Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BUMTARATA (27.09.2022 10:02): Vyzerá to zaujímavo as snáď toto spracovanie fanúšikov hier poteší, ale ja si predsa len najskôr zahrám hru, jedna z mála konzoloviek, ktoré som si zahrať chcel a som rád, že robia remake aj na PC.
@Fritol (27.09.2022 08:11): To je, myslím, tím, že Pascal je taková trefa, že ona vedle něho působí jako pěst na oko. Na druhou stranu, ostatní postavy jsou taky dost jiný.

Bude ale zvláštní sledovat, jak jiní herci přehrávaj ty stejný situace. Vzhledem k tomu, jak cinematický a vlastně aktuální ty hry jsou, to ve mně vyvolává víc pocit remaku než adaptace.

Otázka, jestli se vrhnou hned na PART II, nebo budou hrát o čas a vyplní události mezi. Jestli to bude úspěšný, obávám se, že to budou natahovat tak jako tak. Jen doufám, že nezačnou spoilovat PART III.

Ale clicker krásnej.
@BUMTARATA (26.09.2022 20:10): Hodně pěkné, akorát Bella Ramsey mi tam těžce nesedí. Vůbec se Ellie nepodobá, tak snad bude dobrá herecky alespoň. Fajn by bylo, kdyby ji pak na dospělou Ellie někdo nahradil, pokud tam bude časový skok jak mezi hrami.
@David_Cravford (25.09.2022 16:44): buď si zahraj remaster remasteru Part 1 na PS5, nebo počkej na PC verzi. jsou tam mj. úpravy v AI i v animacích zbraní. osobně jsem ho ještě nehrál, ale dvojka ty souboje měla lepší a tohle by k ní jedničku mělo přiblížit
@RXQ79rudax (23.09.2022 07:31): To si mi neodpověděl.
Mě zajímá jestli na vyšší obtížnost začne umělá inteligence přebíjet své zbraně, nebo budou mít akorát větší damage.
Včera jsem koukal na jeden gameplay a vadilo mi jak se respawnovali ty mutanti tím že skákali ze střech dolů bez nějaké logiky.

Ghost Recon: Breakpoint mi ukázal jak super je umělá inteligence, co se chová jak lidská bytost a přebijí své zásobníky, dokážou minout a dá se proti nim logicky taktizovat. Nejtěžší obtížnost zkusím jen tehdy, pokud to nerozbije tu hru kompletně a AI začne bejt chytřejší, né se nekonečně spawnovat a mít daleko větší boosty. Což se tak trošku obávám u této hry asi neplatí a dál to budou automaty na nekonečné zásobníky...

fakt nechápu proč dnešní hry nemůžou mít umělou inteligenci na úrovni prvního FEAR. Fear ukázal že hrát proti AI, co se chovají jak lidské speciální jednotky (proskakovat skrz okna, flankovat v přesile, přebíjet vlastní zbraně, otevřeně komunikovat skrz vysílačky), tak je víc zábavný hrát proti tomuhle, než proti respawnující AI, které ani nepřemýšlí.
V tom druhém videu jsem ani jednou nezaznamenal, že by AI muselo aspoň jednou vyměnit zásobník, mezi ty tam konstantě přicházíš o munici, takže se bohužel nic moc nemění.
@David_Cravford (22.09.2022 19:08): doporučuji hrát rovnou na tu nejtěžší obtížnost (to jest: grounded) - pro nejlepší zážitek ze hry - a také hrát napřed ten Remaster a ne ten Remejk, který je lehčí - třeba díky většímu počtu čekpointů, kromě jiného. A člověk se musí smířit s těmi herními mechanikami - které činí tu hru těžším - to jest nízký počet nábojů - i když nepřátele jsou po zuby ozbrojí - ale ta výzbroj nejde od nich sebrat - jen to co náhodně někdy vypadne k sebrání, zničitelné nože, ty nepřátele rdousí - místo toho aby si našel nějakou pořádnou kudlu/mačetu, rychlá zničitelnost i těch relativně nezničitelných chladných zbraní.

Na tu nejtěžší obtížnost - tak jsem téměř po celou dobu hraní, neměl dost nábojů pro naplnění zásobníků do pistolí - takže nějaké ty vylepšení pro pistole - rychlost střelby, větší zásobník, rychlé přebíjení - naprosto k ničemu. - ukázka přestřelky: odkaz (Remaster) - jiné přestřelka: odkaz (Remake)

Přátelské NPC jsou pro nepřátele asi vždy neviditelné - hlavní je, že nevidí tebe; ale ve druhém díle mi někdy rychle se pohybující doprovod probudil klikače i když já jsem se plížil pomalu.

AI - jak říkáš nepřátele malí poměrně rychlou a přesnou střelbu - což je dobře. A také se ti někdy snaží dostat nenápadně do zad - nějak tě oběhnout.
Jelikož jsem si zamiloval Uncharted 4, které mě hned po prvních filmečcích dokázalo dostat emocionálně do kolen a těším se na pc verzi (nedohrál jsem to btw), tak jsem byl zvědavej na Last Of Us.
A ano, stejně jako u U4, i zde hned v prvních filmečkách jsem dostal emocionální kovadlinu. Nyní ani nevím v jaké kapitole jsem skončil (hrál jsem to krádce u kamaráda na ps4, remaster verze) a užíval jsem si veškeré detaily, animace, top voice acting, zajímavě nalajnované charaktery a i ty drobné interakce s různejma věcma nebo ty "mini hry", jakožto podat žebřík apod, jsem si docela užíval, protože jsem se nehrnul do jedné akce za druhou.

Hru jsem zkusil na normální obtížnost, abych se do toho nějak dostal. No a jakmile nastal combat jako takovej, tak veškerá imerze se vytratila. Schválně jsem si testoval umělou inteligenci jak nepřátel, tak AI těch dobrých a kvůli tomu jsem neměl chuť se ke hře vrátit.
Jednak mi přestřelky přijdou generické, onak jsem zažíval kdy jsem vojáka trefil asi 3x do hlavy a on se oklepal a střílel dál. Ale to jsou maličkosti. Víc mi vadilo, že mají pořád perfektní aim, kdežto hráč po dvou ranách je totálně vyřízenej.
Co mě však ale nejvíc dostalo: umělá inteligence absolutně vůbec nemusí přebíjet. Říkám si, proč já hráč, co hraju proti lidem (nemám na mysli ty potvory co tam jsou), tak neplatí stejné pravidla jako pro hráče? Proč bych já měl přebíjet své zbraně, když jak přátelská umělá inteligence, tak nepřátel, mají nekonečnej zásobník?

Byl bizár sledovat jak se odstřeluje sniper s tou, která mě doprovádí tím městem (nyní nevím jméno). Zaseknuté v jedné animaci, odstřelují se, bez přebíjení jak roboti. Pořád se mi i stávalo když voják co měl zbraň, se na to vykašlal a vrhnul se s pěstmi do souboje, v momentě kdy po něm každej střílel. Pořád se mi stávalo že mě obě slečny vykopávali z coveru, kde jsem byl schovanej. Pořád se mi stávalo že AI nepřátel neviděli přátelskou AI, která před nimi i stojí a pobíhá.
Potom když hráč nemá životy a chce přeběhnout z coveru do coveru, je to náročný, protože se nedá nijak taktizovat, jelikož AI nepřebijí. Ten systém umělé inteligence mi přijde jak z call of duty, kdy to je o tom do jakého checkpointu doběhnu. Já chápu že design této hry je lineární, ale vůbec nemám pocit že tam je nějaká umělá inteligence.
Nyní se chci zeptat veteránů té hry: když navýším obtížnost, bude umělá inteligence chytřejší a budou se chovat víc jako lidi, nebo dostanou akorát další boosty navíc? Moc rád bych dohrál tuhle hru, ale pro mě je tohle s umělou inteligencí absolutně nepřijatelný.
Tak do hráno podruhé - včetně toho DLC - teď jsem se pustil do toho druhého dílu - také podruhé (zase samozřejmě na tu grounded obtížnost - novou hru - žádný new game+) - doufám že to stihnu dohrát předtím než vyjde ten Remake (ale to bych si musel máknout - když moje první hraní mi zabralo 90 hodin - jak mi hlásí ten poslední sejv asi dva roky starý).

PS 5 (sehnána za 15 000) včetně klávesnice a myši už mám připravenou na hraní Remejku. Tahle věcička funguje pro připojení i jiných ovladačů k PS5 - využívá: remote-play.
Tak už jsem zase na konci - na posledním souboji jsem zatím strávil asi 2 hodiny - ale ještě jsem to nezmáknul ale skvěle jsem si zabojoval - nevím jak je to na jiných obtížnostech ale mě se hra ukládá pouze na čekpointech - na začátku střetu.

moje asi nejoblíbenější bojová sekvence: video - to mi asi zabralo 1 hodinu - to dát.
no i když už jsem to tu někdy někde, psal tak to ještě zopakuju: pro mě jsou veškerý hry prakticky nehratelné pomocí těch klasických ovladačů pro konzole - jsem zvyklý hrát hry klávesnicí a myší, tedy šipky pohyb postavy a myš kamera/rozhlížení kolem/míření. Proto jsem se také dlouho vyhýbal koupi herní konzole, protože jsem nevěděl že tu jsou myši a klávesnice pro PS, Xbox,... .
Moje první konzole koupena kvůli Red Dead Redemption 2 - napřed jsem to zkoušel tím ovladačem - ale to bylo o nervy (šílenej opruz) - prostě mi nešlo jedním čudlíkem korigovat pohyb postavy a druhým čudlíkem pohyb kamery a to k tomu ještě naráz. A také co jsem v nastavení RDR 2 udělal nejdřív, že jsem povypínal veškeré auto míření, asistenty míření a hru jsem zkoušel hrát jako FPS. Prostě to nešlo - byl to velký opruz, cítil jsem se svázený, jakobych neměl hru vůbec pod svou kontrolou - tak jsem další den koupil ten Hori Tactical comander (klávesnice a myš pro PS3/4)
- a s tím se mi tu už ovládalo skvěle, v pohodě - jak jsem byl zvyklí - už jsem měl pocit volnosti, a že mám hru opravdu pod svou kontrolou.
Bez klávesnice a myši bych si tuhle a další hry dělané jen pro PS/Xbox/Switch nezahrál (Uncharted série, tohle a další...) - protože by byli pro mě neovladatelné - tedy nehratelné.

Klasický PS4 ovladač používám jen pro VR hry - kde musím stát a točit se celý kolem, kde pohyb kamery ovládám hlavou/natočením svého těla, ale například závodní hru Wipeout ve VR jsem hrál také pomocí klávesnice a myši - protože tam jsem jen seděl.

Tady v tom TLoU chybí nastavení míření - to míření je sice plynulé ale je tam zabudovaný jakýsi asistent míření - protože se mi párkrát stalo že se ten zaměřovač pohyboval sám od sebe - když se ten nepřítel dal do pohybu když jsem mu mířil na hlavu - ale to se mi stalo asi jednou nebo dvakrát.

V TLoU 2 tam veškeré auto míření, i asistenti míření se dají povypínat, a to nastevní je potřeba upravit - aby to míření bylo naprosto plynulé i pomocí myši - protože normálně je to přednastaveno jinak - je tam nějaké vůle - že to nereaguje hned na sebemenší pohnutí tím tlačítkem - je to třeba seštelovat.
---
tady musím přepínat na ten klasický ovladač kvůli potřesení té svítilny - když začne přestávat svítit; V RDR 2 jsem se musel přepínat na ten klasický PS4 ovladač kvůli rybaření - abych mohl navijákem vytáhnout rybu ven.
---
video - souboj/přestřelka s nějakými bandity
@RXQ79rudax (15.07.2022 14:51): Klávesnice a myš nejsou dobré řešení na playstation exkluzivity. Chápu to u FPS her, ale u tohodle ne. Také občas používám klávesnici a myš na ps4 (dojel jsem na tom na střední obtíznost Dooma). Bohužel to ale jen simuluje analogy na ovladačích (pomalé startování atd..). Takže v pomalejších hrách nebo v hrách, co jedou na 30 fps, to velká výhoda není. Na Tlou je to podle mě k ničemu. Hra na to není stavěna.
Tak já to hraju asi po dvou letech znovu - podruhé - zase na tu "uzemněný" obtížnost (úplně od začátku - žádný new game+), asi po 27 hodinách hraní jsem u té scény s jízdou na koních z elektrárny.  
Protože začínám vážně uvažovat o tom že si pořídím tu PS5 - tak začínám v předstihu řešit jak nahradit ten jejich "úžsnej" novej ovladač myší a klávesnicí - proč sakra nemůžou vydat oficiální myš a klávesnici pro PS, jak jsem četl tak některé hry nejdou bez toho ovladače na PS 5 vůbec hrát/spustit - zkusil jsem si z Číny objednat nějakou věcičku se kterou by to mělo být možné připojit ke klávesnici a myši - tak aby s tím bylo možné hrát jakoukoli PS5 hru. Pro hraní na PS3/4 používám Hori tactical commander, pro Switch a Xbox mám jiné speciální myši a klávesnice.
@BUMTARATA (13.07.2022 10:04): hlavně by to chtělo ps4 patch. Když na ní běží dvojka není důvod, aby na ni nebezela vylepšená jednička. Samozřejmě ve 30 fps...

Ale jasne že to kvůli ps5 neudělaj...
Nevím, jestli to už tady padlo, ale remake bude stát ofiko 70 EUR :D Přišel jsem na to skrz článek na Vortexu, kde nějaký vývojář háji, že to není cashgrab.. no nvm teda, mně to přijde jako slušnej milking. Čekal jsem tak 40 EUR, co bych byl i ochotnej za to dát (tím spíš, že jedničku jsem hrál skrz PS plus), ale takto si zas počkám rok na nějakou slevu..
A jejich další hra bude stand-alone mulťák, ach jo.

Aspoň že teda Druckmann dělá na něčem jiným, ale asi si stejně ještě pár let počkáme.
Jinak teda zkoukl jsem ten trailer a vypadá to podstatně líp, jak remaster, mám to teď docela v oku a tvrdit, že tam není skoro rozdíl, je blbost.
@Charllize (09.06.2022 19:23): Tak víš co, prodá to 10M+ do roka a stálo to nejspíš uplně směšné peníze oproti jiným AAA hrám, co Sony jinak dělá a neprodají ani těch 10M. Dobrý kšeft, naprosto pochopitelné.

A teď mě omluv, jdu si někde objednat PS5 ať mi ho do 2. září stihnou dovézt.
Tak lip to vypadá ale možná by bylo lepší říkat tomu remaster. Ale chápu ze by to byl trapas když už jeden vyšel :)
Takze to vychází už po třetí? Během ani ne deseti let? Já nevím, to to nikomu nepřijde na palici? :)
@Paul (09.06.2022 19:01): Jak píšeš, předběhli tenkrát schopnosti PS3 a cutscény předrenderovali, takhle od oka mi přijde, že je to ve stejné kvalitě jako dvojka. Spíš jsem zvědavej, jestli i hratelnost dozná nějakých významnějších změn…
@Fritol (09.06.2022 18:38): Dvojka je imho hezčí, ale tohle vypadá také fajn.

Já tedy doufám že story zůstane úplně nezměněné, ale proti upravenému a vyladěnějšímu gameplay bližšímu dvojce nemám nic proti :)
@Fritol (09.06.2022 18:38): Už jsem viděl nějaký letmý srovnání. Vypadá to líp, ale ne nějak zásadně. Respektive, v gameplayi to asi bude výraznější, ale cutscény byly už v PS3 i PS4 verzi pre-rendered a využívaly detailnější modely atd.

Btw respekt Sony za to, že ohledně tý PC verze nefabulujou a rovnou tam napíšou že se chystá. Ne jak Rockstar a jejich předstírání že PC neexistuje.
@Paul (09.06.2022 18:30): Vypadá to podstatně líp, asi jako dvojka.

Jako dobrý, ale zajímalo by mě, jestli tam bude něco nového. Když se mluvilo o remaku, tak jsem myslel, že to bude víc, než jen hezčí grafika.
Já si teda ještě jednou přečetl tu původní zprávu a vlastně mi přijde docela divoký vůbec předpokládat, že je řeč o TLoU, ale to se asi už brzy ukáže…
@Fritol (08.06.2022 14:43): Jo, o tom žádná, neřeším, co si vybírají, ale že za to jsou ochotní vůbec platit, a to se často jedná vlastně jen o „konzolovou“ exkluzivitu, jako třeba právě v případě Forspoken. Takže si jen říkám, proč by to tak nedělali i nadále se svými hrami. Jinak mně to ty AAA tituly před pár lety prodaly. :)
Jakkoliv jsem zastánce krabiček pro konzole, protože je to z finančního hlediska mnohem výhodnější, než kupovat digitálky na PC, tak zrovna remake tlou bych uvítal day 1 na PC. Letos se mi PS5 ještě kupovat nechce a tohle by pro mě možná byl console seller. :)

@BUMTARATA (08.06.2022 13:43): S těmi third-party exkluzivitami to taky bude o tom, že konzoli jen díky open world kravinám s megalomanskými AAA rozpočty neprodáš. Furt je početná skupina zákazníků, kteří o to nestojí. Ostatně Switch je toho důkazem. Tam je ta žánrová variabilita úplně jinde, než u Sony a taky se jim daří líp. Když se podíváš, za jaké exkluzivity Sony platí, tak to jsou všechno hry, které sami vytvořit neumí/nechtějí. S výjimkou Forspoken teda, ale to jim asi Squeenix dal levně vzhledem k okolnostem.
To fakt vypadá, že můžu znovu skládat PC, když tam vyjde úplně všechno a ještě v lepší kvalitě. Už chybí jen full support pro DualSense.
A to mi ještě připomíná, že stále častěji je od nich slyšet o live service hrách, což mi na klidu úplně nepřidává. Aby z těch jejich copy-paste open worldů nebyly k tomu všemu ještě online copy-paste open worldy.
Osobně bych to nutně neinterpretoval tak, že to vyjde v Day 1 i na PC, ale budiž. Tak či tak musí dojít k tomu, že vydají remake před Part II. Nedávno mě zaujalo vyjádření Sony, že do roku 2025 chtějí mít polovinu portfolia na PC, ale mně tak nějak přijde, že už ho tam teď mají skoro celé, alespoň to z nedávných let, otázka, co všechno do toho počítají, no. Nicméně jsem zvědavý, jakou strategii do budoucna zvolí, vzhledem k tomu, že jsou ochotní platit third-party studiím horentní částky za časovou exkluzivtu, která se nejspíš pořád vyplácí, velmi bych se divil, kdyby tak nečinili se svými hrami. Na druhou stranu i já si umím představit, že u remaku této 84 let staré hry udělají výjimku.