Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

System Shock


Diskuze

< >
@Cobot (12.12.2019 21:03): Taky se mě to dost sekalo a zhruba v půlce patra jsem už to musel vypnout, přestalo to být pořádně hratelné. Ale celkový dojem zatím dobrý, finální produkt si asi pořídím. Pár věcí tam stále chybí (virtuální realita, granáty, ti cyber nindžové...), pár věcí je tam malinko jinak (omezenější inventář, kyborgové střílí blasterem, nezanechávají náboje a nejsou tak nebezpeční jak v originále, mrtvoly nejdou blasterem rozložit na atomy atd.), ale je to zatím demo.
@Cobot (20.03.2019 12:27): Animácia zombíkov mi prišla OK, len to, ked ich uderil tou tyčou ako keby nemalo žiaden dopad (impakt), toto mi skôr vadilo + miznúca kamera namiesto animácie rozbitia + nejakých trosiek na zemi.

A čo sa týka rozšírenia, nejaké veci rozšírili, napr. tie priezory, vďaka ktorým vidíš planétu s prstencom.
@Všivák (20.03.2019 11:35): Jo celkovej dojem dobrej. Mě by se líbilo to trochu rozšířit, ale komunita byla ostře proti. Takhle to prostě bude kopie 1:1 což, ale taky není špatné. Mě to vadí hlavně kvůli nesmyslnému designu stanice.

První voice log je i předabovanej.

Nelíbí se mi animace. Chůze zombíků i jejich vzhled jsou strašné. Rozbití kamery a její následné vypaření. Ale samotna kamera jako zlé oko je super. Celkově dobrý. Snad to někdy dodělaj.
@emxd (09.10.2018 00:21): Yop, je to možné.

A tady je řeč o bugnutém cyberspace jako takovém:
" Ja som hral Enhanced bez mouselooku s pôvodným ovládaním a tam streľba v cyberspace bugnutá je takže na 99% by som tipoval, že aj u teba je to tak.
Spôsobuje to nastavenie cyklov v emulátore. "

- a dokonce obé píše přímo mazar. Tak jak je to tedy nyní? Už tedy jako OK, opraveno? Resp. je možnost měnit cykly i v té EE?
Hmm, možná je to nějaký bullshit. Kdysi jsem někde četl (tuším GoG nebo Steam fórum) o nějakém fatálním bugu před či během final fightu. Ale teď nic konkrétního najít nemůžu (jen co výrobci zmiňují, tak tam byl nějaký zrychlený final fight či co a to už je dávno fixnuté). No tím lépe, pokud je tedy EE bezproblémová, asi nemá smysl se vracet k originálu. O grafiku mi zase až tak moc nejde, ale to vylepšené ovládání by mohlo být fajn.
Každopádně remaster The Original Strife: Veteran Edition se jim také povedl na jedničku.
Jak je to s tou novou Enhanced verzí? Je už bezbugová? Mám dojem, že kdysi se tradovalo, že ta původní obsahovala nějaký fatální bug, kvůli němuž nešla hra v některých případech dohrát. A jak je to při porovnání original vs nová enhanced? Co veteráni (mazar:)) doporučují?
@Phoenix (06.10.2018 21:20): Ja som backer. Mne sa tiež viac páčila tá druhá, reboot verzia, ale práve tam to stroskotalo u väčšiny backerov + došli peniaze, lebo si uhryzli príliš veľké sústo.

Teraz sa sústredia len na remaster, preto to vypadá tak, ako to vypadá.
Je naozaj príliš skoro na súd, je to alfa (vertical slice - všetky levely postavané, dajú sa prejsť, ale sú úplne prázdne + textúry nie sú finálne), pre nich určite veľký míľnik, no až teraz tá kostra začne nadobúdať svalovú hmotu v podobe assetov a gameplaya.

Ja dúfam, že to bude dobrý a poctivý remake.
@Cobot (06.10.2018 21:28): Osobně začínám být celkem skeptický, přijde mi, že vlastně příliš nevědí, co vlastně chtějí udělat, jakým uměleckým dojmem to má působit atd. Chápu, že u takové legendy je tlak (i vnitřní tlak) velký, ale právě proto je třeba mít jasnou vizi.
Nevím kolik je tu backerů, ale včera v tom emailu s odkazem na video byly i nějaké screeny. Ve videu jsou sice staré textury, ale na těch pár screenech i ty nové. Porovnání lokací v nové a staré grafice. Mě se to nelíbí. Začínám asi rozumět proč nechtěli udělat jen kopii starého. Mě se to první demo líbilo dost. Souhlasím, že tam byl přepálenej bloom, nebo cosi a zombíci se taky nic moc, ale donutilo mě to poslat prachy. Na tohle bych je asi nedal. Nevim snad se pletu a výsledek bude cajk.

Tady jsou ty screeny
@Tarhiel (06.10.2018 01:48), @Cobot (06.10.2018 00:13): V té poslední verzi se mi velmi nelíbí ten bloom filter (či co je to za přepálenou odpornost). Jinak samozřejmě dělá své, že porovnáváme verzi s nepřáteli a zbraněmi s verzí téměř bez HUD a gameplay.

Druhá verze byla dobrá pro reboot/remake (stylem mi připomínala spíše Bioshock než původní System Shock), ale pro remaster IMHO moc ne (sama o sobě se mi líbila hodně, ale chápu, že to bylo něco jiného než bylo slíbeno backerům).
@mazar1234 (24.09.2018 20:32): Hej a to jsem byl na začátku nadšený že kolečko myši přehazuje zbraně, tak jsem měl plný inventář těch BeamQ na HIGH a jen co se jeden přehřál tak jsem přetočil na další. A teď jsem zahodil nějaký kvéry ze kterých jsem ani nevystřelil.

Teď jen to nabíjení je největší brzda.

@Phoenix (24.09.2018 21:50): Ideálně stungun a Riot gun.
@Phoenix (24.09.2018 21:50): ono je aj vcelku dobrý oser, zníženie security v level R - aby si mal 0% tak v jednej miestnosti musíš zničiť taký HW na podstavci, ktorý je jediný v hre.
Nie je to kamera ani nič podobné, ale to len tak nezistíš.

" jj, zrovna to relé je velice dobrý příklad" - ano presne preto som to uviedol, to je presne ideálny príklad.

Sranda je napr. to, že keď to rozohráš na 1-plot, tak sa ti nedomkne quest s jettison overridom a nemôžeš tým pádom znížiť security aby si sa dostal za hlavu Abe-Ghirana....

Tá hra je fakt super.
@mazar1234 (24.09.2018 20:32): jj, zrovna to relé je velice dobrý příklad toho, kdy prochodíš daný level, ale nemusíš dělat všechno to, co by hráč dělal poprvé, protože by "něco nevěděl". Zrovna tak není třeba číst logy (jen kvůli kódům), spekulovat nad tím, jak co udělat atd.

Co se týče munice, zrovna System Shock je hra, kterou je možné hrát s různou kombinací zbraní (s důrazem na energetické, s důrazem na klasické střelné, s převahou používání laser rapier atd.). Prvních pár průchodů jsem se snažil kvůli šetření municí používat energetické zbraně a moc nepoužíval třeba útočnou pušku, u dalších se na energetické vybodl a nepoužíval třeba ani flechette a magpulse (většinu práce zastal škorpion a útočná puška). Rapier se nejvíce hodí právě na neviditelné mutanty, ale jde to i bez něj. To mě právě bavilo hodně na těch posledních průchodech, kdy jsem se rozhodl používat trochu jiné zbraně než dříve a paráda.
@Phoenix (23.09.2018 22:02): Jj to je alfa-omega, tym usetris kopec casu (co je zrovna moj pripad).

Zober si ako by sa to malo spravne hrat napr. quest "oprava vadneho rele pre jettison" - hrac by mal prechadzat vsetky tunely a zapisovat si cisla vsetkych "relay", nasledne by mal ist k tomu computeru na diagnostiku rele a postupne zadavat cisla rele az kym by mu to naslo vadne rele. Ja uz proste viem, ze je to rele 428 v zapadnom sektore.... (ale napriek tomu som samozrejme presiel a exploroval kompletne cely level 3).

@Bodkin (24.09.2018 00:46): Najvacsia chyba, ktoru moze hrac urobit je ono "setrenie municie". Je tam spusta municie a setrit vobec netreba, ale ako tiez som to robil pocas prvych gameplayov.... neskor som pochopil, ze je to uplne zbytocne.

Ako v L8 uz som nicil kamery magnumom.... lebo pre zjednodusenie prace s prehadzovanim zbrani som vyhodil aj pistol, energy-zbran (Blaster, ION moc zerie nebrat, plazma uz teprve nebrat) a Flechette.

Kombo Scorpion-Penetrator (AR)-Slug-Magpulse pokryje dokonale akukolvek situaciu.

Raier som vlastne vyuzival iba v level 3 na Inviziblakov.
Jo, to je problém. Já se ta zamotal, protože už jsem si nepamatoval kam dál. Na ten laser hra navede docela hezky, ale ty další už byly naprosto mimo. Takže mám na začátku 7 půl hoďky. To už asi nedám, ale save z lvl 5 mám a času na něm taky, takže to snad půjde při dalším pokusu.

Btw - Laser rapier mi pořád příjde totálně OP, magnum jsem opět celou dobu šetřil, takže jsem z něj ani nevystřelil a teď už je na něj pozdě, aspoň jsem si tentokrát oblíbil flešetomet, to fakt neroboty trhá na kousíčky. A to že railgun vystřelí tak strašlivě pomalou mrchu je vyloženě oxymoron!
@mazar1234 (23.09.2018 16:14): jj, u toho průchodu "nanečisto" jsem jel hodně exploračně.

Důležité ale také je, kolikrát to už člověk System Shock hrál, pak ví, kdy kam jít, co ho kde čeká, na co se jak připravit stran zbraní nebo vybavení atd. To dělá hodně.
@mazar1234 (22.09.2018 10:25), @Bodkin (22.09.2018 03:26): Když jsem hrál na 3333 já s tím, že jsem si každé kolo "nanečisto" prošel na 3233, tak jsem System Shock dohrál podle interního měření času za tuším 3 hodin 45 minut (a i ten průchod "nanečisto" pod sedm hodin - tuším 6 hodin 45 minut, 3333 nevyžaduje vyložený speedrun).

Takže by to jít mělo, ale chce to nikde se moc neflákat a skutečně si třeba část průchodu levelem nejprve pro jistotu natrénovat a pak jej znovu co nejrychleji provést.
Je to tak, ta nová verze je požehnáním. Soudruh mazar mě na to nalákal, mám poslední hodinu a půl a ještě jettison bety a bojím se, že to už nestihnu. :/
@mazar1234 (21.09.2018 21:53): jj, také jsem si tak nějak fandil, že dám i 0 % security, ale nechal jsem kamer v levelech povícero (zjistil jsem to zpětně z některých starších savů z konců levelů). Neocenitelným pomocníkem je u tohoto achievementu HW, který ukazuje statistiky daného levelu včetně aktuální úrovně security.

Čemu říkáš Enhanced vs nová Enhanced? Původní Enhanced máš na mysli tu portable verzi, kde ještě tuším nebyl přepínatelný mouselook (což je super vychytávka, nikdy se mi stran ovládání System Shock nehrál lépe)?
@Phoenix (09.09.2018 12:40): Dohrané na 3-3-3-3 po tretí krát :-D (pôvodná DOS/Enhanced/nová Enhanced).

Ale teda na to nové ovládanie som si musel zvykať asi tak do polovice druhého levelu čo je pomaly 1,5 hodiny hrania, až potom sa mi to dostalo do krvi a hralo sa mi to už potom dobre aj s tým mouselookom prepínacím.

Nasralo ma ale, že som nedostal ten achiev "all security level 0%", lebo jediná lokalita kde som mohol nedať 0% bola tá zamorená rekreačná kapsula, ale nejako som nad tým mávol rukou, že mi tam ostali jedny dvere za ktoré som nešiel, určite tam bola posledná skurvená kamera... shiiiiiiiiiiiiiiit.
Ináč mám ostatné všetky.

Takže bacha na to! Je nutné dať security na 0% aj vo všetkých kapsuliach.
@mazar1234 (09.09.2018 12:26): Krom jiného přidali šest achievementů.

A ovládání IMHO není už dlouho co vytknout, jednou klávesou (defaultně E) je možné se přepínat mezi původním "klikáním po GUI" a klasickým mouselookem.
Mali vydať remake v Unity a po vydaní sa mohli vyhrať s vlastnými nápadmi v novom projekte, ktorý by zaplatili zo ziskov. Takto už si s ďalším KS projektom nevrznú.
Asi mali radšej ostať pri koncepte remasteru, no nič hádam to System Shock 3 istí :-D.
@Cobot (18.02.2018 10:22): Já bych řekl, že problém nespočívá primárně v tom, že by si ukousli příliš velké sousto, ale v tom, že neměli jasno, co vlastně chtějí udělat. Remaster na Unity enginu? Nebo snad reboot na Unreal enginu? Jsou to dvě diametrálně odlišné věci na dvou různých enginech, to nemohlo dopadnou nijak jinak, než že jim to bouchne do xichtu. Nemluvě o tom, že se studio vyloženě specialozovalo na remaky, pokud vím, tak nikdy nedělali od píky nic vlastního.
Tak se zdá, že remaster jentak nebude. Spíš jestli vůbec. Neightdive si zřejmě ukousli větší sousto než na co měly. Ani mě se nelíbilo, že z toho najednou začali dělat něco jiného než jen remaster. Takže si dávaj pauzu, ale prý to někdy bude. Prachy z kikstarteru jsou podle všeho v hajzlu. Na kikstarteru chtěj všichni refund. Dvacet pět dolarů oželim, ale že to takhle projebou.

https://www.polygon.com/2018/2/16/170167 ... -nightdive-interview


Kickstarter Update from Stephen Kick, CEO of Nightdive Studios

In March of 2016, Nightdive Studios released our video of our vision of System Shock Remastered. Done in Unity it was an immediate hit with almost a half million views on YouTube. In June of 2016 we launched a Kickstarter campaign to make the vision into a reality. It was tremendously successful with over 21,000 backers contributing over $1.3 million to the campaign. We put together a development team and began working on the game. But along the way something happened.

Maybe we were too successful. Maybe we lost our focus. The vision began to change. We moved from a Remaster to a completely new game. We shifted engines from Unity to Unreal, a choice that we don’t regret and one that has worked out for us. With the switch we began envisioning doing more, but straying from the core concepts of the original title.

As our concept grew and as our team changed, so did the scope of what we were doing and with that the budget for the game. As the budget grew, we began a long series of conversations with potential publishing partners. The more that we worked on the game, the more that we wanted to do, and the further we got from the original concepts that made System Shock so great.

Ultimately the responsibility for the decisions rests with me. As the CEO and founder of Nightdive Studios, a company that was built on the restoration of the System Shock franchise, I let things get out of control. I can tell you that I did it for all the right reasons, that I was totally committed to making a great game, but it has become clear to me that we took the wrong path, that we turned our backs on the very people who made this possible, our Kickstarter backers.

I have put the team on a hiatus while we reassess our path so that we can return to our vision. We are taking a break, but NOT ending the project. Please accept my personal assurance that we will be back and stronger than ever. System Shock is going to be completed and all of our promises fulfilled.

Stephen Kick
@Ringo (10.01.2018 08:52): Nikdo Tě nenutí je používat. Je to trošku gimmick, ale zase pokud potřebuješ v rovné chodbě rychle k někomu dojet a seknout jej, tak není nic lepšího. Osobně jsem ale používal laserový meč hlavně ve třetím podlaží a jinde spíše střelné zbraně, nábojů je dost i na nejtěžší obtížnost.

Enhanced edition má jinak ovládání zcela bez problémů a navíc je možné v configu nastavit třeba reload právě používané zbraně nebo baterku na jiné než default klávese



@Isair (10.01.2018 05:01): Akorát stíhat střílet a smysluplně ovládat jízdu na kolečkových bruslích, jak jsem to kdysi četl v recenzi, to při vší snaze podle mě nejde tak, jak by si hráč vždycky představoval :-)
@Ringo (09.01.2018 21:06): On se průchod dost zjednoduší, jakmile získáš ten laserový meč:). Taky jsem to do té doby dával horko těžko, o to spíše, že respawn nepřátel je tu občas vážně nelítostný. Ale s oním mečem a později ještě dalšími silnějšími zbraněmi, se to rázem o 100% zlepší.

Ovládání mi nepřišlo nijak zvlášť špatné, tedy ano, bylo poměrně dost krkolomné, ale určitě ne více, než v Ultimách Underworld a navíc to přeci jen není svižná akce ve stylu doomu, takže se to horší ovládání dalo překousnout.
@90210 (09.01.2018 10:55): Já to měl 2x rozehrané, 2x jsem tomu věnoval hodně času, první level byl nadesignovaný naprosto parádně, ovládání jsem sice nezvládal, ale snažil jsem se nějak přežít. Dojel jsem vždycky na nedostatek lékárníček a to oživení s polovinou životů mi už pak moc nepomohlo. Prvně jsem dojel někam do toho oranžovo zeleného levelu se zahradami a podruhé jen do 4. levelu. Strašně bych to chtěl někdy dohrát :-) Ale já takhle někde v polovině končím ve většině 3D akcích, kde se do toho snažím vlomit kvůli prostředí a příběhu.
Dohrání třetí, styl leisure (prozkoumat všechno, nenechat se ani jednou zabít), 8:41:03, 0 regenerací,
6 532 497 bodů (těch čtrnáct milionů jsem si pamatoval zjevně dost špatně). Tento způsob hraní mě bavil ze všeho nejvíce.
@Phoenix (komentář): Na 3333 sa to dá stihnúť dohrať aj pri 100% explorácii všetkých levelov. Ja som to dal ako v DOS verzii tak aj v tej Enhanced. Akurát mi teda neostali 3 hodiny ako tebe ale max pár desiatok minút.

@Drolin (07.01.2018 10:51): WALKING SIMULATOR! aj toto vynašiel už dávno System Shock.
@Tarhiel (30.07.2016 23:04): Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment.... Jezisku Jezisku, daj nam Dismemberment....

That is a Fistful of Dollars or For a Few Dollars More.
To by mohli naskrabat :-D
@Cobot (30.07.2016 22:32): "Jen snad naznačili že trochu pozmění strech goaly."

To by mohli. Mnoho ľudí im naznačilo, že zdroják z SS1, OST remastered a limb dismemberment by vo finálnej hre vidieť chceli.
@mazar1234 (30.07.2016 19:42): Ne, jsem socka. Dal jsem jen 30,- za základ. Jediný co jsem zvažoval byla digitální sběratelka za 50,-, ale nakonec jsem byl línej měnit limit na kartě. I tak nic fyzickýho nechci. Jen ten noťas se mi líbil, ale ten byl trochu mimo můj budget.

Podle toho co psali, tak kampaň bude pokračovat dál přes paypal. Zprovozní to snad někdy během týdne. Jen snad naznačili že trochu pozmění strech goaly.
@Cobot (29.07.2016 11:13): Zabackoval si krabicu?

Cez ten paypal donate to pojde este tiez? Lebo moj jediny problem s Kickstarterov je ten, ze neumoznuje priamo pocas zakladnej kampane platit alternativne nez je credit card.

Wasteland 2 som tiez kupoval az po kampani z Inxile stranky paypalom. A teda System Shock je zrovna jedna z minima hier kde by som nad krabicou realne uvazoval.