Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Porovnavat a srovnavat je nejsnazsi forma se s necim ztotoznit a prakticky eliminuje moznost vlastniho nazoru. Pak vznikaji tyhle hovafiny na urovni mysleni jednobunecnych organismu :)
V misi, ve které hráč pomáhá Jacobovi (pokud přežil) zachránit skupinku bývalých vědců organizace Cerberus, je odkaz na Star Wars. Odehraje se při odletu prvního raketoplánu se zachráněnými vědci, během něhož, za doprovodu radostných výkřiků, zazní věta: "The first transport is away." To samé zazní i v Epizodě V: Impérium vrací úder, během počáteční rebelské evakuace z planety Hoth.

Jako dobrý, ale že by to byl záměrný odkaz mi nepřijde... :-)
@Shoggot (16.07.2018 13:21): Animačky se mění. Ale odráží jen do určité míry EMS a zapojené hlavní flotily (plus samozřejmě zvolený konec). Že se "war assets" konkrétně neobjeví je ale určitě škoda.

P. S. Plus strašidýlko se prý vzteká, když se u něj objevíš s nízkým EMS. Ale tak... S tím výtahem si Šeprda sám přivolal. :)
@HolyMeatball (16.07.2018 13:20): Ano, těch změn by samozřejmě muselo být mnoho, protože by pak nedávala smysl žádná část hry, a vlastně by se musela překopat i dvojka a jednička ve který byla třeba celá lidská flotila na rozbombení jednoho smrťáka který navíc neměl plnou schopnost palbu oplácet...

Vlastně by ani nedávalo hlavu a patu základní lore a cykly.
Celou podstatou bitvy bylo jen otevřít vesmírný čípek a vložit do něj velkou vesmírnou kuličku.

Ten boj na Zemi a to všechno by mi nijak nevadilo. Kdyby se tam nějak objevilo to, co člověk předtím dělal. Je jedno, že nějaký společník přežil. V bitvě nic neudělá. Je úplně jedno, že vám předtím jeden z těch tlouštíků s plynovými maskami říkal SLIBUJU ŽE DORAZÍ NAŠE FLOTILA BOMBARDÉRŮ, protože jste ji nikdy neviděli a nemělo to žádný vliv.

Za všechno byly jen a jen vesmírné body.

@HolyMeatball (16.07.2018 10:30): Vesmírná bitva je už jenom z principu kravina, protože ta flotila neměla za úkol smrťáky ani porazit a i kdyby se to nějakým záhadným způsobem podařilo. (byly rádi že dokázali koncentrovat palbu na několik desítek z nich a ty zníčit, ze stovek) Byla by v takových ztrátách že by nezvládla další výpady proti ostatním okupovaným světům. Ta flotila měla hlavně za úkol udělat místo pro napojení toho cruciblu.

Což je taky důvod proč si smrťáci tu Citadelu přesunuly na místo kde jich je nejvíc.
@HolyMeatball (16.07.2018 10:30): Taky mi to s tou obtížností přijde zbytečně prdlé. Plus možná i to přiřazování úkolů jednotlivým parťákům bych vynechal, ale jinak bych to bral všemi deseti. Mnohem uspokojivější než depresivní Destroy, stupidní Control a hrůzostrašný Synthesis :)

Trojka si hlavně nějaký ten nadupaný epic bossfight fakt zaslouží, přičemž Harbringer byl pro to asi nejlepší kandidát. Pamatuju si to zklamání, když jsem zjistil, že úplně poslední nepřítel celé trilogie, který to ode mě schytal kulkou, byl nebohý a udatný Marauder Shields :(
@Vurhor (16.07.2018 10:21): To zní dobře, až na ten elitistický bulšit s lockem za nejtěžší obtížností, který prostě nedává smysl a nesloužil by k ničemu víc, než pohonění některých jedinců, by to vskutku bylo fajn.

Taky se mi hodně líbila myšlenka Lorerunnera, který to krásně a důkladně vystihl někde tady - tam by v případě maximálního EMS a readiness a všech na straně Sheparda prostě hra po přistání Harbingera přepla do RTS a hráč by na finální showdown zaujal kontrolu nad všemi těmi loděmi a šlus. Nevím, do jak velké míry by to bylo reálné, ale kdyby to bylo zpracováno adekvátně, tak by to prostě bylo kulervoucí. :)
Narazil jsem na jeden koment ohledně konce, který se mi docela líbí. Sice by to bylo možná až moc složité a happyendovské, ale bral bych to tak stokrát raději než kterýkoliv z konců :)

You know what? Forget indoctrination theory

What Bioware should have done is have an ultimate Refusal ending available only if you have enough EMS, 100% readiness, make peace with Geth and Quarians, and playing on Insanity throughout the entire game. Here shepard rejects the Star brat and the Normandy crew get on board the Crucible to back him/her up and adjust the destroy option so it only targets the Reaper. Harbinger will attempt to stop them by assuming control of the dead Illusive man and have a boss fight. Shepard has to coordinate his/her crew to do specific task according to their skills to get the job done while he/she fights the possessed Illusive man on his/her own. Shepard would survive this ending if he/she has 8000 EMS. War assets matter. To make this extra difficult to get, if Shepard fails like say died in the fight with Illusive man, the ending will look like the original refusal ending and the game ends. A real all or nothing That would have been an Immensely satisfying ending to reward all the hard work of the the most hardcore of players.
@pajmič (15.07.2018 22:46): jenže já to mám teďka chuť hrát! :D :(

Já tu sérii úspěšně vytěsnil z hlavy, ale prostě je to pořád TOPka. Ve třetím díle měl hráč pocit, že už se hraje o vše - nepamatuji sérii, která by to tak měla podobně - máloco na sebe tak úzce navazuje.
Začátek další dlouhosáhlé diskuse? Pokračujte pánové. Mass Effect 3 neměl tak vysokou nášvěvnost dlouhou dobu :)
@Gordon (15.07.2018 22:27): Já ti s entropií universa nepomohu. Respektuji, že někoho nezajímá diskuze dvou lidí. Nechápu ale, proč je třeba jim do toho zasahovat a nenechat je, ať si to sami vyříkají. Nebyl si v situaci, kdy bys u toho nuceně stál a musel se nudit. ;)
@Jab (15.07.2018 22:18): Sorry, já nejsem na žádné straně, takže mě jako obsakujícího debílka předhazovat nemusíš, jen mě nebaví tahle zbytečná a nudná diskuze o hovně.
@pajmič (15.07.2018 22:09): A já zase psal, že Suicide mise se nedá srovnávat s Kaer Morhen, páč ji logicky kvalitativně přesahuje. Zbytečně se (asi?) urážíš, zbytečně ses svezl na vlně jiných. Opakuji po milion páté, že Witcher 3 není bezchybná hra a chyby jsem jmenoval a jmenuji. Nevyjadřuji se ani k tomu, co je pro tebe či i mě lepší hra (zda ME 2 či Witcher 3). Nebylo to jádrem diskuze a tedy jsem se o tom ani nebavil. Jádrem diskuze bylo pouze a jedině to tvé přirovnání jednoho questu z jedné hry ke druhému, kdys psal o "pokusu napodobit". Já ti argumentoval, proč to tak není. Tys na mé argumenty nereagoval a přepisoval/shrnoval mi to v několika variantách. Já se nedohadoval o tvé stylizaci, já se hernajz dohadoval o tvém názoru a o tom se přece argumentovat dalo. Nesouhlasím, napíšu proč, ty odepíšeš jaké podobnosti naopak vidíš (a ne že změníš stylizaci a přepíšeš mi to jinými slovy - to mi opravdu netřeba).

Hele jak chceš. Nech to opravdu klidně koňovi. Nechci tě s tím zase štvát, což už se evidentně děje. Ale zbytečně to jedeš vlastně po jedné linii směrem k logickému konfliktu, neboť ses s těmi variacemi vlastního názoru a přepisováním "tak abych to pochopil" vlastně argumentaci vyhnul. Jako hint by ti mělo stačit, koho máš na své straně. To pak přece musí trknout, že se někde stala chyba. :))
@Jab (15.07.2018 21:54): Milý Jabe, opravdu netuším, kde, jak a kdy jsi přišel ve své intelektuální hlavě na to, že hejtuji twou nepřekonatelnou a bezchbnou hru. Jak bych mohl? Je přeci dokonalá. Možná ti v zápalu tvé urputné, nesmyslné obrany nedošlo, že jsem svými hlastními slovy doznal, že witcher 3 je obecně kvalitnějším produktem, než li je Mass Effect 2. Můj komentář k W3 jsi si již přečetl a k mé (povětšinou subjektivní) kritice jsi se dávno vyjádřil. Pokud se ti nezamlouvá, že se mi něco libí méně než se líbí tobě a naopak, za což se ti hluboce klaním a omlouvám, tak se již spolu nemáme o čem bavit.
@pajmič (15.07.2018 21:31): To nezní moc dobře směrem ke mně. ;) Je ale škoda, že si tady byl tak tvrdohlavej a přepínals mezi dvěma rozpornými lajnami (bylo to tak/mělo to tak být). Imho že ta podobnost je jen zdánlivá jsem vysvětlil snad srozumitelně. Byť mám pocit, že ses to ani jednou nepokusil "for the sake of the argument" pochopit. Což jsem ti naopak vyšel v té argumentaci vstříc, když jsem se na to podíval z tvého pohledu a až následně hledal rozpory. Tys pak opakoval to své. Určitě máš na víc než je ten některých jiných (vždy však přítomných) přízemní hejt. Ne že bys jej tady předvedl. Ale povoláním Voldemorta (Witchera 3) si přítomným hejterům dobře posloužil (s čímž se nepochybně ad hominem směrem ke mně ozvali).
@Jab (15.07.2018 20:58): Ani ty se nemusíš obávat, nebot v ohledu citlivosti a ublíženosti na jakoukoliv kritiku, v tomto případě nekritiku, jsi jeden z mírnějších :) Ještě, že se ti horší se nenacházejí na zdejším webu.
@pajmič (15.07.2018 16:59): Imho spíše touha navézt se do Witchera 3 při jakékoliv příležitosti a klidně i nesmyslně. Buď ale v poho, patříš v tomhle ještě k těm mírnějším. ;)
@pajmič (15.07.2018 16:50): Ne. Přirovnání by mi nevadilo. Ani to, že nějaký quest ve Witcherovi 3 se měl inspirovat u ME 2. Otáčíš zase tu argumentaci od "kopíroval" k "měl raději kopírovat". Ale to je jedno. Nadřazenost Kaer Morhen bitvy proti Suicide Mission v ME 2 jsem btw nikdy nedeklaroval a ani jsem to nehodlal učinit. Ale jak říkám, nech to koňovi...
@Jab (15.07.2018 16:27): Jasně, protože v dnešní době člověk nemůže nic vydedukovat ze své hlavy. Mám oči, mám uši, mám mozek, když jsem to hrál, měl jsem stejný pocit jako u ME2 a to bylo skvělý. Byla to jedna z nejlepších misí ve hře a jedna z nejlepších vůbec. Jen tomu chyběla ta tečka v podobě dopadu tvé akce (úmrtí členů týmu). Tobě je jen proti srsti byt jen to malé přirovnání k ME2 a chceš si nějak ospravedlnit nadřazenost svého Witchera 3, kterou ti ani osobně neberu. Witcher 3 je lepší hra než ME2. Ale hodnota a dopad voleb (a pro mě několik subjektivních aspektů) je v ME2 daleko citelnější a ambicioznější. A to je také důvod proč tato diskuze mezi námi vznikla.
@pajmič (15.07.2018 16:19): Nevíš to, nemáš zdroj a máš mylné argumenty. Neodpovídá tomu důležitost dané události v rámci hry a ani provedení. Jinak řečeno jsou to dvě naprosto nesouvislé věci. Názor ti samozřejmě ponechám, ostatně těžko na něm něco dále vyvracet. ;)
@pajmič (15.07.2018 16:08): Ne, nedává vůbec smysl. Už jsem to napsal. Kdyby chtěli/snažili se kopírovat, tak zajisté uspějí. Nebo by alespoň bylo vidět, že hodně zkoušeli, ale nepovedlo se. Takhle jen vidím KM jako část děje. A nikoliv jako přelomovou bitvu o vše. Tvrdit, že se o to kopírováním ME 2 snažili a jen to udělali špatně je na první pohled hovadina. Právě proto, že může navíc umřít jen jedna (pro další děj nedůležitá) postava. A právě proto, že osazenstvo KM je tam jen jako stafáž dávající naprosto minimální damage. Ostatně tak je to téměř se všemi Witcher 3 společníky. Stačí si vzpomenout na quest s Keirou po stopách Wild Huntu, kde dávala naprosto minimální damage a jedno monstrum by sama pižlala deset dní. Přičemž, stejně jako všichni bitkující na Kaer Morhen až na těch pár povinných výjimek (Vesemir, Vigi) nemůže umřít a jediná volitelná smrt je Lambert.

Jak na Rannochu střílíš po tom Reaperovi z děla... Ta tvoje analogie je jak to srovnávat s bitvou mezi Bismarckem a Hoodem. Připomínám, že je u onoho Reapera úplně jedno, zda střílíš či nikoliv. Můžeš se kochat krajinou a nemá to absolutně žádné následky.

P. S. To není záležitost adorace. Jakkoliv mohu Witchera 3, Planescape atp. mít rád, tak to neznamená, že nevidím jejich chyby. Z fleku je umím vysypat a v komentu k Witcherovi 3 je zmiňuji. Několikráte i jiné v různých diskuzích. Pokud přece vidím chybu, tak to neznamená, že je celek najednou strašný a já se ve své "lásce" mýlil. Prostě jen musím mít důvody, proč hodnotím kladně. A pak mít jasno, zda kladné vlastnosti té či oné hry vyvažují a převyšují chyby. Tak jsem učinil třebas u ME 3, kde dávám důraz na atmosféru války galaxie o přežití, která se v dané hře velmi konkrétně projevuje. A já to nade všechny chyby oceňuji.
@Jab (15.07.2018 15:57): Tak já ti shrnu do jedné věty. Snažili se napodobit ME2, což se jim nepovedlo, ponevadž promarnili potenciál onoho konceptu "sebevražedné mise" Ted už mou argumentaci chápeš? :)

Ano, byl bych velmi rád,kdyby si W3 vzal z ME2 příklad, protože doposud nikdo jiný nic podobného neudělal, kdyby to napětí z prvního hraní (Witcher3) doplnili o vizuální a příběhové následky byla by to špica a překonání ME2 mise. Byt zpracování je lepší, příčina a následek chybí, ergo je ME2 mise lepší. Vím, že se mnou nesouhlasíš a to je v pořádku, oba máme své důvody proč se nám líbí více to a ono. Jen bych te rád ujistil,že jen proto, že neadoruju Witchera 3 jako ty neznamená, že se mi ta hra nelíbila, jako že velmi líbila. :)

Apropo, chystám se velmi brzy rozjed maraton i se všama DLC, kdo ví, třeba se můj pohled na věci, které se ni nelíbily změní.
@pajmič (15.07.2018 15:47): Imho sám musíš vidět ten posun ve své argumentaci. Nejdříve píšeš, že se tou bitkou v Kaer Morhen "pokoušeli ME 2 napodobit" a teď naopak že "promarnili potenciál", páč se "báli". S možným promarněným potenciálem nemám problém a částečně souhlasím.

Už to (onen argumentační posun) máš v tom svém prvním odstavci. Dvě věty postavené tak, že jako platí jedno nebo druhé. A to ač je na první pohled jasné, že se vztahují k něčemu jinému. Jako když se se mnou chceš o něčem dohadovat, tak je třeba si ujasnit téma. ;)

Kaer Morhen bitka mohla být lepší a s většími důsledky? - Nemám problém. Je z toho naopak vidět, že bys byl rád, aby si Witcher 3 vzal z ME 2 příklad.

CDPR kopírovali Kaer Morhen bitkou Suicide Mission z ME 2, ale špatně, páč se báli/chtěli berličku, čímž promarnili potenciál. - Tohle je za mě série nesouvislých pokusů o analogii, které tak těžko můžeš udržet.


Buď se tedy dohadujeme o tom, že Bitka na KM mohla lepší být příblížením se k Suicide Mission ME 2 (tzn. bylo by žádoucí, aby kopírovali). Nebo naopak o tvé kritice, že bitkou na Kaer Morhen ME 2 CDPR kopíroval ME 2 (tzn. kopírovali).
@Jab (15.07.2018 15:34): Tvrzení proti trvzení. Jeden ti bude tvrdit, že to nebyl účel napodobit ME2. A druhý zase, že to byl další důkaz (ne)dopadu tvých akcí ve hře.

Též ti tu uchází podstatný rozdíl mezi "kopáním" a konstatováním. V zásadě je uplně jedno, zda chtěli bitvu o hrad nadesignovat tak či onak. Podstatné je, co nebylo a mohlo být. Takto to zkrátka vypadá, že se prostě báli do toho jít naplno a udělali si story shield/berličku. Napsal jsi to sám. Je to zcela objektivní kritika, která mi vadí jen proto, jak moc promarnili potenciál.

P.S. Podobně bych to přirovnal ke konci ME3. Není jasné jak se k cíli chtěli dopracovat. Jediné co víme, že nebyli schopni naplnit svou vizi z důvodů XYZ. Já jakožto ME fanboy bych také mohl říkát, že to chtěli udělat jinak, ale ve výsledku je to jedno, nebot je to to co jsme dostali, stejně tak jsme dostali ndopečenou obranu hradu ve Withcherovi. Takže tu raději nekopejme :)
@pajmič (15.07.2018 15:23): Co píšeš je pravda. A i právě proto je hovadina, že by kopírovali Mass Effect 2. Kaer Morhen bitka slouží jednoduchému účelu posunutí děje. S daleko ambicióznějším endingem ME 2 to má kulové společné. Nebyl důvod to kopírovat. Nebyla snaha to kopírovat. A tedy to kopie není.

Zbytečně zase kopeš do hry, kterou sis sám zkazil. Právě i podobnými zcestnými konstrukty. Je to jak psát, že Witcher 3 špatně okopíroval střelné zbraně z hry "xy". A pomíjet, jakému účelu tam a onde sloužily.
@Jab (15.07.2018 15:08): Ale kdepak. To je zcela mylná domněnka. Já se na to dívám zcela objektivně. Schválně jsem si tu pasáž zopakoval vícekrát, aby jsem viděl případné změny, vícero úmrtí, jiné následky, které nakonec nepřišly. Akorát Lamberta jsem nechal upižlat. Na yt si pak můžeš najít video, kde nemáš žádné spojence kromě Yen. A výsledek je zcela totožný s plnou posádkou, tedy žádný rozdíl, takže asi tak.
@SilentWolf (15.07.2018 15:09): Poguugleno a zní to opravdu zajímavě, ale má to háček, aby se vesmír nezhroutil, museli by reapeři být v každé galaxii v celém vesmíru, a ten je... no opravdu velký, tak velký že... však to znáš. :-D