Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (18.03.2017 13:35): Jestli jsou "nejvyspělejší" je otázka metriky. Rozhodně vymýšlí zajímavé (a asi nejpokročilejší ze všech států) věci stran robotiky a automatizace, ale například díky stále převládající filozofii (starší má vždycky pravdu, zájem celku má přednost před zájmem jednotlivce) nemají překvapivě takovou produktivitu práce, jaká by napovídala jejich nasazení (školy v sobotu, manažeři přespávající v parcích či ve vagónech metra).

Osobně jsem dost fascinován Japonskem (hrané filmy, anime, filosofie, historie atd.), ale to mi nebrání vidět i problémy tamního společenského zřízení a organizace práce.
@JohnCZ (18.03.2017 13:10): Jsou to Japonci, obyvatelé státu, ve kterém existují pouliční automaty na použité dámské spodní prádlo nebo soutěže tak úchylné, že se nám o tom ani nesnilo. Takže mě to nijak zvlášť nepřekvapuje (byť je to zbytečně samoúčelné).
@Coldplaz (18.03.2017 04:00): Asi jako každá jiná hra, ve které se vyskytují ženy v trochu vyzývavém obleční... A jestli něco hrám chybí, tak jsou to zajímavé postavy, takže neni divu, že se toho lidi chytnou, když se jednou za 5 let objeví nějaká fakt vzhledově originální.
Na druhou stranu ten kdo má o to zájem a nemá PS4, tak může být rád, že podobná hra vůbec na PC vyšla .. :)
Tak pry PC port zadna slava, na to ze to rozhodne neni uber next gen grafika to vyzaduje na stabilnich 60 fps pomerne vykonny pocitac. To minimum co uvadeji neni ani na 30, spis 20 a doporucena s odrenejma usima 40-50.
TB sice nahral pomerne pozitivni port report ale bohuzel jen ze zacatku hry, takze to nevypovida o nicem, chce to hrat tu open world cast, kde ty naroky jdou strme nahoru.
Ja v mezicase dohral route A (cca 35 hodin) a ted me ceka jeste route B a C. Hra se totiz hraje trikrat a pokazde trochu jinak. Druhy pruchod se hraje za 9S (to je ten kluk) a clovek si tak zahraje casti v kterych nebyl pritomen pri prvnim hrani a doplni si tak pribehove casti ktere predtim nevidel. Treti zahrani je vlastne pokracovani pribehu z hrani prvniho. Je to docela chaos a trochu to smrdi natahovanim, ale snad to bude ok.
@SilentWolf (10.03.2017 23:42): Ja uz jsem se vyhranil. Bud me neco bavi nebo ne. Sirsi hodnotici skala je pro zacatecniky kteri jeste objevuji a potrebuji zjistit co je bavi a co ne. kazda hra ma nejake zapory, ale prestavam je resit ve chvili kdy vim ze tam jsou klady ktere ja chci. Takze vidim hry cernobile s mensima odstinama sede. Mam herni barvoslepost a jsem do sebe zahledeny herni degenerat:) Chapes, ja hraju japonsky hry 20 let a tudiz me konstruktivni kritika moc nezajima, proste poznam co me bude bavit a co ne takrikajic hned. A uprimne uz jsem tak zabetonovanej ze nekomu vyvsvetlovat proc je ktera hra dobra me moc dobre nejde. Protoze dopredu vim ze to co bych rekl ten dotycny nepochopi a to ne proto ze je blbej, ale proste proto ze pro to nema ten cit jako ja kterej se vytvoril desitkama odehranejch japonskejch her. Prijde mi to zbytecna prace, pac vim ze by to bylo stejne jako kdyby me nekdo vysvetloval proc je tak strasne super Fifa 17. Navic nemam zas tak moc co rict pac mam odehranych asi 5 hodin a predtim jsem hral jen demo. Takze jestli je dobry pribeh nebi neni zatim moc netusim, zatim to je docela fajn, ale rozhodne nic co by z toho delalo po par hodinach pribehovy unikat. Zatim me to bavi docela dost, libi se mi unikatni atmosfera ktera je tisnive nadherna a na pomery her jednoznacne unikatni. Podle me tech 90% to bere z toho ze ta hra ma jedinecny styl a kdyz to clovek hraje tak si pripada ze hraje neco specialniho, zvlastniho. pro hrace jrpg to ma ale spoustu stycnych bodu, takze se hned neceho takzvane chytne a netape v neznamu jako bys treba tapal ty.
Ale pokud mas rad DMC tak nejses moc daleko a je teoreticka moznost ze by te to mohlo bavit. S tema kalhotkama si delas srandu, ale tuhle jsme videl kdesi anketu co ze se lidem na Nieru libi a jedna z moznosti byli ty kalhotky, 35% lidi uvedlo prave tohle ze je duvod proc je ta hra super, jop, na svete je to samej magor:)

PS: do Nieru bych sel i kdyby nedostaval tak vysoke hodnoceni. A co ty, zajimal by ses o to kdyby nedostaval? myslim ze to mozna odpovi na to co se ptas:)
@Charllize (10.03.2017 22:03): Ty většinou obhajuješ hry stylem "ne ne to tam není, tohle taky ne, tohle taky ne... ale to nevadí, je to dobré i tak" místo toho abys napsal, jaké to má teda ty klady.

Já jsem se třeba tady úplně normálně zeptal, co že je na té sérii tak geniální a proč to dostává 90% z vašeho pohledu. To že se ti na tom líbí kalhotky a jak hlavní postava běhá je fajn, ale kosit x hodin plechové monstra vypadá jako nuda - místo toho aby mi to bylo někým vyvráceno s tím víceméně souhlasíte s tím, že vám to tak vyhovuje.

Tak ok, bylo mi zodpovězeno a asi to zas tak dobrá hra pro mě nebude a vždy upřednostním nějaké to Devil May Cry, nebo Hellblade, co se rubaček týká - stále mi ale tady nikdo nevysvětlil, kde to bere těch 90% :D hráli jste to už vůbec? Ti co brblají, že se nám nic nelíbí? :D

Čekal jsem něco jako kdybych se zeptal proč je série MGS tak oblíbená - lidé by se vytasili s Psycho Mantis a podobnými zážitky.

Tady jen komentuješ stylem "smiř se s tím co vidíš ve videích". A ještě brbláš, že kazíme diskuzi.

Mě to láká, protože je to něco jiného. Stejně jako mě láká Persona 5, kterou mi fanoušci série na netu úspěšně prodali a můj zájem je v kosmických výšinách.. :D Což se snažím třeba i u této hry - ale cokoliv někdo napíše, mi přijde úplně mimo oproti videím, které vidím. To je jediný problém který mám - já o hře nic nevím a videa mě odrazují - a jediné co jsem tak zjišťoval je, že to má více konců a že hodně ovlivňují celkové pojetí a hodnocení hry - tak jestli je třeba příběh silnou stránkou.. nevím.. nikdo očividně nepoví. :D

Já bych někomu dokázal dlouze básnit o mém oblíbeném deadly premonition, ale určitě bych zmínil veškeré zápory. Ty hry buď naprosto adoruješ, nebo je to sračka. A takoví jsou v tvých očích všichni - fanboy/ hater. Já mám teda daleko širší hodnotící škálu...

Proto mě prostě zajímá konstruktivní kritika této hry, protože by byla chyba ji minout, pokud se v ní skrývá něco, co se skrývalo v deadly premonition.
@pajmič (10.03.2017 21:11): Že něco udělat můžeš neznamená, že to udělat musíš. Mimo jiné dabování samozřejmě prodražuje náklady a znamená nutnost prodání většího počtu kusů, což zase může znamenat nutnost zaměření na jiné publikum než u levnější varianty prostého textu.

Můžu rychle číst a dialogy urychlovat/oklepávat, což dělám. Ale znamená to, že čtu něco jiného než postava právě povídá, protože jsem při čtení rychlejší než mluvené slovo. Ale tím pádem to jiné mluvené slovo zase snižuje moje soustředění na text a odklepávám danou část rozhovoru v polovině. A pak se zase dabing úplně míjí účinkem, dokonce je z hlediska soustřední na text kontraproduktivní.

Emocionální kontext ve scéně či příběhu je právě to, co ve hrách nehledám. Ve hrách hledám jasná a zajímavá pravidla, nepotřebuju příběh, emocionální postavy či košaté rozhovory (proto mi v poslední době tak sedla z těchto hledisek zcela spartánská trilogie Dark Souls). Třeba v dungeonech mi vůbec nevadí, že tam rozhovory často nejsou, protože se můžu soustředit na pravidla, která popisují vylepšování postav, boj s nepřáteli a hádanky (a nikdo mě neotravuje s tím, že má strašlivý problém, protože potřebuje zabít X něčeho, najít Y něčeho nebo zachránit svět). A zhlediska třeba stříleček stopro souhlasím s Carmackovým "Příběh je ve střílečce důležitý asi jako v pornu."

Zkrátka hledám ve hrách něco jiného.
@Phoenix (10.03.2017 16:11): U starých nebo old skůl RPG se to dá očekávat a pochopit, ale tady hovořím o nových hrách, jenž vyšli v tomto roce a mají prostředky.

A nechápu jak tě dabing má zdržovat od hraní. Pokud vím, tak stále můžeš rychle číst a dialogy urychlovat (pokud máš titulky, pochopitelně) s tím rozdílem, že máš neustálý vizuální zvukový kontakt, který ti dává informativní a emocionální kontext ve scéně či příběhu. To je prostě bonus, nikoliv omezení, což právě měli i ty rozanimované portréty v prvních Falloutech. Je to z principu úplně stejný, jen novější/modernější...takže mne omluv, když řeknu, že tvůj argument o dabingu a jeho zdržování tě od hraní nechápu :)
@pajmič (10.03.2017 14:09): kdyby treba u Pillars of Eternity meli vsechno dabovat tak budou vybirat penize na kickstarteru 30 let, dabing je drahej, tak holt kdyz to neni nezbytne nutne tak neni. Za prusvih dneska povazuju kdyz hra nema vubec zadny dabing, to je trapas, a ne kdyz neni par radku ve hre dabovanych.

Zatim co jsme z Niera udehral tak mi prijde ze dabingu tam je dost na to aby to stacilo, rozhodne neni dabovana jen dejova linie ale i veci mimo ni. A kdyz bych si osobne mel vybrat mezi tim jestli 2B pekne vlaje sukne pri behu a tim ze nejaky nepodstatny NPC mi rekne ahoj, tak volim to prvni. Samo oboji by bylo nejlepsi, ale holt chapu ze se SE do toho nechtelo rvat penez jako do Final fantasy 15. Preci jen Nier je daleko vic okrajova zalezitost oproti hlavnimu proudu.


@Marcusss (10.03.2017 15:35): Vzhledem k tomu kolik ruznych mimozemskych ras v Xeno X je, je tam toho dabingu asi vic nez v mnoha hrach kde je dabovane vse. Navic ten dabing je skutecne velmi kvalitni, i kdyz kvakani Manonu muze casem zacit lezt trosku na nervy:) Sakra tahle hra by si zaslouzila prevest na nejakou silnejsi platformu, kdyz clovek vidi jak to vypada pres emulaci tak to je proste skoda ze se Monolith upsal Nintendu.

Jinak grafika Nieru kvalitou celkem prekvapila, mel jsme trosku strach ze ten open world ktery v demu nebyl videt bude docela hruza, ale vypada to celkem pekne. Problem bych videl jen v obcas kolisajicim fps (ale pod 40 fps to nepujde) a totalni absenci antialiasingu. Myslim tim PS4 verzi, kde je samo docela frajerina ze to bezi 95% casu 60fps. Jsem zvedav jak se podari hru prevest na PC, to ze to bude prasarna hrozi celkem vyrazne, ale treba prekvapej.

@pajmič (10.03.2017 15:34): Právě proto, že je to otázka osobních preferencí, jsem reagoval na to Tvé "mohli a měli". Protože jsou mezi námi tací, kterým právě to "mohli a měli" nevyhovuje.

Já se nijak netajím tím, že audiovizuální složka u mého hraní rozhodně nehraje prim (grafika je pro mě podstatná pouze z hlediska stylu a atmosféry, nikoli technických aspektů), prim hrají herní mechanizmy. Dabing, QTE, animace a podobné "zbytečnosti" mě zdržují od samotného hraní. A proto asi také dávám přednost textu před dabingem (na "vytěžení" podstatných informací je rychlejší a tak mohu brzo zase hrát).

Ve Fallout (měl jsem na mysli původní jedničku a dvojku) je sice protagonista mlčenlivý, ale v obou dílech jsou důležité postavy nadabované a v dialogovém okně člověk vidí jejich "mluvící hlavy". Nevím, jestli takto autoři ušetřili, ale každopádně je to cesta, která mně osobně vyhovuje.
Jéé, to jsem v tom svém "wall of text" nasekal hrubek, fuj! Kdy už se konečně opraví ten hlooupej systém úpravy příspěvku? Docela mě irituje, že po tom, co kolega napíše nový moment, tak já posléze nemohu své "češtinářské" diletantství nijak zamaskovat.
Popravdě spousta mých oblíbených her (ano převážně jrpg) nemá dabované "dialogy" s řadovými NPC a nějak mi to nevadí. Např. Xenoblade, Xenoblade X a nová Zelda (na všech se podílel Monolith Software).... a říkám si že to je možná i dobře. Všechny tři tyto hry mají docela stylizované postavy které se nějakým způsobem pohybují do rytmu toho co říkají, ale kdyby se tam přidal dabing, tak by to náhle nefungovalo - byl by nutný lip-synch, méně přehnaná řeč těla apod... a v té chvíli by všechny tyhle hry ztratily něco ze své specifické kouzelnosti. Samozřejmě by to mohlo fungovat a být fajn, ale nemyslím si, že to nepřítomností dabingu tolik ztrácí.
Nehledě na to, že takový Xenoblade X má prakticky stovky unikátních NPC = všechny mají jména, nějaký základní charakter, hromady různých hlášek které se mění v průběhu děje hry, naznačené vztahy s ostatními charaktery... nehledě na to, že snad každý charakter v této hře má nějaké napojení na nějaký side-quest (=buďto ho zadávají, nebo v něm figurují apod.)... s takovým množstvím postav by se buďto dabéři museli často opakovat (čímž by ty postavy ztratily na jedinečnosti) nebo by jich muselo být fakt hodně což by bylo pravděpodobně hodně drahé (zvláště u her co mají několikajazyčné dabingy)...
@Phoenix (10.03.2017 14:16): Toto je čistě otázka osobní preference, ale pokud bych se na to koukal z tvého pohledu, tak bych raději, kdyby ta expozice byla uložena v kodexu či deníku. A revelatní dialogy k příběhu bych nabadoval. Ono jde taky o to umět psát herní scénář. Dialogy by měli odsýpat a ne se utápět v tunách těxtu. S tím souvisí i technický aspekt "kecání jeden přes druhého" pokud to někdo neumí načasovat nebo naprogramovat tak, aby to nepůsobylo rušeně..ehm Bethesda ehm, tak to je problém vývojáře, nikoliv toho konceptu.
Tvůj příkdlad s Falloutem....ve Falloutu máš protagonistu mlčenlivého od počátku, což je ok, takový je koncept, takto chctějí ušetřít, whatever. Japonci mají v tomto však problém, narušuje to .....kontinuitu. Ve výsledku to působí jako dvě odlišné hry v jednu chvíli máš filmové cutscény s dabingem a orchestrální hudbou a rázem se najednou objevíš v dobách Nintenda 64.
@pajmič (10.03.2017 14:09): S tím bych si dovolil nesouhlasit. Osobně mě dost otravuje, když musím čekat na to, až se NPC "vykecá", zatímco titulky mám přečteny 3x. Nehledě na to, že pokud text obsahuje hromadu balastu a pár důležitých informací, tak z "wall of text" je zjistím jednodušeji a rychleji než z dabingu. A přesně jak píše Charllize, když mluví NPC jedno přes druhé, tak je dabing celkem k ničemu.

Za mě ideální řešení Fallout, pár nadabovaných NPC a zbytek klasický text.
@SilentWolf (10.03.2017 00:50): Říkám to tak, jak to je. U RE7 jakožto lneární a relativně krátké hry tolik tato nonšalance nevyniká, ergo tolik nevadí. To nic nemění na tom, že by mohli a měli být nadabovány každé věty a každá slova. U velkých a hlavně ukecaných RPG absence dabingu působí v dnešní době jako kusanec do gulí.
@SilentWolf (09.03.2017 22:55): Třeba proto, že to člověka baví hrát? :) Je to rubačka, takže to ostatní jsou víceméně jen kulisy. A je to asijská produkce, takže je to prostě "jiný". Ač nemám rád ve hrách roboty, tak tady to určitě vyzkouším.
Resident je normálně nadabovaný - zas nepřehánějme. U předmětů nepotřebuji aby je hlavní postava komentovala. :D Události komentuje strohým "fuck" a za to je to též patřičně kritizováno. Ale že by mlčel?
Jezis vy jste zmlsany vy dva. Potom dochazi k vecem jako ze clovek vede nekde rozhovor a vi prd, pac do toho keca dalsich pet lidi kolem, viz Fallout 4 nebo Zaklinac 3:)
Ted vazne..jo je to skoda...
@Widl (09.03.2017 14:56): Ale k čemu vymazlený souboják, když jen okusuješ mečem plechovky? Třeba mě ta hra (někdy - ve slevě - až bude sucho) naprosto uzemní a ovládne mé žebříčky. Ale dle videí to nechápu. Šedý prázdný svět a kosení plechovek - do toho rozhovory, které nejsou ani nadabované a připomínají staré videohry.
@Widl (09.03.2017 14:56): Ze strany Platinum určitě, každopádně první Nier (který Platinum nedělalo) měl souboják dost debilní. Ze strany Yoko Taro a jeho lidí ze Square Enix pak sázím na zajímavý (byť divný) svět, atmosférické lokace a příběh s nezvyklou pointou...:)
Jaká je variabilita nepřátel ? Na všech screenech vidím jeden a ten samý druh - jakýsi jednobarevný R2D2. Není tohle nuda? (očividně není - je mi jasné že 90% na metacritic něco znamená - ale nedokážu to kouzlo hry z videí nějak pochopit)
Naprosto designove vytribena hra, s neskutecne udelanym pohybem hlavni akterky ( na to jak 2B sprintuje bych se mohl divat hodiny:), se soubojakem ktery slape jak svycarske hodinky, radost koukat a hrat. Vizualni ,,honirna,, to zcela jiste neni ale art/designova urcite. Ta hra ma proste styl s velkym S. Nudu a sed bych spis hledal na strane orku a draku i kdyz jsou krasne barevni a supiny a sekery se jim lesknou az 1080GTX funi jak sladek do kopce:)


PS: pajmic na to nema cit, je to videt s kazdym pismenem co napise:)
@pajmič (07.03.2017 14:12): Jakože uznám, že "nudně šedě" to působí, ale zase vidím, že to má svůj účel a je to součást zamýšleného grafického stylu.
Koukni na tohle:
http://i1.ruliweb.daumcdn.net/uf/original/U01/ruliweb/5632284539012E002D

http://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2015/10/NieR_08.jpg

http://cdn2-www.playstationlifestyle.net ... 016_11-08-16_012.jpg

Automata používá šedivé prostředí (ne vždy a všude) v kobinaci s výraznými svítivými barvami pro kontrast a navození atmosféry + jako prvek UI pro předání informací hráči. To sice neomlouvá některé rozplzlé textury a tu nízkou dohlednost (proto taky čekám s koupí, jestli PC verze bude výrazně hezčí než PS4), ale celkový styl je pak skutečně v tom jestli tohle podání dokážeš ocenit.
@Marcusss (07.03.2017 13:33): Já vim co to znamená, kdybych to nevěděl, tak to nepíšu. V této hře to není věc vkusu, je to šedivý a nudný, do toho nepočítám technickou zastaralost, doskakování obejktů a celkovou nízkou dohlednost. Obecně je mi grafika od platinů u zádele. Já chci vynut mozek a všechno kolem rozsekat, rozdrdit, sešrotovat a bavit se. Enslaved od Nijdžů z roku 2010 Nier vizuálně překonává, což je docela tragikomické
@pajmič (07.03.2017 13:21): "Art design" neznamená kvalitu modelů atd. Jde o obecný styl a to jak je to prostředí poskládané dohromady pro navození atmosféry. To je opět samozřejmě čistě věc vkusu.
Takový první Nier rozhodně nebyl "krásná" hra (na mnoha místech byl vyloženě hnusný), ale definitivně měl úžasné a okouzlující lokace (hlavně v kombinaci se špičkovou hudbou) - https://youtu.be/o3iPzXUxPPc?t=25m35s
Opět, věc názoru. Mě a, zjevně, hromadu dalších lidí to demo bavilo - jak svojí hratelností, tak atmosférou a podáním.

A upřímně, říct o Platinum Games, že na základě dema, které zrovna tebe osobně prostě nechytlo, nevěříš, že jsou schopní udělat něco lepšího je trochu hodně mimo. Jsou to lidi co udělali např Bayonetty, Transformers Devastation, Metal Gear Revengeance a Vanquish... a předtím než se poskládali do Platinum Games taky prakticky vytvořili Devil May Cry sérii, Resident Evil sérii a Okami. Uznám, že v posledních letech odflákli TMNT a Legend of Korra, ale to byly licencované side-joby na které pro ně dost možná byly podružné. V základě je jejich portfolio pořád representativní k záruce dobré hry.

Samozřejmě pokud ti jejich hry všeobecně nesednou, tak je tvůj názor v pohodě, ale je to pak spíš otázka tvého vkusu, než kvality hry jako takové.
Ve všech videích to vypadá prázdné jak....

Co to je za lokace? To je jak v normální hře oblast za neviditelnou hranicí kde se hráč cheatem dostane. Ta hra na mě působí příšerně už jen kvůli tomu.
@Marcusss (07.03.2017 11:24): Hele, jestli si troufli dát jako demo pro udělání si názoru 'tohle', tak jim nevěřím, že jsou schopní udělat něco lepšího v koridorech, o openworldu ani nemluvě...
@Bodkin (07.03.2017 11:00): Ona v prvé řadě plná hra není čistě lineární. Jsou tam open-world huby, "města" apod. Stejně jako první Nier je to ve skutečnosti "akční rpg" a ne čistě koridorová bojovka ala Bayonetta apod.
@Marcusss (07.03.2017 09:08): To se máš, protože já měl potíže dohrát to jednou. Prostředí vypadalo nudně, to samé boje, proti dvěma nebo třema druhům nepřátel, kteří na tebe vyskakují v několika vlnách a nejsou nijak nebezpeční, robůtek co neustále střílí bez nějakého omezování (krom toho, že dává minimální damage) a jediný světlý moment byl, když jsem bosse umlátil jeho vlastní rukou...

Jestli takhle dobrý bude i zbytek hry tak supr teda.
@Bodkin (06.03.2017 18:41): No vidíš, já demo hrál a několikrát dohrál a byl jsem z něj naprosto nadšený. Navíc teď, po tom co jsem hrál první Nier, vím co očekávat od formy celé hry, což mi v podání Platinum Games zní jako andělský zpěv do mých uší...:)
Už vyšlo několik video-recenzí, tak můžeš kouknout na ně.
https://www.youtube.com/watch?v=j8xx4sT6rEI&t=0s - What you missed from Nier...

Před pár dny jsem ho dohrál a musím říct, že je to zajímavá hra. Není výrazně dobrá co se hratelnosti týče, ale celek je rozhodně lepší než jeho části. Na Automatu se rozhodně těším. Jen počkám jestli PC verze bude nějak výrazně hezčí než PS4 (pravděpodobně ano)... a jak moc budu chtít krabicovku.