Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno. Perfektní jízda a jedna z nejlepších her poslední doby. Často mě to chytlo i na několik hodin v kuse a nemohl jsem od televize. Jinak tam byly i narážky na PC, jak byla podložka pro myš s logem Naughty Dogs :-)) Celkově jsem si prostředí hodně všímal a zkoumal ho a musím říct, že mě to bavilo a bavil jsem se u hry 16 hodin čistého času. Takových 20 hodin ale celkově, když vezmu, že mě často zabíjeli nebo jsem zkoušel různé postupy.
@SilentWolf (10.06.2018 15:37): Jo, to už jsem si taky všiml. U The Last of Us to neplatí, protože postava není extrémně rychlá a kurzor se moc nepohne. Lehčí to je, co se týče míření na gamepadu. Co se týče myši, tak rychlejší je prostě jen najet, než hýbat postavou. Ale třeba u Infamous to hýbání používám hodně často a Killzone 2 mě to taky naučil, ale ten jsem ze vzteku nedohrál resp. konec dosledoval na youtube a za dohrané to považuji, bo mě to neskutečně štvalo. Stejně FPS čistékrevné střílečky už bez myši hrát nebudu a říkám zlatý The Last of Us. Tohle je hra, proč jsem si konzoli pořizoval. Resp. jedna z těch her. První byl asi Uncharted.

Jinak The Last of Us je zatím s Uncharted 2 to nejlepší, co jsem na PS hrál. Uncharted 2 mě asi více bavil žánrově a tím zasazením, ale uznávám, že TLoU má své kvality a chápu, že řadu lidí může bavit více. V řadě ohledů je takový originálnější. Už jen tím začátkem, kde začínáte ještě v době, kdy ten chaos ještě nezačal. Resp. zrovna začínal, ale na tom jednom konkrétním místě se vše zdálo být v pořádku a lidská společnost fungovala tak, jak má.
@SilentWolf (10.06.2018 15:21): Souhlasím, že ta hra má své kouzlo právě tím, jak se snažíš na to jít pomalejším způsobem a taktizovat. Ke hře to sedí, protože je survival. Ale co se týče čistokrevných stříleček, kde musím být Bůh, tak mě ovladač neskutečně štve. Cod a Battlefield je o rozdávání jednoho headshotu za druhým a zástupům nepřátel, což s páčkami nejde.

Ale jak říkám, tak The Last of Us sází na jiné věci a k tomu to sedí parádně. Je fakt, že občas někoho sejmu a dám i headshot, ale zaměřovač se hýbe při dýchání hlavního hrdiny a profík s tím nejsem, takže někdy, jak za mnou běží, tak i v těch nervech míjím a nemířím zrovna nejlépe. Což mi samozřejmě nevadí, protože je rubu trubkami, craftuju a Clikery podřezávám zezadu :-D
@CrocoRay (10.06.2018 14:49): byla to moje první hra na konzoli a právě tu neschopnost normálně zamířit jsem si ihned oblíbil. Nutilo to k pomalejšímu postupu a celkově se mi i střílečky už lépe hrají na ovladači. Je pravda že CODko apod jsem od té doby nehrál a když můžu tak jedu stealth.. ale zatím mi ovladač díky tomuto vyhovuje líp. Na PC je lehké býti bohem.. :D
@Garret (13.01.2018 21:16): Ty vole, dívám se na to video a to jako umí někdo s těmi páčkami takhle hrát? Kurva, ten je musel hodně trénovat ty palce nebo nevím co s nimi dělá a kam je strká, ale je to masakr. Takhle dobrý nikdy nebudu, to na rovinu přiznávám. S myší jakože v pohodě, ale na gamepadu nikdy. A to i s tou myší přiznávám, že občas nějaký headshot ve hře nevyjde, jak mají být tři rychlé v řadě.

No každopádně mě to ale i tak baví jako survival, že nejsem často schopný rozeběhnutého zombíka trefit vůbec do těla :-D
3 a půl hodiny zatím u toho stráveny a docela mě to chytlo. Craftuje se tam a hra tak nutí i trochu prozkoumávat oblasti. Není to sice nějak moc lehké a místy je to i docela těžké, ale tohle je survival, takže to ke hře asi i sedí. Graficky je to pěkné, i když to staré rozlišení 720p z PS3 na nových televizích mě trochu štve, ale zvykl jsem si na to.

Jinak kupředu mě hlavně táhne ten vztah mezi hlavními hrdiny a jak to celé dopadne. Příběh to není nějak složitý, ale je to postavené na těch detailech, dialozích a jednotlivých situacích a to se mi líbí. Nakonec jsem odložil Infamous a budu se věnovat tomuhle, dokud to nedohraji.

Jinak vidím, že to tu všichni hodnotíte nějak vysoko. U mě to vypadá zatím na 80%, což je hodně solidní. Možná 85, což už jsou výjimky, ale třeba to tady dám. Uvidím. Ještě brzy hodnotit.
První hra kterou jsem na PS4 hrál a úplně mě to ohromilo.Nečekal jsem že by ve mě hra mohla vyvolat takový pocity.Užil jsem si to a po dohrání jsem začal hned od začátku......Má to nevýhodu jen těžko hledám něco co by se tomu vyrovnalo.Skoro každá další hra je pro mě.....neříkam zklamání,ale prostě to není ono.Za mě top hra, už aby vydali tu dvojku....
Tak upřímně Joel byl vraždící maniak po většinu hry...;) Jen jeho oběti byly "sociálně přijatelné"...;)
Co se konce týče, je to hodně o úhlu pohledu.
Jeden může být, že Joel je sobecký hazl, který radši nechá celé lidstvo vymřít, než aby přišel o blízkou osobu.
Jiný zase, že udělal přesně to co by jako "otec" měl. Bez ohledu na nějaké nesmyslné "vyšší dobro".


Upřímně, podle mého názoru si to nejvíc Světlušky samy. Kdyby počkali, než se Joel probudí a probrali situaci jak s ním tak s Ellie. Tak by neměl tolik důvod jednat tak jak jednal. Ellie by mu to možná i vykecala. Ale ne, oni ho nejdřív knockoutovali, a pak mu po probuzení řekli, že se chystají jeho chráněnce rozřezat hlavu.
A mezi námi, ani ne pro něco co bylo jasné, že vyjde. Byla dost velká šance, že by to nakonec ani k ničemu nevedlo.


Z hlediska celého děje mi Joelova akce v nemocnici dávala plně smysl. To co byla největší prasárna co udělal byla imho ta lež. (I když imho Ellie věděla, že lhal, ale rozhodla se to přijmout.)
@Hydr0gen (14.12.2017 10:00): já jsem konec prijal. Protože už během té hry mi přišel Tommy jako ten lepší z bratrů.

Já za sebe považuji závěr za jeden z nejlepších konců. Dává naprosto perfektní smysl. Jednu dceru ztratil,
pro druhou už udělá cokoliv.. a jak zpívá Bowie v jedné písničce "The rest can go to hell ".
Vždyť i v tobě to vzbudilo emoce. A budeš je mít ještě nějakou dobu poté. Co je horšího než konec na který se druhý den zapomene? :D
@Hydr0gen (14.12.2017 10:00): nevím proč by měl hráč cokoli ovlivňovat, to je takovej nešvar dnešních her. Vše se ovlivňuje ale plný příběh a pointu to (logicky) nemá.

Ten závěr je perfektní, naprosto koresponduje s celým tím světem a funguje to jako opravdu nechutná pointa naivního příběhu v odporných kulisách. Mít do dobrej gameplay, tak je to skoro na sto procent.
@SilentWolf (13.12.2017 23:00): No v posledním levelu, kdy jindy:).

Už jsem se uklidnil, ale v ten moment mi bylo nepříjemné, že mě autoři přinutili se skrze ovládání postavy udělat něco, co je konzistentní se scénářem a charakterovým obloukem postavy, ale já jako hráč jsem s tím neztotožňoval a naopak bych měl tendenci tomu zabránit. Epilog to ještě dodělal tou lží. Řikám, fakt nepříjemné. Trochu jako hratelná verze seriálu Breaking Bad s mnohem temnějším koncem.

Takže jo, vyspal jsem se na to a beru, že je to originální, provokativní atd., ale lidsky mi nesedí, že jsem se na tom měl přímo podílet.

Ve výsledku člověk může získat "dobrý konec", pokud se nechá zabít první světluškou v nemocnici a hru vypne - to v rámci možnosti nejpozitivnější konec.
Dohrano. Konec na facku. Jo, je to jak konec filmu nebo serialu, ale s tim rozdilem ze svinstvo nedela zaporna postava ale hrac. Nutit hrace ovladat pomatenyho vraha bez moznosti volby je...nevim hnus. Chtel jsem aby ten hajzl chcipnul, misto toho jsem byl nucenej mu s tim jeste pomoct?! Filosoficky a divacky zajimave, hracsky ne. To je jak ovladat Malicka v GoTu kdyz nechava vrazdit Starky. Jasne, sleduje tim sve sobecke zajmy, ale...

Po konci Zaklinace 3 mi bylo smutno ze to vsechno skoncilo.

Tady mi bylo az nevolno. Premyslim kdy jsem jsem u jakehokoliv dila videl takhle spatnej ve smyslu negativni a zlej konec. Brrr.
Tak jsem zhruba v půlce a mám pocit, že běžný CoD je oproti tomuhle rozmáchlý open world...takovýhle koridor fakt nepamatuju. To i Mass Effect 2 měl víc odboček (a to je co říct).

Po Bloaterovi v tělocvičně mě autoři tak nasrali (checkpoint přímo tam, takže si člověk nic nevyrobí, což byla nutnost), že jsem si řek, že víc než 7/10 ode mě tahle hra nedostane. Následující level (banditi ve městě) teda o dost lepší, konečně možnost alespoň trochu otevřenější lokality a možnost určit si vlastní cestu, kterých je víc.

Dialogy a filmečky jsou samozřejmě perfektní. Nejenom, že je vidět, že jsou kompletně zahrané a zachycené naživo, ale celkově i s minimem slov to má atmosféru a váhu.

Nicméně fakt mě překvapuje, že takhle uměle lineární design mohl v roce 2013 tolik zabodovat. Když má člověk za sebou Dishonored a Dying Light, je to přinejmenším úsměvné.
@SilentWolf (07.11.2017 11:16): Tak rozhodně si nemyslím, že ho zabije, spíš ho prostě tak nějak "přeroste," že už ho nebude potřebovat. Nevím, o kolik let později se to má odehrávat, ale z těch ukázek Ellie vypadá, že už jí by jí mohlo být tak ke 20 - tak kdo ví, co se mezitím všechno stalo.
@LuccinyHry (07.11.2017 10:45): ja od dvojky ocekavam ze Ellie zabije Joela - a nebo naopak, bude na nej v uvodu nadavat a kvuli jeho lzi proste "trucovat"
a pak jak nejak umre tak si uvedomi co pro ni vlastne delal a aby prezila, musi se stat podobnou jak on. Tak jako tak ocekavam pulku hry v kuzi Ellie. Ta lež ale bude mit jeste velky dopad.


A je fajn ten prichod konzoli. Takhle vysoko jsem uz dlouho nehodnotil takove mnozstvi her v tak kratke dobe. :-D
@SilentWolf (07.11.2017 10:01): No jsem na dvojku zvědavá, škoda, že si ještě budeme muset minimálně rok počkat. Očekávám, že tam Ellie vezme svůj osud do vlastních rukou, ale těžko říct, jak se to celé vyvine.

Tak zajímavé je, že Geralt a Ciri jsou založeni na stejném principu jako Joel a Ellie. Stejně tak jako ten chlap a holka v Bioshock Infinite (i když tam myslím, že je to doopravdy jeho dcera). Nebo ten šerif a Eleven v seriálu Stranger Things. Evidentně je to recept na dobrý příběh ;)
@LuccinyHry (komentář): ten pribeh vcetne konce je proste uzasny. A u me ten konec jen tak neco netrumfne. A sam ho povazuju za TOP 1 herni konec. (Zaklinac 3 za Nilfgaard tomu slape na paty).

A navic i kdyz to je uzavrene jako maloco, krasne to nahrava na part 2 kde uz z prvniho traileru citime ten dopad konce jednicky. Sakra, asi si to budu muset zahrat zas.. :-D
@Garret (05.11.2017 10:24): Já bych tedy neřekl, že to napovídá. Je spousta her, kde člověk hraje za více postav bez důvodu toho, že té první se něco stalo. Prostě vývojáři nechali hráče chvíli hrát za jinou postavu, aby si vyzkoušel jiný styl hry. Příklady: Splinter Cell:
Blacklist, The Telltale's Game of Thrones.


1. bod: I kdyby bylo více imunních lidí pořád má na svědomí osud lidstva.
@Hrdlodus (05.11.2017 02:43): je to svým způsobem spoiler, protože to napovídá, že se s Joelem něco stane. navíc já osobně to před hraním nevěděl a byl jsem z toho docela paf.

jsi si jistý tím prvním bodem? protože Joel řekl Ellie, že imunních lidí bylo více a odpřisáhl jí to ve finální jízdě. taky ji řekl, že pokusy na nich nikam nevedly a ti lidi zemřeli zbytečně. lhal nebo mluvil pravdu? to nemůžeš vědět.
@montana (03.11.2017 08:06): Proč to byl spoiler? Nic z příběhu to nenapovídá.


Diskuze č. 1 o Joelově závěrečném velkém rozhodnutí
Zachrání děvče, zabije při tom hromadu jiných lidí. Samozřejmě má na triku osud lidstva.
Ale spíš to vede k filozofické otázce. Lidstvo je v nějaké situaci. Musí člověk nutně hledat východisko? Prostě si bude dál přežívat v daném systému. Pokud člověk má v ruce východisko, může ho nevyužít - i kdyby nešlo o život děvčete.



Diskuze č. 2 o Ellie vs Clementine
Krátce po sobě se objevily dvě skvělé hry z post-apo prostředí s mladou dívkou v centru dění.
A Klementýnka je prostě zlatíčko. I když uznávám, že to je dáno věkem.


Diskuze č. 3 o typu apokalypsy
Zombíci jsou strašně dementní princip bez špetky smyslu. Pohybují se kolem s odpadnutým svalstvem a jsou silnější i rychlejší než člověk a objeví se vždy v místě, kde evidentně žádný při příchodu postavy na scénu nebyl.
Ale nakažení lidé smysl dávají. Například skvěle to bylo zpracované v 28 dní poté.
Dohrál jsem to asi před týdnem a musím říct, že na to jak silně pozitivní ohlasy se ohledně tohoto titulu vyskytovaly, tak si mě hra zrovna dvakrát nezískala a v absolutně ničem nepřekvapila, snad to napraví dvojka, i když to asi nezjistím, dokud si ji sám nezahraji, protože z ní budou lidi uchcávat tak jako tak.
Pro me jedna ze dvou "must have" her na PS4. Prvni hra, kterou jsem na konzoli hral. A taky teda titul, ktery ve me zase probudil radost k hrani. A nejlepsi herni konec.
Většinou je mi to jedno, ale dát do popisku, že se bude hrát i za Ellie mi přijde jako hnusnej spoiler. Asi se to už po těch letech ale nepočítá.
Tak konečně vím co je zkatka TLOU, která se tak často skloňuje v všeobecné diskuzi o hrách!