Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem nainstaloval češtinu a drtivá většina textu mi zmizela :D. A pak už flustrace :). hezky to vypadalo, ale nic jsem z toho neměl.
Kokos, kúpil som exterňáček a pri zálohe som zistil, že to mám instalnuté od 2017, mno čo perfekt hra, škoda že sa nedajú preskakovať filmečky.
Ahoj, vidím, že posledný príspevok k tejto skvelej hre je ešte z januára 2015. Je tu ešte niekto, kto by rád pokecal o FL-ku?
@Phoenix (19.01.2015 15:02): dobře řečeno :) ... jen v případě že se někdo rozhodne dát CF (SP) druhou šanci třeba proto že chce odpovědi na otázky: Kdo jsou Nomádi? Proč napadají lidi? Jsou jen sami nebo je někdo za nimi? Kam se ztratili? Nevrátí se? Co se stane s vůdcem Order Casperem Orilionem? Kdo zná historii Starlancera může chtít vědět co se stalo s koalicí nebo jak dopadla Země a tak podobně ... dejte vědět. Můžu dát řadu rad jak zahrát SP hladčeji bez 'nekonečných' soubojů a jak přejít některá kritická místa.

... to opravování npcs je prakticky problém jen u těch 'nízký level' protože jsou těžko k zaměření a oni se opravují většinou po nějakém čase. Proto proti nim fungují kanóny s větším damage a 'rapid fire'. S tím se dají zabít docela rychle a pokud si dáte tu práci se sehnáním 'codenames' pro lodě které můžou použít lvl 10 kanóny (např. zmiňovaný Hermes), pak padají velmi rychle i pokročilejší npc. Úpravy ini souborů jsou opravdu až to úplně poslední co zkusit a navíc pak nelze použít 'updates', protože mod launcher toto hlídá (předpoklad, nevím to jistě ale kvůli MP to je docela logické)
Jop, ono když člověk stráví čtvrt hodiny v přestřelce s několika málo noname bandity jen proto, že každej z nich si dobíjí štíty a opravuje se, tak je to prostě příšernej vopruz.

Nejsem si moc jistej, že díky tomuhle prvku si ten mod může oblíbit větší množství běžnejch hráčů.

Nicméně teď jsem koukal na nějaký videa a u jednoho někdo psal, že v .ini souborech se dá upravit používání těch baterek/nanobotů u nepřátel. Není možný tam udělat nějakej switch pro SP/MP, kterej by loadoval příslušně vyladěný .ini soubory? Případně to zahrnout do nastavení s tím, že při modifikaci hodnot by byl mp nepřístupnej (pokud by ho to rozbíjelo) či tak něco?
@Martind Forlon (19.01.2015 13:30): jj, máš pravdu, teď si uvědomuju, že na Manhattanu v CF už šly koupit nějaké nové zbraně, úspěšně jsem to ignoroval, protože jsem měl za to, že je nový content ve hře až po té první misi (a na úplném začátku původního Freelancera nemá smysl nic kupovat). Jinak jde u mě samozřejmě o to, s jakými očekáváními jsem do CF šel. Čekal jsem úplně stejná pravidla, jen upravený content. A chápu, že CF je dělaný primárně pro mulťák.

Co se týče výzvy, každý má samozřejmě hranice někde jinde. Osobně mi nevadí obtížnost dejme tomu u Project I.G.I., protože mi hra neháže klacky pod nohy skriptováním nebo špatným ovládáním (což mi vadí u mnohých objektivně jednodušších her). V CF mi přišlo (i podle komentářů dalších hráčů), že je obtížnost stavěná na tom, že boje trvají prostě dlouho (což je mimo jiné způsobeno tím, že NPC častěji než v původní hře používají baterky/nanoboty). To je přesně to, co mi vadilo už u Space Force: Rogue Universe. Ale jak píšeš, klíčové je samozřejmě to, že CF je dělaný hlavně na mulťák, na který holt my singlisti moc nedáme.
@USER47 (19.01.2015 13:57): ok, znám docela dost hráčů (z celého světa) kteří freelancer nikdy neviděli a hrají Crossfire bez problémů. Znám taky ty co měli s obtížností problém ale dali si poradit. A samozřejmě jsou i hráči kteří CF nedávají (více důvodů). ... Je zcela v pořádku že si každý hráč zvolí zda chce hru na týden nebo tu co ho bude bavit delší čas. To co jsem zmiňoval níže se dá lehce navyknout za jeden večer. Já osobně mám jen trochu problém když se nadává na 'obtížnost' a zcela se ignorují rady zkušenějších. Pokud hráč nemá zájem se naučit něco nového, pak CF opravdu není hra(mod) pro něj ... pak ale asi není na místě nadávat na zprasenou obtížnost. CF nabízí výzvu jak pro nové, tak i pro zkušené hráče a výzva je klíčové slovo. ... btw SP testovali kromě kodérů 2 hráči, já co hraji CF již řadu let a druhý který hrál naposledy Freelancer řadu let s5 a je mu více než 50 ... nikdy jsem jsem jej neslyšel si stěžovat na obtížnost, zajímavé že? :)

Jde taky o jednu další věc, Crossfire je na 1. místě multiplayer mod a uzamčený kód pro hru umožňuje modifikovat jen některé věci. Pohyb NPCs je jedna z věcí která se nedá mezi SP a MP separovat.

Jen pro ukázku jak CF vypadá: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&v=IK98X6HHu_g
Nedávno jsem se tu někde zmiňoval o tom, jak modeři maj občas tendence zprasit obtížnost hry kvůli tomu, že se rekrutujou z hardcore hráčů, kteří maj hru prolezlou tisíckrát všemi směry, a balancují ji podle sebe a svejch schopností a znalostí.

Crossfire je ukázkovým příkladem takovýho přístupu. Taky jsem freelancera párkrát dohrál, Crossfire vypadá zajímavě, ale prostě ho nedávám. Každej boj trvá prasácky dlouho, takže i když se to třeba dá nějak hrát, zábavný to kdovíjak není.

A zcela upřímně, pokud bych měl náladu na hru, u který musím nejdřív nastudovat videotutoriály, průvodce minmaxování výbavy/lodi atd., abych byl schopen ji vůbec hrát, tak bych si asi nepustil zrovna freelancera.
@Phoenix (19.01.2015 12:13): kup si přímo na manhattanu zbraně dělající největší poškození (malá frekvence střelby) a koukni na videa pro 'rapid fire' techniku. (pozn.: při kombinaci kanónů je zcela zásadní používat ty se stejnou rychlostí projektilů). S tímhle jsou vanilla mise úplně v pohodě včetně prvních misí. Je taky dobrý nápad koupit co nejdříve stejnou loď jakou má King ... rychlá, agilní a malá = super. Já osobně si vanilla část nejvíce užíval s Hermes lehkou stíhačkou (Planet Pittsburgh) a 3x codename guns z Oasis. Pro únik od silných npc v oasis je nejlepší taktika zvaná 'backward fire' ... plná rychlost, engine kill, otočka 180 a střelba zpět (npc to nemají rádi a končí pronásledování). To je jen jeden z možných způsobů. Pro běžné hraní zcela dostačují zbraně koupené 'cestou', později ve vanilla je hodně zajímavých vraků v Sigma-13. ... btw jsem jeden z dev týmu a celý SP jsem testoval prakticky 3/4 roku. Jde o to, že pokud se hráč nenaučí jak správně používat zbraně a pilotovat, bude mít později problémy ... a to nemluvím o multiplajeru :) (ty video návody jsou fakt užitečné) ... SP obsahuje stejná npc jako v MP, co se hráč naučí při SP se mu vrátí 2x v MP.
@Martind Forlon (19.01.2015 10:24): Neříkám, že jsou boje ve Freelancer Crossfire neudělatelné. Jen tvrdím, že autoři díky úpravám zcela zásadním způsobem změnili charakter celé hry. Chápu, že po koupení nových zbraní jsou samozřejmě jednodušší, problém je v tom, že to jaksi na začátku první mise nelze (a už ta designérsky se zvýšenou obtížností bojů naprosto nepočítá).

Původního Freelancera jsem už párkrát dohrál (jednou i s nějakým modem, který překopává singleplayer, tuším The Next Generation). Crossfire je určitě velmi dobrý mod, zejména v mulťáku. Jen jaksi v singlu moc nepřipomíná původního Freelancera, což jsem od něj pro změnu čekal já (protože mi přesně tak naprosto vyhovoval).
Zdravím. Rád bych poopravil/doplnil níže zmiňovaný názor na 'strašnou' složitost Crossfire 2.0 modu. Přímo v launcheru je možnost otevřít stránky s video-lekcemi jak zcela zásadně zvýšit hráčovy schopnosti boje (jsou anglicky). To co na youtube nenajdete je informace, že prakticky každý kdo hrál tento mod po nějakou dobu zjistil že ty zprvu 'nemožné' boje jsou jen obtížné a pak velmi lehké. Rozhodující je také výběr zbraní podle hráčova stylu hraní. Jinými slovy: pokud hledáte graficky dobře vypadající space combat game (která je zdarma) a nepočítáte s ní jako zábavu na jeden večer, (a jste ochotni poslechnout rady) pak můžu zcela vklidu zaručit že budete mít spoustu zábavy na delší čas. :)

... jo a díky za info o Score 250, právě jsem si ho objednal :)
Crossfire přináší krom nové kampaně bohužel z hlediska singleplayeru naprosto rozštelovanou obtížnost, díky které i na GOD mode trvají bitvy asi 5x tak dlouho než normálně díky nižší účinnosti vlastních zbraní a vyšší odolnosti nepřátel. Nepřátelé jsou také výrazně agresivnější a mají daleko účinnější zbraně, takže každou volovinu je třeba několikrát opakovat, protože je hráč často promptně rozstřílen během několika vteřin. Hra na takové úpravy ale není vůbec stavěná, hned v první misi (která je pro Crossfire ještě stejná) jsem na stejném místě zařval asi pětkrát, protože její design při "Back into formation & Fly through jumpgate" se zvýšenou účinností nepřátelských zbraní samozřejmě vůbec nepočítá, zatímco v původní verzi hry nepřátelé na stejném místě téměř nestihnou zaútočit a pokud ano, tak jejich útok nestojí za řeč.

Slovy jednoho člověka z youtube "Crossfire is the best and actually the only mod (i know of) with SP content for this game, but NO, they had to fuck it up with their difficulty adjustments. I bet who made the mod never tested it in singleplayer." Takže single za mě opravdu ne, minimálně ne do doby, než bude možný návrat k původním nastavením.
Takový menší dotaz na zkušenější, čistě ze zvědavosti - existuje do Freelancera nějaký mod, který by vylepšoval grafickou stránku hry? Teda, ona hra vypadá i po těch deseti letech pořád hezky, ale je fakt, že modely zblízka mají hrozně rozmazané textury. A nejvíc je to vidět na planetách. Tak by ě zajímalo, jestli třeba není nějaký Texture HD Pack - moc se v tom nevyznám :-)
No já rád prozkoumávám, takže většinou každý systém proletím skrz naskrz a přitom beru úkoly, i když už mám letět někam jinam. Ale dají se tam najít dobré věci. Třeba hned v tom prvním systému je v té jedné mlhovině ztracená loď, ze který se mi podařilo vydolovat účinnější zbraně :-) A vím, že takových věcí je tam dál spousta. Tyhle hry s RPG jsou fakt jak mor, protože u toho vždycky strácím desítky hodin, abych měl alespoň vzdálený pocit, že jsem vše prozkoumal :D
@Najlvin (23.08.2013 12:57): jj, jestli si pamatuju dobře, tak se generují pořád dokola. Osvědčený postup je plnit vedlejší úkoly do doby, než je možné pokračoval v hlavní dějové linii, a následně v ní opravdu pokračovat, peněz na většinu lodí a vybavení je dost.
Zpět k Freelancerovi - předpokládám, že asi není žádná šance na splnění všech vedlejších úkolů? Už druhým dnem se motám pořád v tom prvním systému a mám pocit, že ty úkoly se tam generují pořád dokola, co? Asi je na čase skočit zase na další příběhový úkol, ať se to hne dál :D
@mazar1234 (23.08.2013 11:51): Sérii X beru jako simulátor, nikoli arkádu. Nešlo mi primárně o to, jestli je v nějaké vesmírné "lítací" hře přítomen obchodní model, ale jestli má blíže k arkádě či simulaci (věci typu Star Wars: TIE Fighter nebo Conflict: FreeSpace - The Great War považuji v rámci žánru za simulaci, protože opravdu "reálných" simulací je doslova pár). Protože vyloženě arkádních vesmírných věcí je minimum (oproti simulačněji laděným kusům typu série X) a úrovně Freelancer IMHO zatím žádná nedosahuje.

Dark Star One nebyla vyloženě špatná, nicméně úrovně Freelancera rozhodně nedosahovala. Uvidím, co Drift: When Worlds Collide a nedávno vydaný Strike Suit Zero.

@Najlvin (23.08.2013 10:53): jj, na Star Citizen jsem úplně zapomněl.
@Phoenix (23.08.2013 10:31): X3 je uz moc strategicka? Ja som ju mal vzdy ako enhanced Freelancer s vylepseniami v pravidlach (hypercestovanie napr.).

Dark Star One bol mila casual zabavka, ale niekde za polovicou uz to zacalo byt dost repetetivne ale celkovo to bola celkom zabavna hra, aj ked len taka cista oddychovka.
Asi to není pro každého, ale má to zkrátka svoje kouzlo :-)

A co takové X Rebirth nebo Star Citizen? To taky nevypadá vůbec špatně a docela se na to těším :-)
Deset let stará hra, na kterou fakt rád vzpomínám. Na zkoušku jsem ji zkusil zase rozehrát a teď to vypadá, že u toho neplánovaně vykysnu až do konce... Ta hra prostě i po těch letech neztratila nic na své zábavnosti :-)
@Stan the Man (10.01.2013 23:50): Některé lodě je možné koupit až po dohrání příběhové linie (kvůli požadavku na úroveň hlavní postavy)

Modů na Freelancera existuje poměrně dost, osobně jsem hrál pouze kdysi The Next Generation, ale momentálně napjatě očekávám Crossfire 2.0
zdravíčko, již jsem teda dohrál freelancera, a protože je to suprová hra, tak jsem se k n í vrátil a začal hrát znovu... narazil jsem někde na návod, kde byly popsány i jiné lodě, než se mi nabízí při příběhové linii... máte s tímněkdo zkušenost? opravdu pro mě nabídka jak zbraňového tak lodního arsenalu příběhovou liníí nekončí? dále bych rád věděl jestli existují na freelancera nějaké módy, protože když mám hru už dohranou, jsem zvědavej, co ještě umí :-) dík za odpověď