Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

A jejich další hra bude stand-alone mulťák, ach jo.

Aspoň že teda Druckmann dělá na něčem jiným, ale asi si stejně ještě pár let počkáme.
Jinak teda zkoukl jsem ten trailer a vypadá to podstatně líp, jak remaster, mám to teď docela v oku a tvrdit, že tam není skoro rozdíl, je blbost.
@Charllize (09.06.2022 19:23): Tak víš co, prodá to 10M+ do roka a stálo to nejspíš uplně směšné peníze oproti jiným AAA hrám, co Sony jinak dělá a neprodají ani těch 10M. Dobrý kšeft, naprosto pochopitelné.

A teď mě omluv, jdu si někde objednat PS5 ať mi ho do 2. září stihnou dovézt.
Tak lip to vypadá ale možná by bylo lepší říkat tomu remaster. Ale chápu ze by to byl trapas když už jeden vyšel :)
Takze to vychází už po třetí? Během ani ne deseti let? Já nevím, to to nikomu nepřijde na palici? :)
@Paul (09.06.2022 19:01): Jak píšeš, předběhli tenkrát schopnosti PS3 a cutscény předrenderovali, takhle od oka mi přijde, že je to ve stejné kvalitě jako dvojka. Spíš jsem zvědavej, jestli i hratelnost dozná nějakých významnějších změn…
@Fritol (09.06.2022 18:38): Dvojka je imho hezčí, ale tohle vypadá také fajn.

Já tedy doufám že story zůstane úplně nezměněné, ale proti upravenému a vyladěnějšímu gameplay bližšímu dvojce nemám nic proti :)
@Fritol (09.06.2022 18:38): Už jsem viděl nějaký letmý srovnání. Vypadá to líp, ale ne nějak zásadně. Respektive, v gameplayi to asi bude výraznější, ale cutscény byly už v PS3 i PS4 verzi pre-rendered a využívaly detailnější modely atd.

Btw respekt Sony za to, že ohledně tý PC verze nefabulujou a rovnou tam napíšou že se chystá. Ne jak Rockstar a jejich předstírání že PC neexistuje.
@Paul (09.06.2022 18:30): Vypadá to podstatně líp, asi jako dvojka.

Jako dobrý, ale zajímalo by mě, jestli tam bude něco nového. Když se mluvilo o remaku, tak jsem myslel, že to bude víc, než jen hezčí grafika.
Já si teda ještě jednou přečetl tu původní zprávu a vlastně mi přijde docela divoký vůbec předpokládat, že je řeč o TLoU, ale to se asi už brzy ukáže…
@Fritol (08.06.2022 14:43): Jo, o tom žádná, neřeším, co si vybírají, ale že za to jsou ochotní vůbec platit, a to se často jedná vlastně jen o „konzolovou“ exkluzivitu, jako třeba právě v případě Forspoken. Takže si jen říkám, proč by to tak nedělali i nadále se svými hrami. Jinak mně to ty AAA tituly před pár lety prodaly. :)
Jakkoliv jsem zastánce krabiček pro konzole, protože je to z finančního hlediska mnohem výhodnější, než kupovat digitálky na PC, tak zrovna remake tlou bych uvítal day 1 na PC. Letos se mi PS5 ještě kupovat nechce a tohle by pro mě možná byl console seller. :)

@BUMTARATA (08.06.2022 13:43): S těmi third-party exkluzivitami to taky bude o tom, že konzoli jen díky open world kravinám s megalomanskými AAA rozpočty neprodáš. Furt je početná skupina zákazníků, kteří o to nestojí. Ostatně Switch je toho důkazem. Tam je ta žánrová variabilita úplně jinde, než u Sony a taky se jim daří líp. Když se podíváš, za jaké exkluzivity Sony platí, tak to jsou všechno hry, které sami vytvořit neumí/nechtějí. S výjimkou Forspoken teda, ale to jim asi Squeenix dal levně vzhledem k okolnostem.
To fakt vypadá, že můžu znovu skládat PC, když tam vyjde úplně všechno a ještě v lepší kvalitě. Už chybí jen full support pro DualSense.
A to mi ještě připomíná, že stále častěji je od nich slyšet o live service hrách, což mi na klidu úplně nepřidává. Aby z těch jejich copy-paste open worldů nebyly k tomu všemu ještě online copy-paste open worldy.
Osobně bych to nutně neinterpretoval tak, že to vyjde v Day 1 i na PC, ale budiž. Tak či tak musí dojít k tomu, že vydají remake před Part II. Nedávno mě zaujalo vyjádření Sony, že do roku 2025 chtějí mít polovinu portfolia na PC, ale mně tak nějak přijde, že už ho tam teď mají skoro celé, alespoň to z nedávných let, otázka, co všechno do toho počítají, no. Nicméně jsem zvědavý, jakou strategii do budoucna zvolí, vzhledem k tomu, že jsou ochotní platit third-party studiím horentní částky za časovou exkluzivtu, která se nejspíš pořád vyplácí, velmi bych se divil, kdyby tak nečinili se svými hrami. Na druhou stranu i já si umím představit, že u remaku této 84 let staré hry udělají výjimku.
@Bravewolf (02.12.2021 22:15): nevím co tím myslíš - na PS4 to běží naprosto super - ale přijde mi že tam je vestavěný nějaký asistent míření, který nejde nijak vypnout - u TLOU 2 - tam jde povypínat automíření a všechny asistenty míření a nastavit to tak aby ten pohyb kamery/míření byl naprosto plynulý - což jsem samozřejmě udělal když používám pro hraní her klávesnici a myš (jen na VR hry kde musím stát a točit se celý kolem používám ten klasický ovladač) - ukázka hraní z TLOU 2: odkaz
@Naginata (02.12.2021 16:59): Gyro je v TLOU2 a jak jsem myslel, že to bude lepší, tak vlastně ne. Jedinej způsob je mít prostě auto aim a jenom si doměřovat, na gamepadu to vždycky bude nějakej kompromis proti myši.
Já to teda hrál na PS5, ale taky mi přišlo, že se to ovládá nepohodlně proti jiným hrám a střílení bylo spíš za trest. TLOU2 se ovládá mnohem líp. Určitě to je i tím, že tam není autoaim a na páčkách se prostě nedá pořádně citlivě mířit..
@Korbitch (02.12.2021 10:18): mluvíš tu o nejlepší herní konzoli na světě ne, a navíc o super exkluzivní hře? Jak to může být katastrofa? To mi tedy vysvětli. Nejsi náhodou z rodu PC master race? :)
To ovládání na gamepadu je katastrofa. Citlivost na plno a je to pomalý jak moje babička o holi. Zlatá myš, tohle je peklo.
Nepamatuju si, kdy naposled jsem u hry byl do tří do rána.. Dva dny po sobě. Ovládání je teda na pytel, ale jinak top zatím.
@Bursoft (08.08.2021 14:23): Minimální. Třeba v Elite se jde přes gyro rozhlizeni v kabině. Touchpad se občas používá třeba pro vyvolání určitě části inventáře. Přejedes nahoru otevře se vybavení, přejedes dolu otevře se mapa. Dost často se otevře mapa místo vybavení. Obojí funkce k hovnu :)
Jasne TLOU to tak má, já to bral spis v obecný rovině.
@Charllize (08.08.2021 14:12): Tak v TLOU nemáš crosshair, když nemíříš a ani nejde střílet, když nemíříš, takže v tom problém není.

Obecně by mě zajímalo, jak velký využití to gyro a touchpad má, ještě jsem nehrál hru, kde by se to používalo k něčemu.
@Bursoft (08.08.2021 14:04): Nojo ale dyt jakoby miris celou dobu zejo. Rozhlizeni rovna se míření. To by ta hra musela nějak detekovat ze fakt na někoho miris a i u toho se kolikrát pohybujes. Bys udělal ukrok před granátem při míření a ujelo by ti to někam do pryč. Jasne u her kde mas pohled přes mířidla by to možná nějak šlo, ale i tak mi to přijde na nic. Ten zamerovaci pohled se nepoužívá vzdycky.
@Bursoft (08.08.2021 13:15): Ale ne. Solidně mířit na gamepadu se nauci většina lidi docela rychle. Já třeba na domerovani často používám pohyb vlevo nebo v pravo a k tomu tu packu, jakoby zároveň. Ne vždy to jde, jasne. 
Podle mě jde hlavně o to mít tu snahu se to naučit, což asi muže být u lidi co jsou zvyklý na mys a mistr na první pokus problém. 
Nevim, tohle je věčná  debata, a asi to řešení nemá :)

Problem s gyrem je ten ze je při pohybu aktivní a když se pohybujes a mackat cudliky tak to má tendence se různe naklánět protože s tím gamepadem u toho ovládání hýbes. Třeba chceš otevřít dveře zmacknes X a ujede ti výhled na kraj dveří a podobne. Musel bys ten gamepad pořad držet v naprosto rovny poloze. Což moc nejde. A kdyby to bylo na přepínání, tak by to moc rychlý a pohodlný nebylo. 
Treba starý Doomy na psku to mají a musel sem to vypnout pac se s tím mizerné chodilo, byl sem jak ozralej, ode zdi ke zdi :)
Z trochou cviku by to asi šlo, ale podle mě je lepší věnovat to úsilí mireni packou protože to podporuji všechny hry.
@Charllize (08.08.2021 13:11): Tak pro lidi, co mají na PSku odehráno 800 tisíc hodin to je asi v klidu, ale pro kažuála jak já je prostě strašná překážka mířit páčkama. Prostě nulová citlivost, pomalý reakce na změnu směru atd. Ten aim assist je prostě třeba. Jenže tady je jen na nejnižší obtížnost, nejde nastavit zvlášť.

Věřím že touchpad by byl podstatně přesnější. Gyro zase na jemný doměřování.
@Paul (08.08.2021 13:07): Tak většinove to hry na PS nemívají, a asi k tomu bude důvod, kdyby to bylo lepší zřejmě by se to využívalo ?
Ja si pamatuju z Liaru pro ps3 ovládání draka a zároveň míření a bylo to otresny. Navic hrát hru třeba 30 hodin s tím ze musím různe naklánět gamepad mi nijak pohodlný nepřijde.
U toho videa mi přijde zavádějící ze stojí na místě a střílí jen na pevný cíle, podle mě v pohybu s tím ze musíš ovládat i jiný věci by to možná bylo horší tím gyrem.
Jsem kousek za školou a užívám si to. Jenom si musím rýpnout na ovládání. L1 a R1 si pletu furt, to je můj problém. Ale sakra, když se ta hra remasterovala na PS4, kde už měl dualshock gyro i touchpad, proč se proboha nedá mířit pomocí nich? Ve hře není žádný aim assist a mířit na páčkách je za trest. Kvůli tomu se to snažím prostealthovat víceméně všechno, ale semtam je fajn si zastřílet.
Běhání na L3 fakt není problém. Stačí to kliknout, není to třeba držet zmáčknuté.
@Garret (01.08.2021 22:25): Běhání na L3 je ve většině případu toggle tak v tom žádny problém moc neni. A když není jde to nevolit v options. Par her to na push má ale spis výjimečně.
A vůbec, buďte rádi ze se ten daný knoflík nemusí rytmicky mackat pro to běhání :)

PS: můžeš si do toho gamepadu v místech kde mas konce prstu vyvrtat díry, bude se ti lip držet :)
@Garret (01.08.2021 22:25): Hele, když to jen stiskneš a nedržíš, tak je to v klidu. Ani tady by mi to nevadilo, kdybych tu L1 jenom stisknul. Ale když musím levým palcem kontrolovat pohyb a stejnou rukou pořád držet jedno tlačítko, abych běžel, přijde mi to nepohodlný.
doporučuji použít tohle: odkaz - defaultně L3 - klávesa v tom místě jako levý šift na klasické klávesnici, L1 - boční tlačítko myši.
Tak jsem to konečně rozjel, mám asi 2 hodiny za sebou a zatím pecka. Hlavně úvodní scéna slušný thriller. Jenom nechápu, jakej blb nabindoval běhání na L1, přijde mi to krkolomný, nepohodlný.
@IceCreamYouScream (19.04.2021 11:30): Jako ano, je podobný. Ale jsi si vědom toho, že takhle realita nefunguje? Že to, že herec vypadá jako daná postava

1) neznamená, že ji chce hrát

2) neznamená, že si ji filmaři mohou dovolit v rámci svého rozpočtu

3) neznamená, že ji může hrát - může mít třeba už nastavené role na nějakou dobu dopředu

4) neznamená, že může udržovat potřebnou podobu pro dané natáčení - Josh Holloway například momentálně hraje v seriálu Yellowstone jehož 4 řada je v produkci pro tento rok, kde hraje postavu která nemá vousy.
@Fritol (09.04.2021 19:02): Jen neboj, Sony nespi odkaz :)
Ale jinak souhlasim, je to jejich usinani na vavrinech a zapometlivost kam ta konzole patri sleduju uz hezkych par let. Mozna by mel opravdu Ryan jit od valu a mel by to vest japonec. Taky treba to ze placli BLM pozadi na store mi prijde tak neskutecne nablbly az to boli..atd..atd...atd.
Ale porad myslim ze se tuhle generaci xbox nechyta. Vyjde Horizon 2, GoW, Gran Turismo, Uncharted a Bloodborne 2 a bude vymalovano. Tohle nema MS cim kontrovat ani s Bethesdou v hrsti.
@BUMTARATA (09.04.2021 18:52): Chování Sony začíná být těžce meh. Viz i propuštění vývojářů z Japan studia a přesunutí k Asobi a jejich nezájem o japonské hry, jelikož nejsou dostatečně populární na globálním trhu. No a situace s Bend je taky hnusná ze strany Sony.

Už jsem to tu někdy říkal, ale já furt věřím, Microsoft vyhraje tuhle generaci. Možná ne hned, ale za pár let se to otočí. Viz třeba teď i možné vydání další Kojimovy hry a záměr natahat japonské vývojáře do gamepassu. Jejich snaha pokrýt poptávku po všech typech her v různých produkčních hodnotách je mnohem sympatičtější a o přístupu k zákazníkům ani nemluvě. Phil ftw!
@Fritol (09.04.2021 17:31): Jo, obzvlášť, jestli s tím budou ztrácet čas Naughty Dog. Co se týče nové hry od Bend Studio, jo, ale nevím, jestli z toho jsou nadšení, chtěli dělat Days Gone, odešli jim i kvůli tomu lidi. A Uncharted původně prý remakovat chtěli, ale prý by to bylo moc… drahý. Z toho článku si především odnáším, že Sony nechce podporovat malý věci, a to je škoda. Snad nás tuhle generaci nečekají jen sequely úspěšných značek.