Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ještěr (12.10.2014 12:13): Mně šlo pouze o princip - baterku jsem prakticky vůbec nepoužíval (jen v šachtách jsem si párkrát probliknul) a přestože jsem údajně několikrát sebral baterky, tak mi nepřišlo, že by se nějak dobila, protože měla energii pořád na půlku. A když jsem ze zvědavosti vyzkoušel, jak dlouho vydrží svítit, tak jsem se musel zasmát. Dělá to vybíjení tu hru snad lepší? Ne, pouze ve hráči může vyvolat frustraci, takže vlastně ani nemá smysl ji používat.

Souboje - zkoušel jsem syntetiky zastřelit pistolí, která vypadá, že by jim se svým kalibrem měla ustřelit minimálně půlku hlavy. Realita je taková, že jim musíte vpálit tak tři-čtyři přesné rány do hlavy a pak teprve je může hráč dorazit tím páčidlem, či co to je. Největší problém je kupodivu trefit se - chápu že Amanda je třeba úplně levá, ale když je syntetik půl metru přede mnou a já mu mířím na hlavu (křížky úplně u sebe), tak čekám, že ho zasáhnu a ne, že kulka letí někde šejdrem a nebo že dokonce proletí skrz bez jakéhokoliv poškození (asi bug, ale stával se mi otravně často). Pak mi došlo, že vůbec nemá cenu se do takových akcí pouštět, ale musel jsem se sám sebe ptát - proč tam vůbec ty souboje jsou, když fungují tak blbě? Kdyby je aspoň šlo nějak normálně umlátit páčidlem, ale tam se hned pustí animace, jak tě chytnou za ruku a přes to vlak nejede. Akorát to hráče svádí vydat se do slepé uličky, ve kterém budou akorát ztrácet čas.

A co se samotného hrání na schovávanou s vetřelcem týče - to mně přijde jako nejvtipnější část hry - pozorovat ho, jak pomalu našlapuje a hledá mě, mi přijde fakt směšné. Na vetřelce mi to prostě nesedí, ten má být krok přede mnou a ne krok za mnou. Spíš to vypadá jako když inspektor Clouseau hledá Catoa u sebe v ložnici.... Herní vetřelec je ve srovnání s tím filmovým totální dement, asi měl nějakého zabržděného hostitele. Ono to ale asi o moc jinak udělat nešlo, to by pak celá hra musela mít jiné herní mechaniky.

Asi jsem holt moc rypák a řeším věci, které se řešit nemají... Abych jen nenadával tak jako správný alien geek oceňuji architekturu, která dokonale kopíruje Cobbovy návrhy a občas jsem se nachytal při tom, že se jen rozhlížím okolo a říkám si, jak úžasně jsou zpracované interiéry.
@Tommy (12.10.2014 12:23): To myslis vazne tieto hovna? To ako po Amnesii tu uz nemoze byt ziadny horor? Rozdiely su v tych hrach velke a cim viac podobne kvalitnych hororov tym lepsie.

No, stacilo mi tejto diskusie.
zaujimave, ze pred uspechom amnesie tu podobnych hier bolo minimum...po nej akoby sa s nimi vrece roztrhlo..
@Maximus (12.10.2014 11:29): Ale ne u každé hry to vadí. Třeba u Zaklínače si toho ani nevšimneš. Ale u hry, která je postavena na plížení, únicích a přechytračování nepřátel jsou takto směšně omezené herní možnosti do očí bijící. Některé herní prvky by už měly v roce 2014 být standard. Alien Isolation by s nimi byl mnohem pestřejší a tím pádem lepší hrou.

@Hoonza (12.10.2014 11:42): Jo, ta baterka je taky sranda. Jeden z důvodů proč moc nemám rád scifi. Dneska používáme tablety, projektory, pohybové/ hlasové ovládání a v AI jsou tužky s papírem, staré monitory, klávesnice, tlačítka, klíče, karty... no úplný středověk. Dosti bídná představa autorů o budoucnosti.
@ještěr (12.10.2014 12:13): Presne, ked ma Alien zabil, tak som pasaz vzdy opakoval sice s nechutou (lebo som sa bal) ale tesil som sa, lebo stale inak chodil, stale inak hladal a nemohol som si byt isty nikde.

Alien je tu proste hnusny vychcany zmrd a tak to ma byt.
nechci bejt za vyvraceče názorů, ale mám pocit, že někteří hráli úplně jinou hru (popř. tomu moc nedali), třeba onu baterku jsem měl problém vůbec vysvítit (ne, že bych ji moc používal, baterkám ve hrách moc neholduju, a tady navíc vyvolává pozornost), "ammo" do ní všude tři piče atd.

ovládání hry a zejména boje je vskutku trochu na dlouho, já to ale beru tak, že to tak k amandě patří, bylo by asi divný, kdyby switchovala bomby a guny atd. jak duke nukem, hrozně mi třeba imponovalo, jak se tahá a pachtí s každým vyříznutým kusem železa:)

syntetiky je potřeba vraždit kombinací výbušnin a pak je dodělat něčím co je po ruce

jo, zrovna wolfenstein mi přišel možná těžší, drsnější, s tím, že mě bavilo opakovat jeho scény značně míň, než u aliena - dáno tím, že je to, pode mě, ve všech ohledech o řád horší hra (přesto pěkná)

fatality, alienů je ve hře bezesporu více, jak vyjde najevo dále v příběhu, jednou už dříve mě ale alda kdesi v plamenech zabil a já měl pocit, že těsně před smrtí vidím alieny DVA, byla z toho celkem slušná schýza


Hra nie je rozhodne zložitejšia ako FPS posledných rokov (nový Wolfenstein, Bioshock, horor Outlast atď.) Má to svoje pasáže ktoré sú zložitejšie (ale aj to záleží na hráčovom načasovaní, šťastí, schopnostiach).
Skôr mám pocit, že na hru nadávajú hlavne ludia, pre ktorých je to frustrujúco zložité a opakujú jednu pasáž 50x a z frustrácie potom hladajú chyby vsade :)

Save pointy tiež pekne rozložené, dokonca by ich mohlo byt menej.
Cize reci o velmi zlozitej, natahovanej hre su bullshit. (nahral som tam uz 14 hodín, co je na dnesnú dobu FPS hier dost a stále ma to baví a nemám pocit, že by to bolo nepekne natahované).
Hmm, asi se vždycky moc zaměřuju na detaily, ale ty věci, které tu zmínil GodOfTheSick, mě taky dost štvou. Celkově mně příjde, že největší strašák ve hře není vetřelec, ale spíš vidina toho, že budete muset jet určitý kousek hry znovu, znovu.... a zase znovu.
Autoři až moc okatě hází klacky pod nohy, ať už je to maličkostma jako naprosto nepoužitelná svítilna, která vydrží na plné nabití svítit tak minutu v kuse (v roce 21xx je lidstvo schopno stavět obří vesmírné lodě, ale ještě nepřišli na to, jak udělat pořádnou baterku) a nebo možností ukládat hru jen na určitých místech - to už je podle mě spíš docela zoufalá snaha hru za každou cenu natáhnout, protože kdyby se dalo ukládat kdykoliv, tak hru proletíte 10x rychlejc.
Stejně tak jsem byl nasraný, když jsem se v zoufalosti pokusil odprásknout pár syntetiků a pak zjistil, jak blbě je udělaná střelba. To tam rovnou žádné bouchačky neměli dávat.

Vůbec celkově když se dívám na ohlasy na hru, tak mně přijde, že hráči jsou až moc změknutí z dnešních jednoduchých her a když se tu objeví jedna výjimka, která je zbytečně složitá, divně se hraje a navíc je nechutně okatě natahovaná v herní době, tak je hned považovaná za něco geniálního.
@GodOfTheSick (12.10.2014 10:35): No neviem, ale takto pičovať sa da do každej hry (neda sa tam skakat, neda sa s kazdou blbostou manipulovat, nedaju sa rozbit svetla a bla bla bla). Hra je to naozaj dobre spracovaná (stealth funguje, ne že ne) pravdaze niekto (ako ty) tam vzdy najde milion nepodstatnych chyb.
@GodOfTheSick (12.10.2014 10:35): přeskakování opravdu chybí, ale to bys stejně nepoužíval, protože by tě slyšel, a to nechceš, ale podlízat věci samozřejmě můžeš, jinak by se hra nedala ani dohrát

světla myslím můžeš zhasnout skrz ty krabky na stěnách, nebo to udělat přes pc, stejně jako můžeš vesele přepínat větrání, kamery atd. dokonce teoreticky můžeš ztropit někde bordel svým šramocením a během, proběhnout se třeba kolem zaskočených lidí, zašít se kvalitně za prvním rohem a sledovat odtud na lokátoru, jak lidský tečky jedna po druhé zhasínaj a řvou

distrakčních krámů si můžeš ucraftovat tolik, že jsem některé za celou hru ani nepoužil (ke konci už jsme si povídali skoro výhradně skrz hlaveň plamenometu, hezky na tvrdku)

alien není žádný pojebaný pošuk, prostě se jako správný lovec dlouhodobě zaměřuje na jednu kořist (dělají to tak i některý zvířata v přírodě), než amandu třeba kriticky ztratí a věnuje se pár kapitol/hodin třeba někomu jinýmu. já se mu vůbec nedivim, že tak pase po amandě, ta holka má takový nádherný rty, taky bych si kousl! ňuňuňu
tak koridor to neni, musis ale najit vsechny ty ve tme schovany sachty (ta mapa se aktualizuje, nevidis vubec zadny sachty/outside mistnosti na zacatku) nebo si odemknout jiny dvirka zapnutim generatoru, hackovanim nebo tou krabickou na stenach. svetla muzes vypinat a zapinat z tech krabicek na zdech (routovani). predmety na odlakavani nepratel si vyrabis, v pozdejich levelech i rovnou najdes hotovy predmety. zbran neni jen v prvnim nebo dvou levelech, pak ji uz normalne mas a i sbiras od ostatnich mrtvolek.

jumpovani je na picu, to nepopiram, takovej malej schudecek a nikdy to nevyskocim. nevim presne, co tvurce k tomuhle vedlo, pac jsem narazil jenom na jedno dve mista, kde by slo ten level obejit jinak, kdyby slo skakat.

stealth je tam tezkej, protoze se neopira o zavedeny herni mechanismy, kde muzes ochcavat nepratele skrz tmavy cesticky ala deus ex (kterej miluju). to mi prijde vynikajici, protoze to s AI vetrelce dela ze hry realitu. vetrelec je svine s absolutnim sluchem, protoze tak je ta rasa i designovana v canonu, proste je to vyvinutej curozmrd, takze jsem si nikdy nerikal, ze podvadi nebo neco takovyho - proste znam ten canon.

a jo, ta hra je i o nahode. muzes se stokrat pripravit, stokrat naplanovat a stejne chipnes - presne jako by to bylo v rl, jak by rekl pan picard. vubec ale nepopiram, ze to nektery lidi sere a frustruje, nekdo od hry ceka hru s pravidlama a ne chaos theory. tohle beru.

jinak amnesii neznam, podobne jako jesterka jsem si to musel vygooglovat.
@PERKman (12.10.2014 00:36): Jo, hra se s tebou nesere...ale jakým způsobem toho dosahuje?

Nic nelze přeskočit/podlézt, takže pohybovat se můžeš jenom předem připraveným koridorem. Světla nelze zhasnout/rozbít, nic nelze přesunout. Nemůžeš sebrat žádný předmět pro odlákání nepřátel, nemůžeš sebrat zbraň po zabitém nepříteli. Loď by měla být plná užitečných předmětů, ale nikde žádné nejsou. Všude pouze nacházíš matičky a šroubky, z kterých si užitečné předměty (lékárny, granáty) můžeš vyrobit. O nějakém COD změknutí nemůže být ani řeč, když hra selhává v základních herních (stealth) mechanikách, které byly úspěšně vymyšleny už před 15/10 lety. Hra je těžká, protože je prostě blbě udělaná.

Jako hororová atmosféra, světla, stíny, zvuky, zpracování světa je na výbornou, ale nedostatků v hratelnosti je tolik, že se nedají přehlédnout.

Ve zmíněné Amnesii, se nepřátelé objevují jen vzácně a pokaždé je z toho unikátní zážitek. Tady udělali z vetřelce pošuka s absolutním sluchem, který reaguje na každé prdnutí a zmateně pobýhá sem a tam. Vzhledem k velikosti lodi a posádky, div že mu z toho řinčení ještě nehráblo....
vis co je perkmane na te hre treba zuzo? ze te (alespon na hard) ohl. mission pointu cim dal mene vede za rucicku, cim vic se blizis konci hry, tj. nelze cekat nejake totalni oznaceni vseho mozneho, a sjedes-li elevatorem o level niz, nebo o level vys, hra ma zcela v pici:)

"chces byt hrdinou - tak si porad"

obtiznost alika mi prijde vubec uz ted nejaka zlegendarizovana, asi sem relativne klidna povaha (+ bral sem to vazne jak smrt, a tu roli fakt prozival a vychutnaval si, 5 min lazit sachtama a cekat na vhodnou sanci - nema problema)

nejvetsi trabl jsem mel dycky tam, kde byly blbe nasekany savepointy, tu emoci s nima spojenou, kdy je to fakt nekdy o sekundach, vpravde nesnasim (a paradoxne zaroven miluju)

jakoze natahl jsem brka a ponadaval si xkrat, ale vzdycky tomu predchazela nejaka moje zjevna chyba, nebo smula, za kterou jsem zaplatil - paradoxne bych si pral konec trochu tezsi - jakmile clovek ale jednou ten gameplay pochopi, a otrne, muze toho vetrelca mistama i lovit:) (a ze mam na to screenshoty) amma je na to rozhodne dost

nicmene i ten prerod z totalniho zesrani z pouhy pritomnosti pres rutinni stealth po agresivni pristup k vetrelci:) beru jako logickej vyvoj s postavou amandy, ktera se v tom proste "nauci chodit"

strucne receno, hodne se me to libilo emocne i psychologicky - tato hra je schopna prozkoumat netusena zakouti nasich vymekavajicich dusi... ma unikatni pristup k uzasne alieni latce, a jeste k tomu urcite stala penez jak hovado, palec hore za odvahu

taky jsem nedal tak tri roky zadny hre tolik, dokonce uvazuju ze pojedu na 95. nejvic ocenuju, ze ta hra ve me clouma emoce a dokaze me naprosto vcucnout dovnitr (zubakem, grafikou, zvukama). totalni zazitek, coz je presne co vyzaduju od cehokoliv, co ma nalepku 'entertainment'.

prijde mi, ze ta hra se nelibi hlavne tem lidem, kteri zmekli z CoD sracek a vodeni za rucicku, tady proste chcipnes protoze si udelal booboo a hra se s tebou nesere a sezere te. dojdou ti naboje, dojdou ti lekarny, zadnej auto heal. lidi co nadavaj jsou frustovani obtiznosti, protoze pocitujou nulovou kontrolu nad situaci -- coz je pritom alfa a omega alien svetu. aliena nejde obechcat, nejde se ho "naucit", je to proste ziva svine a jedna z veci, ktera tuhle hru posouva do vyssi zazitkovy.
amnesia - očividně sem něco zaspal, musel sem si pogooglit - snad nějaká trendy udávající adventura? tak přesny ty nehraju, nedělají mi dobře na srdíčko:)

facehuggeři - ach - celé to bude především spoiler jak hovado

poprvé na ně narazíš v lairu někdy v/po půlce hry, pěkný píčusi to jsou, stejně nebezpečný, jako alieni

dá se je sice hezky umlátit i melee, ale chce to načasovat (ne pozdě, nepromáchnout), ubránit se jim na xichtě nedá

když jdou ve dvojko, je třeba je udělat už plamenometem, melee bys to asi nestihl... hoří moc hezky

často jsou narafičení v takových špekatých místech, kam alieni normálně nemůžou, např. v průlezech, kde ne vždy fungují standardní zbraně, tak jsem jich pár zapálil molotovem

graficky nejsou ničím zvláštní a naprosto postrádají charisma a šmrnc alienů:)
Ja to neberiem ako pokus priživiť sa na Amnesii a každý má právo na názor :)

@ještěr (11.10.2014 23:59): Ako je to vlastne s facehuggermi? Odkedy sa v hre začnú vyskytovať a sú tam vo veľkom počte? Nikdy som ich totiž nemal rád a vždy som bol radšej, keď som sa im mohol vyhnúť :)
alien isolation je velmi svérázná hra, o které se asi ještě bude hodně mluvit, v žádném případě neočekávám (a sami vývojáři asi taky ne), že se bude líbit zdaleka všem, to je život

já nicméně nejsem ten případ, hru jsem si skoro bezvýhradně užil a na mém hodnocení žádný kontranázor vůbec nic nezmění... mě osobně toho hra ponukla hafo:)

co člověk to názor... totálně v pohodě

určitá nevšemohoucnost a přízemnoust isolation je podle mě sexy - a ne to furt kropit a kosit po tuctech jak někde ve far cry - to je pro mě ve skutečnosti stereotyp

člověk se může snáze ztotožnit s takovou nearnoldovskou postavou, co sotva udrží plamenomet - holkou, "co chce odtud snad jenom vypadnout" (popř. vyzjistit, co bylo s máti)
@ještěr (11.10.2014 23:59): jako hra to zla nieje ale 95% ? ved je to len dalsi pokus prizivit sa na uspechu amnesie...navyse po 7 hodinach nema absolutne co ponuknut a dokonca stereotyp na kazdom kroku :)
woe, takové hodnocení jako alien isolation jsem nedal žádné hře 10 let :D

perkmane, trochu jsem ty ušiska aliení zkoušel a kloním se k tomu, že můžeš mít pravdu

některé měkké zvuky, jako zaškobrtnutí o papírovou bednu, nicméně myslím neregistruje :)

časem se nicméně gameplay mění, a i role pípáka se mění - s tím, jak přibývá facehuggerů, exponovaných situací s vétřou apod. jde jeho využití celkem do...
jak rikam, testoval jsem si to nekolikrat ve skrini a nemyslim, ze je to nahoda. pritahujou ho veci, ktery se genericky neopakujou. tzn. zenskej hlas v rozhlase ho nepritahne, globalni nonstop alarm na stanici taky ne, ale treba otevirani dveri, pipani a kamerovej alarm jo, protoze to jsou zvuky co obvykle nejsou / meni svoji polohu. nemluve o tom, ze ho pritahuje svetlo a zvuky VSEHO - od zbrani, po udelatka, takze vazne pochybuju, ze by ho nepritahovalo to zeleny svetlo ze skrine nebo i venku a pipani. tyhle hre neverim okolo bezpecnosti v nicem a zatim se mi to vyplaci :D
ja si taky nemyslim, ze by lokator alikovi delal nak moc pomysleni :D (ostatne, je to jeden z MNOHA zvuku zakladny), jestli perkmane tvoje smrti treba spise nesouvisi s tim, ze ses simultanne s pouzitim lokatoru zastavil (proto jej mam na altu), protoze zastavit pohyb kdekoli mimo dobrou skrys (skrin, potemnely stul/postel) je jak znamo fatalni dokonce i ve velmi zasitych mistech

kazdopadne je husty, ze ani po tydnu hrani presne nevime, jak se ten picus chova
z moji zkusenosti mu lokator vadi dost :) dokonce jsem to i testoval, kdyz jsem byl ve skrini - se zapnutym trackerem porad smejdil kolem, kdyz jsem ho zatahnul a cekal treba minutu, tak jsem ho klidne neslysel treba i minuty tri. takze tak.

jinak dech je na prompt, tzn. ze nejlepsi je se porad krcit na S ve skrini kdyz je blizko a potom je tam sance, ze se najednou rozhodne "zacmuchat a sezrat te" a v tom momente musis rychle kliknout pravy mysitko a drzet - a ubyva ti z toho zadrzovani zdravi a muzes na to i chcipnout :)
lokátor mu vůbec navadí - to běžně používám - abych viděl na jakou stranu má namířeno a podle toho třeba mohl obcházet nějakou překážku za kterou jsem schovanej - třeba krčící se za bednami nebe stolem; nebo prostě za tlustým stloupem - takhle jsem před ním unikal asi více než minutu - sleduju jakým směrem se vidá a podle toho tu zeď/tlustej čtvercovej sloup obcházím - dokud neodejde někam jinam.

tady byly řeči ohledně zadržení dechu ve skříni - tak jsem se sám pokusil tomu nějak přijít na kloub (jsem vůbec nevěděl že je něco takového možný) - předtím jsem se snažil předem nějak posouvat do zadu nebo do stran té skříňky - ale to se nesmí - musí se posutnou do zadu S až ve správnou chvíli a následně zmačknout RTM pro zadržení dechu - což ale ubírá životy - viz video na ukázku:
jak se schovat ve skříni
mne naopak prislo, ze cim vic pouzivam ten tracker, tim vic je v nebezpecny blizkosti kolem me. z toho jsem usoudil, ze ho to pipani proste pritahuje i na medium, takze jsem se zhruba v pulce hospital levelu za neustalyho chcipani na ten tracker vysral a zacal se (ne)pohybovat ciste na tom, co slysim (kroky, ramus).

samozrejme ho porad pouzivam (na 1-3 vteriny) abych se kouknul okolo (obcas), prijde mi, ze to potom nezachyti. celkove jsem chcipal o dost min, kdyz jsem prestal delat z trackeru fundamentalni vec na preziti. ty zvuky v tyhle hre fungujou na 100% a je dobry toho vyuzivat.
zadržování dechu a zasunutí se co nejdál do skrýše má smysl zejména, když ses schoval moc nápadně, nebo moc pozdě, či jsi dělal moc rambajs, bez toho si tě na hard ali samozřejmě vyhmátne

lokátor nevim, instinktivně jsem ho vysloveně před ním nevytahoval, bo to zvíře reaguje snad na všechny zvuky ve hře, rozhodně si ale bez lokátoru celkově nelízneš

ke třetí otázce, alík samozřejmě používá výše položené větrací šachty, dá se ale relativně vyhmátnout jejich logika, tedy které místnosti asi spojují podle toho, jak se v mapě zjevuje či odzjevuje

jinak musím říct, že ke konci (?) hra ztrácí trochu kule a grády, stockolmský syndrom s alíkem jako věznitelem je skutečně silný a když pak z některých dalších misí vymizí...:) architekturu si ale udržuje parádní po celou hru
@Hammond22 (11.10.2014 00:20): 3 - Cetl jsem ze AI ma "pristup" do nepristupnych casti, proste simuluje ze leze nejakou sachtou kam se hrac nedostane. Takze ano je ve zdech, aby byl casto slyset a mohl se vhodne premistovat k hraci.
Prolejzam ty pokoje v nemocnici a je to teda husty. Chci se vas zeptat na par veci:
1) Nekde jsem cetl, ze ve skrini lze zadrzet dech. Nejak jsem si nevsim, ze by Amanda dejchala nahlas a takovou moznost mi to zatim nenabidlo. Prehlizim neco? Ve skrini me vyhmatnul zatim jen 1x.
2) Pritahuje ho skutecne zvuk pipani na lokatoru? Nejak si tim nejsem jistej
3) Zda se mi to nebo se pohybuje casto kolem me, za mnou, nade mnou v sachtach, ktery nejsou hracovi pristupny? Docela by me zajimalo, az se objevi nejakej trainer na neviditelnost atd., kudy skutecne chodi. Zda se mi totiz, ze nekdy je uplne mimo dostupny cesty, jakoby ve zdech.
Jinak fakt perfektni zalezitost.
Díky moc .. nechám to tedy ..
Musím říct, že zatím se mi hra hodně líbí ... očekávám, že později bude více akce, ale doufám, že nebude na každém rohu x nepřátel. Ta grafika na některých místěch vypadá opravdu úchvatně ... víceméně světlé prostory vypadají hůře, ale řekl bych, že se hra může nemusí za grafiku vůbec stydět.
Co se mi moc nelíbí jsou modely postav vypadají a pohybují se tak nějak trochu uměle, ale to je zatím pouze jediná věc, která by mohla být lepší.
Člověk si připadá jako by tam přímo byl a nebo koukal na film ... musím říct, že se mi o hře dokonce i zdálo a během dne jsem si na ni několikrát vzpoměl, což se mi u her prakticky vůbec nestává ... :)
je to v pohode, priprav se, ze budes holt umirat, no

dokonce obcas i ve skrysich, pokud do nich budes pozde zalizat, nebo budou zjevne, nebo se v nich budes moc myxit a nebudes zadrzovat dech

dulezitejsi, nez postelovani obtiznosti, je podle me naucit se rychle ovladat emoce, naucit se ovladat craftovaci itemy a hlavne pochopit motion tracker, a pochopit vnimani vetrelce (napr. s hlukem jsi na 100 metru mnohem napadnejsi, nez pri plizeni par cm za jeho ocasem)

napr. tech soucastek a potencialnich itemu je fakt hodne, pricemz cim vic je vyuzivas, tim vic si pruchod hrou urychlis (ulehcis), nebo se alespon v klidu dostanes k prosmejzeni vice zakouti, coz opet vede k sysleni dalsich soucastek pro craftovani a tak dokola - nejdulezitejsi je ale ten klid:) ktery me opousti tak 30 sec po sejvu
Jsem teprve na začátku a potřebuju radu ...
Rozjel jsem to na nejvyšší obtížnost, ale hodně lidí říká, že je to příliš brutální .. neříkám, že chci lehoučkej čajíček, ale zase bych nerad na jednom místě umřel třeba 10x ... proto se ptám je to na vysokou vážně tak "nehratelný" ? :)
Zatím jsem hrál asi necelou hodku a k žádnému střetu s nikým zatím nedošlo, tak jestli to nemám rozjet znova na střední .. :)
mě baví ty agresivní obyvatelé odstraňovat pomocí molotova - musím si najít součástky na novej - už mám celkem 5 usmažených - tady jsem zabil 3 naráz - i když jsem je prostě mohl nechat odejít a pak pokračovat dál - předtím jsem naráz usmažil jednoho chlapa s ženskou. Také jsou dobré ty náhodné hlášky těch NPC když je pozorujete shovaný. pobavila mě hlášky jednoho opravářského androida který doprovázel jedneho chlápka kterého jsem odprásknul - když přišel k jeho mrtvole tak říkal: Tak tohle opravit nezvládnu.