Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mass Effect 3

  • PC 95
Třídílná vesmírná sága je u konce a moje dojmy jsou značně rozporuplné. Každému, kdo ME3 dohrál, je nejspíš jasné proč: konec. O něm ale až později.

Teď hlavně, co se mi na hře líbilo a že toho bylo požehnaně. Za prvé mistrovská provázanost sejvů. Mnoho detailů, ať už větších či menších, se odvíjí od hráčových předchozích činů a ač přímý dopad na hlavní dějovou linku to má minimální, působí to ve všech ohledech věrohodně a komplexně. Zejména, co se chování postav vůči Shepardovi týče.

Trailery slibovaly epickou jízdou a díky tomu jsem ze hry trošku zklamaný. Přestřelky jsou spíše komorního rázu, v BioWare se stále pořádně nenaučili designovat prostředí určené pro akci. U jiné hry by to byl závažný nedostatek, ale díky mnoha jiným silným stránkám ME to lze přehlédnout. Hlavním tahounem jsou, jak už je u série Mass Effect zvykem, postavy, výborné dialogy a maximální možná filmovost. To je v třetím dílem dotaženo k takřka dokonalosti a nebojím se přiznat, že jsem každou scénu hltal s nadšením a bavil se více, než u jakéhokoli střílení.

Hra opět obsahuje velmi rozsáhlý kodex, jehož největší vadou je, že se v mnohém opakuje. Jinak je ale velice přehledně zpracovaný. Zbraní je o trochu více, než ve dvojce. Ty se dají navíc upgradovat, takže tu jistá variabilita je.

Prostředí je vyvedeno na jedničku a nebýt rozporuplného designu některých lokací, dalo by se považovat za naprostou špičku. Engine hry je sice sám o sobě sice lehce zastaralý, ale to vůbec nebrání tomu, aby z něho tvůrci vytáhli naprosté maximum. Hrozně pěkně se na to dívá a ještě lépe se to hýbe. Dokonce ještě lépe než předchozí dva díly, což mě, jakožto majitele ne zrovna nejmodernějšího herního stroje, nesmírně potěšilo, protože jsem si mohl tento nevšední zážitek užít na úplné maximum se stabilními 50 fps.

Soundtrack sice nádhernou hudbu prvního dílu nepřekonal, ale zároveň mi přišel o kus osobitější, než u dílu druhého. I když samostatně se moc poslouchat nedá.

A co teda ten mnohými kritizovaný závěr? První verze mě zklamala fakt hodně a proto jsem tehdy hře udělil "pouze" 85%. Nicméně Extended Cut, ač ve výsledku toho moc nemění, si u mě konec docela vyžehlil. Nepůsobil tak usekle, věci dovysvětlil a nakonec i dojal. Zvyšuji hodnocení na 90%.

Pro: velice propracované postavy, dialogy, filmová kamera, zábavné střílení, atmosférická hudba, velké množství detailů obohacujících hraní, bravurní optimalizace, moc pěkná grafika, Citadela

Proti: arénovité vedlejší mise převzaté z multiplayerových map, fetch questy

+27 +29 −2