Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (12.11.2018 21:06): V DS2 je u některých bossů docela rozdíl mezi NG a NG+(+x) - konkrétně třeba Lost Sinner je něco úplně jiného (v NG jsem dal boj potmě bez problémů na první pokus, na NG+ jsem si musel, ehm, posvítit, mimo jiné). U DS3 je to spíš jen o tom, se ten boj konečně naučit (na NG+++ třeba Nameless King není zrovna na "zavřít oči, sekat a vyhrát"). Je taky fakt, že hodně bojů dost trivializují pomocníci (nevím tedy, jak v DS2, ale v DS3 je s nimi například Aldrich "free kill").

V DS2 mi přišly DLC lepší. To je ale myslím spíš důsledek toho, že DS3 působila dost kompaktně a kvalita byla vysoká. Určitě tam jsou obtížné boje, ale v DS2 se mi v DLC víc líbilo prozkoumávání (a kvalita bossů tam byla IMO vyšší než v původní hře).

Na druhou stranu cesta přes Ringed City je úžasná (jen ten deprimující konec...).
@mazar1234 (12.11.2018 20:36): tak pomerne povedeny boss je i king Vendrick, sice sam o sobe je to takovy pomaly moula ale sehnat si aspon par tech obrich dusi aby vubec byl nejak zdolatelny me docela dost bavilo, Sice je to spis endurance fight ale ma skvelou atmosferu:)



@7c (12.11.2018 20:44): Jo, DS2 je nejvic staroskolska, a je to jeden z duvodu proc ji mam nejradsi. Tak par pokusu beru jako ze potrapil, v DS 3 sla vetsina bossu na prvni pokus. Co si vzpomenu tak me tam dal zabrat Aldrich (asi 5 pokusu) , Nameless King (asi 10x) a kdyz jsem to hral poprve tak z nejakeho duvodu Abbys Watchers, ktere jsem pak pri druhem hrani dal hned na poprve. A samozrejme pak taky par pokusu stal Soul of Cinder. Jinak to byl trapas, pac jsem tam z nikym dalsim nemel vubec problem. Proto jsme se zajimal jestli tam nekde neni death counter, pac mam pocit ze za celou hru to vic jak 40 nebylo. A hraju offline, tedy bez cizi pomoci.
V DS2 to bylo vyrazne horsi, zaseku u bossu sem mel vic, vickrat jsme tam umrel, tusim 128x a vubec mi to cele prislo vic HC nez trojka.
@Charllize (12.11.2018 20:32): Za mě v zásadě jen ti bossové, které jsem vyjmenoval, zbytek byl buď přerostlý pěšák, nebo záležitost pár pokusů. Hlavní problém ale nebyla ani tak obtížnost (nebo její absence), ale spíš to, že to prostě byl jen větší normální nepřítel (to jsem myslel tím "boss design").

Jasně, že ve všech třech dílech je možné většinu bossů zabít během pár sekund nahou postavou s nějakou vylepšenou základní zbraní (Rapier, "Winblades") - ok, kromě DLC DS3, tam je to na docela dlouho, ale v DS3 (a i DS1) jsou ty boje více epické (a obvykle má boss i nějakou historii - koneckonců, viz Alonne a Raime). Na samotnou hratelnost to vliv nemá, ale odlišuje to vyznění a atmosféru hry (jak jsem psal, DS2 mi přijde víc "oldschool" :).


@mazar1234 (12.11.2018 20:36): Nj, klerik byl trochu extrém, proto hádám takový "nerf to the ground" - dnes už děti radši Lightning ani nezkoušejte.
@7c (12.11.2018 19:02): V DS2 jsem u bossu umrel vickrat nez v DS3. Jasne je jich vic, ale jak pises nekteri jsou jen vata. U SotfFS se mi libil napad s Pursuerem. Jinak tech bossu co dokazou potrapit tam je docela hodne, na rozdil od DS3 kde jsem mel problem jen se dvema. Jinak SotfFS edici beru jako celek, DLC jsou tam zakomponovana jinak nez u zakladni DS2 a pusobi to jako jeden celek. Clovek co to nezna by ani nepoznal ze to tam bylo dodano postupne ty DLC. Tim padem vznikne naprosto obri hra co vyda za DS1 + DS3 dohromady.
No je to vec nazoru, ale ja na SotfFS nedam dopustit, a prirovnani k Severance docela sedi:)

A ten napad s uplnym vycistenim lokace je IMHO bozi, proste udelat si z te nehostine a nebezpecne hry prochazkovy lunapark kde nikdo neni:)
@7c (12.11.2018 19:02): Jinak můj asi nejoblíbenější boss byl Darklurker (není nějak obtížný, ale styl i jeho aktivace byla IMO hodně povedená). Dostat zajímavější úpravu (více fází, delší boj a méně 1-hit KO útoků), byl by myslím ještě povedenější.

Jinak konec už toho DS2 OT, sorry.

@SilentWolf (12.11.2018 19:19): Ve dvojce to obři (ok, jeden) schytali mnohem hůř...
@7c (12.11.2018 19:02): takový "obyčejný" tutoriálový boss Iudex Gundyr mi přijde lepší než všichni bossové v základním DS2 :D

Ale je pravda, že mě dodnes mrzí, jak vyřešili Yhorma v trojce.
@Charllize (12.11.2018 10:45): Počkat, teď ale mluvíš o DS2 - mám ji rád, ale z bossů je drtivá většina čistá vata. Existuje větší WTF "boss" než Prowling Magus (to byl boss???). V DS2 je pár obtížných bojů, ale z hlediska designu se s DS3 nemůže vůbec rovnat - "opravdové" boss fighty tam jsou asi jen v DLC (konkrétně Alonne a Raime), v normálně hře dle mě jen Lost Sinner, ng++).

Jinak samo jsou tam otravní bossové (Chariot a Lud&Zallen), ale to je spíš kvůli cestě k nim (opravdu nedoporučuji farming toho setu z nekromancerů v Chariot ng++ aréně - jeden z nejhorších zážitků).

Jinak souhlasím - DS3 i DS2 jsou dost odlišné hry (a vliv Bloodborne v DS3 cítit je, naopak DS2 mi místy připomínala spíš Gothic nebo Severance).

Jinak zrovna DS2 je IMO nejjednodušší ze všech tří her co se týče "farmingu" čehokoliv - duše jsou tam prakticky irrelevantní a na humanitě nezáleží.
SotfFS je nejlepší Dark souls! (možná proto, že jsem ho hrál jako první, ale stejně...)
@Charllize (12.11.2018 14:01): Já hrála jen SotfFS. Když jsem ji hrála poprvé, tak jsem si říkala, že to rozhodně hrát nebudu. Ale nakonec jsem v tom po pár letech, v rámci achievmentů, asi pár desítek hodin nechala :D
@Charllize (12.11.2018 12:39): Já mám také rád celou trilogie (dobře, to bych lhal, dvojka je strašná) ale DS3 je prostě... tam je vše co bych rád od moderní hry. Přiměřená výzva, exploring, zlepšené ovládání a pohyb, atmosféra, architektura a tak dále. Jednička to má také, v jisté míře, ale DS3 je spolu s Bloodbornem ještě trochu jinde.
@Drolin (12.11.2018 12:17): kdyz chces kontinualni zazitek koukej se na filmy :)

Ale jinak nic proti, ona se diky tomu DS3 aspon dostala vic mezi lidi, coz taky neni na skodu. Neber me zle, me se to taky libilo, ale holt nejaky to remcani kolem toho proste mam:)
@Drolin (12.11.2018 12:17): jsem velmi zvědav na Sekiro. Výzva by to měla být velká. Svět hezky ucelený, protože to bude nová IP a .. třeba vidina toho podívat se do Buddhistického pekla (jedna z teorií) zní velmi lákavě.

A chtějí zase razit ten vizuál alá "Beauty in decay".
@Charllize (12.11.2018 10:45): Výzva je trošičku potlačena a naopak je posílen kontinuální zážitek - což u takto atmosférické hry je plus :). Právě podobný design by měl být cílem dalších her Fromů (poslední datadisk už je bohužel prakticky nehratelná, ale krásná, záležitost).
@Drolin (12.11.2018 10:36): ne nepletu. 90% bossu je takovy vtip a ne Dark Souls, cest vyjimkam jako Nameless King nebo Aldrich. Nemoznost vylepsovani armoru, ohynek na kazdym kroku, embery ktery ti vystreli HP do nebes, invalidni krystal brouci. Proste takova milenialni prochazka ruzovym sadem. Verim ze posledni DLC je zahul, pac jim doslo ze je neco blbe, ale to to u me nezachrani. Rozumis, uz jen to ze ti to slo pekne od ruky, na rozdil od predchozich dilu je pro me dukaz ze to proste je zdebilneny :))

Nameless King ma ohynek hned u bojiste aby to nebylo nahodu daleko a jeste ti to navic hodi duse ven z areny aby jsi o ne neprisel kdyz tam chcipnes, je to celkem tezky boss takze to museli osetrit takhle, aby to nebylo tak narocne. Risk nula. DS ma stat na urcitem sadomaso prijemnem opruzu a ne aby davala hraci dortiky lzickou do pusy.
@Charllize (12.11.2018 10:31): Nepleteš si "zdebilnění" s vyladěním všech aspektů? DS3 je nejvíce dotažený díl, a prostě by to chtělo remake prvního a druhého dílu do této podoby...

A to je právě škoda, nejlepší díl, a ukončí to :(
@raisen (11.11.2018 09:25): na nejlepsim dilu DS by te nemelo nic rozcilovat :)

Jinak trojka me bavila urcite nejmin a porad sbiram sily na dokonceni DLC. Ta hra je krasna, ale prave to zdebilneni pro masy me moc nenadchlo. Ne ze bych si to neuzil ale mam za to ze je dobre ze serie skoncila, protoze pokud by timto stylem pokracovali dal bylo by to jen ke skode.

Mimochodem nevis jestli je nekde ve trojce statistika celkovych umrti hrace?
@SilentWolf (11.11.2018 09:20): Ano, přesně tak. Jenže i když jsem ji zvyšovala vcelku brzy na úkor jiných statů, tak mám pocit, že i tak mi stihla několikrát prasknout cévka, než ji vypil :D Mně tohle opravdu hodně rozčilovalo.
@Phoenix (04.04.2018 14:54): Taky považuju jedničku za nejlepší, i když to všechno jsou dobré hry. Možná mám ale radši dvojku než trojku (přišlo mi, že do série nepřinesla vůbec nic nového a ty rychlejší souboje mi nesedly), ale nevylučuju, že se mi Dark Souls formule už akorát ohrála :)

@Drolin (04.04.2018 15:00): Nevím, co jsi s tím mohl mít za problém, ale na klávesnici je skákání ve dvojce úplně stejné jako ve trojce :) A ani jinak jsem skoro žádné změny v ovládání nezaznamenal.
Tvl, souhlasím s Bodkinem a Charllize současně.

Jdu se picnout.

Ale postupom času som zhodnotil, že DS3 je lepšie ako DS z hľadiska gameplay a vlastne asi aj všetkého ostatného (GUI for the win).
@Charllize (04.04.2018 14:27), @Bodkin (04.04.2018 14:40): Váš názor vám, pánové, neberu, jen s ním nesouhlasím :-))

Mně osobně asi kromě jiného hodně vyhovuje ta relativní pomalost (bez problemů lze hrát s krytím/parry místo úskoků), variabilita (podle všeho poslední díl, kde bylo možné hrát za čistě magickou postavu, nicméně zatím jsem nezkoušel) a stále ještě vliv starších japonských hororů u jedničky, ale s tím, že je můj názor v menšině, dokáži s klidem žít :-))

Ve dvojce mám (díky všem achievementům v obou verzích) bezkonkurenčně nejvíce hodin, trojka byla vynikající a už se nemůžu dočkat remasteru jedničky. Z Dark Souls se stala má nejoblíbenější série (u dua System Shocků se o sérii hovoří hůře a série Deus Ex má přeci jen kolísavější kvalitu).
@BINGMAN (04.04.2018 11:59): Trojka je hodně podobná jedničce (a lecčím také Demon's Souls). Rychlostí bojů, stylem pohybu nepřátel a kladením důrazu na uskakování spíše než krytí je také podobná Bloodborne.

Takže bych do ní určitě šel. Nezapomeň na to, že dvojce jako jediné šéfoval jiný člověk než zbytku série a proto se také celé sérii vymyká. Nakonec jsem jí finálně přišel na chuť, ale až když jsem po dohrání SotFS následně dohrál původní verzi.
@Nikdykde (04.04.2018 11:42): Děkuji. Tenhle díl je tady na DH hodnocenej jako nejlepší a v komentářích hodně čtu, že je super, ale lecos se už dost opakuje z předchozích dílů. Tak mě právě napadlo, jestli by nebylo lepší šáhnout rovnout po trojce a měl jsem tak ten nejlepší zážitek...
Potřebuji nějak znát příběh z předchozích dílů, když jsem je nehrál?
@Bellerofontes (25.10.2017 21:46): podle popisu filmu to hodne pasuje. Nejaky duvod, proc ted hned treba do te jednicky nejit? Ja se ji nakazil a ac by me ctvrtka uz mozna nudila, tak ten cit pro detail a symbolika mi v jinych hrach hodne chybi. Stejne jako atmosfera zniceneho a "prazdneho" sveta uz asi nikde nebude lepsi. Doufam v Death Stranding.
@Bellerofontes (25.10.2017 23:42): jses moc vztahovacnej. A kdyz se to na tebe nevztahuje proc se teda rozcilujes :) jen jste mi daly namet k zamysleni, proc to hned vztahujete na sebe nechapu, mluvim v obecnem smyslu, nebo to snad neni poznat a smerovalo to presne na tebe? :) Ale jinak jo, velkej pisalek nejsem, na zivo me to jde lip..pravda:)
Oprostit se nemusis, a zaroven neni treba z toho delat svatej gral, jak mnozi delaji pac nic jineho ani neumi. A jo me to jde celkem dobre, vetsinou kdyz hraju hru zcela vyjimecne se stane ze mi neco pripomene, asi se na to moc soustredim nebo tak neco, tezko rict. Znamy mi pak rika ze v tom videl tohle a tamto a v tu chvili mi to dojde taky, ale nejak nevim proc se tim zabyvat. Je to jako se rozejit s holkou, najit si jinou a tu porad srovnavat s tou starou, cesta do pekla :)
A oba meleme o trosku necem jinem.
A kdyz necemu nerozumis nebo to nechapes jeste neznamena ze to je snuska nesmyslu bez hlavy a paty, nebo to mel byt policek na zacatek abych ti uhnul z ruky na ktere ti stojim? To asi spis, pac tvuj dalsi text docela vypada ze chapes, i kdyz tam tahas veci o kterych jsem vubec nemluvil :)
A sereme na to..si srovnavej..zejo..no..
Charllize: Zase snůška nesmyslů bez hlavy a paty. Sice z toho prosakuje, co se neohrabaně snažíš říct, ale i tak se to ke mně nijak nevztahuje.

Zaprvé, já žádnou z těch her nehraju, takže nemám důvod si svou zábavu jakkoliv ospravedlňovat. Zadruhé, já na téhle databázi ani nehodnotím, takže čím bych měl hru poškozovat? Byl to jenom postřeh, který mě osobně významně motivuje k tomu, abych té hře vůbec dal šanci.

Pokud si stojíš za tím, že kromě hraní hry se musíš oprostit od všeho, co znáš, tak hodně štěstí; je to marná snaha. Angel's Egg je mimochodem anime od nanejvýš etablovaného tvůrce, známá věc, o kuriozitu jde až z hlediska stylu. Tady nejde o úzkostlivé pátrání po nějakém přesahu, nýbrž o evidentní podobnost.