Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jo člověk chtěl někam jít ale vidí utopence tak ho krouhne ale už přicházej další a nakonec po půl hodině zjistíš že jsi na okraji mapy...ale nejtragičtější byly ty pavouci like potvory v rohu na ostrůvku ty vyhubit nešlo jak se obnovovaly v sekundách a to nebyli žádný třasořitky.
@Say (28.05.2013 12:49): Co si tak vzpomínám, tak samozřejmě naprosto otravný byl respawn v bažinách, který ale chápu jako snaha vyhnout se hluchým místům, jenže mnohem elegantnější by byl spawn třeba každou třetí návštěvu bažin do objemu jedné třetiny původního počtu monster. Nebo alespoň víc skupinek, ne boje s jednotlivci.
Pak hned v první vesnici mě obtěžoval respawn psů. Naštěstí se dá vesnice vyřešit v průběhu dvou herních dnů a tedy to není takový problém.
Spawn na hřbitově by mi nevadil, ale raději bych, aby se zjevovala buď silnější monstra (ve stylu polednic nebo silnější třeba) anebo kanonenfutr v podobě zombies.

To je vlastně všechno. Když nad tím tak přemýšlím, tak jediný opravdový problém s respawnem byl v bažinách... Ten byl prostě otravný.
@Sinister (28.05.2013 12:39): Pamatuju si, že jediný respawn, který mě trošku otravoval, tak byl ten v bažinách. Jinak ne, a to jsem na respawnování jako umělého prodlužování hraní opravdu alergický (a díky tomu nejsem schopen dohrát mnoho FPSek).
@MikeKing (28.05.2013 02:32): No vida, to jsem ani nevěděl. O důvod víc, proč s hraní W2 EE počkat=)

@oleav (28.05.2013 11:58): Těžké, neboli "realističtější" souboje = taktika. Jinak si nevrzneš. Tzn. musíš pročítat bestiář, hledat slabiny příšer, přízpůsobit si podle toho sběr bylin/surovin a přípravu lektvarů/olejů/petard, kompenzovat nedostatky s vývojového stromu substancemi lektvarů + správné množství a kombinace, abys do sebe nenarval příliš toxinů a v neposlední řadě kombinování stylů šermu, druhů zbraní a znamení.

Když tohle všechno jsi opravdu nucen používat a vidíš, že to fakt funguje, máš požitek z hraní na úplně jiné úrovni. Souboje tě baví, průzkum světa stejně tak, plnění vedlejších questů taky. Je to pak všechno hezky provázané.
@Red (28.05.2013 00:36): Měl sis tam hodit Flashův FCR mód, mě to zážitek z hraní umocnilo skoro na druhou (zopakuji ještě jednou, autor se díky tomuto módu dostal do CD Projektu RED, kde pracoval na W2 EE a snad dělá i na W3). Pak jsem teprv pochopil, jaký potenciál v sobě hra skrývá. Ono hrát to na lehkou či normální obtížnost hráče zkrátka ošidí o dost skrytých věcí, které během hraní není nucen hledat.
@Jab (27.05.2013 23:39): Není to lepší na druhé dohrání. Já to podruhý spustil ale nedohrál. Prakticky jen zkusíš druhou stranu, nějaký jiný vývoj postavy či strategie v bojích nehrozí. Parťáci chybí, ale zase díky dobrým NPC a dobře plných lokacích (počkej na Wyzimu) se necítíš tak sám jako v jiných alone rubačkách typu Divine Divinity.
Na konci první kapitoly jsem ani své dojmy psát neměl. Dohraji to a uvidím. ;-) Možná je to i lepší hra až na druhé dohrání neb jinak stále lítáte z jedné strany mapy na druhou (neznáte questy), místo co byste to plnění úkolů rýžovali po několika.

Anyway nehraje se to také špatně. A efekt opilosti je moc hezky vymyšlený. Bral bych ale parťáky. :)
@Walome (27.05.2013 21:33): Say mu nechce dát pokoj! :P

@Sinister (27.05.2013 21:11): V tomhle ti dvojka dala zapravdu, inventář z oblivionovatěl, byť má mnohem více filtrů a knihy sice zůstaly, ale nemusíš je užívat (jen pro speciální případy), protože se ti vědomosti o mostrech odemykají jejich zabíjením, každý má myslím 3 úrovně vědění.

Tvl, tak mu to příjde malé a špatně to vidí, se z toho neposerete snad, ne? (Tedy, kvuli vám musím konvicovat, styďte se)
@Say (27.05.2013 20:42): No, není to hnidopišství, je to upozornění na věci, které mi překážely a daly se podle mého názoru udělat lépe. Ale znovu upozorňuju - netvrdím, že je inventář Witchera největší průser od vynálezu křesťanství. Jen mi prostě nesedl, viděl jsem o dost horší.
A já si uvědomuju, jak funguje alchymie v Zaklínači, že jsem neměl důvod ji významně použít ještě neznamená, že jsem ignoroval principy. Jenže, když už teda chtěli ze všeho dostat miliardy věcí, měli vymyslet přehlednější systém. Ono by docela dobře stačilo zvětšit ikonky a případně zavést tabulkový systém ingrediencí pro lepší orientaci - ale to samo o sobě není takovou potíží, alchymie koneckonců fungovala více či méně automaticky, kdy se ingredience poskládaly podle potřeby (a většinou se ani moc neplýtvalo), jde mi zbavování se těch věcí.
@Say (27.05.2013 20:08): Počkej, máš pět nebo šest složek, z kterých mícháš lektvary, proč máš v inventáři desítky, ne-li stovky různorodých věcí? Tím chci říct, že autorům muselo být jasné, že na Blatech vyřídíš kolem tří stovek utopenců a bloedzuiggerů, takže proč svorně ze všech musela vypadnout minimálně jedna ingredience? Případně proč se ty ingredience nemohly počítat třeba, co já vím, na mililitry a automaticky se míchat v inventáři do nějakých flakónků, aby se zabránilo bordelu? Proč se knihy nemůžou nacházet jen v podobě textového výčtu (koneckonců, čemu to pomůže, že mám v inventáři sedm totožných svazků)? Nejsem designér, ale jsem si naprosto jistý, že existují přehlednější a user-friendlier řešení.
@Sinister (27.05.2013 19:21): Jenže pochop, že když něčemu nechceš přijít na kloub a nepoužíváš to, tak ti to přijde vždycky nepřehledné. Já např. neposlouchám metal a v různých odrůdách metalu se absolutně nevyznám a vidím to spíš jako bordel (to samé můžeš aplikovat na jakýkoliv obor, třeba chemie). Kapišto?
@Say (27.05.2013 19:07): Hrál jsem na střední obtížnost. Ale lektvary jsem prakticky neměl důvod používat. Udělal jsem si docela zásobu vlaštovek poměrně brzo a vydržel s nimi skoro do konce hry, několik koček (ale v noci jsem většinou meditoval, takže jsem je zužitkoval jen v těch pár dungeonech, kde není nic vidět), pár blizardů (na archeospory a pár dalších monster, které jsem považoval za obtížné - celkem jsem jich vypil asi sedm nebo osm), vím, že jsem vypil asi čtyři puštíky, ale za boha nevím, k čemu to sloužilo,. A to je všechno. Petardu jsem neudělal žádnou, masti jsem taky nedělal, brousky jsem nepoužíval. Vykoval jsem dva nebo tři meče. A ještě jsem taky míchal lektvary s permanentním účinkem (mutageny).
Naproti tomu jsem měl inventář plný jazyků, mozků, míz apod.

Text v případě Oblivionu byl přehlednější. Obrázky v IE (vyjma prve vypsaných) o několik dimenzí přehlednější. Čtvereček 4mm x 4mm s obrázkem není přehledný. Všechno si bylo příšerně podobné - na čemž má samozřejmě podíl i ta velikost. Fisstechů jsem taky v inventáři v jednu chvíli nosil požehnaně (dvojlištička nahoře s questovými předměty byl tak v polovině hry čirý bordel, ale alespoň se starala sama o sebe), knížky od sebe k nerozeznání, svitky většinou taky.

EDIT: Já bych i alchymii klidně používal, jenže na střední jsem neměl zkrátka vůbec potřebu - za hru jsem si zhebnul asi pětkrát, z toho dvakrát u toho golema.
Hodně jsem ale čaroval - to znamení, jak pošle nepřátele k zemi, a Igni. A potom ještě jedno, ale už si nepamatuju, co to bylo.

EDIT2: A ještě prosím nemíchej jablka s hruškami. Nebavíme se o funkčnosti předmětů, ale o přehlednosti inventáře. Moje poznámka se spíš vázala k tomu, že máš šest tisíc typů ingrediencí s vitriolem, ale všechny stojí dva orény za kus.
@Say (27.05.2013 19:07): Tak tak - fullmoon to jistí. Jestli si dobře pamatuju, tak přidává zatracené množství životů, to je pak člověk neporazitelný i na hard:-)
@Sinister (27.05.2013 18:58): Co? Mám pocit, že si to tu cucáš z prstu... Nemají hodnotu? V orénech snad ne, ale jak je zužitkuješ v alchymii, tak pak velice rychle zjistíš, jakou hodnotu vlastně mají. Pokud sis ovšem lektvary vůbec nedělal a hrál to na lehkou obtížnost, inventář prakticky nepotřebuješ. To potom chápu.

A jinak teda lovení itemů podle textu ala Olbivion ti vyhovuje více, chápu-li to dobře?
@Say (27.05.2013 18:57): Ani ne. Filtry fungovaly, kytky mě nezajímaly, vybavení jsem okamžitě prodával, levný knížky vyhazoval. Tuhle funkci mi to splnilo. Jenže v Zaklínači má člověk v inventáři prakticky jenom ingerdience, který většinou nemají žádnou hodnotu, takže tam je ta nepřehlednost ještě mnohonásobně větší (resp. obrazově asi 100x drobnější).
@Say (27.05.2013 15:38): Nikdy jsem neměl problémy s inventářem v IE hrách (naopak je to pro mě nejpraktičtější způsob správy vybavení - kromě dopisů a zpráv) s výjimkou IWD2 a P:T, dál jsem si vcelku pochvaloval inventář v Oblivionu, jako jednu z mála věcí v něm (ale nesbíral jsem byliny a neustále něco prodával), pak samozřejmě adventury. To je tak v rychlosti, na co si vzpomenu.
Nikdy jsem ve W1 neměl s inventářem jakýkoliv problém. Píšete tady o nepřehlednosti ingrediencí a mně přijde, že jsem asi hrál jinů hru.
@Say (27.05.2013 15:16): Tím je ostatně i tvůj pohled. Mně inventář zkrátka nevyhovoval. Neříkám, že je to dno - to určitě ne, ale kokardy na krabici kvůli němu rozhodně lepit nebudu.
@Say (27.05.2013 15:09): Ach, tohle, to máš pravdu, souhlasím. Ale elegantně je to řešené proto, že nemají takové počty předmětů jako ostatní tebou jmenované, na to bych také nezapomínal.
@Say (27.05.2013 15:09): Souhlasím s Bodkinem, pokud je někde něco udělané příšerně, tak to ještě neznamená, že je to v pořádku, protože je to jinde příšernější. Vezmi si, že budeš vážit 200kg - jsi tlusťoch a na tom se nic nezmění ani při srovnání s půltunovým rosolem rozteklým na posteli.
Kromě toho Morrowind je přeci jen 'trochu' starší. A třeba Oblivion to elegantně vyřešil - i když to možná spíš vyplynule z okleštění systému.
@Red (27.05.2013 15:06): Já sice zbraně moc neměnil (kompenzoval jsem si to ingrediencemi na meč + alchymii a petardami), ale když hraješ na nejtěžší obtížnost, hodí se na některá monstra zbraně přehazovat. Usnadníš si tím dost práce.

@Bodkin (27.05.2013 15:08): Vaky na všechno možné, bez módu se stejné itemy nedávají na jednu hromadu, překlikávání kvůli informacím o itemech... Vůbec inventáře v hrách jsou strašná tragedie, tuplem když jde o RPG s trošku komplexnějšími mechanismy.
První kapitola trpí otřesnými dungeony a absencí něčeho pořádně zajímavého. Z celé té lokace se mi líbí jen těch několik chatek před vchodem do Wyzimy.

Naproti tomu ve Wyzimě hra získává až nezdravý 'vampire the masquerade bloodlines' feel, který si to imho udrží až do konce.
Ty všechny zbraně jsou tam jen na okrasu...zrovna v tomhle případě by mi vůbec nevadilo kdyby se všechno nalezené předělalo automaticky/manuálně na penízky nebo na šrot....vím že jsem tím asi u pár RPG veteránů klesl:))
Já se tedy v ingrediencích neztrácel... Naopak mi to přišlo jako jedno z nejlepších možných řešení... Vidět vše na jednom screenu je dost podstatné (zdravím Baldury, Fallouty, Icewinddaly a jiné tabovací a rozklikávací nesmysly).
Škoda, že to inventář nikdo nedělá jako Mount&Blade, tam můžeš sebou tahat x mečů, ale když začne fight, tak veškeré své zboží dropneš na zem a máš jen svou výstroj. Tohle by krásně řešilo 'Zaklínač 1 vs Gothic' přístup.
Souhlasím že inventář jedničky je ve světle dvojky "v pořádku". Mou paměť hodně překrylo to obrovský množství nepřehledných ingrediencí a přenášení dýk po jedný k prodeji. To člověku zkazí náladu na hodně dlouho.