Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (08.03.2022 17:04): "Takto vlastne ani nemôžem vedieť, čo si reálne dohral a čo nie, takže všetko neokomentované beriem automaticky za nedohrané."

To ale nemůžeš vědět nikdy. Vidět credits nic negarantuje. Já například nedávám check ani u her, u kterých jsem credits viděl, ale plánuju se k nim vrátit, nejsem s nimi "hotový", případně jsem je hrál ještě v nácti.

BINGMANův přístup ve skutečnosti dává dost smysl - běžně si tu lidé označují za dohrané, když dokončí singleplayer každoročního Call of Duty na normální obtížnost, aniž by zohlednili, že jsou v nich různé accolades zásadně modifikující hratelnost, propracované Zombies a multiplayer. Mám tu většinu hodnotících brát vážně? Dnešní hry, které jsou procedurálně generované nebo nemají konce, ze své podstaty naráží na to, že pravda nebude tak jednoduchá.
@BINGMAN (08.03.2022 07:42): V pohodě. Tohle zdůvodnění beru a respektuju. Nechci tě mistrovat - nejsem ideolog a máš plné právo k tomu přistupovat, jak uznáš za vhodné (v podstatě mi stačí vědět, že to ty a Pluto takhle používáte). Ale jinak souhlasím s tím, co uvedl Tulareanus. Pro mě je fajfka u komentu známkou toho, že ten komentář bude kvalitnější, protože obecně má člověk, co hru skutečně dohrál, větší nadhled.

Jinak jsem to nakonec ještě nezabalil... Stále mě ta hra nějak provokuje. Tak uvidím. kam to i přes ten pitomý grind dotáhnu. Jinak bych dodal, že některé příběhy se sice opakují, ale ve hře je obrovské množství jedinečných příběhů, které jsi prostě neobjevil (a podle tvé herní doby ani náznakem) a které opravdu stojí za to. Bohužel jsou ale zasuté tím extrémně pomalým postupem.
@BINGMAN (08.03.2022 16:53): Chápem, ako to vnímaš, ale čisto fakticky je to stále použitie toho checkboxu na iný účel, aký v skutočnosti má. Je to ako mať filmy označené za pozrené, hoci si ich napr. mohol vypnúť po pol hodine. :)

Ale hlavne nerozumiem, prečo je problém to mať nezaškrtnuté. Ja teda zaškrtávam len tie hry, ktoré naozaj dohrám, aj mi to tak dáva zmysel, že niečo napr. ohodnotím alebo aj okomentujem a vlastne aj tým a aj komentárom dám najavo, prečo som to vlastne nedohral.
BINGMAN (08.03.2022 16:53): Z tvojho pohľadu je to validné, z môjho to tvoje hodnotenia skôr diskredituje, Takto vlastne ani nemôžem vedieť, čo si reálne dohral a čo nie, takže všetko neokomentované beriem automaticky za nedohrané. Nie si prvý, a bohužiaľ ani posledný na DH čo k tomu pristupuje takto, viď Pluto a máš na to určite právo. No (nielen) z môjho pohľadu je to proste hlúposť.
@BINGMAN (08.03.2022 16:53): Já to mám s tou fajfkou hodně podobně, jako ty. Drtivou většinu her se snažím dohrát, i když jsou třeba špatné. Ale pokud jsou opravdu tak špatné, že mě ta hra vůbec nebaví a musel bych se do hraní nutit, tak to utnu a končím. A označím fajfkou, že "pro mě" je ta hra dohraná a nemá smysl se k ní nikdy vracet. Komentář napíšu jen někdy, ale myslím si, že i když ji nedohraju až do konce, tak názor napsat můžu a nemyslím si, že by další trápení se ve hře a dohrání hry až do konce nějak názor změnilo. Každopádně, pokud hru nedohraju, vždy to do toho komentáře napíšu.
@Tulareanus (08.03.2022 14:19): K nedohraným hrám komenty zpravidla nepíšu, protože obecně souhlasím s důvody, které jsi zmínil. Po rychlém checku jsem napsal jen tři komenty (ze 130) ke hrám, které jsem nedohrál. New World Order, Serious Sam a právě Sunless Sea. Takže o svou komentářovou integritu se nebojím :)

Ale "dost zkresluje" je dle mého trochu přehnané. Názor je to furt validní. To však bude způsobeno zejména tím, že oba té fajfce přikládáme jinou důležitost. Já ji používal jen pro své osobní účely a přehled, ne pro ostatní.

edit: A obecně hry většinou dohrávám, protože prostě jako completionist musím. Z posledních 50 dohraných jsem nedohrál 2. To je slušná bilance, ne?
@BINGMAN (08.03.2022 07:42): Ach tak toto ma ranilo. :( Lebo mám pocit, že máme často veľmi veľký prienik v indie scéne v hrách, ktoré si vyberáme alebo nás bavia. Ale tým pádom to nesprávne používanie checku na dohranie dosť skresluje tvoje komentáre/názory... lebo je iné, keď sa vyjadrí človek, čo hru dohral (a logicky zaškrtne) a iné, keď v hre človek strávi (častokrát nešpecifikovaný) počet hodín, ale zaškrtne hoci veľkú časť contentu ani nemusel vidieť...
@Artran (04.03.2022 14:06): Kategorii "dohrál jsem" používám už léta i u her, které jsem fakticky nedohrál, ale nemíním v nich pokračovat a názor jsem si na ně už udělal. Dělám to tak mimojiné i proto, že během dvou kliků se dostanu na seznam, kde vidím, kdy jsem co hrál. Sry, tenhle svůj systém měnit už nebudu :)


@Artran (07.03.2022 09:36): 40 hodin? Máš můj respekt, že jsi tak dlouho vydržel. Jak jsem psal, už po 6 hodinách jsem objevil okolí Londýna a příběhy tam se furt opakovali. A cestování někam dál trvalo vždycky věčnost.
@BINGMAN (04.03.2022 12:20): Jinak s rou repetitivností máš ale bohužel pravdu. Už mám objevenou celou mapu a z odemykání dalších příběhů se stává děsný grind. Tohle bylo bohužel časem i u Fallen London. Nahráno mám 40 hodin a abych dokončil svoji Ambition, tak bych to viděl tak na trojnásobek.
Mám štěstí, že jsem zatím nikdy neumřel, takže mě to opakování příběhů ještě nepotkalo. Ale byl jsem k tomu už hodně blízko! Naštěstí mě na poslední chvíli vždy něco zachránilo. Třeba jednou jsem nabral zásoby díky válce krys a morčat...
Kruci, ta hra je tak bizarní, ale blbě se mi od ní odchází a chci vědět víc...
Jop, příběh a rogue-like k sobě nejdou. Číst si ten samý příběh se čtvrtou kapitánkou už mě fakt nebaví. Navíc tu není vůbec žádný progress - všechen výdělek jde zpátky do paliva a zásob a jakékoliv odvážné prozkoumávání je tu trestáno. Mám chuť zase napsat další negativní komentář, ale Sunless Sea má takový potenciál, že tomu ještě chci v budoucnu dát šanci. Třeba to rebalancujou.
@Maximus (16.02.2015 19:45): Jelikož je to roguelike, tak to klidně můžeš hrát průběžně, protože pochybuji, že by ti první hra trvala déle než hodinu.
A jestli je to jak říká Bodkin tak repetitivní, je lepší mít mezi každou hrou nějaký časový rozestup jinak tě to přestane bavit.
@Bodkin (16.02.2015 19:42): Toto je to, tá pomalosť a obtiažnosť čo som pozeral predurčuje hraciu dobu na desiatky hodín. Nevravím, že je to zápor, ale asi si to obstarám až keď budem mať toho času na rozdávanie :)
Nu, já měl za to, že se jedná o survival roguelikem opepřený Pirates... hohoho, ne tak úplně.

Je to od stejných lidí co dělají 'onlinovku' Fallen London (je to i ze stejného světa) a kteří udělali pro Bioware tu jejich Keep (či jak) věc. Tj, především je to o příbězích a klikání na kartičky a utrácení různých 'měn' (zprávy z Londýna, zprávy z Moře, Hrůzné Historky, atd) za různé věci a do toho se plavíte z místa na místo, utíkáte před obludama a umíráte a začínáte znova.

Což je imo největší zápor hry. Když začnete znova, tak procházíte stejné historky a stejné příběhy, jen ty ostrovy a lokace jsou jinak rozházené. A na roguelikovské umírání je ta hra příliš o pomalá a příběhy repetitivní a málo interaktivní. Z mého pohledu design fail jako prase.

ALE hra je to nádherná, jak graficky tak zvukově a hudebně, atmosféra je boží, stejně jako celé to universum, ty věci které se opravdu dějí náhodně jsou zajímavé a i ty příběhy jsou dobře promyšlené a napsané a zajímavé a všechno.

Škoda že nemám víc trpělivosti, což by mi dovolilo u toho prosedět delší dobu a rozhodně se těším až z daného světa udělají něco, co bude tentokráte více hra a méně textová adventůra.
No konečne je to tu :) díky Starletka

btw. hrá to tu niekto? Bodkina som videl - aké to je?