Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@sandokan (17.10.2020 17:05): Záleží na tom, co by mě bavilo a jak by to spadalo k dalším mým zájmům a koníčkům. Proč jsem někdy až po roce 2010, přrsněji v roce 2014, hrál Might and Magic 1? Hra z roku 1986, kdy mi bylo 8 let. Hrát jsem začal až někdy v roce 1992 nebo 1993. Otázkou tedy je, proč jsem ochoten hrát takovou vykopávku v roce 2014, když si na ni z dětství pamatovat nemohu a navíc byla již značně vykopávková v době, kdy jsem hrát začal?

Dále, proč mě bavila Final Fantasy 4 z roku 1990 více než skoro cokoliv z aktuálního PS2 produkce, kterou jsem aktuálně zažil? V roce 2006 jsem hrál 14 let starou hru, o které jsem nevěděl, že existuje v době, kdy jsme začal já hrát a byla na platformu, kterou jsem neměl.

Teorie o tom - hrál jsi to v dětství, baví tě to proto i teď - tady prostě padá.

Čili ano, zjevně bych začal hrát devadesátkové hry, pokud by platilo, že jsem hráč, je to můj koníček a ne jen výplňová zábava, kdy si v momentě nudy chci jen tak něco zapinkat, abych si ukrátil dlouhou chvíli.

Víš čemu ale věřím více? Že kdybych se k hrám dostal až v dnešní době, tak bych spíše nehrál, nebavilo by mě to a vlastně bych ani nezačal zjišťovat, že byly v devadesátkách nějaké jiné hry než dnes. Asi bych se věnoval knihám, chalupaření a v oblasti zábavy by mi stačily deskovky. Pro mě je to dneska fakt moc mega průmysl s tlakem na většinovou společnost, aby hrála ve stejné míře, jako se někdejší generace věnovaly koukání na televizi.
@Cobot (17.10.2020 16:21): Já třeba hraji stále spoustu starých her, na které vzpomínky z dětství nemám, jelikož jsem na ně vzpomínky ani mít nemohl, protože jsem je ve své době v tom dětství buď nesehnal, neměl jsem je, anebo mě záhadně minuly.

Čili o tom to fakt není. Když jsem se v roce 2000 dostal k japonským RPG, dohrál fantastíckou FF7 a po ní spoustu dalších jRPG na PS1, tak jsem pak začal zkoušet SNESové jRPG z let 1990 - 1996 a zjistil, že mě baví ještě více a to pak nastupovaly už hry na PS2, které mě naopak už až tak moc až na výjimky nebavily, jako ty SNESovky, a na ty jsem opravdu žádné vzpomínky z dětství neměl, protože jsem ani nevěděl, že to existuje.

Je to spíše o nátuře každého. Někdo má rád staré hrady a ruiny a vidí v nich nesmrtelnou krásu a někdo má rád mrakodrapy a modernu a místo schodů do věže se raději sveze výtahem, no :-)

Ty staré hry mají možná ovládání kapánek složitější a nebo je třeba se někam proklikat komplikovaněji, ale není to zase takové terno. Jde se to snadno naučit a pak už to člověku ani nepřijde. A některým hrám je třeba toho trochu prostě dát více a něco se i učit. Když to vezmu do extrémů, tak dneska mi to připadá, že ty hry lidi konzumují jak seriály v TV, sednout a chtějí se bavit a nechtějí tomu dát něco navíc. Co že? Tady neblikne tutorial, že v tomto případě mám stisknout klávesu E? To mám jako fakt jít hledat do manuálu? A šup, už přepne na něco jednoduššího, co na něj tyto nároky klást nebude.
Nová EE verze je úplně v pohodě. Má implementovanej mouselook a dokoce i rozlišení se dá zvednout dle nativu.

Každopádně souhlasim, že až na vyjímky je to se starejma hrama tak, že pokud na ně nemáš vzpomínky z dětství, tak tě dneska těžko chytnou. Mám to se spousto her stejně tak.

Jiank jednou snad dodělaj remake. Demo první paluby stojí jednoznačně za zahrání. I když je to alpha ukazuje už poměrně jasně jak bude hra vypadat.
Patřím asi už taky ke starším hráčům, ale SS1 je i na mě hodně oldschool a nedivím se, že dnešní hráči s tím mají problém. Doporučuju dvojku, ta je už o hodně modernější a pohodlně hratelná i dneska.
@danny21 (komentář): rozumiem tomuto názoru. Prakticky všetky tie staré pecky sú pre nových hráčov( nemusia byť mladí , čo je aj môj prípad) neprístupne. Mám rád blogy "starých hráčov" ako Ringo ,Richmond, niekedy ma aj navnadia na nejakú hru, ale nakoniec stejne skončím maximálne pri nejakom old school lets play na tube )
@Cobot (29.05.2020 08:39): Menšie prerábky tam sú, napr. okná do vemsíru, ktoré v pôvodnej stanici vôbec neboli.

Potom taktiež Daniel Grayson hovoril, že pri niektorých leveloch, ktoré mal na starosti, pokiaľ tam boli tie slepé koridory, alebo dokonca časť s pristávacou lampou pre lode, tak tam pridal logicky sediace veci, ktoré by si v tých priestoroch očakával, napr. v tej spomínanje rampe pridal gravitačný výťah, aby sa náklad z lodí mal ako prepraviť na vyššie poschodia - v pôvodnom dizajne vyššie poshcoida boli, ale bez prepojenia so spodnými.

A podobných detailov tam určite bude veľa.

Pokiaľ boli eamily&logy v pôvodnej hre tiež textovo, som si istý, že vo finálnej verzii budú aj tu.
Či plánujú robiť nový voicover, to neviem, ak sú pôvodné nahrávky v zlej kvalite, zrejme áno.
No Shodan bude stále Terri Brossius, tým pádom som spokojný :)
@Phoenix (29.05.2020 07:16): mě se ta animace léčení docela líbila. Přišlo mi to lepší a realističtější než k tomu jen přijít. Délka animace tak akorad. Jen je nějak bugla při výstupu. Uvidíme zda to nechaj a jak by mě lezla na nervy dlouhodobě. Víc mě asi vadí ta animace u žebříku. Ale dá se.

Jo ještě doufám že emaily a logy budou ve hře i textově.

Jinak ty audiology. V tomhle demu jsem měl ty původní. A překvapivě i v nové grafice zněly víc než dobře. Ale v minulém nebo predminulem demu byl minimálně první log predabovan. Nevíte jak to plánuji v plné verzi?

Jinak zda se mi to nebo jsou některé prostory lehce předěláne? Jako většina působí úplně stejně, ale drobné změny tam podle mě jsou. Nemám SS tak najetej. Ale celkově to působí dobře. Mě se původní architektura stanice v originálu nikdy moc nelíbila. Nelogické koridory co vedou od nikud nikam. Proto jsem i docela vítal tu větší snahu to předělat. Aktuální stav se mi ale pro mě překvapivě líbí.
@Cobot (28.05.2020 23:14): Podle mě nepřehlídnul, já jsem to zkoušel speciálně kvůli cyberspace/virtuálce a nejde.

Mag-pulse má u sebe mrtvola právě u toho prvního terminálu pro cyberspace.

A nechápu, proč nejde přeskočit animace léčení (kdy hacker leze do toho léčivého zařízení), to bude celkem otravné.
@HolyMeatball (28.05.2020 22:26): Dík. Anglická klavesnice to zprovoznila :)

Demo dohráno. Za mě spokojenost. Jako remake mi to stačit bude. Možná to celý moc svítí a leskne se, ale tohle chci. Nechápu když dali celý první patro proč nejde cyberspace. Ale možná jsem něco přehlídnul.

Přístupový karty nemaj co dělat v inventáři. Obírání mrtvol by mělo fungovat na dvojkilik. U Spark Beamu mi nešla nastavit intenzita papsku. Možná zase souviselo s eng klávesnicí. Už ani ty zombíci mi nepřijdou tak divný. Trubka docela dobrá. Pistole super a Spark slabej a střelba z něj chce i tak doladit.

Jo a nenašel jsme Mag-pulse rifle a nefungoval mi night vision. Vapadá to jako kdybych hral starší verzi dema a to jsem to stáhnul teď večer.


No snad to někdy vyjde. Už je to snad pět let.
Atmosféra vskutku vytříbená, ale byl bych radši, kdyby příště - jestli ještě nějaké příště bude - už nebylo demo v alfě, bo je to akorát tak nasírací, když člověk hodí jeden granát a ten se warpne do úplně jiné místnosti, pak hodí druhý, a tam rovnou do úplně jiné dimenze (ie. žádná exploze). A jakmile se do toho pořádně zažeru, tak crash, pochopitelně.
Tohle už je dobrý. Má to atmosféru. Oproti minulýmu demu slušnej posun.
@Cobot (12.12.2019 21:03): Taky se mě to dost sekalo a zhruba v půlce patra jsem už to musel vypnout, přestalo to být pořádně hratelné. Ale celkový dojem zatím dobrý, finální produkt si asi pořídím. Pár věcí tam stále chybí (virtuální realita, granáty, ti cyber nindžové...), pár věcí je tam malinko jinak (omezenější inventář, kyborgové střílí blasterem, nezanechávají náboje a nejsou tak nebezpeční jak v originále, mrtvoly nejdou blasterem rozložit na atomy atd.), ale je to zatím demo.
@Cobot (20.03.2019 12:27): Animácia zombíkov mi prišla OK, len to, ked ich uderil tou tyčou ako keby nemalo žiaden dopad (impakt), toto mi skôr vadilo + miznúca kamera namiesto animácie rozbitia + nejakých trosiek na zemi.

A čo sa týka rozšírenia, nejaké veci rozšírili, napr. tie priezory, vďaka ktorým vidíš planétu s prstencom.
@Všivák (20.03.2019 11:35): Jo celkovej dojem dobrej. Mě by se líbilo to trochu rozšířit, ale komunita byla ostře proti. Takhle to prostě bude kopie 1:1 což, ale taky není špatné. Mě to vadí hlavně kvůli nesmyslnému designu stanice.

První voice log je i předabovanej.

Nelíbí se mi animace. Chůze zombíků i jejich vzhled jsou strašné. Rozbití kamery a její následné vypaření. Ale samotna kamera jako zlé oko je super. Celkově dobrý. Snad to někdy dodělaj.
@emxd (09.10.2018 00:21): Yop, je to možné.

A tady je řeč o bugnutém cyberspace jako takovém:
" Ja som hral Enhanced bez mouselooku s pôvodným ovládaním a tam streľba v cyberspace bugnutá je takže na 99% by som tipoval, že aj u teba je to tak.
Spôsobuje to nastavenie cyklov v emulátore. "

- a dokonce obé píše přímo mazar. Tak jak je to tedy nyní? Už tedy jako OK, opraveno? Resp. je možnost měnit cykly i v té EE?
Hmm, možná je to nějaký bullshit. Kdysi jsem někde četl (tuším GoG nebo Steam fórum) o nějakém fatálním bugu před či během final fightu. Ale teď nic konkrétního najít nemůžu (jen co výrobci zmiňují, tak tam byl nějaký zrychlený final fight či co a to už je dávno fixnuté). No tím lépe, pokud je tedy EE bezproblémová, asi nemá smysl se vracet k originálu. O grafiku mi zase až tak moc nejde, ale to vylepšené ovládání by mohlo být fajn.
Každopádně remaster The Original Strife: Veteran Edition se jim také povedl na jedničku.
Jak je to s tou novou Enhanced verzí? Je už bezbugová? Mám dojem, že kdysi se tradovalo, že ta původní obsahovala nějaký fatální bug, kvůli němuž nešla hra v některých případech dohrát. A jak je to při porovnání original vs nová enhanced? Co veteráni (mazar:)) doporučují?
@Phoenix (06.10.2018 21:20): Ja som backer. Mne sa tiež viac páčila tá druhá, reboot verzia, ale práve tam to stroskotalo u väčšiny backerov + došli peniaze, lebo si uhryzli príliš veľké sústo.

Teraz sa sústredia len na remaster, preto to vypadá tak, ako to vypadá.
Je naozaj príliš skoro na súd, je to alfa (vertical slice - všetky levely postavané, dajú sa prejsť, ale sú úplne prázdne + textúry nie sú finálne), pre nich určite veľký míľnik, no až teraz tá kostra začne nadobúdať svalovú hmotu v podobe assetov a gameplaya.

Ja dúfam, že to bude dobrý a poctivý remake.
@Cobot (06.10.2018 21:28): Osobně začínám být celkem skeptický, přijde mi, že vlastně příliš nevědí, co vlastně chtějí udělat, jakým uměleckým dojmem to má působit atd. Chápu, že u takové legendy je tlak (i vnitřní tlak) velký, ale právě proto je třeba mít jasnou vizi.
Nevím kolik je tu backerů, ale včera v tom emailu s odkazem na video byly i nějaké screeny. Ve videu jsou sice staré textury, ale na těch pár screenech i ty nové. Porovnání lokací v nové a staré grafice. Mě se to nelíbí. Začínám asi rozumět proč nechtěli udělat jen kopii starého. Mě se to první demo líbilo dost. Souhlasím, že tam byl přepálenej bloom, nebo cosi a zombíci se taky nic moc, ale donutilo mě to poslat prachy. Na tohle bych je asi nedal. Nevim snad se pletu a výsledek bude cajk.

Tady jsou ty screeny
@Tarhiel (06.10.2018 01:48), @Cobot (06.10.2018 00:13): V té poslední verzi se mi velmi nelíbí ten bloom filter (či co je to za přepálenou odpornost). Jinak samozřejmě dělá své, že porovnáváme verzi s nepřáteli a zbraněmi s verzí téměř bez HUD a gameplay.

Druhá verze byla dobrá pro reboot/remake (stylem mi připomínala spíše Bioshock než původní System Shock), ale pro remaster IMHO moc ne (sama o sobě se mi líbila hodně, ale chápu, že to bylo něco jiného než bylo slíbeno backerům).
@mazar1234 (24.09.2018 20:32): Hej a to jsem byl na začátku nadšený že kolečko myši přehazuje zbraně, tak jsem měl plný inventář těch BeamQ na HIGH a jen co se jeden přehřál tak jsem přetočil na další. A teď jsem zahodil nějaký kvéry ze kterých jsem ani nevystřelil.

Teď jen to nabíjení je největší brzda.

@Phoenix (24.09.2018 21:50): Ideálně stungun a Riot gun.