Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Darkstar One

Darkstar One: Broken Alliance

16.06.2006
18.06.2010
75
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Darkstar One je vesmírným simulátorem, který se mohutně inspiruje ve hrách Freelancer a Wing Commander: Privateer. Hru lze ovládat jak na klávesnici, tak joystickem.

Příběh začíná ve chvíli, kdy hlavního hrdinu, Karyona Jarvise, kontaktuje jistý Robert, přítel Karyonova dávno zesnulého otce. Hrdinovi je Robertem sděleno, že nehoda, při které jeho otec zemřel, nebyla náhodná, ale že šlo o předem připravenou sabotáž. Zároveň s tím dá Karyonovi loď Darkstar One, která mu jako jedinému dědici právoplatně patří. Po krátkém tréninku se Karyon dozvídá i jméno vraha svého otce, byl jím Jack Forrester. Nečeká tedy na nic a jako pilot čerstvě nabyté lodi se vydává na cestu za pomstou.

Kromě hlavní příběhové linky lze plnit i postranní questy (vraždy, špionáž, eskorty), obchodovat či jen tak prozkoumávat některý z 23 sektorů a jejich 331 systémů. V průběhu hry si taktéž budujete reputaci u celkem sedmi frakcí. Váš vesmírný koráb za celou hru nevyměníte, loď z počátku vám zůstane. Během brázdění vesmíru ale můžete najít artefakty. Když jich nahromadíte určitý počet, můžete zvednout jeden z atributů lodi, což vám umožní na loď instalovat pokročilejší upgrady a vylepšit tak parametry plavidla (síla zbraní, štítu apod.).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Darkstar One vypadá jako každý jiný obyčejnější vesmírný simulátor. Solidní zábava na prvních pár hodin, ale pak jsem začínal nesouhlasit se zdejším hodnocením a to z mnoha důvodů. Ovšem sto lidí, sto chutí. Zde jsou mé pocity ze hry.

Jmenujete se Keyron a dostává se vám lodi jménem Darkstar One a to je bohužel taky jediná loď, kterou budete moci ovládat. Jde sice vybavit vším možným a vylepšit za pomoci artefaktů rozesetými po celém vesmíru, ale tak nějak to u mě zničilo potřebu vydělávat kredity, ke kterým se dostanete velmi snadno a tak nějak nejsou za co utrácet, a taky to samozřejmě začne časem nudit koukat pořád na stejnou loď. K lodi ještě přibyde i holčina jménem Eona a vydáváte se na "epickou" cestu. Na to, jakou spoustu času spolu dvojice tráví, to mezi nimi navzdory očekávání moc nejiskří, což je škoda.

Klasicky je zde několik ras, se kterými spolupracujete. Také je na vás, zda-li budete obchodník, pirát nebo třeba naopak lovcem pirátů. Bohužel obchodovat je zdlouhavé a řekl bych i zbytečné, protože za sestřelení pirátů je tak nehorázně velká odměna, že nemusíte dělat nic jiného a stejně držíte krok s nejnovějším vybavením. Kór když na vás útočí pomalu v každém sektoru, což je vcelku problém. Nejenže je za ně vysoká odměna, ale taky útočí pouze na vás a další lodě jakoby tam nebyly. Vždyť i v J2ME hře Galaxy on Fire 2 piráti běžně útočili na jiné. Ne že by bylo těžké je zabít, ale je to docela otrava každých pět minut s nimi bojovat. Kvůli nim nepotřebujete dělat ani vedlejší úkoly. Ty jsou nejen stereotypní (To je pochopitelné když jich je nekonečno), ale ty kredity z nich jednoduše nepotřebujete.

Dalším problémem je obtížnost. Většinu hry prostřílíte s prstem v nose, ale někdy dokáže být i frustrující. Například při obraně stanice jsem se po několika marných pokusech o splnění rozhodl googlit a dočetl jsem se, že čím větší máte level, tím těžší (Nejen tahle) mise je. Nuže jaký význam má na sobě pracovat a levelovat si loď, když nepřátelé škálují s vámi tak nesnesitelným způsobem? Já teda ve hrách expím rád proto, abych byl lepší než ostatní a ne jen tak pro nic za nic.

Graficky žádná pecka, což by ani u staré hry tak nevadilo, jenže planety jsou povětšinou jak přes kopírák, takže pohled na ně tak nějak nudí stejně jako nevýrazný soundtrack. Plusem ale je, že se k nim lze přiblížit a shořet v jejich atmosféře. Přesto ale chybí něco, co by člověku utkvělo v hlavě při hraní. Dabing je vcelku ok, cutsceny ovšem na trochu nižší úrovni.

Shrnu to tedy tak, že se najde spousta zábavnějších simulátorů s větším důrazem na politiku ras nebo na vyšší hodnotu kreditů a možnosti za co je utratit. Darkstar One pro mě tedy zůstává jako průměrná hra do rodiny a její vyšší hodnocení si vysvětlím tak, že dnes je moderní dávat průměrným hrám 7/10. Nenajdu na hře totiž nic, co bych zařadil do "Pro". Všechno jednoduše funguje na hratelné úrovni, nic víc.

Pro: Dá se to hrát...

Proti: Stereotyp, nevyvážená obtížnost, malý důraz na rasy, hodnota kreditů

+15
  • PC --
Už je to tak dva, tři roky, co se mi do ruky dostalo DVDčko z Levelu s Darkstar One. Tahle hra pro mě byla překvapením onoho roku, a přestože mě vesmírné akce nikdy moc nepřitahovaly, Darkstar One mě okamžitě pohltila.

Má počáteční skepse byla rozptýlena hned ze začátku, kdy mě uvítalo docela pěkné intro, kde se dozvídáme, kterak naivní mladík jménem Kayron Jarvis, hlavní to hrdina hry, od svého strýce dostává svou první loď - Darkstar One - jakožto dárek při příležitosti dokončení vesmírné pilotovací školy (či něčeho takového). Během chvilky se ve třech srozumitelných misích naučíte s lodí zacházet, a následuje první "šok" - váš otec, který je už nějakou dobu zesnulý, ve skutečnosti nehavaroval jen tak - někdo sabotoval jeho loď! :-O

Hra vás tedy vyšle za nepříliš zajímavou dějovou linkou, kdy se proplétá dosti béčková honba za pomstou s ještě béčkovější záchranou galaxie před útoky jakési "záhadné" rasy Thul. Zároveň jste vyplivnuti do nekonečného vesmíru, který vám nabízí dosti širokou paletu činností, kterými si můžete vydělat, zařádit, trochu se pobavit, či vylepšit svou loď. Když teď ponechám stranou hlavní příběhovou linii, veškeré činnosti se dělí na šest odvětví, a vy si za ně ponesete patřičné následky, ať už jsou dobré či špatné. Jsou to:

1) Mercenary - to když se na nějaké z vesmírných obchodních stanic necháte najmout na nějakou rutinní bojovou misi - ochránit obchodní loď před piráty, někoho odkrouhnout, vyzvídat na tajné schůzi těžebních společností apod.

2) Bounty Hunter - na mnoha místech v galaxii se skrývají všelijaké gangy a bandy pirátů, obvykle v nějaké staré ruině lodi, či své skrýši. Na jejich likvidaci je možno si celkem solidně vydělat.

3) Merchant - levný nákup zboží v jednom systému, drahý prodej v jiném. Myslím si, že tahle složka je ve hře jen tak pro formu, protože je to a) nuda, b) ani s 600t místa na zboží na tom moc netrhnete.

4) Pirate - obchodníky můžete jak chránit, tak okrádat, nicméně počítejte s tím, že si to pak budete muset vyříkat s místní policií.

5) Killer - pokud máte choutky tu a tam jen tak vyhodit do vzduchu něčí loď.

6) Smuggler - totéž co Merchant, jen s tím rozdílem, že do systémů pašujete zakázané zboží, hrozí vám odhalení policií, a vyděláte daleko víc.

Tohle všechno je MOC pěkné, a když na začátku vidíte, jak to kolem vás lítá, policie skenuje prolétávající lodě, občas někoho přepadnou piráti, obří koráby po sobě pálí ze svých děl, zatímco se kolem honí menší lodě, cestující čekající na odbavení všelijak klejí, vy zkoumáte artefakty, díky nimž vylepšujete loď atd. atd., musí vás zahřát u srdce. Zdálo se mi, že vesmír pěkně žije, že vedlejší mise nejsou zase až tak hrozně stereotypní a že mít pořád co dělat v tak velkém vesmíru bude paráda.

JENŽE - co se zdá, je sen. Hra totiž JE strašlivě stereotypní, byť zpočátku docela návyková, příběh je tady spíš jen tak mimochodem, protože osobně mě vůbec nezajímalo, co se stane s vrahy mého otce, a nekonečné protislužbování s ostatními postavami ve vesmíru mi už po chvíli lezlo na nervy. Systém jako systém, všechno to tam vypadá stejně, mise se neustále opakují, kde koho rozstřílím pár ranami, cut-scény jsou snad ty nejnudnější, co jsem kdy viděl, a jediné, čím se to autoři snažili oživit, jsou mise na některých planetách. Poprvé to bylo pěkné, po druhé se to zvrhlo v neuvěřitelně otravné bloudění a postrkování se v úzkých, nelíbivých prostorech.

Jistě, grafika je moc pěkná a hudba povětšinou maluje docela pěknou atmosféru, nicméně i přes všechen ten balast a zakrytí brzy vyjde najevo, že Darkstar One prostě nemá drive. Save jsem si schoval, snad to někdy budu schopen dohrát.

Pro: široká škála nepovinných činností, zpočátku pěkná atmosféra, grafika

Proti: stereotyp; chybí tomu hloubka; nezajímavý příběh, později nízká obtížnost

+10
  • PC 100
Tato hra byla velké překvapení.Nikdy jsem o ní neslyšel,až pak mě ji půjčil kamarád.Hra mě naprosto pohltila na nejmíň 14 dni v kuse.Obrovské množství úkolů,které není ani v lidských silách všechny projít.Musím říct že i přes obrovitost hry,má stále spád a perfektní příběh,se kterým jsem se rychle stotožnil.O nic menšího než o záchranu galaxie se tu nehraje.Příběhové zvraty jsou opravdu nečekané.Mimo příběh je tu vaše loď.Začínáte se vcelku malou,leč moderní lodí.Samozřejmě dychtící po upgradech.Můžete upgradovat mnoho částí-pohon,zbraně,štíty,hypermotor,tah,nosnost,no je toho opravdu hodně.Sbíráním speciálních artefaktů(je jich pár v celé hře),se vám otevírají další hvězdné systémy.V každém systému je zhruba 15 hvězd.Plníte různé úkoly,za to dostáváte peníze a za ty upgradujete na vesmírných stanicích.Úkoly jsou nejrůznějšího tipu od bojování s piráty až po špionážní mise.Důležitá je tu i vaše reputace,když střílíte na oficiální ozbrojené složky daného systému,tak jdou po vás všude,kde vyletíte z hyperprotorové brány.Vypíšou na vaši hlavu odměnu a napadne vás v podstatě kdokoliv na koho narazíte.Nemůžete to přežít.O Dark Star One,bych mohl vyprávět hodiny,je toho mnoho.Grafika je nááádherná,filmečky jsou udělány naprosto dokonale a atmosféra čiší z každé scény.Každý posun v příběhu mě dostával.Výborná záležitost,ale tvrdím si říct že pro náročné,protože to zabere spoustu času a trpělivosti.Na bugy jsem ani moc nenarazil,hudba perfektní.Tuto hru všem doporučuji,alespoň ji zkuste,pro mě zážitek.

Pro: Příběh,příběh,příběh,grafika,upgrady,různorodé mise a úkoly,animace,velké finále

Proti: Zdlouhavost,ke konci se úkoly opakují.

+4
  • PC 70
Zajímavá hra s neotřelým nápadem uprgadů lodi. V podstatě se jedná o Freelancer v jiném provedení. Jako vesmírný "simulátor" je to špička v oboru, bohužel těžký stereotyp se dostaví relativně brzy: "Leť tam, zabij toho a toho" nebo "Leť tam a seber to či ono z tohohle asteroidu" se zde slýchává až moc často.
+3