Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (15.07.2018 13:03): jak říkám, potřebuju si to zahrát znovu. :-D ale obě volby mi tehdy přišly blbé. Zrovna Mass Effect je jediná série, kde by mě vážně zajímalo, jak se můj pohled na hru změní v čase. Tehdy mě Gethové nezajímali. Dnes bych syntetiky viděl 100% jinak - díky pár epizodám Black Mirror a SOMA a Prey.
Ale jak říkám -pamatuju si vesměs prd.

@Gordon (15.07.2018 13:20): já na ty upgrady prostě jen zapomněl že tam vůbec jsou. :-D (a jsem za to rád - bez smrtí by byl zážitek polovičatý).

@Gordon (15.07.2018 12:58): na co chceš odkázat?
@Shoggot (15.07.2018 14:53): Mě vždycky zemřel Mordin, napoprvé jsem ho poslal do té větrací šachty aby ho pak rozstříleli u zavírajících se dveří a na podruhe prostě umřel někde mimo šeprda...
V poslední misi mi taky nikdo nezemřel, ale líbilo se mi, že to zjevně závisí na těch loajalitách a (byť očividném a za ručičku vedoucím) rozmístění týmu.

Co mi bylo ale hned jasné bylo, že ať už zničím vesmírnou šišku nebo jí dám Cerberu, bude to mít ve trojce minimální vliv, maximálně tak nějakou linkou dialogu.
Tady se to nějak rozohnilo:) Překvapuje mě, že ten dokument tu Jab postnul až teď, neboť ono video není z nejnovějších. Ano, většina scénáře hry unikla s vypuštěnou aplha verzí na xbox service nebo jak se tomu říká a vskutku tam ten konec byl zcela jiný. V souborech se hrou je dost nepoužitého materiálu z poslední mise na Zemi. Partáci, se kterými jste se normálně jen loučili přes hologram. Gethové, Krogani....takže je patrné, že ten nový konec byl uplácaný a sešitý horkou jehlou. Kdo ví, jak by to vypadalo, kdyby šlo vše podle plánu.

Ale což. I tak je ME3 skvělá hra a ME2 je nejlepší a suicide mission jeden z nejlepších levelů v historii vůbec. CDPR se ve Witcherovi 3 při obraně Kaer Morhen pokusili ME2 napodobit a uspěli jen na půl cesty.
@Jab (15.07.2018 13:27): S tím bych souhlasil. Ta hra to naznačuje imo dobře a hráč tak nějak tuší, co by měl udělat, ale stejně jsem při prvním hraní netušil, že ten vliv na konec to bude mít až tak zásadní. Ale jak říkáš, je to dobře. Netrpělivý a nedůsledný hráč může dostat zaslouženě pořádně na frak.
@JohnCZ (15.07.2018 13:18): Pozná nepozná. RPG jsou zrádné hry. Člověk má být opatrný. To stejné když přiděluješ lidi v závěrečné misi k jednotlivým úkolům. Tady je mi také přijde logické, že držet lajnu má někdo z nejsilnějších "vojáckých" charakterů, inženýrskou práci zase zastane inženýr, štítovat má schopný biotik. Neříkám, že je to zcela intuitivní, zádrhely tam jsou. Ale relativně drobné a při opatrnosti a dokončení všech předchozích misí imho 80 % hráčů vyjde ze Suicide Mission beze ztrát.

@M.a.t.t. (15.07.2018 13:19): Takhle... Že tam někomu ta posádka chcípla, je naprosto v pořádku. Dvojnásob, pokud ty mise neplnil. Beru, že v ME sérii to mohl být pro někoho šok. A dobře mu tak. :)
Hmm. ja dohraval ME 2 trosku ve spechu, a asi po mesicni prestavce. A v te sebevrazedne misi mi neumrel nikdo.
Vlastne mi ani tenkrat moc neprislo ze by mel:)
@JohnCZ (15.07.2018 13:18): V celém průběhu dvojky na tebe ve hře všici sypou jak je ta mise nebewzpečná a jaká je to cesta do sebevražedných pekel, vážně si někdo pak řekne: fajn půjdu do toho po hlavě, nepřipraven...
@Jab (15.07.2018 13:13): Nehnevám sa na teba, iba ti ukazujem, že tie voľby tam vplyv rozhodne majú a to veľký. A opakujem, nie každý je zvyknutý v RPG plniť všetko mimo hlavného príbehu. Tak ako mnohí hráči nie sú zvyknutí tieto veľké hry dohrávať. Alebo tak ako niektorí si kupujú podobné hry do zásoby a nikdy ich nespustia. Že to ja osobne nechápem, neznamená, že to tak nie je.

@JohnCZ (15.07.2018 13:18): +1
@SilentWolf (15.07.2018 10:43): Synergie není to proti čemu bojuješ, nýbrž řešíš to kvůli čemu by se v destroy bojovalo znovu. Destroy je v podstatě špatný vtip, zníčíš tím EDI, Celou Gethskou civilizaci a nezajistíš nic aby se konflikt nevyvinul znova.

Btw shep možná v destroy přežije, ale bez udělátek od cerbera si bude max slintat na vesmírném vozíčku.

střelit to starchild do xichtu, je pro mně ideální konec - akorát kdyby teda ten následný boj vyhodnotil tu vaši snahu a nabídl vám také možnost ten střet "vyhrát". - s většinou galatkické flotily už rozm*danou po orbitě Země, jasný. :-D
@Jab (15.07.2018 11:02): Dopad rozhodnutí z dvojky naopak predstavuje vrchol modernej Bioware tvorby. Že ťa hra až tak nebavila a tým pádom to zjednodušuješ na to, že stačí plniť všetko,čo ti hra ponúka.... aj to je uhol pohľadu. Viacerí hráči v čase vydania však ani nepočítali s tým, že vylepšenia lode budú mať v konečnom dôsledku zásadný význam a o misiách lojality platí to isté. Samozrejme, nie je to len o tom, pretože aj spoločník bez lojality v konečnom dôsledku môže prežiť, ale aj to, ako rozdeľuješ roly v záverečnej misii. To, kto v konečnom dôsledku prežije a kto nie, určuje pomerne prepracovaný systém (viď tento diagram, ktorý si už určite videl). A nie je na tom vôbec nič banálne. Naopak, bežných hráčov, ktorí často nie sú zvyknutí plniť všetky misie a ísť iba bezmyšlienkovito po príbehu, respektíve po tom, čo ich baví, musela hra priebehom finále poriadne prekvapiť, keď im začali v nepredvídateľnom poradí zomierať viaceré dôležité postavy.
@SilentWolf (15.07.2018 09:39): To zní zajímavě, mohl bys mě na něj nějak odkázat?

Btw ME trilogy je už kultovní záležitost a jsem v nejedné fb skupině kde se bavíme memy z ME. Taky ne nadarmo mám koženou budnu s logem N7 ve skříni... :D

@Vurhor (15.07.2018 10:03): Ve schopných rukou by to fungvalo výborně, neb anderson spolupracoval se Sarenem.
Btw já si vždy přál FPS prequel z prvního kontaktu kde bych střílel invazní turiány na shanxi na sra*ky.
@Vurhor (15.07.2018 10:03): Já bych se toho nebál a klidně bych zkusil odbočku v tom smyslu, že by se nehrálo za člověka, ale třeba za Asarijky, Salariany, nebo za mý oblíbený Elkory a řešily by se primárně jejich problémy a hvězdný soustavy s tim, že by se občas i nějakej ten člověk objevil třeba jako člen týmu. Ale to je asi zbožný přání, lidi jsou asi ve většině neschopný se "převtělit" do jinýho druhu hrdiny než je člověk.
@SilentWolf (15.07.2018 12:08): Taky bych bral remake KotOR. :) V SWTOR to zase připomenou hovadinou typu prodeje zbrojí KotOR postav. Chtělo by to něco lepšího. A hlavně aby se Bioware vykoupili z jha EA. :/
@Jab (15.07.2018 11:50): A to mě zas bavilo.. :D ty hry nebyly tak obří, aby to tam zavazelo. A třeba ta obří dálnice v jedničce mi přišla tehdy hodně super. Naopak v Andromedě jezdíš pořád, nedrží to žádná dějová linka a jen zvedáš čísýlka "obyvatelnosti" na planetách tím, že střílíš a lootuješ a mačkáš tlačítka. A z toho auta nejde ani střílet... takže zlaté MAKO!!! :D to aspoň může přeskočit raketu a střílí.

Achjo, já chci nový Mass Effect :( :D ty videa jsou hrozně nostalgické.

Mmj. dneska slaví KOTOR 15 let.
@SilentWolf (15.07.2018 11:32): Tak že třebas trojka vynechala vozítka jako mako a ten ještě horší shit ze dvojky... To mi fakt jako nevýhoda nepřijde. Tam s ním nesouhlasím a ještě dobře, že na ně neměli čas. :)

Stran recyklace hudby. Toho jsem si všiml, ale povídá o tom zbytečně dlouho, neb tak zásadní problém to nebyl.

Podobně že se Ashley chová ve trojce jako kráva (jak do Šeprda jede kvůli jeho dřívějšímu spojení s Psohlavcem)... Kráva to byla vždy. Žádná moc velká změna. Souhlasím samozřejmě, že se chová nelogicky. Ale zrovna u ní opět žádná změna.
@Jab (15.07.2018 11:15): no co tak čtu, to je asi to poslední co bych chtěl. Já bych naopak bral konec kdy selžou a zahynou, nebo pokud hráč udělá fakt skoro vše dobře (až extrémně vysoké číslo *zapomněljsemčeho*) tak dosáhne konce, kde sice reapery porazí, ale všichni u toho zemřou. Ta možnost, kterou přidal patch - střelit to starchild do xichtu, je pro mně ideální konec - akorát kdyby teda ten následný boj vyhodnotil tu vaši snahu a nabídl vám také možnost ten střet "vyhrát". Tak málo stačilo - a nepotřeboval bych asi ani Indoctrinaction theory. Tím samozřejmě neříkám, že pokud konec není podle mých představ, je špatný - ale nikde jinde mi ten nedostatek času nebil do očí tak moc, jako u konce. Koukám na to video a nic z toho co tam zatím říká, mi nevadilo.
@SilentWolf (15.07.2018 11:05): Dej to s tím MEHEMem. Imho by se ti fakt mohl líbit. Odkaz níže.

Jinak DRM free krabicovou verzi trilogie i s DLC bych bral. Dělám si teď zálohu těch her ze své top 11, které krabicově nemám. A i tak třebas new Vegas krabicově můžeš stále sehnat, jenže je to stále steam verze, nebo alespoň potřebuješ připojení kvůli registraci. Což je meh. Zaplať bůh za GOG. Hodím to na externí harddisk a budu mít zálohu. Z těch mých top 11 RPG mi bude chybět jen záloha ME 3. Ostatní mám v originálkách na CD/DVD. Planescape EE, NWN 2, Witcher 3 a New Vegas (až bude ve slevě na GOGu) hodím na ten exterák.
@Jab (15.07.2018 11:02): tak beru jako plus, že já vylepšit loď zapomněl a dočkal jsem se díky tomu kolotoče velmi špatných událostí. Dnes bych to hrál určitě jinak. Ale jsem rád, že jsem to tehdy hrál tak.

A k trojce už opravdu nevím - musím si to zahrát znovu. Nepamatuji si fakt skoro nic :D ale kdyby teď vyšly nějaké remastery vč. všech DLC a propojené do jedné hry (údajně to plánovali) v nějaké hezké sběratelské krabičce, tak dám za to klidně i dva a půl.
@SilentWolf (15.07.2018 10:43): Osobně bych naopak destroy konec nevolil. Můj Šeprd byl paragonem galaxie. Vyvraždění Gethů do toho nezapadá. Mám to rozepsané v komentu (proč jsem volil tak či onak) a i jsme se o tom tuším už tady někde níže bavili. Imho proti "Control" Illusive Mana bojuješ až ve trojce a to páč postoupila jeho indoktrinace. Saren nebyl nikdy moc o "syntéze". Pro něj bylo přijetí indoktrinace jediným způsobem přežití (pro něj i případně další). Tohle se všezahrnující syntézy netýká. Tam pak prostě odpadne důvod jednotlivých reaperských "cyklů", protože organický život přestane úplně existovat (v čisté formě).

Osobně s tebou u té dvojky nesouhlasím. Nevidím tam hvězdný dopad rozhodnutí. Nejlepšího konce jsem dosáhl prostě tím, že jsem splnil všechny questy (zejména mise jednotlivých družníků a instaloval vylepšení na Normandii). Nebyla v tom žádná věda.


Btw tenhle mod by se ti mohl líbit:
https://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/66/
@Jab (15.07.2018 10:35): No ale zase přinese nové "důkazy" které jsou PRO tu teorii. Je další video které to ukazuje. Ale chci si to někdy ještě zahrát hlavně s těmi DLC. Za mě byl hlavně konec destroy jediný správný, ještě aniž bych věděl o nějaké kontroverzi konců - proto se divím, že jsou ty další dva konce oslavovány jako lepší, když je to v podstatě to, proti čemu bojujete předešlé dva díly.

A navíc destroy je jediný konec kde Shep přežije. Což se mi napoprvé podařilo, tak zas tak špatný dojem z toho konce jsem ani neměl. Stále mě ale mrzí, že je to takové rychle slepené vše.

Konec dvojky nasadil laťku vysoko no. To je u mě vrchol herní tvorby a dopady vašich rozhodnutí.

@Vurhor (15.07.2018 10:03): Větší videoherní zklamání než Andromeda nemám. A rovněž se tomu máloco jen na míle přibližuje.
@SilentWolf (15.07.2018 10:22): Už jsem se s tím v mnoha formách setkal. Jako... Imho ten Extended Cut jim to rovnou v mnoha ohledech vyvrací. Nehledě na to, že to vždy byla velmi selektivní práce s fakty. Za mě je to nepřesvědčivé. Ale bylo by to cool, to zase jo.
@Jab (15.07.2018 09:54): Tohle jsi viděl? https://www.youtube.com/watch?v=BSE0osxQvA8 ať už věřit/nevěřit, tak je to minimálně příjemné poslouchání. Mrzí mě, že ten youtuber skončil.

edit: každopádně stále je to hra, u které jsem si musel poprvé v historii hraní dát den pauzu, abych se rozhodl, co udělat. A rozhodl jsem se "špatně" (protože hra nepenalizuje Dušínství, jak jsem si v tu chvíli myslel) a proto to na mě mělo takový mega emocionální dopad. Wrex - největší zrada v dějinách videoher - provedena mnou.
@SilentWolf (15.07.2018 09:39): Otázkou je jak. Na sequel k trilogii bych to už neviděl, vzhledem k tomu, že každý z konců vyeskaluje ke zcela odlišnému stavu galaxie. Pamatuju si, že hodně fanoušků psalo o tom, že by rádi viděli nějaký prequel, kde by se hrálo za mladého Andersona, což možná na papíře zní dobře, ale podle mě by to moc nefungovalo.
Holt asi jen pokračovat Andromedou, kterou se furt bojím rozehrát.
@Jab (15.07.2018 01:01): mrknu. Mě tam teda vadil jen ten konec. Což bylo údajně proto, že ten původní scénář unikl na net a oni to měnili. Ale nevím, dokonce si ty konce už ani moc nepamatuju. Úspěšně jsem to vytěsnil. :-D snad ta série ale není mrtvá, protože oproti katastrofální Andromedě zlatá trojka. A byl bych rád kdyby to ještě zkusili.
@SilentWolf (12.06.2018 16:43): Obecný konsenzus Bioware osazenstava jest "Chceme remaster trilogie!!" Což by bylo fajn, kdyby se to propolilo v jednu celistvou hru se stejnými mechanikami, že jo? Plus větší či pozměněný příběhový obsah a navrch využití technologie frostbajtu. Chtěl byl řídit Noramandy a bojovat s ní o Zemi.

Pokud něco takového udělají, tak nejdříve za 5-10 let.
Nedávno jsem vzpomínal, jak jsem během hraní trojky musel při jedné z voleb dát ALT+F4 a dát si den voraz, kvůli možným následkům volby - nechtělo se mi do té těžké volby. Trochu postesk nad tím, jak série dopadla. I když konec byl kdovíjaký, tak se jedná o nejlepší možný třetí díl jakékoliv série díky comebacku postav z jedničky a .. závažnosti voleb.

Nemluvilo se někdy o jakési kompletní propojené hře? Nejen o remasteru jedničky, ale že by rádi viděli trilogii jako jednu hru?
Svět Anthem má údajně roční období, bude zajímavý sledovat, jak moc to změní ekosystém (zvěř, flora, nepřátelé, voda apod)
@SilentWolf (11.06.2018 20:10): No já ti nevim, ve stejný den vychází i Metro :D

To je právě na tom to zajímavý. Solo se hrát dá. Ta hra je rozdělená na open/shareworld, kde sic můžeš běhat sám, plnit mise, dělat raids, ale lepší to bude v coopu. A pak je tu to hlavní město, kde se odehrává tvůj osobní příběh bez community, kecáš, děláš tam většinu rozhodnutí, přijimáš úkoly, které jsou též tvé, můžeš je plnit sám a činit rozhodnutí, ale kdyby bylo třeba, můžou se k tobě během mise přidat lidi, ti s tebou ale budou maximálně sdílet story cutscénu.

Alespon jsem to tak z tý laviny infa pochopil :D
@kuler91 (02.06.2018 11:47): V Destiny příběh je, jen se to chce trochu zorientovat. Nikdo tě nenutí hrát tunu obsahu okolo. Prostě běž a dej si jen hlavní linii. Úplně stejně jako třeba ve Wildlands nebo Division. Jestli je něco debilní, tak jedině kecy, že je Destiny debilní.