@stromz (12.04.2025 23:20): V Chapters je právě řečeno, že Westhouse (první pád) kontroluje Undreaming (čtvrtý pád :D). Ne naopak. Čili byl za své činy plně odpovědný, navíc ale neměl žádné zvláštní magické schopnosti, tak by mě sakra zajímalo, jak by se z něj mohl stát Prorok. Jako vážně, jak donutíte nejvyšší radu mocného státu, který nemá moc rád cizince, aby vás bez magických schopností přijali jako svého Proroka?
Diskuze
@John Mirra (11.04.2025 22:30): No já si pamatuju, že poprvé mi to právě přišlo strašně blbý - jakože to celej tenhle šílenej 'masterplán' měl jen zajistit, aby se zas dostal do Starku???
Ale napodruhý už mi to přišlo nějaký složitější a asi jsem přistoupil na to, že ta motivace takhle pitomá není - ten Undreaming ho právěže nějak ovládal, ne? Ale už si to celý fakt moc nepamatuju....
Je fakt, že jsem párkrát koukal i na ofiko fóra k Chapters a tam nemálo hardcore fans bylo taky dost nakvašenejch, že je to pitomý, ale koncensus tam taky asi úplně nebyl.
Asi si k tomu ještě někdy zkusim něco dohledat... :)
Ale napodruhý už mi to přišlo nějaký složitější a asi jsem přistoupil na to, že ta motivace takhle pitomá není - ten Undreaming ho právěže nějak ovládal, ne? Ale už si to celý fakt moc nepamatuju....
Je fakt, že jsem párkrát koukal i na ofiko fóra k Chapters a tam nemálo hardcore fans bylo taky dost nakvašenejch, že je to pitomý, ale koncensus tam taky asi úplně nebyl.
Asi si k tomu ještě někdy zkusim něco dohledat... :)
@stromz (11.04.2025 19:15): Ad hlavní záporák:
Podle mě to moc smysl nedává. Westhouse je v jedničce zahořklý alkoholik, protože sice dostal, co chtěl, ale za cenu, že se nikdy nebude moct dostat zpátky. Až po setkání s April se z něj stal cestovatel jako kdysi, který začal naplňovat důvod, proč se do Arkadie vlastně vydal - aby poznal místa, která ze Starku nikdo před ním neviděl. A byl happy jak dva grepy.
Načež se naprostou náhodou dostal k mladé Bílé dračici, která naprostou náhodou měla u sebe jedinou zbraň, která ji dokázala zabít (možná by bylo dobré takové věci mít aspoň někde zamčené) a kterou on přesně potřeboval napuštěnou dračí krví, aby mohl dosáhnout svého cíle - spojit oba světy, aby se mohl, ehm, vrátit zpátky. Když je mu jasné, že mezitím uplynulo několik století a ten svět, do kterého se chce vrátit, bude stejně cizí, jako je Arkadie :D
Co se mě týče, mnohem větší smysl by dávalo, kdyby za své činy jednoduše nebyl odpovědný a ovládala ho ta Undreaming entita.
Podle mě to moc smysl nedává. Westhouse je v jedničce zahořklý alkoholik, protože sice dostal, co chtěl, ale za cenu, že se nikdy nebude moct dostat zpátky. Až po setkání s April se z něj stal cestovatel jako kdysi, který začal naplňovat důvod, proč se do Arkadie vlastně vydal - aby poznal místa, která ze Starku nikdo před ním neviděl. A byl happy jak dva grepy.
Načež se naprostou náhodou dostal k mladé Bílé dračici, která naprostou náhodou měla u sebe jedinou zbraň, která ji dokázala zabít (možná by bylo dobré takové věci mít aspoň někde zamčené) a kterou on přesně potřeboval napuštěnou dračí krví, aby mohl dosáhnout svého cíle - spojit oba světy, aby se mohl, ehm, vrátit zpátky. Když je mu jasné, že mezitím uplynulo několik století a ten svět, do kterého se chce vrátit, bude stejně cizí, jako je Arkadie :D
Co se mě týče, mnohem větší smysl by dávalo, kdyby za své činy jednoduše nebyl odpovědný a ovládala ho ta Undreaming entita.
Já jsem měl po dohrání asi podobný emoce, pak mi přišlo, že některý ty věci možná smysl dávat řekněme můžou...? Ale taky jsem možná trochu truhlík a ta hra vytahuje tak velký témata, mytologii a hraní si s realitou, sny a bůhvíčím, že u některejch těch věcí prostě nejsem schopnej říct, jestli (ne)dávaj smysl, (ne)jsou překombinovaný, atd. :-)
Třeba ten hlavní záporák - dává ta jeho motivace a činy smysl nebo ne? Nejdřív mi přišlo, že vůbec, po druhym dohrání tak napůl, teď už si to moc nepamatuju... :)
(Dreamfall byl zajímavej v tom, že třeba celej ten lore kolem Faith jsem taky možná do puntíku nepochopil... ale bylo to tak silně zpracovaný, že emoce převážily)
Třeba ten hlavní záporák - dává ta jeho motivace a činy smysl nebo ne? Nejdřív mi přišlo, že vůbec, po druhym dohrání tak napůl, teď už si to moc nepamatuju... :)
(Dreamfall byl zajímavej v tom, že třeba celej ten lore kolem Faith jsem taky možná do puntíku nepochopil... ale bylo to tak silně zpracovaný, že emoce převážily)
@Tulareanus (11.04.2025 12:50): To prirovnanie ku Cagovi je spot on. Plus ma ešte napadá, že to je presne rozdiel medzi A Song of Ice and Fire a seriálovým Game of Thrones. Že si scénaristi z toho vzali fakt blbú lekciu, že je to o zvratoch a shock value, a tak keď predbehli knižnú predlohu, tak tam proste ládovali zvraty, ktoré boli úplne, ale úplne dementné, pretože absolútne nepramenili z vnútornej logiky deja (ktorú postupne prestal úplne mať). Pričom keď človek čítal ASoIaF druhý krát, tak aj tie najšokujúcejšie zvraty boli "seeded", a vlastne keď človek už o nich vedel, tak videl ich náznaky v celom dovtedajšom príbehu, že k tomu smeruje, a vlastne nechápal, ako to mohol pri prvom čítaní nevidieť - a to je presne známka dobrého zvratu. (Tu spoilery k aSoIaF: klasicky Red Wedding a smrť Robba Starka je atmosféricky úplne jasne badateľná vopred, jak z dynamiky medzi postavami, tak z narážok z dialógov, tak atmosféricky v scénach, keď napr. ide k mohylám starých kráľov Severu, že to má veľmi silný "farewell" vajb.)
Zatiaľ čo to v Dreamfalle a Chapters žiaden z tých zvratov naznačený ani náhodou nie je a sú priamo v rozpore s TLJ, takže Cortéz aj Brian Westhouse zažijú character assasination, rovnako ako April, ktorá je úplne jasne Lady Alvane a je to proste krásny, zmysluplný a plne funkčný tróp v TLJ, ale nie, prečo by sme to nepopreli a neskomplikovali.
Zatiaľ čo to v Dreamfalle a Chapters žiaden z tých zvratov naznačený ani náhodou nie je a sú priamo v rozpore s TLJ, takže Cortéz aj Brian Westhouse zažijú character assasination, rovnako ako April, ktorá je úplne jasne Lady Alvane a je to proste krásny, zmysluplný a plne funkčný tróp v TLJ, ale nie, prečo by sme to nepopreli a neskomplikovali.
@Flowerpot (11.04.2025 12:13): To je inak všeobecný problém filmov, seriálov, hier, kníh, ktorý ma dlhodobo serie. Snažia sa po ukončení príbehu nadviazať absurdnou kvantifikáciou toho, čo je v stávke a toho, čo je zlé, až to veľakrát pôsobí parodicky, lebo je to celé len preexponované, ako je všetko vlastne "vyšší level", bez toho, aby bol za tým nejaký kvalitný nápad alebo dizajn. Jednoducho iba "bigger bombs to worry about". A ten disney star wars presne na tom fixal a preto bol taký slabý.
V prípade TLJ + Dreamfall mi to príde o to tragickejšie, že vlastne postavy, príbehy a lore vôbec ešte neboli vyčerpané a bolo tam veľa zaujímavého obsahu, na ktorom sa dá stavať a vždy je aj dosť klasických tróp, ktoré sa v prípade núdze dajú zmysluplne použiť bez toho, aby to pôsobilo prehnane. Na jednej strane mi to pripomína Davida Cagea a jeho rádoby "filmové" scenáristické nelogické spatlaniny, kde sa pokúšal napratať všetky "wow momenty", na ktoré si vedel z filmov spomenúť. Ale v momente, ak je všetko "wow", tak už vlastne nič nie je wow, lebo je to homogénny neprekvapujúci zlepenec.
V prípade TLJ + Dreamfall mi to príde o to tragickejšie, že vlastne postavy, príbehy a lore vôbec ešte neboli vyčerpané a bolo tam veľa zaujímavého obsahu, na ktorom sa dá stavať a vždy je aj dosť klasických tróp, ktoré sa v prípade núdze dajú zmysluplne použiť bez toho, aby to pôsobilo prehnane. Na jednej strane mi to pripomína Davida Cagea a jeho rádoby "filmové" scenáristické nelogické spatlaniny, kde sa pokúšal napratať všetky "wow momenty", na ktoré si vedel z filmov spomenúť. Ale v momente, ak je všetko "wow", tak už vlastne nič nie je wow, lebo je to homogénny neprekvapujúci zlepenec.
@John Mirra (11.04.2025 11:48): To bol jeden bod, kde ma brutálne nasral už Dreamfall, ktorý sa mi inak páčil. Jak tam Guardian hovorí, že toto už nie je jeho príbeh - so far so fér - ale že existujú v kozme oveľa mocnejšie sily než Rovnováha, o ktoré teraz ide. Do not fucking ever do that. Keď zbožňujem nejaký príbeh, tak celá pointa je, že sa nechcem v ďalšom dieli dozvedieť, že zas tak o moc nešlo, naopak, chcem vidieť, že na tom príbehu fakt záležalo, že to, čo sa v ňom stalo, bolo to podstatné a kľúčové. To nepochopili ani nové Star Wars naprosto, a šokujúco to chápe hrozne moc málo diel, keď sa sequely snažia tromfnúť to, na čo nadväzujú, a ešte zvýšiť stávky. (Z populárnych diel to dávno chápal Tolkien, že keď Prsteň je zničený, tak ostane navždy zničený a zmizlo zo sveta také Zlo, ktoré sa už nikdy do konca sveta takto v stelesnenej podobe nevráti, a z modernejších diel to chápal napríklad štvrtý Matrix.)
Anebo Lux vs. Undreaming, což je vlastně zrecyklovaný Chaos vs. Gordon z jedničky... a navíc totálně nezajímavý.
@Tulareanus (11.04.2025 11:16): Jj. S tým presne súvisí, jak je úplne bolestne vidieť, že nemal od začiatku vôbec víziu (mal v rámci TLJ, ale vôbec nie ďalej), kám celý ten jeho svet a príbeh smeruje (na to je mmch. neironicky brilantný majster Sanderson, že u toho naopak vidieť, že to od začiatku premyslené má), ale proste to sádzal náhodne za chodu a twisty asi s nádejou, že z toho vyrastie niečo spektakulárneho... well, nevyrástlo.
@Flowerpot (11.04.2025 11:04): Súhlasím, aj keď podľa mňa bol z veľkej časti v tom Tornqvist stratený, lebo to miestami fakt pôsobí zúfalo nekonzistentne bez ohľadu na twist. Časť príbehu Kiana v Dreamfalle bolo o tom, ako bol fascinovaný April a ako sa mu vyslovene páčila a preto sa s ňou bol aj ochotný nejak dohodnúť a vôbec nastala jej posledná scéna v Dreamfalle, zatiaľ čo nielen, že ju len tak odpíšu na začiatku chapters, ale aj ako bonus on poprie seba a na konci chapters úplne bez emócie genericky vyhlási pred Sagou, že je gay, ale, že si ju adoptuje. To nalepenie Lady Alvane s Crow v2, ktorý má náhodou rovnaký hlas aj povahu. Tomu nemôže veriť ani sám Tornqvist. :D A týchto vecí je tam veľa. Alebo aj to ako Zoe v kóme vytvorila projekciu seba samej, len aby vlastne mohla akože hýbať príbehom. :D Alebo ako to, akú silnú symboliku a rolu malo mať dieťa Bieleho draka v TLJ a Dreamfalle, len aby ju po akože Plot Twiste z Dreamfallu, nechali umrieť mimo obrazovky a nikdy o tom nič viac nepovedali.
Mne vlastne dosť aj vadilo, ako strašne veľa postáv z TLJ a Dreamfallu, ktoré by logicky mali čo povedať do príbehu, lebo v ňom hrali rolu alebo boli zainteresované, buď úplne vynechali, častokrát aj bez vysvetlenia alebo ich úplne impotentne odsunuli na nejaký cameo štek bez logiky a dopadu.
Mne vlastne dosť aj vadilo, ako strašne veľa postáv z TLJ a Dreamfallu, ktoré by logicky mali čo povedať do príbehu, lebo v ňom hrali rolu alebo boli zainteresované, buď úplne vynechali, častokrát aj bez vysvetlenia alebo ich úplne impotentne odsunuli na nejaký cameo štek bez logiky a dopadu.
@Tulareanus (11.04.2025 09:21): Jj, my sme sa o tom s MCZom mnohokrát bavili, a za mňa Tornqvist podľahol tomu úplne najhoršiemu scenáristickému pokušeniu. Kde motiváciou prestane byť ponúknuť pútavý a zmyslupný príbeh vo fascinujúcom svete, ktorý chce potešiť ľudí, čo ho zbožňujú, a ktorý bude dávať ucelený, celistvý zmysel, a rešpektovať ten pôvodný príbeh, ktorí ľudia zbožňovali v prvom rade...
Ale za každú cenu ho potrebuješ tromfnúť a na svojich vlastných fanúšikov vyzráť, a ukázať, že veci nie sú, ako sa zdajú byť, tak tam začneš plácať twist za twistom, ktoré existujú len preto, aby, pardon, vyjebali s fanúšikmi. A ktoré nedávajú vôbec žiaden zmysel what so fucking ever, a mnohé z nich ani už potom ani predtým s ničím nikdy nesúvisia. (Zdravím Corteza zo záveru Dreamfallu, ale smrť April aj odhalenie Proroka sú tiež podobný typ samoúčelných zvratov.) A tým si poprieš vlastný opus magnum a úplne rozbiješ to, čo ľudia tak zbožňovali. Jak keby tvoje publikum a tvoj fandom neboli tvoji najdrahší spojenci, ale tvoji nepriatelia.
Ale za každú cenu ho potrebuješ tromfnúť a na svojich vlastných fanúšikov vyzráť, a ukázať, že veci nie sú, ako sa zdajú byť, tak tam začneš plácať twist za twistom, ktoré existujú len preto, aby, pardon, vyjebali s fanúšikmi. A ktoré nedávajú vôbec žiaden zmysel what so fucking ever, a mnohé z nich ani už potom ani predtým s ničím nikdy nesúvisia. (Zdravím Corteza zo záveru Dreamfallu, ale smrť April aj odhalenie Proroka sú tiež podobný typ samoúčelných zvratov.) A tým si poprieš vlastný opus magnum a úplne rozbiješ to, čo ľudia tak zbožňovali. Jak keby tvoje publikum a tvoj fandom neboli tvoji najdrahší spojenci, ale tvoji nepriatelia.
@Tulareanus (11.04.2025 09:21): Tak mi to také přijde, že si řada věcí vzájemně odporuje. Do té čtvrté knihy to ještě bylo únosné, pátá to ale celé shodila. Jestli chce s tímhle Tørnquist dál pracovat, od čehož snad už upustil, tak mě to opravdu nezajímá.
@Jumas (komentář): Za mňa je všeobecne dreamfall chapters a hlavne piata epizóda asi najväčšie znehodnotenie mojej obľúbenej hry/série, aké som zažil. Pochopím v hrách smrť postáv, ak to dáva zmysel z hľadiska scenára, aj nejaké zvraty, ale tu to bolo také absurdné a navyše si to v mnohom odporovalo s obsahom TLJ a Dreamfall, že ma to nechalo znechuteného. O to viac to bol rollercoaster, lebo po neuzatvorenom Dreamfalle som už nedúfal, že niekedy príde pokračovanie a rozuzlenie. Takže najprv radosť, že sa pripravuje, potom nádej po prvej epizóde, že to bude niekam zaujímavo smerovať a následne obavy a na záver len znechutenie.
@MCZ (10.04.2025 21:39): Byla to moje druhá epizodická hra po Back to the Future: The Game a i když je to už teď vcelku, ty jednotlivé knihy se opravdu hodně liší a pětka tomu nasadila korunu :)
@Jumas (10.04.2025 19:38): Každopádně oceňuji, že jsi napsal komentář ke každé kapitole; docela mě zajímalo, co si budeš myslet po té závěrečné.
@John Mirra (10.04.2025 19:05): Díky, taky mě ten tvůj zaujal. Je to tak, jak píšeš. Já mám tedy nejraději Dreamfall, ale tady se prostě rozbilo komplet všechno, co dosud platilo.
@Jumas (komentář): Hezký komentář!
Já zrovna hraju jedničku a Abnaxus tam při první návštěvě u něj doma mluví o proroctví a té, která znovu nastolí Rovnováhu, aby ji pak ve finále zničila. A to je prostě April, jedna a ta samá April, žádná reinkarnovaná Sága k tomu vůbec není potřeba :(
Já zrovna hraju jedničku a Abnaxus tam při první návštěvě u něj doma mluví o proroctví a té, která znovu nastolí Rovnováhu, aby ji pak ve finále zničila. A to je prostě April, jedna a ta samá April, žádná reinkarnovaná Sága k tomu vůbec není potřeba :(
@JohnCZ (07.08.2024 14:56): @John Mirra (07.08.2024 15:06): Já tomu jednou za čas párkrát srazil hodnocení. Vlastně pokaždé, když si na Chapters vzpomenu, na to mám chuť. Těch padesát nakonec nemusí být definitivních.
@JohnCZ (07.08.2024 14:56): Já si tam toho dobrého právě nedokážu moc vybavit, až na historku o kupci se štítem a kopím a Babu Jagu. Jinak nic... :(
@Pluto (07.08.2024 13:18): Nene. :D Mám to úplně stejně. Děsně mě rozčiluje to, že musím psát komentář pro celou sérii do profilu jedné epizody a přesně, kolikrát kvůli tomu radši komentář ani nenapíšu.
@John Mirra (07.08.2024 13:35): Díky! Chápu to. Kdybych měl srážet hodnocení za věci, které mě tam štvaly nebo mi přišly nedotažené, šel bych taky někam k 60 %, ne-li ještě níž. Ale to mi by mi bylo na druhou stranu zase děsně líto, protože toho dobrého tam je taky dost.
@John Mirra (07.08.2024 13:35): Díky! Chápu to. Kdybych měl srážet hodnocení za věci, které mě tam štvaly nebo mi přišly nedotažené, šel bych taky někam k 60 %, ne-li ještě níž. Ale to mi by mi bylo na druhou stranu zase děsně líto, protože toho dobrého tam je taky dost.
@JohnCZ (07.08.2024 12:49): Jinak je to pěkný komentář, hezky jsi to shrnul :) Mně teda ty scénáristické berličky a nelogičnosti teda vadily hodně, proto jsem se u závěrečné scény jenom ušklíbal :(
@JohnCZ (07.08.2024 12:49): Souhlas. Já zásadně nehodnotím u epizodických her jednotlivé díly, ale až jako celek. A akorát mívám dilema, jestli to napsat k prvnímu nebo poslednímu dílu. Díky tomuto rozpolcení jsem dokonce žádné epizodické hry tady nehodnotil a nekomentoval, ale nakonec jsem k pár hrám ty komenty přidal.
@John Mirra (07.08.2024 12:35): Jak říká Tul. Jinak bych tam tu poznámku nepsal. :)
Prostě by to už chtělo podprofily. Tyhle epizodické hry jsou peklo.
Prostě by to už chtělo podprofily. Tyhle epizodické hry jsou peklo.
@Tulareanus (07.08.2024 12:36): Aha, v tom případě mu to vychádza :)
@John Mirra (07.08.2024 12:35): Myslel to predsa asi za celú epizodickú sériu.
@MCZ (25.02.2019 02:08): Díky :) Taky me hodne štve, jak to nakonec dopadlo...
@John Mirra (komentář): Výborný komentář. Nasmál jsem se. I když teda dost hořce.
@Paul (18.01.2017 19:13): Zažil jsem i horší případy (ne osobně) kdy se musel komp odpojit od sítě, ale to už je opravdu problém kaput zdoje nebo motherboardu. A díky, vidím, že AMD karty se tady zapotěj více než jejich zelené protějšky :)
@pajmič (18.01.2017 18:27): tak to je fakt drsný, to jsem upřímně ještě neviděl. Já měl za to že hard reset tlačítko musí řešit všechno, leda by bylo odpojený :)
Mám nVidii gtx1070.
Mám nVidii gtx1070.
@Paul (18.01.2017 18:17): Přesně tak. Lehká mrtvice. Černá obrazovka, bum-bác, klávesnice, myš kaput, musel jsem kompa na tvrdo vypnout. Grafika luxuje víc jak vysavač při "Awesome" kvalitě a zapnutém AA. Opravdu by mě zajímalo, jak v tu chvíli dáma hicovala.
Apropo, vlastníš NVIDIA či AMD?
Apropo, vlastníš NVIDIA či AMD?
@pajmič (18.01.2017 18:10): počkat, jakože ten fyzickej hardwarovej reset na skříni ti nefungoval, chápu to správně? To by bylo hodně velký WTF. Mě ani jedna z epizod ani jednou nespadla či nezamrzla, hlavní tech problém u mě byly ty poklesy frameratu v určitých lokacích.
První hra, které se podařilo freeznout celý počítač včetně reset buttonu. Lepší optimalizace unity 5 on my ass!
Na steamu za pouhých 9 eur celá 25+ hodinová hra se všemi epizodami.
@90210 (21.12.2016 21:03): při psaní mě to ani nenapadlo, ale když jsem si to po sobě kontroloval tak jsem si uvědomil že jsem vlastně spáchal před měsícem ten hroznej hřích a ještě se tu s tím připomínám.
@Paul (21.12.2016 20:53): Jo a tys to tam napsal schvalne a cekal reakci. Tak jsem te aspon usetril cekani;)
@90210 (21.12.2016 19:19): jsem věděl že se ozveš. Jo, dohrál jsem oba Dreamfally. A u Chapters už díky těm volbám a některým následkům má i smysl je hrát a nejen koukat! :)
@Paul (komentář): Vtipny je jak zase provokujes tim tvym "dohranim" predchozich dilu. Hral jsi aspon ten Dreamfall?
@Bellerofontes (26.07.2016 10:28): Co se týče otce Sagy, tak já jsem to pochopil tak, že už prostě zemřel. Ne, že odešel, ale že odešel :D
Jsem v komentu zapomněl zmínit soundtrack. Simona Poolea neznám, nic jsem od něj neslyšel (kromě prvního dreamfallu, pokud na něm dělal), ale složil zde krásnou hudbu.
To zas bude časem nostalgie :)
To zas bude časem nostalgie :)
@Bellerofontes (26.07.2016 10:28): No, těžko říct, každopádně chodit ven je prý děsně nebezpečné, protože by se tam "člověk" mohl ztratit, ale hlavně že tam Sáze (Sáze? :D) nosí nějakej strejda co pár měsíců nový knížky a dostává domácí úkoly od nějaký učitelky. To by byl takovej problém jít jednou ven s tím strejdou, nebo tak? :D Ta "úplná izolace, nesmíme opustit dům" vs tyhle nedodělky mi docela vrtají hlavou :D
Citové vydírání v EPILOGU překračuje veškeré únosné meze a opět na to nejpalčivější odmítá odpovědět. Kam se poděla matka Sagy a kde nakonec skončil její otec? Toho je mi mimochodem upřímně líto; ani si nepamatuji, jestli jsem viděl někdy nějaký charakter ve hře trpět takovým způsobem, jakým si prošel on. Mám z toho ve výsledku pocit, že její příběh tam je z čiré zákeřnosti.
Doufal jsem, že když to má být zakončení, nebude podobných podlostí potřeba. Ragnar si v tom ale zjevně libuje. Velká škoda.
Doufal jsem, že když to má být zakončení, nebude podobných podlostí potřeba. Ragnar si v tom ale zjevně libuje. Velká škoda.
Ty hry dělali stejní lidi jako předchozí dva díly?? Tomu nevěřím.
jo a ještě bych dodal - vzpomínám si na Dreamfallu na úvodní rozhovor Zoe s tátou. hned ten mě fakt zaujal tim, jak je dobře napsanej a působé naprosto přirozeně. bohužel v Chapters mi poprvé spousta postav i dialogů dost skřípala (z novejch postav mám přinejmenšim výhrady skoro ke všem), třeba ten rozhovor Kiana a Vrány v loďce byl vyloženě děsnej.. Enu mě taky vlastně dost s**la. klišé, a tak.. zase tam byly dobrý, vzácně i výborný místa, ale po Jane Jensen s Moebium po mě další pád z piedestalu v případě Ragnara:(
PS: bože můj, proč půlku NPCs namlouval stejnej člověk.. a tak špatně!!
PS: bože můj, proč půlku NPCs namlouval stejnej člověk.. a tak špatně!!
btw je otázkou nakolik závěr Chapters kazí dojem i z neuzavřenýho Dreamfallu (díl 2) (aneb - chápete prosím někdo uspokojivě to "Find April, Save April"..?) přesto mi ten přijde jako o poznání lepší hra. od začátku mě strhnul a ani chvíli nenudil, dychtil jsem po každym dalšim dílku příběhu, a i když končil veelmi cliffhangeroidně, minimálně příběh s Faith se jaksi uzavřel a to na PC hry fakt silnou scénou. Dreamfall si toho na sebe taky nenabral víc než byl schopnej unýst, jako třeba ty veelký lokace - Marcurie tu byla mnohem líp vyřešená než v Chapters, což ve výsledku podle mě ovlivnilo hlavně: a) vypadalo to skvěle (včetně postav a lip-synche), b) ubíhalo to, c) dalo se tu na spoustu věcí klikat, d) ovládalo se to bezvadně.
když si vzpomenu na úvodní Ragnarovy videa k Chapters, jásal tam, že mají konečně dost času a prostoru na hru, kterou fakt chtěj udělat. bohužel, za mě je z toho nakonec jasně nejslabší díl trilogie.
když si vzpomenu na úvodní Ragnarovy videa k Chapters, jásal tam, že mají konečně dost času a prostoru na hru, kterou fakt chtěj udělat. bohužel, za mě je z toho nakonec jasně nejslabší díl trilogie.
@Megastar (05.07.2016 21:41): bohužel mi tvůj komentář mluví naprosto z duše..
To je Sinead O'Connor na obale?
@HolyMeatball (05.07.2016 17:53): Naprosto souhlasím. Vyznělo to nuceně, nepřirozeně a nezapadalo to tam. To téma tam klidně zůstat mohlo, ale scénář by s ním musel lépe pracovat... A to platí asi téměř o všem, co padlo v komentáři.
A prostě jsem nepochopila motivace hlavního zlouna, nedávalo mi to smysl. Přišlo mi, že to poslední epizoda byla až příliš stručná, že asi došly peníze, tak bylo potřeba to jen nějak rychle sfouknout. Jako u Broken Age :/
A prostě jsem nepochopila motivace hlavního zlouna, nedávalo mi to smysl. Přišlo mi, že to poslední epizoda byla až příliš stručná, že asi došly peníze, tak bylo potřeba to jen nějak rychle sfouknout. Jako u Broken Age :/
@Paul (05.07.2016 17:45): Já bych ti hrozně nerada kazila zážitek, jsem prostě jen zatížená na původní TLJ a tím pádem asi zaujatá :)
@Megastar (komentář): Já to znovu rozehrál od první epizody sotva měsíc a půl zpátky, právě abych to měl ucelené. Pak jsem jenom chvíli teda čekal na tu poslední epizodu. A upřímně, byť příběhově mě to uspokojilo dostatečně, jako celkový zážitek to i tak docela za moc nestálo. A co se problematik týče, všechny určitě komentovat nechci, ale zrovna tu homosexualitu do toho fakt narvali neskutečně na sílu, a mám pocit, že při psaní celé té složky nekonzultovali jediného skutečného homosexuála.
@Megastar (komentář): To mi nedělá radost, Dreamfall i Chapters mám koupený a časem jsem si to chtěl zahrát, ale tvůj koment mi moc enthusiasmu nedodává :)
@stromz (30.06.2016 03:34): nemyslím, že by to bylo jeho hlavní motivací - dlouho byl posedlý Nesněním a předpokládám, že to rozložilo jeho osobnost a šlo mu prostě o moc a hraní si na Boha (jako každému správnému padouchovi)
tak jo. je nějaká šance, že celej ten tuist s Brianem Westhousem dává aspoň trochu smysl? jeho hlavní motivací pro celej ten šílenej plán bylo.. dostat se do Starku? EH?!