Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@raisen (komentář): Ošklivé kačátko svaté FF trojice :) Přitom ta hra byla v hodně věcech dál nez sedmicka a zpětně se i dá mluvit o jisté trendovosti v různých směrech. Každopádně si uzij devitku, tam myslím padne vše na úrodnou půdu :)
@Strady (31.01.2023 14:08): Když jsem hrála FFVIII poprvé, tak jsem taky pořád jen summonovala a snažila se o co největší boost. Je to taková jednoduchá strategie, která napadne většinu začátečníků, protože damage summonů je bez junctionu násobně větší než damage útoku nebo kouzla.
Ale ve skutečnosti je to ta nejslabší a nejzdlouhavější strategie. Stačí dát nějaké kouzlo do STR v junctionu, držet jednu až dvě postavy na nízkých HP (třetí revivuje phoenix downem) a spamovat limit breaky. Nejlepší je asi právě ten Zell, ale uznávám, že spamovat pořád booya a heel drop je otravný. Takže dobrý kompromis je Squall a Irvine, později Squall a Rinoa.
@Strady (31.01.2023 14:08): Mne nejvíc vždycky iritovali Zellovi limit comba :)
Ja summony zas moc nepoužíval, občas jo ale spis výjimečně. Stejně jsem většinu soubojů jel styl vysavač a už bylo jedno jak rychle nepřátele chcipnou. Minuta sem nebo tam..
@Ringo (31.01.2023 11:48): Ještě jsem si vzpomněl na Boost Summona zmáčknout select a pak bušení do čtverečku, šílenost. Na druhou stranu si se u těch opakujících sekvencí nenudil.
@Tainaru (31.01.2023 12:52): Teď jsem koukal do oficiální příručky a žádné vysvětlení tam není.
Zato jsem zjistil ze většina bossu neleveluje na lvl 100. Mají strop který předpokládá jaký cca level bude mít hráč. Omegy se to netýká samo ale třeba X-ATM092 muže mít max lvl 10 a Třeba Elvoret 11, Norg 27 atd :) Pokud to tam teda nemají blbe..
@Tainaru (31.01.2023 12:52): No vidíš a západní hráči vymýšlí všelijaké akronymy a vůbec je nenapadla podobnost mezi Cid a SeeD. Japoncům bylo asi hned jasný odkud vítr vane. Takže to nakonec nejsou semínka podle zahrady ale naopak zahrada podle semínek (cidů).

No už se těším na Semínko Highwinda v FFVII Rebirth. :)
@Peach (31.01.2023 12:26)

@Charllize (31.01.2023 12:33)

Tak aspoň vím, že v tom nejsem sám :))
Ale mrknul jsem se na japonskou etymologii slova SeeD - japonsky "Shiido," což ve fonetickém přepisu odpovídá jedno druhému. Výrazu "Shiido" je pak nebývale blízko slovo "Shido," což je ve hře jméno Cid, opět se jedná o přepis.
Myslím, že i kdyby se Edea od Squalla nic o SeeD nedozvěděla, tak by SeeD vznikl stejně, vzhledem k její poetické mysli a vztahu se Cidem.
@Tainaru (31.01.2023 12:17): Přišel s tím Squall z budoucnosti, který Edee řekl, že jednou založí zahradu, kde budou vychovávat semínka, a jedním z nich byl Squall, který se vrátil do minulosti, a Edee řekl, že...

Podle internetů ta příručka, kterou cituje Charllize, ani nebyla oficiální, bůh ví, kde to vzali. Ve hře si myslím, že význam slova SeeD nikdy není vysvětlen, kromě zmíněného časového paradoxu.
A mimochodem, dokázal by mi někdo vysvětlit, jestli reálně znamená něco to slovo SeeD a kdo ho vymyslel...?
Po FF7 se mně osobně FF8 přijímala obtížně. Nicméně jako hra sama o sobě je to TOPka, musím prostě uznat, že pecka, ale to se u FF série (do 12 dílu včetně) není čemu vlastně divit. V rámci série ji mám až na nějakém sedmém místě v žebříčku. RPG systém i souboják má stanardně promakaný, nicméně oproti materiím z FF7 je to úkrok stranou, možná i krok nazpět. Příběh je epický, avšak ne úplně přesvědčivý a uvěřitelný. Totálně to zabilo navrácení paměti všem pod basketbalovým košem. Příběhový zvrat proběhl tedy strašně na sílu a takové to co jsme si, to jsme si, teď jsme s hlavní démonickou stvůrou jedna parta, vyznělo dost divně. Nicméně je třeba ocenit hudbu, videa, grafiku obecně, byť nejsem fanoušek toho přechodu k realismu postav. Úplně nejvíce však bylo to rozdělení děje na dvě části, které se střídaly. To bylo na tom nejsofistikovanější a více mě bavila ta druhá boční dějová linka.
@Charllize (30.01.2023 14:58): Já nevím, jestli to tak vyznělo, ale není to tak, že bych hru přímo hejtoval, pořád ji vnímám jako nadprůměrnou hru a v jádru jsem si ji užil :)
Jen si myslím, že v porovnání s jinými díly, které už jsem hrál, jí něco chybí.
@DosRatas (30.01.2023 07:29): Jak si ty komenty píšu ve wordu, tak mi to moc nepřijde, tam se mi to ukazuje jen na pár stránek. Omlouvám se, příliš si nevážím čtenářova času :)
Tak spíš je důležitější, že sis hru užil. Člověk zapomíná kde co, ale většinou aspoň zážitkové pocity si pamatuje.

Tou otázkou jsi mě přivedl k myšlence, že je možná dobře, že jsem to nehrál tenkrát, ale až teď :)
(Ale pochopitelně k FF se můžeme dostat v každém věku!)
@Tainaru: a tak precital som si to, tvoje recenzie, aj ked su kilometrove, su velice vyzivne a rad sa pozriem na vsetky body a musim len suhlasit, hral som to v novembri a okrem squalla a ultimacie som zabudol na mena vsetkych postav a na niektorych som zabudol uplne :D

ps.: myslis, ze kebyze to hrame ako mladsi, ze by nas introvertnejsich taketo hry ovplyvnili k tomu, aby sme si spravili nejaku cool jazvu na tvari? :D
@Peach (29.01.2023 21:00): No vidíš to, jaké jsem dřevo. Já to hledal všude možně a přitom jsem to měl přímo před očima :) To jsem hře neprávem ukřivdil. Díky za tip!

@Charllize (29.01.2023 21:37): No vím, že když jsem v boji použil Gysahl Greens, tak se objevil Chicobo a vyvolal tlustého Chocoba. To ostatní jsem musel dohledat - Moomba jde vyvolat itemem Friendship, ale ten musí najít Angelo během Angelo Search, podobně to má jít s MiniMogem, ale ani jedno jsem nedostal. O Armageddonu bohužel nic nevím, ani se mi to nepodařilo dohledat.
@Tainaru (29.01.2023 20:24): Ještě jednou vznesl dotaz když jsi hrál ten remaster. U původní ps1 verze byla minihra s chocobem která se hrála na kapesní mini konzoli pocketstation ( japan only ) a věci z ni šli importovat do hry. V pozdější pc verzi to dali jako separátní aplikaci která se hrála mimo hru a import věci byl taky možný. Remaster to nemá ale slyšel jsem zvěsti ze ty itemy z minihry nějak do remasteru dali. Možná to je kec. Takže nevzpomenes si jestli se ti v inventari neobjevili summoni Moomba a Fat Chocobo a mega kouzlo Armagedon? Používalo se to jako jednorázový item.
@Tainaru (29.01.2023 20:36): No možná jedna z nejoblíbenějších, asi se pere o místo s devítkou, která je za mě prostě kouzelná s dosti překvapivým závěrem a možná bych za sebe řekl i obecně lepší hrou, ale na osmičku mám tak nějak lepší vzpomínky (a navíc to bylo i moje první pořádné JRPG, tak je to i trochu tím).

Naopak všemi adorovaná sedmička mě zase až tolik nebrala... není to marné, ale nějak mi to taky nesedlo a nezměnilo se to ani po letech.
Jo to mě ale taky napoprvé FF 8 nějak zvlášť nezaujalo... resp. úplně na první setkání ještě s demo verzi jo, to bylo v té době jako zjevení. Ale když jsem si dal po letech plnou... bylo tam plno věcí, které mě nadchly, bylo to fajn osvěžení od všech ostatních RPG (neboť jsem byl JRPG nepolíben), ale úplně jsem z toho nejásal... až po čase a po opakovaných rozehrání se mi to nějak rozleželo a nyní to považuji za jedno z víceméně top JRPG, na které hrozně rád vzpomínám (a když se řekne JRPG vybavím si vždycky nějaké scény z FF 8)... tak třebas dej tomu čas a uvidíš :).
@Charllize (29.01.2023 19:58): Já celkem věřím tomu, že bych to v té době taky žral, nebo možná v jiném mentálním stavu, ale holt jsme se s FFVIII trošku minuli :D To nevidím jako špatně, protože je aspoň v té sérii vidět nějaká variabilita, nicméně na pišišvory v FF9 se zrovna docela těším.
Jsem rád, že máš z Triple Triad jedině pozitivní dojmy! Šlus :)
@Isair (04.01.2023 08:20): Triple Triad jsou nejlepší herní karetní minihra všech dob. Mají totiž to ze se smysluplně formou jakéhosi mega turnaje který nikdo moc nevyhlasil táhnou celou hrou. Výborná pravidla která se mění a hlavně přímo zapadají do mechanik hry tím ze ty karty jsou využitelné při rozvoj postav a boj. A taky mají návykový záměr na kompletaci. Určitě jim pak věnuj pozornost :)
@Charllize (03.01.2023 18:42): To školní prostředí, resp. taková určitá celková civilnost osmičky (zvláště tedy zpočátku) se mi naopak strašně líbila, ale je pravdou, že pokud to je v dnešní době v JRPG standard, tak se to člověku asi přejí.

Level scaling jsem taky nikdy nějak neřešil, vím o něm a věřím že dokáže (podle tabulek) udělat asi hodně, ale jak píšeš, ta hra není tak složitá, aby byla třeba to nějak řešit (možná tak maximálně u super bossů by to mohlo pomoci).

Na ty karty jsem ale nikdy neměl nervy, to vás obdivuji. Ten koncept se mi hrozně líbil, karetní hra samotná mi přišla dostatečně zajímavá, ale nějak jsem na to neměl tehdy trpělivost... možná tomu dám při příští hře ještě šanci.
@Peach (03.01.2023 19:11): Jo jasne Steam achivy jsou o hovne, proto mi prave prislo skoda ze je v tom remasteru tak orezali a vlastně jen ty magazíny je jediná těžší věc. Byli tam věci jako dohrát hru se Squalem na lvl 1, dokončit Queen, všechny karty atd. Ale to by lidi plakali a min kupovali :)

Ja ten remaster nehral ale zajímalo by me jestli tam nějak dali věci z te chocobo minihry z PS pocket. Nevíš? Moomba, Fat Chocobo, kouzlo Armagedon..
@Charllize (03.01.2023 19:01): Nemyslím si, že by to byla novinka v remasteru.
Achievementy řeším jen na PlayStationu, tam se mi líbí, jak je to udělaný. Na PC mě moc nezajímají, ale koukala jsem, že mám skoro všechny, aniž bych se o to nějak snažila. Asi tak do 30 minut bych dokázala dodělat zbytek kromě Timber magazínů. Ty jsem nikdy nesbírala, nevím, kde všechny jsou.
@Peach (03.01.2023 18:55): Zajímavý, a není to nové v tom remasteru?
Taky jestli lovis achievmenty/trofeje tak se podívej někde jaké měla ta druhá verze pro pc. V tom remasteru je značně zjednodusili, což me trosku nastvalo. V te PC verzi to byla dost síla :)
Taky si pamatuju ze karta Rinoy šla vyhrát jen když se prohrála v určitou chvíli karta Ifrita s jejím tátou, tak pak později měl Rinou. Ale jak říkám ze to jde i jinak nepopírám, jen Ja tenkrát na nic jinyho nepřišel :)
@Charllize (03.01.2023 18:52): Ano jde, musíš v Balamb Garden porazit celou CC Group (místní top hráči včetně Quistis). Pak si v Compression of Time chytneš Chocoba, najdeš Ragnarok, kterej právě CC Group obsadila. Jedna z nich má karty, co má jinak jen Queen of Cards.
@Peach (03.01.2023 18:46): Zjednodušeně jde o to s ni prohrát nějakou cennější kartu a tím ji posunout do další lokace. Největší sranda byla ze v pc verzi, te původní, byla bugla a ve finální lokaci odmítala hrát a neslo to dokončit.
Ja měl za to tenkrát ze bez dokončení její herní linie nejde všechny karty získat ale je možný ze to jde, dej vědět :)
@Charllize (03.01.2023 18:42): Já teda Queen of Cards nechápu doteď :D a těch jejích 5 karet dohrávám na Ragnaroku od CC Group.

Ten systém levelování je opravdu příliš levnej, díky "no encounter" jsem měla level asi 12 když jsem šla na ultima weapon (kde jsou nepřeskočitelný souboje*), a když jsem odtam vylezla, tak jsem měla level 40 :D

*Jsem si celkem dost jistá, že v tátově verzi na PS1 byly normálně přeskočitelný pomocí Diablosovýho No-Enc, ale teď ve steam verzi to nešlo.
@Peach (komentář): Ja když FF8 hrál tak mi nějaký level scaling byl jedno a vůbec nechápu proč se to tak řeší :)
Tezke to nebylo až na par výjimek ale to není žádná FF, snad kromě FF13. Třeba Diabolos mne vyndal na poprvé jak nic, zrovna tak Omega nebo heaven a Hell monstra.Mne spis vadil systém expů na level, každý level za 1000 expu. A trochu systém stat bonusu od GF kdy bylo lepší nechat nějakou postavu mrtvou aby začínala na co nejnižším levelu dokud se ty bonus ability GF nenaučí aby bylo možné staty vytáhnout na 255 a zůstal prostor na používání kouzel z junction.

Nejvetsi sranda byla sesbírat všechny karty, tenkrát bez návodu. Než jsem přišel jak na card Queen a další vychytávky musel jsem to hrát asi čtyřikrát.

Tenkrat jsem byl z osmičky nadšený, teď zpětně už tak moc ne, prave to školní prostředí je totiž bohužel dnes už strašný klišé. I když tady je samozřejmě fajn, jak píšeš. A když to vezmu dobově tak to obstojí.
FF8 má rozhodne velmi rozmanité prostředí a ani nevím která FF ho měla lepší.

Prijde mi vždycky legrační jak Square dal v té době Zellovi tetování na obličej. Tenkrát jsem si říkal co to je za ujetost, no a podívejme se dnes na ulicích. Vizionáři ze Square :)
Take stojí za zmínku ty přechody z cgi animace do hry a naopak, to bylo bozi !!
@Ringo (14.12.2020 22:12): Jako ja bych si je mohl koupit znovu zejo. U nas v obchode se i obcas objevi, ale uz jsem si rekl ze PS1 kaslu. Venuju se jen sbirani od PS2 dal. proste bych se nedoplatil davat to zas dokupy a k tomu jeste zivit dalsi platformy. musim mit nejake hranice kde to konci to sbirani :)

S tema Xenosagama, hlavne trojkou me stves :D Ja mam zas aspon dvojku v tom vydani s bonus diskem a v trojdilny rozkladaci krabicce, aspon to me utesuje :)
Já mám FF8 (stejně jako FF7 a FF9) pořád v PS1 krabičce :-) Toho se nikdy nevzdám.
@Charllize (08.12.2020 10:48): Já přemýšlel, že si to koupím, už jen kvůli té hezké krabičce, ale stejně bych to teď nehrál když vyjde Cyberpunk. Snad to bude za pár měsíců furt na skladě. Idealně kdyby to kleslo pod 500 ještě ta cena. :)

@Charllize (07.12.2020 17:48): Ten horší cover je dle gamefaqs jen pro digitální distribuci. V Americe to fyzicky zdá se vůbec nevydali, jen v Evropě a Austrálii.
Tak jsem si rikal jaka to bude hruza ten remaster ale kupodivu to je docela ok. Ty hires postavy v tom maznutem predrenderu ani moc nepusobi jako pest na oko a hra je celkem pekne plynula a vse funguje jak ma. Potesily me obrazky karet ve vyssim rozliseni, zrovna tak portrety postav a GF a konecne pekny ostry font. Otazka je zdali nemohli jeste neco udelat s temi low res obrazovkami pozadi, kdyz to zvladne kdejaky moder, asi mohli ale neudelali.
Stara hra s mensim faceliftem v hezke krabce za 599 kc, asi jim to sezeru i s navijakem, jak to tak vypada. Z komercnich verzi tohle je proste nejlepsi, lepsi verzi FF8 nelze koupit :)
Ted uz jen tu sedmicku a devitku v krabicovem vydani pro PS4 .
@Charllize (17.10.2020 17:11): Možná aby tě mohli zkásnout 3x. :D Počkají, jak se to bude prodávat a pak vydají třeba i zbytek. Přeci jen 60€ jim za 3 staré hry nikdo nedá, ale 20€ za jednu, to už je jiná!
@Ringo (15.06.2019 00:04): mozna nastaveni. Me bezela na 3Ghz procesoru v pohode. A byl to Athlon :)

ja prave asi pred rokem zkousel valkyrie profile 2 na procesoru co mam ted ktery bezi 4.2 Ghz a stejne nektere souboje byly zpomalene, a to jsme to zkousel pres tri ruzne verze a doporucena nastaveni od lidi co na emulatoru dohrali. proste je treba 5 Ghz, pak to jede:))
@Charllize (14.06.2019 23:52): Jo, pravda je, že ten PS2 není tak dokonalý ještě a vykazuje ty chyby. Proto každou hru raději stejně spustím přes konzoli, i když je tam rozmazanější :-) Ale na PS1 emulátoru jsem toho teda dohrál dost a vesměs bez potíží. Jenom Xenogears a FF9 se mi pod ePSXe v jedné fázi nezvratně sekla a nešla dále a musel jsem je hrát pod jiným emulátorem, který ale neuměl zase ty pluginy. Ale tyhle bugy budou dost možná dnes už odstraněny.

Jinak já mám noťas s I7, 2,6 Ghz a ta FF10 na tom prostě drhne a nebo jsem si to nenastavil správně.
@Ringo (14.06.2019 23:45): Ja driv emulatory pouzival hodne, v dobe kdy jeste nefrceli remastery. Ale porad je par kousku kvuli kterym je mam porad naistalovane a aktualni. PS1, PS2, PSP a Dolphin. Ale uz je skoro nevyuzivam. Tuhle jsme sehnal Shadow Hearts 2 Covenant a naivne si myslel ze uz PS2 emulator dokaze bezchybne zobrazit judgment ring pri soubojich, mno a nedokaze. To je jeden z duvodu proc ty emulace uz nevyuzivam tolik, porad tam je plno chyb i kdyz jsou na svete dvacet let pomalu. U Valkyrie Profile 2 jsou porad dve oblasti hry ruzove a u SMT 3 nejde slezt z jednoho zebriku dokud clovek neprekope cely emulator naruby, a kdyz to udela nejde zase vylezt zpet nahoru, takze to zase cely musi prekopat. na tohle sem uz starej :)

FFX me bezela vzdycky dobre i FF XII, tu jsme tam i dohral prptoze nekdo prelozil tu Zodiac verzi co tenkrat byla jen v japonsku. Ono u tech emulatoru jde hlavne o procesor, cim vic Ghz tim lip. PS2 emulator je optimalizovanje na dve jadra s odrenejma usima, takze ten takt jednoho jadra je dost zasadni. Mimochodem valkyrie profile 2 bezi 100% plynule az nekde kolem 4.5 - 5 Ghz procesoru, samozrejme pretaktovanim. Coz je dalsi vec co u tech emulatoru dost neocenim.
@Charllize (14.06.2019 23:36): Já jsem třeba cvičně zkoušel nahodit tu FF10 na emulátor PS2 na PC a ono to vypadalo jako ten HD remaster. Akorát to mělo jednu chybku, strašně pomalu se mi to hýbalo :-) Jiné PS2 hry mi jedou pod emu v pohodě, ale zrovna ta FF10 se mi nehratelně škubala, ale vizuálně, jak říkám, prakticky jako ten HD remaster co je na STEAMu. S PS1 hrami lze taky takto pracovat pod emulátorem. Ale člověk si holt musí dát tu práci, sehnat správné grafické pluginy a pak štelovat.
@Ringo (14.06.2019 23:34): jasne, emulatory umi zvednout nativni rozliseni 3D veci, ale bohuzel s predrenderem a blbejma fontama neudelaji nic. Maximalne to umi rozmazat nebo zaostrit. Oboji ale nic moc. Plne 3D hry tam muzou vypadat skvele. mnohem lip nez original, ale zrovna FF 7 - 9 tam vypadaji az na postavy, mapu sveta a prisery dost mizerne. Ale asi o neco lip nez originaly.
@Ringo (14.06.2019 23:03): ta FF8 co je na steamu je ta sama co byla kdysi na PC na cedeckach. Jen ji upravily aby bezela na modernich systemech a pridaly achievmenty. PC FF 9 je mobilni port ktery je hodne upraveny oproti originalu. Ma jine inventare, ma jine fonty, ma jine battle menu, ma vizualne upgradnute postavy. Predrenderovana pozadi prosly nejakym filtrem aby byli ostrejsi ve vyssim rozliseni. PC FF7 ma tusim jen upravene inventare aby nebyli tak pixelovate, nove artworky postav v inventari, materie vypadaji jako pekne kulicky a ne cosi divneho barevneho :)

proste remaster FF8 by mel byt nej ze vsech co jsou, tedy i pri vydani na PC by mel pusobit lip nez ten co tam je.