Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (16.09.2018 00:07): V Might & Magic tam je urcita navaznost sveta v cely serii, byt 6-8 dil tvori zdanlive samostatnej celek. Vtipny je, jak vsichni ignoruji devitku, ktera pro zmenu navazuje na Heroes of Might and Magic IV, coz bylo taky solidni sahnuti do mekkeho.

S Wizardry to ma hlavne spolecnej ten mix fantasy a sci-fi s tim, ze planety jsou tam zasekly na nejakym vyvojovym stupni (fantasy) a existuji entity, ktere mezi nimi muzou cestovat (sci-fi). Wizardry je divna serie hlavne diky rezignaci na technologicky pokrok mezi dily 1-5.
@mazar1234 (16.09.2018 00:18): Na orlovi se létalo už v Amberstaru, kde těch cestovních prostředků bylo více (krom orla třeba vor a mám pocit, že ještě něco tam bylo).

Jinak Ambermoon jsem ještě nehrál, holt to beru od úvodních dílů, no :(
@mazar1234 (16.09.2018 00:18): Já bych ještě vyzdvihl Amberstar, v této hře jsem se cítil tak nějak nejvíce doma z celé trilogie, Ambermoon a Albion byly sice dokonalejší, ale pro mě to bylo jako luxusní návštěvy, zatímco ten Amberstar....tam jsem byl prostě jako doma, vyloženě jsem tou hrou žil a podobný pocit jsem měl u PC her snad jen v Ultimě 7 a Ultimě Underworld I. Jako že jsem tam,chci tam být a dýchám tamější vzduch :-)
@Ringo (16.09.2018 00:13): Ale je to original sranda - v akej hre mozes lietat po svete na metle a orlovi? (Ultima 7 sa snazi kobercom, ale na metlu a orla to nema sancu).

Ambermoon je povinnost, kto nedohral Ambermoon je totalny RPG Noob a pezant!!! :-D
@90210 (15.09.2018 23:25): Ono je celkom sranda ako to kopiruje M&M, kde je tiez seria 6-7-8 uplne inde nez 1-5, aj ked inym sposobom.

BTW - " Ambermoon by nemel byt nijak zvlast hardcore" ty si to niekedy hral?
IMO je to dost husty Hardcore a osobne mi to prislo este vacsie a dlhsie ako Wizardy 7 a to uz je co povedat.
Byt na sialene giganticky FATE to nema.
Sranda je, ze FATE ma iba 4 realne dungeony a obrovsku mapu a vela miest (od slova mesto nie miesto).
@Drolin (16.09.2018 00:04): Fate jsem měl dokonce krabicovou originálku, fungl novou ve fólii (prodáno Červovi). Rozehrál jsem, dojel docela daleko, ale.... ta hra od cca 1/4 umřela. Mazar 1234, co dohrál by ale asi povyprávěl více a regulérněji než já :-)
@90210 (15.09.2018 23:25): Betrayal at Krondor i Realms of Arkania jsem dohrál, jsou to povinnosti žánru, parádní hry, ale Wiz 7 jim kraluje. Ale jinak souhlasím s tím, že Wizardrty série ta k nějak (hard core Richmond promine) začíná 6. dílem. To, co bylo před tím, je jen pro opravdu hard core fajnšmekry :-)
@90210 (15.09.2018 23:25): Mám za sebou Umineko nebo Personu 2, to ty ne, takže již nepotřebuji nějaké výzvy. Arkania ani Krondor asi už ne, není to úplný vrchol jako zmíněné, a Fate bylo zcela skvělé co jsem hrál (atmosféra). I Wizardry 7 a Ambermoon, takže ty mám na seznamu.

@mazar1234 (15.09.2018 21:53): Víme, také máš zde rank "badass dungeon expert" a obdiv všech, co Wiz VII nedohráli. I když, Fate je ještě více.
@Drolin (15.09.2018 14:17): U Fate si nejsem uplne jistej, je to spis takova rarita. Ambermoon by nemel byt nijak zvlast hardcore a Wiz 7 ma holt svoje mouchy, ja jsem se dostal asi do poloviny nekdy pred 10-ti lety, ale prestalo me to bavit. Spis bych doporucil Betrayal at Krondor a serii Reals of Arkania, na kterou se trochu zapomina, pokud chces nejakou vyzvu a konecne dohrat nejakou tezsi hru.;0)

@mazar1234 (15.09.2018 21:53): Jo, na Guardii doletis s Belou nebo Aletheidesem. Lore mam na moderni trilogii Wizardry nejradsi, jak je zmineny v clanku nize, vse je jen nastineny, hrac sbira stripky a hodne si musi domyslet, coz se mi libi. Podobny to ale bylo i s Might & Magic, ale Wizardry to melo rozehrany asi nejzajimaveji a je skoda, ze to zacalo az 6. dilem a ne treba v jinak totalne zbytecnm Wizardry 5 nebo totalne silenym Wizardy 4. Je to fakt divna serie, co si budem povidat.
@Richmond (15.09.2018 22:03): WTF? Ake spoilery, to su zaujimavosti :-D

Ono je vlastne skvele, ze je tam ta moznost ale nie je to nijako nutne robit. To len sluzi tej hre ku cti a potvrdzuje jej kvality.

Kto chce si moze cez tocenie povolani mamaxovat absolutne vsetky skilly vsetkym postavam na 100%, ked sa mu s tym chce jebat a povazuje to za zabavu. Ovsem nijako nutne to nie je.

Hmmm, zeby som zvysil z 95 na 100?
Ale nie 95 zodpoveda stavu hry.
@90210 (15.09.2018 12:43): Jo, W6 ma urcite min. 3 ale tusim az 4 mozne konce.
Sranda je, ze sa ti podla toho aj meni intro W7 ked si importujes druzinu.
Napr. ked ukoncis W6 so zabitim draka Bela tak je v intre iny obrazok ako ked ukoncis jeho nezabitim.

@Phoenix (15.09.2018 10:19): Ako hej, ta hra v podstate pocita s tym, ze si nagenerujes zakladnu druzinu a neskor po zvyseni statov prehodis na "advanced povolania", ale ja mam radsej gameplay kde si proste urobis druzinu aku chces a potom s nou prejdes celu hru.
Nikdy som nerobil tocenie povolani vo Wizardry.

Inac moj ideal je zostava:
Ninja - Samurai - Valkyrie/Lord - 2x Bishop (prip. Bishop+Mage) - Monk

@Drolin (15.09.2018 14:17): Kde je vola tam je cesta, celu tvoju velku trojku mam dohranu, W7 dokonca 2x :-D.
@Jab (15.09.2018 12:20): Možná se vyjadřuji blbě, nepřesně, nevím, ale já popisuji stav věcí, jak je (samozřejmě dle svých představ, jak byly tyto žánry definovány snad od 80. let), neříkám, že je to špatně nebo dobře pro hráče, spíše definuji, co je špatně a dobře pro žánr, jak byl dříve chápán. Zatímco ty odstřelíš žánr pro to, co na něm hráči právě mají rádi a ty to nazveš chybou.
@Phoenix (15.09.2018 10:19): v sedmicce nebo osmicce? Obcasny boje beru, ale ve Wiz 7 mesto vubec neni mesto, nejsou tam klasicky obchody a hospody, jen neustale stejny holy zdi a obcas na tebe vyskoci NPC, ktery se ti pokousi evokovat to, ze jsi v obchode, ale na me to nefunguje.

@Phoenix (15.09.2018 10:19): Jo? Co treba Koren Bahnirv Ishar 3: The Seven Gates of Infinity, kde je obcas nejakej lapka v chudsi casti, ale v bohaty jsi uplne v pohode, to samy osada na prvnim ostrove Ishar 2: Messengers of Doom, i Zach Island ma lupice na mistech, kde bys to cekal. Vesnice ve Ravenloft: Stone Prophet je uplne safe, vicemene i Ravenloft: Strahd's Possession ma normalne vyhlizejici mesto, kde te pres noc obcas nekdo prepadne. Mesta se chovala jako mesta v Arkaniich etc., nevim o cem se tady bavime...Vi Wiz 7 jsi vubec nemel pocit, ze jsi v nejakym meste, ostatne tahle hra je hodne o tech textech a zapojeni vlastni fantasie a to i v pripade toho mesta, bohuzel.

@Richmond (15.09.2018 12:22): Vic koncu ma i sestka a Crpg addict je stejne kreten.;0)

@Drolin (15.09.2018 10:45): Never say never...
@Phoenix (15.09.2018 11:47): Hlavně jak psal Ringo, přátelské měsot ve Wiz7 trochu postrádá logiku.

@90210 (15.09.2018 09:59): Nemyslím si, že to crpgaddict sejme, on i Wiz6 dal slušné body a vadila mu snad jen ta "nahota" :) Sedmička už má velkou porci interakce, roleplayingu, více konců atd. Takže sundá body za četnost soubojů, možná vělkou rozlehlost, ale jinak by měla hra zasvítit :) Osobně bych se ale nedivil, kdyby TOP3 (Ultimy 5+6 a Pool of Radiance zůstane ještě dlouho beze změny. I když...přichází v podatatě nejlepší období pro cRPG (1992-1995), pak už přijdou plívy a semtam nějaký skvost, ale to už budou jen kusovky :)
@Ringo (15.09.2018 12:00): Nevím, proč se k tomu takhle vracíš. Je to i pěkný post. Nicméně když jinde zároveň trashuješ IE hry jako diablovky a další moderní RPG jako casual záležitosti pro puberťáky, kteří se nejsou schopni překonat překážky starších dungeonů a JRPG... Přičemž po tom odsouzení dnešní herní mládeže máváš RPG typu pokémoni, Final Fantasy aj... Za mě s pánem bohem, pokud JRPG a dungeony dnes na Západě někoho baví. Popichovat za to dotyčné hráče budu leda ve zcela (a skutečně a jednou provždy zcela) evidetním vtipu. ;) Mám to tvoje fandovství celkem rád. A ani mi nevadí ten tvůj "nárok" RPG guru. Jen jej s dovolením nebudu brát nikdy úplně vážně. Ono nám z toho i tak vyjde do budoucna spousta pěkných diskuzí. ;)
Z diskusí z posledních pár dní, ať už se to týká jRPG nebo dungeonů jasně vyplývá, že prostě někteří nechápou, že spoustu lidí něco baví a ti někteří odmítají tento fakt a snaží se poukazovat, jak je ve hře špatně to či ono, protože to nebaví je. 1. Opravdu spoustu lidí baví chodit po krocích po chodbách a plnit různé puzzly a do toho pobíjet nepřátele, aniž by tam byl nějaký rozhovor. 2. Opravdu lidi baví grindovat a nekoneční nepřátelé ve Wiz 7 či Final Fantasy VII pro mnohé prostě není problém, protože je to baví. 3. Opravdu spoustu hráčů baví vylepšovat postavy v soubojích, aby byly následné souboje pro ně lehčí. Prostě je baví si pořádně natrénovat borce a baví se tím, jak jsou jejich borci dobří. 4. Opravdu ne každý hráč v RPG hře čeká interaktivní rozvětvené rozhovory a chce sbírat expy jen v těch rozhovorech, někdo prostě vyhledává lineární a o to do detailů propracované příběhy, atmosféru a absenci simulace rádoby živých mluvících postav nepovažuji ve hře za handicap, mnohdy spíše naopak. Někdo považuje absenci oázy klidu ve městě za chybu hry, jiní to prostě považují za přirozenost a nikdy by je nenapadlo se nad tím vůbec pozastavit.
@Jab (15.09.2018 11:14): V Rivě Tě v některých momentech honí po ulici hlídky, ale ústí to tuším do nevyhratelných bojů a účelem je se jim vyhýbat. Brány Skeldalu jsou novější záležitost, stejně jako Might and Magic od šestky nahoru (do Swords of Xeen Tě ve městech přepadali nepřátelé velmi čile). A Albion je kombinace všeho možného, ale ano, města v něm fungovaly jako "oázy" (stejně tuším jako v Amberstar a Ambermoon, ale nic z toho jsem nehrál příliš dlouho).

Podle mého fungovaly původní dungeony řekněme mezi lety 1987 (Dungeon Master na Atari) až 1995 (věci jako Stone Prophet) tak, že šlo principielně o "jeden čtverečkový dungeon s nepřáteli" bez ohledu na to, jestli bylo možné chodit ve volné přírodě nebo třeba jako v Isharu cestovat po ostrovech. A v jiných typech RPG zase města skutečně delší dobu fungovala jako určité oázy klidu. Postupem času se v tomto začaly dungeony přibližovat jiným RPG subžánrům (s tím, jak začaly mizet).

A někomu holt přítomnost určitých oáz klidu a míru vyhovuje a někomu vůbec nechybí.
@Richmond (14.09.2018 22:42): Ty fanfáry, avizující boj, jdou nějak vypnout (jsou tuším vypnuty při music off, ale už je to fakt strašně dávno, tak si nejsem jistý).

@mazar1234 (14.09.2018 21:47): jj, generování družiny je zdlouhavé, ale nikdo neříká, že musí mít člověk od začátku samé fairy ninja (to snad ani nejde naházet), tak jim holt změní povolání časem. Wizardry VII jde ostatně hrát i bez změn povolání, stejně jako pouze s klasickými povoláními typu fighter, mage, priest ...

@90210 (14.09.2018 20:57): Četnost bojů je buď nastavitelná nebo má na ni vliv obtížnost (každopádně u nižších obtížností člověk ve skupinách potkává méně nepřátel, takže jsou boje i tak rychlejší).

A oázy klidu ... takto dříve snad žádné dungeony nefungovaly, přesně jak píše Ringo.
@90210 (15.09.2018 09:59): Já jsem v dungeonech zvyklý, že nikde není oáza klidu. Nepřátelé tě přepadávali v městech v Might & Magic sérii, Ishar sérii, v Amber sérii, Lands of Lore, Ravenloftech...vlstně je nějaký dungeon, kde je město, kde tě někdo nepřepadl? Navíc Wiz VII, tam je ta planeta nepřátelská a infiltrovaná nepřáteli skrz na skrz, bylo by divné, kdyby ti po příchodu do města roztáhli červený koberec na přivítanou. Co se týče grafiky, tak mě se u wiz neskutečně líbila, ve mě grafika vždycky musí vzbudit takové to mrazení v zádech a hned vím, že to bude atmosféra na 100%. To žluté kamenivo z Wiz 7 budu mít v hlavě vtisknuto navždy. Hned bych to hrál znovu. KDyž jsem viděl screeny ze hry v časopise, věděl jsem hned, že tohle musím mít.
@Ringo (14.09.2018 23:16): Nemyslim si. Vubec se mi napriklad nelibi pojeti mest a to jak ve Wiz 7 a bohuzel stejny je to i v osmicce, vubec se nejedna o zadny v ramci moznosti oazy klidu s rozhovory s NPC, ale spis je jedna o dalsi mrtvy dungeon, nemluve o zmineny zdlouhavosti, v osmicce mi nepomohly ani ruzny urychlovace souboju. Je tam navic malo grafiky, jen 3 typy, coz je ale oproti sestce pokrok. Ma to ale zajimavej svet a lore.

@Richmond (14.09.2018 22:42): CRPG Addict tomu da malo a evidentne dava prednost jakysi Die Dunkle Dimension: Quest of the Abschreiber.
Wizardry VII je díky své komplexnosti pravděpodobně nejlepší dungeon všech dob. Jako celek. Samozřejmě, tu můžeme cítit neopakovatelnou atmosféru v Ultimě Uderworld, tu nám vezme dech příběová struktura v Lands of Lore obalena do výstavní grafiky, atmosféra Isharu 2 se taky dala krájet., nicméně Wizardry vII je hra, kterou člověk bere na pustý ostrov. A jinak, je tam grind jako kráva, ale mě to neskutečně bavilo.
@90210 (14.09.2018 20:57): Výbornej článek, ty všudepřítomné texty ve hře, navíc v té často vzletné formě, to je prostě trademark. Sice crpgaddict trošku kýve hlavou nad tou formou, ale pal to děs, já to milovatl.

Nemůžu se dočkat až se do sedmičky pustím, protože tentokrát to bude mocná vychutnávka a snad dám i první stovku :) I když za ty fanfáry avizující souboj je prostě perma -5 :)
@Charllize (14.09.2018 21:06): U W7 je absolutny zaklad prezitia mozgu vypnutie hudby.

U W8 je zase pre prezitie mozgu nutne nainstalovat vsetky zohnatelne mody na urychlenie subojov, resp. kamen urazu su "strely" samotne Melee je este celkom OK, ovsem eliminovat animacie projektilov je tu nutnost aby prezil mozog hraca.

Inac ale su to vyborne hry, akurat trtosku nezmyselne hlupo naprogramovcane vo Vanille (u W7 generovanie poriadnej druziny bez "+ bonus points patch" je totalna magorina na 2 dni cisteho casu).
@Charllize (27.08.2018 10:51): To zase jo, no, taky mě z počátku zaskočila, ale pak jsem si zvykl a naopak si to velmi pochvaloval. A vzhledem k tomu, že jde o pokusné planety, tak je tam možné všechno :-)
@90210 (27.08.2018 09:30): Zvláštní, já MM 3 - 5 řadím do výkladní skříně pixel artu. Taková ta klasika, kdy i menu hry není jen menu, ale plně zapadá do atmosféry celé hry :-)
@Richmond (27.08.2018 07:49): Tak to jsou věci, které mi už dávno nevadí :-) Lidi se dost ochuzují o super hry kvůli tomu, že se jim nelíbí třeba domeček házející bomby, přitom gameplayově to může být nejúžasnější hra, jakou si mohou zahrát :-)
@90210 (25.08.2018 10:06): MM3 - 5 považuji za to nejlepší a nejhezčí v celé M&M sérii.

Jinak Dungeon Hack je shit, zkoušeno několikrát jako na oddech, ale je to neskutečná nuda a vždy jsem to po pár patrech vzdal. Ty náhodně generované mapy jsou zlo. Samoúčelnost na každém kroku.
Ale stejně mi stačilo pár obrázků a jeho postřehy a už bych se rád k Wiz7 někdy dostal...Jenže musím nejdřív přejít přes propast jménem Return of Werdna...A čeká mě to asi docela brzy.
@Richmond (17.06.2018 12:34): Tak uz to hraje. Priznam se, ze jeho postupny hrani Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge je asi to nejzajimavejsi na jeho blogu a je to asi jedina hra, o ktery jsem si tam cetl, kterou jsem zaroven nehral. Popravde mam chut na nejakej klasickej dungeon, ale z tech zasadnich devadesatkovych jsem prakticky vsechny hral. Potreboval bych nejakou jednohubku, mozna konecne prubnu Dungeon Hack.

EDIT Uz ho stahuju...