Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (17.07.2014 13:00): Pro odpověď na tuhle otázku jsou tu jistě povolanější uživatelé než já. Skutečností je, že se u mne spotřeba lektvarů v různých částech hry lišila, nejspíš v závislosti na tom, do jaké míry mé vlastnosti a výbava odpovídaly předpokladům vývojářů. Při optimálním vývoji postavy bude spotřeba lektvarů jistě nižší než v případě nikoli optimálně vyvinutého paladina, ale osobně pochybuji, že nízká.
@Bodkin (17.07.2014 12:54): Stačilo by, kdyby si tvůrci Inquisitora zahráli Ultimu VII, kde souboje prakticky absentují (ve srovnání s RPG konkurencí), nebo jsou tak lehká, že jsou tam jen pro demonstrace nabyté výzbroje a kouzel. Nicméně takové přepracování by uvítal asi každý (zajímalo by mě, zda měli v Cinemaxa nějaké externí testovatele hry, jelikož takovýto koncept může schválit tak jeden z deseti).
@M.a.t.t. (17.07.2014 12:21): Ano, kulantně řečeno považuji příběhy a herní světy za jedny z těch zanedbávanějších složek her. Inquisitor v těchto ohledech podle mého názoru skutečně náleží ke špičce žánru, avšak abych strpěl ty soubojové části, musel by být ještě lepší.

Když jsem pročítal zdejší stesky nad souboji od hráčů, kteří kvůli nim hraní ukončili, také jsem si říkal, že se nad ně snad dokáži pro ty jiné chválené věci přenést, a skutečně jsem to po dlouhou dobu zvládal: přibližně osm hodin jsem procházel devět obrazovek Železných dolů, v nichž se nedalo dělat nic jiného, než v zoufale fádních chodbách pobíjet na 650 nepřátel (asi 3 druhy), a prošel jsem ještě tři další podobná, byť trochu menší podzemí. Úmornost soubojových pasáží je ale ohromná, obzvlášť když nemáš vhodně vyvinutou postavu či vybavení, je tak velká, že to dál prostě nešlo.

Nelze než doporučit vlastní vyzkoušení a ověření si, jestli svět a příběh za ty souboje stojí. Nejspíš působí divně, když člověk, jemuž se hra v řadě ohledů opravdu zamlouvá, s hraním skončí ve dvou třetinách, ale v diskusi psali i tací, kteří skončili ještě později (@valcik (18.04.2014 20:45)).
@Ajantis (komentář): Myslíš, že při hře za kněze (mága) by odpadla tak vysoká spotřeba lektvarů? Zrovna jsem to za něj rozehrál, tak bych chtěl vědět, nač se připravit...
Pořádné Oldschool RPG má být dlouhé. Hrozně dlouhé. A souboje jsou 'dobrá vata', obzvláště když musíš každou chvíli utíkat zpět do města doplnit lektvary a opravit zbraně.

Kdyby udělali kickstarter na Inquisitora jako adventůru, nebo na zlepšení soubojů, tak jim prachy nasypu. (A to jsem to koupil po vydání za plnou cenu).
@Ajantis (komentář): Mňa zaujali tieto poznámky, ktoré si tak trochu protirečia.

"Herní svět spolu s příběhem patří ke špičce RPG žánru – řadím je na druhé místo mého žebříčku." a k tomu "dnes považuji další hraní za ztrátu času; tak dobrý jeho příběh zase není."

Alebo máš o príbehoch v hrách všeobecne nevalnú mienku a to by potom veľa vysvetľovalo :) Na jednu stranu to ale chápem, na druhú stranu, ak je príbeh fakt dobrý, tak dokáže hráča hnať aj cez menej zábavné pasáže.

Ještě k té pauze. Hra se zapauzuje vždycky, když se člověk podívá do inventáře. A do inventáře se jde podívat i při soubojích :D

V inventáři lze používat lektvary, aplikovat jdou taky na spolubojovníky, přetažením na jejich portréty. Dost do šetří lektvary. Tohle jsem naštěstí objevil brzo po začátku, a pak jsem skoro nepoužíval rychlé klávesy.

Taky nevím jestli víte o tom triku s nakupováním lektvarů. Po straně inventáře obchodníka jsou ikonky s různými funkcemi (koupit, prodat, ukrást...). Jedno z těch tlačítek je koupit. Po kliknutí na tuhle ikonku už stačí na předměty v inventáři jen klikat levých tlačítkem a odpadá tak přetahování předmětů po jednom.
Náhodně generované předměty jsou ideální pro loot simulátor jako Diablo, ne pro story-driven hru jako Inquisitor.

Inquisitorovi by slušely pomalejší a taktičtější boje (pauza či Turnbased) a předměty, které se neopotřebovávají.

Doteď mě sere, že když jsem jim psal, proč ty souboje mají tak debilní a ne aslespoň s pauzou jako Baldurs Gate, tak mi na to řekli, že je chtěli originální a ne dle nějakého standardu. (Možná místo originálního padlo jiné slovo, je to přeci jen pár let a mám postih na paměť).
Jak má hráč vlastně zjistit, že jsou předměty ve hře náhodně generovány? Já jsem to věděl nejspíš ze zdejší diskuse, do níž jsem před hraním letmo nahlédl, ale ve hře jsem to zjistil náhodou až někde ve druhém dějství, když jsem nebyl spokojen s náklady jednoho vítězství.

Postavit úspěch ve hře na tom, že bude hráč opakovaně nahrávat pozici, aby mu padl vhodný "náhodný" předmět, aniž by hráči o náhodném generování předmětů vůbec řekli, považuji za krajně pochybné.
@Matthew.J (17.07.2014 08:53): JJ, tá náhodnosť generovania vlastností pri zlatých predmetoch je IMO veľký kameň úrazu. Mohli to nejak ošetriť aby si každý našiel predmet taký, aký mu pre jeho postavu vyhovuje, napr. jedna vlastnosť (nazvime ju FIX - F) by bola pevná a líšila sa len veľkosťou bonusu (konkrétne poškodenie,odolnosť, bonus k vlastnostiam/zručnostiam by sa menilo od min. do max. hodnoty), ďalšia by mohla ostať pevný typ (poškodenie/odolnosť/bonus), ale variovala by jak veľkosť, tak aj konkrétny typ (nazvem ju TYPE - T)- u pevného poškodenia by sa menil element (blesk, jed...), u percentuálneho typ nepriateľa (démoni, neŕtvi, ľudia...) a pod. Ďalšie vlastnosti by už mohli byť generované náhodne (RANDOM - R). Prípadne by sa mohol meniť ich pomer počas postupu v hre. Zlaté predmety nájdené v prvom akte majú 3 vlastnosti, mohli by byť riešené ako 1F-1T-1R alebo 2T-1R, v druhom zasa 4, teda 1F-2T-1R, 2F-1T-1R, 3T-1R alebo 2T-2R a podobne.
@Jab (16.07.2014 23:38): Ano, v množství nepřátel je mezi těmi hrami rozdíl, v tomhle jsem nebyl přesný.

@Matthew.J (17.07.2014 00:09): Z rozvíjení postavy jsem neměl špatný pocit, ale co já vím... Až přijdu domů, klidně sem odkážu screenshot se statistikami mé postavy: zajímalo by mě, jak by se dala pojmout lépe. Save/load metodu při získávání předmětů nepoužívám, připadá mi proti duchu hry.

Opravdu kritické to s těmi lektvary začalo být v podzemí glatzburgské kapituly, v něm už se moje postava či vybavení nejspíš rozešly s předpoklady vývojářů. Tahle část hry mě definitivně zlomila, nadto jsem do ní musel vyrazit ihned po návratu z Ďáblových jeskyní; dvě taková podzemí následující po sobě byla příliš.

Jinak když čtu Fildasovu poznámku, říkám si, že jsem přestal hrát v pravý čas. Dostal jsem se sotva na 40. úroveň a představa, kolik bych musel vzhledem ke zpomalujícímu se levelování pobít nepřátel, abych se dostal na 70., mě děsí.
@Ajantis (komentář): "Střetnutí ke konci druhého dějství probíhala tak, že jsem (jako paladin) seslal pár posilujících kouzel, zaměřil cíl, a pak už jen bez možnosti zapauzování časoval mačkání kláves pro požití lektvarů. Na jednoho nepřítele jsem jich spotřeboval osm, čtyři z něj vypadly, a takových soubojů v rozlehlých podzemích čekaly stovky."

Řekl bych, že nemáš moc vyladěný build a equip. Tomu equipu je potřeba trochu pomoct save/load metodů.
Ten "jab" k NWN 2... Snad v žádné lokaci nejsou stovky nepřátel. Tím netvrdím, že soubojů není mnoho. A rozhodně nejsou nějaký trhák. Skončil si těsně po té nejhorší části, kdy je to dále už jen lepší. Schválně zkus najít save a dej tomu dvě hoďky. ;)
@Ajantis (16.07.2014 09:41): Posledný akt je voči prvému určite dlhší, voči druhému však len o chlp. Ale užiješ si toho dosť. Zápletka len vyzerá, že ešte toho treba veľa odhaliť, ale odhalenie je pomerne rýchle, ani sa nenazdáš :).
@GodOfTheSick (16.07.2014 09:27), @Ferdish (16.07.2014 09:31): Poslední dějství je tedy přibližně stejně rozsáhlé jako ta předchozí? To by bylo dobré, obával jsem se, že bude podstatně delší; připadalo mi, že příběhově je toho přede mnou ještě hodně, podle toho, jak se zápletka vyvíjí.

Obtížnost soubojů sice postupně klesá, ale stejně už jich mám plné zuby. Probíhání si nechám až jako poslední záchranu.
@Ajantis (16.07.2014 09:08): Si v poslednom akte, takže posledná tretina hry. Neviem akú hlavnú postavu hraješ, ale súboje ostanú cca na rovnakej úrovni, horšie to bude snáď už len v kľúčových lokáciách (podzemie Alvaronskej katedrály, dungeony na cintoríne, kráľovstvá padlých anjelov).
@FildasCZ (10.07.2014 18:33): Bohužel, save ani restart hry nepomohl... no právě já to hrál, že jsem společníka radši nechal vždycky chcípnout, že si ho pak oživím než aby mi vypil celej inventář... on když se třeba otráví nebo něco a uniká mu život tak ty lahvičky jedou pěkně rychle a za chvilku nemám nic... teď je pro mě ale hra nehratelná když mi to u něj nejde zakázat aby to pil a začínat znovu se mi nechce
@Gonzalez (10.07.2014 18:14): Tak to jsem to spletl asi s jinou hrou. A co nacist pozdejsi hru ? Mozna proto jsem ke konci spolecnika nemel. Jsem mel plnej inventar jen llahvicek.. A ke konci hra byla tak tezka, ze spolecnik byl strasne moc na obtiz.
Tak jsem znovu po dlouhé době rozehrál a hned si nevím rady... zakážu společníkovi pít lektvary a on mi stejně pije jeden za druhým. Když jsem hru hrál poprvé tak jsem s tím problém neměl. Neví někdo kde je chyba?
Po nějakých 10 hodinách jsem přes hlavy přibližně 650 nepřátel konečně vyšel ze Železných dolů. Kéž je to skutečně nejdelší podzemí ve hře, jak jsem se kdesi dočetl při hledání odpovědi na zoufalou otázku: "Kolik to má ještě pater?", neboť další podobně úmorné dobrodružství bych již nejspíš nepřetrpěl. Můj do té doby kladný dojem ze hry jím věru utrpěl; žádný příčetný člověk se přece nemohl domnívat, že takhle špatně podané souboje budou v takovém množství hráče bavit!
Dosáhl někdo levelu 20 v "Odhad soupeře"? Mně by jen zajímalo, co to ukazuje... Mně to přijde na úplně první hraní celkem dobrý skill. :-)
Innquisitor je jedna z her, které mám na seznamu k dohrání. začal jsem ho hrát na netbooku, a jeden z důvodů, proč jsem ho nedohrál byla příliš titěrná obrazovka.

Jinak dialogy hodnotím jako skvělé a zábavné, příběh dobrý.

Mimochodem, všimli jste si toho, že v dungeonu je (zcela realisticky) tma jako v pytli (kde se hrabe Skyrim a podobně)?

@Matthew.J (21.04.2014 22:21): Jo, tak jsem to taky pochopil. Ono, ti, kteří mě znají, to potvrdí, že mám specifický smysl pro humor. Tak se jistím, protože nikdy neví, jestli daná věc přijde humorná všem nebo jen mně. :-D
Mně to přijde náhodou celkem humorné. Já se u toho při hraní směju. Takový odlehčení. On ten týpek je hrozně tupej a bez svý ženy se ani neuprdne, proto ji chce najít a brátit zpátky. :-D
Podařilo se mi nabrat dva společníky a hnedka to jde líp. Už spokojeně mlátím nemrtvé na hřbitově. Teda, společníci mlátí nemrtvé, já většinou jenom sbírám zlato, co po nich zbyde. :-D

Edit: Další perla od stejného chlápka jako včera.

Chlápek: "Vím přesně, jak biskup zmizel!"
Já: "Opravdu? Pověz mi to."
Chlápek: "Zmizel beze stopy. Tak je to."
Teď jsem narazil na luxusní dialogovou perlu:

Já: (klasická otázka, kterou kladu každému, co to jde) "S jakými monstry bych se tu mohl setkat?"
Chlápek: "Cože, otče?! Vy se chcete setkat s monstry?!"
Já: "Eh...nemyslel jsem, že bych se s nimi chtěl setkat."
Chlápek: "Ale vždyť jste to právě řekl!"
už jsme to tu někdy dávno probírali - s lektvary je to opravdu jako u Dungeon Siege na Hard jen spartou 3 - 4 členech ( z toho jen jeden léčivej mág ).
- pokud se nedaří porazit nějaké nepřátele hrubou silou: je třeba využít magii ( kouzelné pečeti proti jednotlivcům doporučuji ty bleskové a proti hloučku nepřátel ty mrazivé co vystřelují mrazivé střeli dovšech směrů naráz - vždy kupujte pokud možno ty nejsilnější tady ukázka boj s vlkodlaky pomocí magie ) a jestli ani to nezabere tak prostě vypustit jednoho nebo více těch džinů z té zelené krabičky.

Bůh ti odpusť, padlá duše!
Mě ta hra strašně lákala, ale mám averzi vůči kupování a nošení HP poolu v batohu aka lektvarů, tak se radši nebudu pouštět do hry, jejíž combat ja na tom přímo postavený :- /