čili nic, na co bych měl chuť.
@90210 (14.06.2019 00:11): A podľa dema si to ohodnotil?! :O
@90210 (14.06.2019 00:11): tak ted to muzes napravit a zahrat si to cely. A do hrnku si dat treba caj k tomu :)
(teda jestli jsi to uz neodehral)
(teda jestli jsi to uz neodehral)
To ja jsem tehdy hral demo porad dokola a dokonce se stal clenem klubu ceskych fanousku mangy, coz tehdy bylo hrozne cool, vic nez net, i kdyz tohle zrovna manga neni. Porad mam jeste nekde u rodicu clensky hrnek na kafe.:D
@Drolin (13.06.2019 20:38): Andrej to tenkrat solidne sepsul, po te co dal FF7 desitku (myslim). Byl z osmicky hrozne zklamanej.
Me se tenkrat hodne libila, kdyz vysla, proste to byla nova FF. naposled jsem ji hral na PC nekdy v roce 2005 i s chcocobo worldem. Takze tezko soudit jak se na to budu tvarit ted, ale mam ji za jednu z tech hodne oblibenych.
Hmm, jsem zvedav jestli si nejak poradi s tim chocobo worldem u toho remasteru, byla by skoda ho tam nemit.
A hlavne, sakra...nejlepsi karetni hra vsech dob umistena do hry..TRIPLE TRIADS !!! Doufam ze ty karty budou hodne hi res, a nebudou rozmazany :)
Me se tenkrat hodne libila, kdyz vysla, proste to byla nova FF. naposled jsem ji hral na PC nekdy v roce 2005 i s chcocobo worldem. Takze tezko soudit jak se na to budu tvarit ted, ale mam ji za jednu z tech hodne oblibenych.
Hmm, jsem zvedav jestli si nejak poradi s tim chocobo worldem u toho remasteru, byla by skoda ho tam nemit.
A hlavne, sakra...nejlepsi karetni hra vsech dob umistena do hry..TRIPLE TRIADS !!! Doufam ze ty karty budou hodne hi res, a nebudou rozmazany :)
@Charllize (12.06.2019 21:56): Vidíš, osmý díl v emu PSX bych už měl někdy dohrát. Pamatuji jak jsem hltal devítkové recenze v Levelu a Score a jak byla grafika úžasná. I pak hraní bylo zábavné, jen tedy ta výměna systému oproti sedmému dílu... :(
Rozehráno vícekrát, ale vždy někdy utnuto. Zde plně souhlasím s komentářem Solidora, ale osobně mám hru i tak rád (a je tedy pro mě nehodnotilená).
Rozehráno vícekrát, ale vždy někdy utnuto. Zde plně souhlasím s komentářem Solidora, ale osobně mám hru i tak rád (a je tedy pro mě nehodnotilená).
@Ringo (16.05.2019 20:58): to je jasny. Charaktery a ruzne povahy jdou v jrpg az do absurdna, a osobne jsme si zcela jisty ze takova prekvapeni ohledne jednani a povah postav jsem jinde nezazil.
@Charllize (16.05.2019 20:24): předefinované postavy ok, to je pospáno správně, ale určitěš nejde o kolektivismus, to je zcela jiný pojem. Spíše je to kolektiv jasných individualit :-)
@Ringo (16.05.2019 20:15): spis asi myslela to ze jrpg jsou vetsinou pevne vedeny scenarem a neumoznuji aby hrac profiloval svou postavu/y. I kdyz taky to neni uplne pravda, hodne jrpg miva nekolik koncu a vedou k nim ruzne cesty, sice ne takove jako v zapadni produkci ale urcite volbym vetsinou tvorene samotnym gameplayem tam jsou taky. Ony ty ruzne true, normal a bad zavery jrpg take delaji kolikrat z postav zlouny ci Mirky Dusiny.
@Sadako (16.05.2019 17:27): Kolektivistická je velice zavádějící výraz. Parta v japonských RPG je velmi často banda individualit, mnohdy jdoucí si za svými cíli. Party RPG rozhodně nelze nazvat kolektivistickými. Uvedu příklad, kdy v jedné nejmenované hře hlavní postavu provází bodyguard, který s ní jde jen proto, aby ji mohl v příhodný okamžik porazit a zabít.
@Rapier (15.05.2019 19:41): Já vidím hlavní rozdíl především v tom, že v jRPG dostaneš nějakou skupinu předdefinovaných postav a ne jednoho vlastního hrdinu, které si nacustomizuješ. Moderní západní RPG jsou převážně individualistická, jRPG silně kolektivistická.
@Jab (15.05.2019 20:12): FF8 nepatří k mým úplně nejoblíbenějším FF, mám ji snad asi někde až na šestém místě, pravda, scénka pod basketballovým košem mi rozbila celou vážnost příběhu, nicméně to velmi napravovaly snové feedbacky jedné z postav, které fakt neměly chybu a patří k tomu nej, co jsem v herních příbězích potkal.
@BINGMAN (15.05.2019 20:18): Grind k tomu patří, hráči jRPG je jmají rádi. Ale...když přijdeš na dobrou taktiku, tak se to dá zvládnout i bez festovního grindu, ale přiznám se, že ani já jsem mnohé boss fighty bez grind tréningu nezvládnul, jsou to někdy taktické orgie. Ale znám člověka, s kterým jsem kdysi komunikoval na MAGEO, Kaleston se jmenuje, který jRPG končí na 30. levelech bez grindování, ale je to fakt umění. Ale je to fakt fajnšmekr, hrával je i v japonštině :-)
@Jab (15.05.2019 20:12): Hmm, FF 8 ma na MT 90% hodnoceni, coz je vic nez nektera rpg ktera jsou zde vynasena do nebes. nebude to hrou ze je spatna nebo snad parodie, spis jen spatna cilovka, jak pise Bingman.
@Charllize (15.05.2019 20:10): No tak zrovna v ff8 se mi párkrát stalo, že jsem bosse nemohl dát a tak jsem musel jak pako lítat po hlavní mapě sem a tam a sbírat zkušenosti v random encounters, abych bosse mohl porazit. A když se mi to stalo podruhé, vykašlal jsem se na to. Však v pohodě, vím, že nejsem cílovka, proto jsem to ani nehodnotil. Takový dobrák jsem.
@Rapier (15.05.2019 19:41): Připrav se na příběh plný over the top scén, které jsou skvělou parodií sebe sama.
@Rapier (15.05.2019 19:41): Hlavně se připrav na opravdu epický spletitý příběh, jaký v TES hrách nenajdeš.
@BINGMAN (15.05.2019 20:08): to je ale blbost co jsi napsal:) vetsina jrpg jde bez problemu dohrat aniz bys musel cokoliv vyrazne grindovat nebo nekde sbirat nejakou vatu, to grindeni a vata, jak rikas je prave vetsinou prisne odelena od zakaldniho pribehu formou nepovinneho obsahu a je tak ciste na hraci jestli se tomu chce venovat nebo ne. Konkretne ve FF 8 to jde dohrat za 30 hodin stylem start cil pribehu, bez sebemensi potreby cokoliv grindit nebo natahovat.
@Rapier (15.05.2019 19:41): JRPG jsou plné grindu a vaty, které hry zbytečně protahují. Někoho to ale baví.
@90210 (15.05.2019 19:48): ne ze by to zrovna delali amici, jen Hironobu zrovna mel plny ruce prace s filmem spirit within, takze to je dozoroval. Hlavni odpovednost meli Kitase s Nomurou a ukazali ze i bez mistra to jde delat dobre:)
@Rapier (15.05.2019 19:41): priprav se na to ze te to nebude asi bavit, pokud jo, tak bys pak mohl hrat i jiny jrpg, pac zrovna FF8 muze slouzit jako takova spojnice mezi zapadnim a japonskym stylem.
@Rapier (15.05.2019 19:41): priprav se na to ze te to nebude asi bavit, pokud jo, tak bys pak mohl hrat i jiny jrpg, pac zrovna FF8 muze slouzit jako takova spojnice mezi zapadnim a japonskym stylem.
@Rapier (15.05.2019 19:41): Tohle FF zrovna delali Amici na Havaji pro zapadni trh, zkus zahrat a uvidis, ostatne tak je to se vsim.
Za 150 Kč na Xbox One v rámci zpětné kompatibility. Co mohu jako člověk co nikdy nehrál japonské RPG čekat? Jaký je rozdíl mezi západními RPG alá TES Oblivion a východními alá FF VIII? Na co se mám připravit?
@Ringo (26.10.2018 20:55): Vsak jo, ja to tak ani nebral. Jen to chtelo trosku slovne podlozit :)
@Charllize (26.10.2018 20:46): To jsem jako o to plusko ale nežebral, jo? Aby to tak nevypadalo :-D
@Ringo (26.10.2018 20:44): Ok, tech 15 let to omluvilo, jako pametnik si zaslouzis schovivavost :)
@Charllize (26.10.2018 20:19): Já na ty minihry moc nejsem, ale jo, tady to bylo povedené, ale člověk po těch letech neudrží v paměti všechno, vždyť to bude dobrých 15+ let co jsem to dohrál :-)
[neexistující komentář]: Dal bych ti plus kdybys zminil nejlepsi implementaci karetni hry v dejinach videoher :)
@90210 (26.10.2018 13:13): Ad 15 leté děcka - tak tohle mi přišlo kdysi hodně dávno divné, jen když jsem ty hry znal jen z doslechu. jak jsem je pak začal hrát, tak 15 leté děcko nebo 180 letý elf, je to jedno, soustředil jsem se jen na hru, příběhové pochody, vývoj postav a souboje. Oni Japonci jsou tak trochu posedlí takovým tím stylem - náctiletý nezkažený, ale přitom psychicky nevyrovnaný, plný dilemat, hrdina jde řešit svět zkažených dospělých, v kterých se snaží najít to dobré a přivést je na světlou stranu síly :-)
[neexistující komentář]: Mam pocit, ze to delala nejaka vyvojarska pobocka na Havaji, proto to uz neni manga. Dohral jsem demo ze Score CD, ktery me hodne bavilo, plnou verzi jsem tehdy v dobe pomalyho stahovani nesehnal, ale vzdycky mi prislo vtipny, ze v tyto hre v podstate hrajete za 15-ti lety decka, IMHO s tim nizkym vekem trochu ustrelili.
Člověk může nainstalovat FF 8 kdykoliv a hned ho to chytne. Zase jsem strávil dvě hodiny u Triple Triad :) A ta hudba.
Ty jo pánové přeložily Final Fantasy X, začínám přemýšlet, že bych si to s emulátorem dal. 7,8,9, jsem dohrál, 10 mám stále ještě nedohraný rest. Nebyl jsem schopný porazit posledního bosse.
Možná vyjde Final Fantasy XIII na PC. Dole je logo Steamu, tak snad :) A možná i Final Fantasy IV (remaster DS/iOS verze).
http://www.square-enix.co.jp/fabula/FF13_Portal/
http://www.square-enix.co.jp/fabula/FF13_Portal/
@Can (16.12.2013 11:41): Bomba, díky :-)
Tak je na Bunuswebu ta čeština i na Steam verzi...
@Fatality (09.12.2013 20:22): Ok i tak díky, snad se někdy dočkám....
@Fatality (09.12.2013 10:27): Tak jsem pročetl diskuzi a ta čeština zatím na FF7 nefunguje kompletně, pracuje se na nové verzi, která bude fungovat i na steam verzi, takže pardon za mystifikaci :-)
@Fatality (09.12.2013 10:27): Ano ta čeština je stejná, ale potřeboval bych aby jí někdo zkusil na tu Steam verzi, ať už 7. nebo 8. dílu...
@Can (08.12.2013 12:12): Já osobně žádnou na steam verzi nezkoušel, nicméně ta z RK funguje, odkaz (možná je to ta samá), tudíž ani nevím jak je to s tou registrací na Square, ale řekl bych, že tam žádná buzerace nebude. Případně bych zkusil pogooglit :-)
@Fatality (08.12.2013 01:46): Opravdu funguje ta čeština na FF7 z bonuswebu i na Steam verzi? To je paráda, jen jaká je ta registrace na Square? Je to nějak komplikované nebo se k němu musím přihlašovat pokaždé, když budu chtít hrát? Na Steamu je napsáno Requires a Square Enix account.
@Can (07.12.2013 11:51): No na FF7 steam verzi čeština funguje, pokud nebude teď fungovat na FF8, tak věřím, že raziel s krucim to zmáknou :-)
@Fatality (07.12.2013 10:52): Strašně rád bych si FF8 opět zahrál a konečně dohrál, ale jen v češtině, tak jestli budete někdo zkoušet tu češtinu na Steam verzi, dejte vědět jestli funguje, ale docela o tom pochybuju....
@Zoltan (05.12.2013 19:14): Je to tak, jde o vylepšenou edici, která přidává vysoké rozlišení, Chocobo World, bezproblémový chod na W7/W8 a achievementy. Doufám, že na to pojede i čeština od kluků z RK Transls :-)
FF8 na Steamu!
@Red (22.03.2013 22:45): Lamy
@Solidor (22.03.2013 23:10): Pravděpodobně.
@Drolin (22.03.2013 20:39): , @Red (22.03.2013 22:45): Takže kvůli takovým, jako jste vy, není možné umřít při posledním bossovi ve FFX? :)