Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Díky za rady, zatím mě to dost baví, to jsem ani nečekal... zkusím to teda spíš za toho lučištníka, ale občas vytáhnu i zbraň na blízko/magii (to ohnivé kouzlo, zatím ho nemám... ale četl jsem, že je užitečný i ten štít a léčení).
Lučištník. Dobre sa s ním zbierajú multiplikátory skúseností, dobre sa s ním uhybá pri minibossoch aj v aréne a nakoniec má aj tak na maxime aj skilly pre mágiu a boj zblízka.
Tak, a za jaký build byste doporučili první průchod? Hrozně rád hraju za mágy, ale když jsem prošel tutorial, přijde mi, že se ta kouzla budou ovládat dost debilně... nebo se pletu? :)
Tak jsem se rozhodl pokracovat, kde jsem skoncil a ted jsem narazil, ze jsou nejake mody ( driv jsem to nevyhledaval) .. Milovnici a znalci, co by jste mi z modu doporucili ?
Nevite nekdo jestli jde nasledovat vedlejsi ukoly? Hlavni ukoly nas vede ta zlata mince, ale jak dostanu vedlejsak, je desne neprehledny, kam ma clovek vlastne jit...
[přesunuto z komentářů]

Je to jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál. :)

Pokud chcete navštívit web o právě této hře a dozvědět se o ní vše co potřebujete, navštivte můj web! :) http://fable-tlc.euweb.cz/

Budu se na vás těšit!

Pro: Vše

Proti: Omezený pohyb
@pajmič (komentář): Celý súbojový systém je konzolový jak fras, hlavne tie poskakovacie súboje s bosákmi. A rovnako je na tom aj systém rozvoja postavy. Na konci hry som mal vďaka multiplikátoru získaných skúseností všetky bojové aj magické schopnosti na maxime a keď vynecháme morálne voľby, ktoré sa aj tak odrážajú iba na vzhľade postavy a reakciách NPC, vychádza mi z toho nulová znovuhrateľnosť. ^^
@MartinezZ (06.04.2014 09:39): souhlasím s tebou, že trápit se u hry / filmu co tě už v samém začátku vyloženě prudí je hloupost. já ji ale v tom případě nehodnotím, páč o ní houby vím.
Šnaci tomu už určitě nedám, hru jsem prodal, ať si s ní užije také někdo jiný. V poličce za mnou a nejen ve Steamu mám takových her, že je ani nedohraju a v souvislosti s tím rád využiji výsostného práva dát na první dojem. A jo, jsem zaujatý - jako u všeho :)
Hlavne to treba brať ako konzolovú arkádu a nie RPG, potom je to slušná zábava! Pripomenulo mi to staré-dobré časy strávené so šestnásťbitovou konzolou SEGA. V súbojovom systéme je napríklad zabudovaný multiplikátor skúseností, ktorý sa zvyšuje po každom úspešnom zásahu súpera a postupne klesá v závislosti na čase, alebo utrpenom zranení. Vďaka tomu získava šikovný bojovník úrovne omnoho rýchlejšie a hru za lučištníka som si naozaj užíval. Štvali ma akurát súboje proti bosákom, tam občas arkádovitosť prekročila hranice slušnosti. ^^
@Walome (06.04.2014 10:35): Dá sa na to pozerať aj takto, ale Matthew.J mal zrejme na mysli, že ak ho nejaká hra nezauje v úvode, tak ju skrátka nehodnotí, o to viac ak okolité hodnotenia naznačujú, že v nej je niečo viac. Týmto sa riadim aj ja.
5% si to rozhodně nezaslouží, alespoň ne dle mé filozofie na profilu. Není to rozbitá hra, není tam miliarda bugů a dá se to úspěšně dohrát.
Navíc to ani není zas tak dlouhé, dá se to dohrát za dva dny úplně v klidu. Odsoudit hru takhle rychle je o ničem. Raději tomu dej ještě šanci... I já jsem musel nahrát pár hodin Ride to Hell, abych mohl s jistotou říct, že je to shit.
@MartinezZ (06.04.2014 09:39): A dyť máš v tomhle pravdu, mě to tehdy taky nasralo. Dát první save po asi hodině a půl hraní je prostě na pěst. Tehdá jsme to sváděli na konzolovost hry, dneska víme, že vývojáři udělali prostě blbost.
@musa (05.04.2014 23:50): Ano, máš naprostou pravdu, zhrzeně jsem hru zdrbnul, aniž bych se dostal za její začátek. Aniž bych se napotřetí dostal za její začátek. Nepopírám, že ta hra je možná skvělá, ale zvolený způsob ukládání hry si mě nezískal a jelikož nemám čas sedět x hodin v kuse za kompem při hře jedné hry, abych vyčkal, až a zda vůbec se mi hra uloží, tak jsem to vzdal a v komentu jen popsal, co jsem prožíval v té době se hrou.

To mám jak třeba s filmy - pokud mi přijde ultradebilní začátek a ani dejme tomu po dvaceti minutách se to nemění, nebudu čekat další hodinu na to, jestli se autorům rozsvítí a bude to nakonec skvělý zážitek. Prostě nemám tolik volného času, abych si po práci ještě nervoval u něčeho jiného a zbytečně.

Jo, a zapomněl bych dodat: Jsem King! ;)
@MartinezZ (komentář): aaa to silně zavání egem zhrzeným neschopností se dostat do hry. jestli jsem to pochopil správně, tak jsi se nedostal pořádně za začátek hry. jak se s tím chlapácky vyrovnat? zdrbnout to od první minuty (chlapeček, holčička, hoří), pokusit se u toho být ironicky vtipný a odpálkovat "já jsem borec, leč hra je debilní, milostivě dávám 5%".
@pajmič (03.01.2014 15:15): Věřím, že pokud překousneš způsob (ne)ukládání, tak může být hra minimálně dobrá a má i klady. Já se, bohužel, ke kladům nedostal. U hry, která lze ukládát teprve, až když si to ona smama usmyslý, nemohu ztrácet čas.

Kdyby někdo chtěl krabičku s médii do sbírky na vystavení, viz profil.
@MartinezZ (komentář): Odpust mi ale debilnější komentář jsem snad dobrovolně nečetl, vyloženě jsi si na tý hře vybil zlost a klady nechal u ledu...hrál jsi stejnou hru jako já? Ukládat to jde, ikdyž uznávám že autosave by mohl fungovat lépe. Asi jsi měl něco s ovladačema, protože já u zlatýho grálu neměl s obličeji ani texturama problémy, naopak si myslím že hra vypadá velice pěkně.
@Jack_Dark (03.01.2014 13:42): Ale to je dané voľbou samotného hráča, v ktorej nevidím problém. Ak chce niekto hrať hardcore obtiažnosť, lebo v tom vidí väčšiu výzvu, nikto mu v tom predsa nebráni. Stále však nevidím zmysel v systéme ukladania oboch hier. V prípade Fable to dobre sformuloval Crash, v prípade Dark Souls mi vadí, že ide o zámer, ktorý tvorí atmosféru ale súčasne len naťahuje hraciu dobu a hra v tomto nikomu ani trochu neustupuje. Osobne mi systém hlúpy ukladania jemne zabil aj Diablo 2, ktoré kvôli nemu považujem za horší diel ako prvý. Chápem, že možnosť ukladať kedykoľvek môže narúšať atmosféru, ale je už na samotnom hráčovi ako to využíva. Ani s rozumne umiestnenými checkpointami nemám problém.

@MartinezZ (03.01.2014 13:51): Pauzu to zase má, netřeba histerčit.

@Jack_Dark (03.01.2014 13:42): Každý roguelike má 'Save&Exit' tj to samé co chce Crash a z žádného z nich tato možnost neudělala snazší hru, naopak, díky tomu můžou být ještě těžcí.

Jeho zavedení je pouze technický problém, se kterým se autoři buď chtějí nebo nechtějí poprat, nic více, nic méně.
@Walome (03.01.2014 12:47): POkud nevylezu z guildy, jsem bez savu. OK. Ale na to prostě nemám čas. A nehodlám riskovat, že v průběhu hry budu pro svět okolo nedostupný, protože hra si usmyslí, že dokud neprojdu celou horou, jsem bez savu, že dokud nevymlátím celý hrad a nesplním všechny questy v něm, budu bez savu apod. možná to tak dále není, ale svůj čas dokážu marnit i u jiných her :)

Situace: Někdo vypadne z vyššího patra a zachytí se za moje okno a bude prosit o pomoc. Ale já nemůžu, protože plním quest a ten by se mi pak neuložil, až bych od kompu odcházel sepisovat protokol. A bude za to moct hra? Ne, podmínku za neposkytnutí pomoci a ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti dostanu já. To si na triko prostě nevezmu :D
@M.a.t.t. (03.01.2014 13:35): Ale smysl to má stejně jako když rozjedeš nějaký RPG na hardcore, když ti chcípne postava jsi mrtvej a konec. To samé s těma checkpointy. Je krásný příklad kdy srovnáš dva zážitky hráčů kdy jeden jel se savy kdykoliv a druhý dohrál hardcore.
@Red (03.01.2014 12:26): @Jack_Dark (03.01.2014 12:40): Někdy si připadám jak kolovrátek. Funkce "Continue" nemá s obtížností nic společného. Hraju, zemřu a jedu od checkpointu, na tom funkce "Continue" nic nemění. Ale když hraju, a potřebuji hru ukončit a druhý den hru spustím tak mi funkce "Continue" umožní pokračovat kde jsem skončil a ne že musím opakovat půlhodinovou pasáž.

Jako argument bych bral tu atmosféru, pokud by byla tak hustá, že by skutečně tu hru zruinovalo to ji přerušit někde v půlce napětí, jako reklama v televizi Prima...

@Walome (03.01.2014 12:43): Aha vzhledem k tomu, že jsem konzolemi skoro nepolíbený, tak toto mi uniká. Pak je důvodem tech. omezení, ale pořád je to minus. Přesně v souladu s tím co jsi řek, "sralo tě to ale rezignoval jsi". Já taky nehodlám vést křížové tažení za zrušení checkpointů. ;-)
@Crash (03.01.2014 12:24): Jsou - konzolová paměť. Odjakživa jsi konzolovku na pc poznal podle toho, že v ní nešlo ručně ukládat a když ano, nemohl sis pojmenovat save. I když sis ale hru uložil NĚKDE, tak při loadingu ses objevil na pomyslném checkpointu, viz např. poslední Hitman. A hra si nepamatovala ani rozmístění NPC, takže když si uložíš postup v momentě, kdy stojíš za NPC, hra Tě při loadingu hodí klidně o dva rohy dál a NPC je někde jinde.

Mě to sralo, ale dneska už jsem rezignoval.
@Jack_Dark (03.01.2014 12:40): Já udělal skutečně hodně dobrých kroků, ale ani po splnění těch základních blbých questů jako nasbírání jablek na koláč a vymlácení lesa od brouků či pitomé doběhnutí k bráně a zpět se NIC neuložilo. To není o pocitu zranitelnosti a nutnosti si tak dávat sakra bacha, to je o diletantství maskovaném za záměr.

Samozřejmě před ukončením jsem si postavu znovu uložil a přepsal tak předchozí první uloženou "pozici ".
Heh, děkuju za odpovědi. Zkusil jsem to ještě jednou, odehrál i něco navíc a neuložilo se to ani poté, co jsem "opustil svá dětská léta", vyrostl a znovu jsem byl probuzen již o několik let později. A znovu jsem v knihovnách nacházel i stejné knížky, co jsem si již přečetl "před lety". Hru jsem pak zkusmo ukončil, spustil a znovu blil mágovi na boty => tragédie a hra tím u mě končí. Na takovéhle kraviny totiž fakt nemám času nazbyt.
@Jack_Dark (03.01.2014 12:20): Aha já to bral trochu jako hozenou rukavici do debaty, a tak jsem jí zvedl za Walomeho. Ne proto, abych se mohl hádat, ale spíš mě zajímalo, jestli jsou nějaké argumenty proto, aby to hry takhle dělaly, třeba mi něco zásadního uniká. ;-)
@Jack_Dark (03.01.2014 11:23): Předpokládám, že někdy v příštích dvaceti letech se k tomu dostanu. :D

Ano souhlasím, že spousta dnešních her funguje na systému checkpointu a taky to u nich považuji za zápor, jehož velikost je úměrná průměrné době mezi jednotlivými checkpointy. Pokud to je pár minut, čert to vem. Pokud se to blíží půl hodině a více a hra mě nutí abych po vypnutí opakoval dlouhou pasáž jen proto, že jsem zrovna při minulém hraní už neměl dalších 15 minut na to, abych to dohrál k dalšímu checkpointu, tak je to na pytel.

S obtížností to skutečně nemá nic společného. Skutečně nechápu proč bych absenci funkce "Continue" nebo "Save" u singleplayeru měl považovat z nějakého důvodu za plus.
@Jack_Dark (03.01.2014 11:23): Je takhle dlouhá - je to celý ten úvod, to je mlácení mečem, kouzlíčka, závod k Demon doors atd atd... Ale i kdyby to byla hodina... ale tak já se kochám, mě všechno trvá dýl.

Nutno však podotknout, že se mi to stalo až při druhém hraní, poprvé jsem hrál jak umanutej.
@Crash (03.01.2014 10:46): Ta pasáž tak dlouhá určitě není. Co si pamatuji tak tady bys musel být solidní poleno aby jsi umřel. Spíš ke konci byla pasáže které byly těžší, kde se stalo že si i někdy opakoval. A i dneska spousta her funguje jen na systému checkointu. Jinak co se týče jednotlivé délky questů než můžeš uložit zase tak tam to šlo v průměru do max 30 minut . Jelikož ani hra nebyla nijak zvlášť dlouhá.

Ale rozhodně ti to doporučuji zahrát pak uvidíš a uděláš si názor.
@Jack_Dark (03.01.2014 09:35): Fable jsem nehrál, ale obecně to za zápor rozhodně považuji. Ne to mít možnost si hru kdykoliv uložit, a dostávat se tak přes obtížnou pasáž metodou "zkouším to až to vyjde". Ale nemít možnost, hru ukončit, protože mi do hraní zrovna něco vlezlo a posléze pokračovat tam kde jsem skončil, což lze kromě sejvu řešit i funkcí "Continue" po spuštění, je něco co mě jako hráče dost zásadně limituje, zvlášť pokud taková pasáž třeba trvá hodinu a půl jak píšete. Nevidím jediný důvod, proč bych to měl považovat za plus...
@Walome (03.01.2014 10:21): Jo pro mě byla taky jako zjevení a dodnes tu původní verzi co u nás vyšla s těma příručkama mám. Člověk by neřekl že ta hra vyšla už tak dávno a už je to přeci jen doba.
@Jack_Dark (03.01.2014 10:18): Aha, tu jsem měl taky :) A to jsem tyhle věci četl poctivě (když ještě byly), ale já se na hru asi tak těšil, že jsem ji hned začal hrát. Ono to nejdřív vyšlo v english verzi právě s tou příručkou a pak vyšla česká verze taky s příručkou, ale čerenobílou a možná i tenčí (mám doma obě, ale tou tenkostí si nejsem jistej).

Každopádně tahle hra tehdy působila jako zjevení...
@Jack_Dark (03.01.2014 09:35): No takhle - ne, pokud by mě na to hra upozornila. Takže když to v půlce vypneš, musíš odznova, což se mi stalo a trošku to zkazí zážitek. Na druhou stranu mě to naučilo si na rozehrání her vyšetřit až dvě hodiny...
@ugraugra (02.01.2014 21:22): No, tak to bych potřeboval vědět asi přesněji, abych s tím neztrácel případně vůbec čas. Protože abych rozehrával quest, coural okolím, pak musel odejít, vrátil se do hry po nějaké době a by lna začátku levelu, to bych taky mohl něco rozmlátit.
Pročetl jsem si tady diskuzi, ale krom jakýchsi nadávek nevidím řešení: Jak se ve hře ukládá pozice? Jsem na začátku, přišel jsem do školy a mám jít za tím učitelem, či co to je, na výcvik. Tak jsem si pobrečel, prospal se a druhý den prolezl celou školu, nahrabal knížky, sehnal jablka pro koláč, knížky si přečetl, ale už bylo pozdě, tak jsem setkání s tím mágem/učitelem nechal na jindy a uložil si postavu. Přišlo mi divný, že se tam píše, že se ukládá jen samotná postava, ale přikládal jsem to blbému českému překladu, protože jiný Save nikde není. Teď jsem to pustil a jsem znovu na začátku celého levelu a zvracím po útěku z vesnice mágovi na boty.

Jak se tu ukládá? Hru potřebuji ukládat, kdy JÁ potřebuji, nemám zas čas sedět hodinu u mise a čekat, jestli se to někde někdy uloží. Pokud se to nikde neuložilo během tak půl hoďky, co jsem propátrával školu a okolí, tak je ta hra na odpis. Díky za radu.
Skvělá hra, jen autoři nedomysleli systém stárnutí postavy, a přibližně od půlky hrajete s hrdinným děděčkem :)
@Phoenix (06.05.2013 16:06): "Osobně bych nicméně uvítal méně rádobysociálních volovin a propracovanější hratelnost. "

Přesně to myslím.

@pajmič (06.05.2013 16:24): V mých očích má RPG vypadat jinak - ale to je opět věc názoru. A co se týče ovládání - je pravda, že je to hodně dobrej port. Ovládá se to bezproblémově, ale pořád jsou z toho ty konzole cítit. Ostatně jako z drtivé většiny dnešních her.
@pajmič (06.05.2013 16:24): Já asi trochu tuším, kam tehdy mířil těmi "sociálními volovinami" (byť si myslím, že mu opravdu v dnešní době při vší úctě k jeho dřívější geniální práci šplouchá na maják). V jedničce se jim dalo úspěšně vyhnout (a ano, nebyl to zas nějaký velký problém). Trojky je ohromná škoda, být to jako jednička, beru všemi deseti (steampunk věcí není nikdy dost).
@KRoman47 (06.05.2013 13:15): díky ti:) Já pokud si dobře pamatuji tak jsem ji pořídíl v kolekci "extra klasika" za 250Kč. Ale ted jsem ji nikde už něakou dobu neviděl ani v kamenném obchodě ani na internetu. Jsem to ale palice tupá makovice na steamu je za necelých 160kč

@JohnCZ (06.05.2013 15:23): Díky cením si tvé pochvaly. Já samozřejmě respektuji a chápu že tě některé prvky prostě nebavily to ano ale napsat že to není RPG a že má konzolové ovládání...nevim nevim:)

@Phoenix (06.05.2013 16:06): Máš pravdu to opravdu není:D Už je to takra doba co jsem Gothic hrál...asi by ho mohl vydat zase jednou ze zaprášené poličky. Máš pravdu hlavně to mělo něakou hloubku Fable 3 byla parodie,naprosté,totální zjednodušení. A ty sociální voloviny musí taky trochu člověk brát s nadsázkou mě to tak osobně tolik nevadilo přeci jen jak si nakonec sám napsal je to pohádka.
@pajmič (komentář): Fable jednička má rozhodně (narozdíl od trojky, kde se Peter zbláznil asi definitivně) něco do sebe, přestože je v mnoha ohledek značně černobílá (pokud ji člověk bere jako pohádku, tak je vše v pořádku). Osobně bych nicméně uvítal méně rádobysociálních volovin a propracovanější hratelnost.

A ne, Gothic opravdu lineární není.