Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy VIII


Diskuze

« Novější Starší »
@Ringo (16.05.2019 20:15): spis asi myslela to ze jrpg jsou vetsinou pevne vedeny scenarem a neumoznuji aby hrac profiloval svou postavu/y. I kdyz taky to neni uplne pravda, hodne jrpg miva nekolik koncu a vedou k nim ruzne cesty, sice ne takove jako v zapadni produkci ale urcite volbym vetsinou tvorene samotnym gameplayem tam jsou taky. Ony ty ruzne true, normal a bad zavery jrpg take delaji kolikrat z postav zlouny ci Mirky Dusiny.
@Sadako (16.05.2019 17:27): Kolektivistická je velice zavádějící výraz. Parta v japonských RPG je velmi často banda individualit, mnohdy jdoucí si za svými cíli. Party RPG rozhodně nelze nazvat kolektivistickými. Uvedu příklad, kdy v jedné nejmenované hře hlavní postavu provází bodyguard, který s ní jde jen proto, aby ji mohl v příhodný okamžik porazit a zabít.
@Rapier (15.05.2019 19:41): Já vidím hlavní rozdíl především v tom, že v jRPG dostaneš nějakou skupinu předdefinovaných postav a ne jednoho vlastního hrdinu, které si nacustomizuješ. Moderní západní RPG jsou převážně individualistická, jRPG silně kolektivistická.
@Jab (15.05.2019 20:12): FF8 nepatří k mým úplně nejoblíbenějším FF, mám ji snad asi někde až na šestém místě, pravda, scénka pod basketballovým košem mi rozbila celou vážnost příběhu, nicméně to velmi napravovaly snové feedbacky jedné z postav, které fakt neměly chybu a patří k tomu nej, co jsem v herních příbězích potkal.
@BINGMAN (15.05.2019 20:18): Grind k tomu patří, hráči jRPG je jmají rádi. Ale...když přijdeš na dobrou taktiku, tak se to dá zvládnout i bez festovního grindu, ale přiznám se, že ani já jsem mnohé boss fighty bez grind tréningu nezvládnul, jsou to někdy taktické orgie. Ale znám člověka, s kterým jsem kdysi komunikoval na MAGEO, Kaleston se jmenuje, který jRPG končí na 30. levelech bez grindování, ale je to fakt umění. Ale je to fakt fajnšmekr, hrával je i v japonštině :-)
@Charllize (15.05.2019 20:10): No tak zrovna v ff8 se mi párkrát stalo, že jsem bosse nemohl dát a tak jsem musel jak pako lítat po hlavní mapě sem a tam a sbírat zkušenosti v random encounters, abych bosse mohl porazit. A když se mi to stalo podruhé, vykašlal jsem se na to. Však v pohodě, vím, že nejsem cílovka, proto jsem to ani nehodnotil. Takový dobrák jsem.
@BINGMAN (15.05.2019 20:08): to je ale blbost co jsi napsal:) vetsina jrpg jde bez problemu dohrat aniz bys musel cokoliv vyrazne grindovat nebo nekde sbirat nejakou vatu, to grindeni a vata, jak rikas je prave vetsinou prisne odelena od zakaldniho pribehu formou nepovinneho obsahu a je tak ciste na hraci jestli se tomu chce venovat nebo ne. Konkretne ve FF 8 to jde dohrat za 30 hodin stylem start cil pribehu, bez sebemensi potreby cokoliv grindit nebo natahovat.
@90210 (15.05.2019 19:48): ne ze by to zrovna delali amici, jen Hironobu zrovna mel plny ruce prace s filmem spirit within, takze to je dozoroval. Hlavni odpovednost meli Kitase s Nomurou a ukazali ze i bez mistra to jde delat dobre:)



@Rapier (15.05.2019 19:41): priprav se na to ze te to nebude asi bavit, pokud jo, tak bys pak mohl hrat i jiny jrpg, pac zrovna FF8 muze slouzit jako takova spojnice mezi zapadnim a japonskym stylem.
Za 150 Kč na Xbox One v rámci zpětné kompatibility. Co mohu jako člověk co nikdy nehrál japonské RPG čekat? Jaký je rozdíl mezi západními RPG alá TES Oblivion a východními alá FF VIII? Na co se mám připravit?
@90210 (26.10.2018 13:13): Ad 15 leté děcka - tak tohle mi přišlo kdysi hodně dávno divné, jen když jsem ty hry znal jen z doslechu. jak jsem je pak začal hrát, tak 15 leté děcko nebo 180 letý elf, je to jedno, soustředil jsem se jen na hru, příběhové pochody, vývoj postav a souboje. Oni Japonci jsou tak trochu posedlí takovým tím stylem - náctiletý nezkažený, ale přitom psychicky nevyrovnaný, plný dilemat, hrdina jde řešit svět zkažených dospělých, v kterých se snaží najít to dobré a přivést je na světlou stranu síly :-)
@Ringo (komentář): Mam pocit, ze to delala nejaka vyvojarska pobocka na Havaji, proto to uz neni manga. Dohral jsem demo ze Score CD, ktery me hodne bavilo, plnou verzi jsem tehdy v dobe pomalyho stahovani nesehnal, ale vzdycky mi prislo vtipny, ze v tyto hre v podstate hrajete za 15-ti lety decka, IMHO s tim nizkym vekem trochu ustrelili.
Ty jo pánové přeložily Final Fantasy X, začínám přemýšlet, že bych si to s emulátorem dal. 7,8,9, jsem dohrál, 10 mám stále ještě nedohraný rest. Nebyl jsem schopný porazit posledního bosse.
@Can (08.12.2013 12:12): Já osobně žádnou na steam verzi nezkoušel, nicméně ta z RK funguje, odkaz (možná je to ta samá), tudíž ani nevím jak je to s tou registrací na Square, ale řekl bych, že tam žádná buzerace nebude. Případně bych zkusil pogooglit :-)
@Fatality (07.12.2013 10:52): Strašně rád bych si FF8 opět zahrál a konečně dohrál, ale jen v češtině, tak jestli budete někdo zkoušet tu češtinu na Steam verzi, dejte vědět jestli funguje, ale docela o tom pochybuju....
@Drolin (22.03.2013 20:39): "Proto si také těmito věci hry nekazím, a nejednou finální souboj přeskočím (nejinak tomu bylo u FFVII"

x2, Dorazil jsem k bossovi juknul že na něj nemám = skončil jsem s klidným svědomím.
@7c (22.03.2013 21:52): Teď přesně nechápu, kam tím míříš, já ti to přeci nikde nevyvracel. Jen dodávám, že bez nasávání magie (stejně otravná činnost jako samotné expení) stojí tak či onak za houby.
@7c (22.03.2013 21:19): Je pravdou, že co jsem si pročítal fan weby, má final boss na vyšších úrovních podstatně více HP. Na druhou stranu bez nasávání těch správných kouzel (na což jsou i trochu potřeba ty náhodné souboje) jsou postavy podstatně slabší (a hratelnost tak i nadále spadává k zdlouhavému grindování... když ne kvůli úrovním postavy, tak alespoň kvůli získávání magie). Jak já si v závěru nadával, že jsem nenasál více "aura" kouzel:).
Co si vzpomínám, finálního bosse FF VII jsem porazil jedním vyvoláním summona a hrozně mě štvalo, že ten souboj nebyla žádná výzva :). IMHO je FF VII a VIII zhruba na stejné úrovni, až s X to šlo do kopru.
@Isair (22.03.2013 20:50): Tak to je samozřejmé, osobně mám většinou půl roční až roční přestávky, než s k něčemu takovému odhodlám. A poté si to chce vynahradit týden, dva :). Výsledek ale obvykle stojí za to.
@Isair (22.03.2013 19:28): Proto si také těmito věci hry nekazím, a nejednou finální souboj přeskočím (nejinak tomu bylo u FFVII :).

Ale jistě chuť nezanechávej, sedmička je právem jednou z nejlepších her vůbec. VIII je "jen" nadprůměrným RPG.
@Drolin (22.03.2013 18:38): To ano, dodnes vzpomínám na final bosse v FFIV aneb moje první zkušenost s jRPG final bossem, kdy jsem se horko-těžko jen udržel naživu, načež jsem zjistil že má 3 fáze a se svym levelem nemám absolutně šanci ho dát :) Takže grindování ftw
Uf, tak nakonec se zadařilo, ale tedy zdlouhavější souboj jsem snad nikdá v žádné hře neviděl.
@Phoenix (22.03.2013 07:57): JJ, Zella používám nejvíce. Ve spojení s kouzlem aura jsou jeho komba většinou smrtící (a je to vlastně taky jediný způsob, jak mohu nepřítele pořádně zranit, páč GFka nejdou ve 3. a 4. fázi souboje použít, resp. jsou hned při vyvolání zneškodněni). Avšak i tak ten souboj trvá nehorázně dlouho, přičemž se nepříteli vždy nakonec podaří mi celou partu nějakým způsobem udolat (vyvolání Ultimy a ještě jednoho plošného kouzla krátce po sobě například :/). Mno zkusím to dneska ještě jednou a uvidím:).
@Isair (22.03.2013 04:33): Měl jsem podobný problém, celou hru jsem až na výjimky procházel jako nůž máslem, protože téměř každý nepřítel (krom bossů) lehl na první summon.

Ve final battle se mi místo toho nakonec vyplatilo používat speciální útoky (nikdy dřív jsem je nepoužil), osvědčil se zejména Zell.
Ten final battle je vážně šílenost, tu čtvrtou inkarnaci nějak nemohu dát. Po asi hodině snažení jsem jej sice už téměř porazil, ale beztak drží nějak zbytečně dlouho (a kombinace 2 extra silných plošných kouzel byla pro mou partu nakonec smrtelná).

Na dodatečné expení nějak zrovna nálada není, zase tak zábavné ty souboje nejsou :/.
@Solidor (25.02.2013 23:42): On sa ukázal aj v nejakých ďalších hrách ak nerátame nejaké tie nepríbehové bonusové encountery?
Myslím si, že v priebehu príbehu sa jeho charakter zmenil zo zatrpknutého a tak trochu pubertálne urazeného cynika na možno stále bručouna, ale už viac empatického, so snahou pomáhať a hlavne to, že sa zamiloval zmenilo perspektívu na pozitívnejšiu aj z hľadiska rebríčka hodnôt.
@Tulareanus (25.02.2013 23:25): Squall je pořád blb ve všech pozdějších hrách, kde se ukázal. :)

Ale zásadní změna ideologie hl. postavy je zajímavý a, myslím, poměrně málo využívaný prvek. Btw. povedeně zpracovaný je v Tales of Abyss.
@Solidor (25.02.2013 20:08): No neviem, mne to skôr pripadá, že niektoré veci sú tam zle skritizované práve preto, že neodhalil zvyšok. :)

Sídžej: Ťažko hodnotiť po takej časti príbeh a hlavne postavy (najmä záporné) keďže v klasickom jrpg štýle čaká xy zvratov a odhalení. S tými súbojmi, ale súhlasím, najmä keď som na konci tretieho disku zistil, že aby som v pohode prešiel prechod do štvrtého, tak musím nagrindovať niekoľko levelov, lebo som sa vyhýbal boju všade, kde sa dalo. + o, že sa animácie GF nedalo preskočiť, to je ešte teraz pre mňa nočnou morou, inak som bol ale s hrou veľmi spokojný. Možno aj preto, že som to nehral ako rpg, ale skôr ako adventure a to mi vyhovovalo. Množstvo dialógov, lokácii a s tým spojená pestrosť a čo sa týka Squalla, aspoň to nebolo také klišé, keďže sa choval ako douche a musel sa v priebehu hry zmeniť, resp. niektoré veci ho zmenili.
@SíDžej (25.02.2013 22:32): Problém je nesjpíš v tvém CD. Nejčastější příčina problémů u FFVIII byly poškozené videosoubory. Občas to šlo obejít přepnutím z jedné kvality videa do druhé (pro danou videosekvenci), ale někdy to prostě nešlo. Nejsem si jistý, jestli se to týkalo kopií i originálů.

Zlatý Command and Conquer - kde hra zvládla "přehrát" (tj. nakonec úspěšně pokračovat v chodu) i videa z totálně rozsekané pálené kopie, která nešla ani zkopírovat na disk.
@SíDžej (25.02.2013 22:32): Mně to zase dost často padalo při kouzlení, čili jsem u toho také dlouho nevydržel (když nepočítám demo, které jsem předtím hrával docela hodně:)). Na druhou stranu jsem tam tehdá ještě měl nainstalovanou češtinu a kdoví co to bylo za verzi (nepamatuji si, že bych aplikoval nějaký patch). Mno někdy bych se k tomu měl vrátit, byť tedy vidina dalšího bugu mě také příliš nemotivuje.
@Fatality (25.02.2013 20:15): Padá to v momentě jak se vrátí do zahrady Balamb (po sebedestrukci té základny)...ale problém je nejspíš v mém počítači, už bych asi potřeboval totálně přeinstalovat windows.

Mě přišla docela zabitá Quistis (nwm proč, ale v hlavě ji vyslovuji jako "kojtus"), zvlášť po té scéně na balkóně...myslel jsem, že jako bývalá učitelka pak bude do toho více kecat, nebo když už se ke Squallovi připojila, tak k tomu měla fakt dobrý důvod. Ale tak nešlo o ni, teda ne že by mě už nějak zajímalo, o co šlo.

Jinak i tomu, komu se to bezvýhradně líbilo, nemůžu nic vyčítat, je to hlavně otázka vkusu. Teoreticky chci ještě vyzkoušet Xenogears, Chrono Cross a FF9, takže mě teď tohle mírné zklamání až tak netrápí :)
@Fatality (25.02.2013 20:41): Vždy se mi u FFVIII zdálo, jakoby tvůrci nevěděli, kterým směrem postavy vyvíjet. Jestli se držet při zemi nebo použít klasické jRPG charaktery. Vznikla z toho patlanina střelenejch individuí, kde nikdy nešlo odhadnout jejich chování, protože často působilo nahodile. Takže vytvořit si k nim vztah je dost obtížné. Není to tolik mimo, jako např. třetí Shadow Hearts, ale vadilo mi to.

Stojím si za tím, že bojový systém je nedodělaný. Potřeboval by doladit. Stačilo si nasát dost -aga kouzel, dát je do HP a STR a máš po hraní.

RedXIII je moje nejoblíbenější postava z FFVII, takže tak. :)
Nicméně, máš pravdu, že Cait je tam vlatsně pouze kvůli dvěma momentům a působí dost jako filler postava. Jenže to je (možná s Yufiie) asi jediná. V osmičce by stačilo dát Rinou se Squallem a ostatní nahradit dočasnými random postavami s dějem by nijak vážně nepohlo.
@Solidor (25.02.2013 20:29): Je fakt, že si k postavám člověk musí vybudovat vztah, aby si hru oblíbil.

Vidím, že FF7 jsi dal 100 % a tomuto dílu "jen" 50 %, to opravdu udělaly postavy a jiný battle systém? Cait i RedXIII měli své vlastní backstory, ale mně třeba nepřišli moc zajímaví vzhledem k tomu, že to nejsou lidé. FF8 mám rád především pro tu lidskost, jestli mi rozumíš. Že SquareSoft se z toho pokusili udělat uvěřitelný příběh s normálními charaktery, squall je jen jak se říká "studenej čumák". Spíš mi nesedl konec ve vesmíru, ale dalo se to přežít. Seifer mi přišel dobrý, však vždy soupeřil se squallem o pozici a nechtěl být ten druhý :)
@Fatality (25.02.2013 20:15): Já nemohu souhlasit s tebou :)

Zrovna postavy a nefungující soubojový systém jsou největší problémy. Ke konci druhého disku můžou být postavy téměř neporazitelné. Boje jsou opravdu jen o spamování GF. To bych přežil jedná se alespoň o originální pokus, jenže charaktery celý, jinak docela zajímavý, příběh zabíjí.

Squall byl na pěst už od začátku. Rinoa na facku a vtipné vsuvky 1 a 2 (Zell a Selphie) ani nestojí za řeč. Quistis tam taky nemusela být. Irvin, uznávám, měl alespoň náznak charismatu. A nad Seiferem jsem kroutil hlavou pořád. Jeho chování popíralo logiku.
@Solidor (25.02.2013 20:08): Já s tím teda nemohu souhlasit :D

co se týká komentáře, tak příběh mi přišel vynikající, se skvělými záporáky i kladnými hrdiny (Zell, Irvin, Rinoa, víceméně všichni).

Bohužel je znát, že jsi až moc ulpěl na FF7 (kterou také osobně považuji za vrchol série, ale mám u ní malý rest, jelikož se mi zhruba ve 3/4 hry vymazaly savy) a jeho battle systému. Však ta dlouhá animačka při vyvolávání GF je hezká, ale hlavně v ní můžeš zvyšovat final damage, tuším že mačkáním R1. Alespoň něco :) Co se týká propojování kouzel a GF s postavou, mně to teda přijde výborně vyřešené, takový pikachu a Ash, prostě postava má svého GF a díky tomu je silnější, když GF přijde k někomu jinému, není zas tak silný.

Co se týká kouzel, máš trochu pravdu v tom, že spáruješ ty nejsilnější kouzla a pak je nepoužíváš aby se ti nesnižovaly staty, ale zase na druhou stranu nemusíš tam hned mrskat Ultimu nebo jiné top kouzlo, bohatě stačí Firaga nebo jiné mírně pokročilé kouzlo.

Kde ti to padá? Já na w7 neměl s touhle hrou žádné problémy, hrál jsem normální PC verzi s češtinou od RK.
Docela mě štve, že jsem hru zatím dohrál do toho bálu, a tak se nemohu kouknout na part 5 :).
Takhle by ovšem mohl probrat prakticky každou hru... Ale má to funny části, to rozhodně...
Mě osobně přijde FF8 jako nejlepší FF co jsem zatím hrál (hrál jsem 6, 7, 8 a 9)... nedohrál jsem to kvůli tomu že člověk musí hodně levelovat - nebyl jsem schopný dát bosse na začátku posledního disku... ale někdy se k tomu vrátím...
Já mám FF sérii rád, ale osmička mě neláká jako sedmička a předchozí díly (=horší souboje). A nejlepší část je tato :).
Osmičku mám na svém starém počítači s win 95 rozehranou asi rok, čekám na druhou mízu která však asi nepřijde protože tam mám vedle toho SWOS. Nějak mě to už po F VII nebavilo, souboje jsou fakt v jRPG otrava nejvyššího ražení. Kdyby jich bylo podstatně méně tak bych i ocenil jejich originalitu.
Tahle hra mi vzdycky pri kliknuti na polozku magie pri boji spadne, nevite nekdo co s tim? Mam DVD verzi s nainstalovanou cestinou.